ביטוח חובה ללא צד ג'

bardy

New member
ביטוח חובה ללא צד ג'

שלום. הבעיה: בכל סוכנות ביטוח אליה אני פונה כדי לעשות ביטוח חובה ללא צד ג' עבור רכב ישן שברשותי מעבירים אותי את התהליך הרגיל של ההפחדות (מה יקרה אם תפגע במישהו, וכדומה). בחלק מהמקומות בכלל לא מסכימים לעשות ביטוח חובה בלי צד ג', ובמקום שכן הסכים לעשות את זה בפעם האחרונה החתימו אותי על טופס שבו אני מוותר על ייצוג של עורך דין מטעמם במקרה של תביעה. השאלות שלי: א. האם הסירוב של הסוכנויות לספק לי ביטוח חובה ללא צד ג' חוקי? עד כמה שאני מבין, מעצם שמו של ביטוח החובה ניתן להבין שהוא היחיד שאני מחוייב לעשות מבחינת החוק, ועד כמה שאני יודע חברת ביטוח שעושה ביטוח לרכב חייבת להציע אפשרות לביטוח חובה. ב. האם יש להם את הזכות למנוע ממני ייצוג על ידי עורך דין במקרה של תביעה? הכוונה לשאלה אם הם מחוייבים לספק ייצוג כזה בחוק. ג. האם מותר לסוכנויות לסרב לביטוח חובה ללא צד ג' כאשר מדובר במכירה טלפונית? בחברות הגדולות, AIG ודומיהן, אמרו לי שבמכירה טלפונית הם לא מספקים שירות כזה, אבל אין להם סוג אחר של מכירה. תודה מראש דביר
 

עופר

New member
ביטוח חובה בלבד .

לרוב לא נהוג להוציא רק חובה ,קרה לא אחת שסוכן סוכנות מכר/ ו רק ביטוח חובה כי הלקוח ביקש וכשהוא עשה תאונה , ופגע ברכב אחר , הוא בא בטענות ואף הגדיל ותבע את הסוכן ( אם זה לא היה קורה לי , אז הייתי אומר לך סיפורי אגדות ) וההוצאות המשפטיות שלי להוכיח שאין לי אחות היו מאד גבוהות , למזלי , הלקוח הפיל את עצמו ושנים לפני זה גם התקמצן ועשה רק חובה אצל סוכן אחר , שבא להעיד... מכאן לחוק היבש : אסור להתנות שרות בשרות כלומר לא תעשה אצלי צד ג' לא אעשה לך חובה (*) , יחד עם זאת , הסוכן יכול לדרוש ממך למלא הצעה לביטוח ולחתום על מה אתה מבקש ויותר מכך על מה אתה לא מבקש . כי בטופס ההצעה יש מענה לשאלות מהותיות שדי זהה בחובה ובביטוח רכב אחר , והוא יוכל לטעון שאתה חייב למלא את הטופס לצורך מתן מענה על שאלות מהותייות . החל מהחוד שהזה , יש גם סנקציה בחובה , שלא הייתה קיימת עד כה שניתן לחייב בהוצאות של עד 20,000 במקרה של מענה לא נכון ושיקרי לשאלות מהותיות כמו מה גיל הנהג הצעיר ביטותר ובפועל נוהג נהג צעיר מזה שהוצהר , או שנוהג בדרך קבע אדם עם הרבה עבירות תנועה ושלילות אז במקרה תאונה , חברת הביטוח יכולה להוריד מהפיצוי לנפגעי גף ולנהג עד 20,000 ש"ח ואת זה הנהג ישלם בעצמו לנפגעי הגוף וספקי השרות הרפואי . אז התשובות : א. הסירוב לא בדיוק חוקי , הרי אפשר לעשות חובה בחברה אחת וצד ג' / מקיף באחרת היכן שזול וטוב יותר , נכון , אז אין התניה מצד החברה , רק הסוכנים יודעים שיש בעיה .. אם יש לך חובה אצל סוכן אחד , וצד ג' אצל אחר , אין סיבה שלא יעשו , רק שלח העתק לסוכן של החובה , שירגע מהקטע של האחריות , טוב ? ב. במכירה טלפונית , מול AIG ישיר , 9מליון , אתה לא מול סוכן , אתה ישיר מול חברת ביטוח שזכותה לסרב לקבל אדם לביטוח ללא נימוק , וזאת ע"פ החוק . סוכןם יכול לטעון שאלו הנחיות שהוא קיבל מחברת הביטוח ( במיוחד אם הוא עובד עם חברת ביטוח אחת ) אני אישית , אם אתקל במקרה כזה אדרוש מהלקוח לבוא אלי למשרד , עם מסמכי הרכב , לחתום על בקשה שלא להוציא ביטוח צד ג' ולמלא הצעה לביטוח חובה כולל שאלות מהותיות ב.
 

bardy

New member
ביטוח חובה בלבד

קודם כל, אני מתנצל על התשובה המאוחרת. שבוע עמוס במיוחד בעבודה מנע ממני לעשות כל דבר אחר... תודה על התשובה המפורטת. אם אני מבין נכון, אז: 1. מבחינת החוק, חברת ביטוח (בניגוד לסוכן) יכולה להסכים או לא להסכים לעשות ביטוח חובה בלבד, על פי שיקול דעתה הבלעדי. 2. לגבי סוכן, לא הבנתי אם הוא מחוייב, מבחינת החוק, להוציא ביטוח חובה בלבד ללא צד ג'. הכוונה שלי היא במקרה שאני נמצא אצל סוכן שמסרב להוציא עבורי תעודת ביטוח חובה בלבד, האם אני יכול לטעון שהחוק כן מחייב אותו לעשות דבר כזה. 3. בפעם האחרונה שהסכימו לעשות דבר כזה, החתימו אותי על טופס שבו מובהר לי שזה ביטוח חובה בלבד. אין לי בעיה עם זה, אבל היו שם עוד סעיפים, לדוגמה הצהרה שאני מוותר על ייצוג משפטי מטעם הסוכן במקרה של תביעה. גם את זה מותר לדרוש ממני או שאני זכאי לייצוג כזה בכל מקרה? בשורה התחתונה, אין לי בעיה להצהיר שברור לי על מה אני משלם, אבל אני לא רוצה לוותר על דברים שמגיעים לי מתוקף החוק. דביר נ.ב ואגב, לרכב הזה אין ביטוח צד ג' באף מקום, גם לא אצל סוכן אחר.
 
למעלה