ביטוח לאומי - הכנסות או רווחים?

enigmatic1

New member
ביטוח לאומי - הכנסות או רווחים?

האם כעצמאי (עוסק מורשה) אני צריך לשלם ביטוח לאומי על ההכנסות או על הרווחים? כלומר, אם הרווחתי בחודש מסוים 10,000 ש"ח - והייתה לי הוצאה של 10,000 ש"ח - שמוכרת לצורכי מס הכנסה - אזיי באותו החודש אשלם 0 ש"ח למס הכנסה. מה לגבי ביטוח לאומי/בריאות?
 
שאלה מעט טיפשית .

ביטוח לאומי משלמים לפי רווח שנתי . כול חודש משלמים על החשבון . בסוף השנה מגישים דו"ח שנתי ומס הכנסה מעביר לביטוח לאומי כמה הייה הרווח השנתי . ולפי זה מיתחשבנים . או מוסיפים או מקבלים עודף
 

enigmatic1

New member
דווקא לא טפשית...

אם זה בעצם תשלום שמחושב שנתית (כמו מס הכנסה) - אז מה המשמעות של מקסימום חודשי שקיים בביטוח לאומי (ולדוגמא לא קיים במס הכנסה)? ממה שאני מכיר מדובר בחישוב חודשי (וכפי שציינו כאן יש גם מינימום שבודאות לא מתקזזים עבורו בסוף שנה). וחוץ מזה, זה אמנם נשמע לי הגיוני שמדובר ברווח ולא בהכנסות - אבל לא סתם שאלתי, כל המסמכים של ביטוח לאומי והסברים מדברים על הכנסות - אולי יש טעות במינוח אבל חשוב לי להבין. בכל מקרה אשמח לתשובה מוסמכת של אחד מרואי החשבון כאן.
 

tomerm1

New member
תשובה

לגבי בטוח לאומי - אכן מחושב שנתית. התשלום מתבצע כמקדמות מדי חודש. המקסימום החודשי לבטוח לאומי זו התקרה- הכוונה שאם תעבור את התקרה של בטוח לאומי- תשלם עד התקרה לא יותר. לגבי תשלום לבטוח לאומי- הכנסות=רווח. ההכנסה שלך כעצמאי היא מה שנשאר לאחר שקיזזת הוצאות.
 
למעלה