ביום שני יתארח בפורום מומחה שיווק

אולם ארועים - תגובה

בניתוח שיווקי קר יש פה שאלה של מי לוקח את הסיכון, בעל העסק, או הלקוח. אם יש לך אפשרות כלכלית ולוגיסטית לקחת את כל הסיכון עליך, זה מסר שכדאי להחצין. לדוגמא, להתחייב בפני לקוח שמזמין את המקום שאם יאלץ לבטל בשל התראה/נפילות/מלחמה, יקבל את המקום בכל תאריך שיבחר (אלא אם תפוס). אפשרות נוספת, לנסות לחבור לבעלי עסקים במרכז שיתנו לך גיבוי לכל תאריך מוזמן ולהתחייב ללקוחות שאם האירוע לא יוכל להתקיים מסיבות ביטחוניות, יהיה להם מקום חלופי. לגבי שלב ה"התנעה מחדש" יתכן ששווה לבדוק אפשרות לגופים שפחות רגישים לסיכון הביטחוני ושיש סיכוי שיפיצו את הבשורה (איני מכיר את סוג המקום, אך רק לשם הדוגמא, מסיבות לחיילים).
 
מועדון לקוחות - תגובה

הקמת מועדון לקוחות הוא פרויקט מורכב. כדי לענות חייבים לדעת מה סוג העסק ומה המטרה של המועדון: נאמנות, קניה חוזרת, פתח ל"הצעות ערך" לקניות נוספות, "חבר מביא חבר" וכיו"ב. ללא מידע מפורט, קשה לי להתייחס ביתר קונקרטיות.
 
מסעדה - תגובה

להחזיר את הלקוחות, או להביא לקוחות, לא בהכרח הלקוחות הקודמים? אם חשוב לך להחזיר את הלקוחות, כדאי פשוט לשבת על הטלפון ולהזמינם לערב ייחודי עבורם. אם כוונתך למשוך לקוחות באופן כללי, יש לחשוב על ערך מוסף שיביאם דווקא למסעדה שלך. זה יכול להיות קונספט שמתאים לעונה – למשל חודש של מרקים כשבכל יום מוגשים לפחות 10 מרקים שונים – אלו יכולות להיות שעות פתיחה לא שגרתיות, או אפילו מוסיקה מיוחדת. אחרי שיתגבש הקונצפט צריך ליחצן אותו, למשל דרך האתר הזה, או דרך רשתות חברתיות כדי להגיע גם למרכז הארץ.
 
מתנות מול הנחות - תגובה

קנייה? בוודאי שלא הנחה/מתנה על כל קניה; הדבר ירגיל את הקונים להנחות ומתנות ואז יהיה קשה לחדול מכך. כדאי לחשוב על דברים שיחזירו לקוחות ויעודדו אותם לצרוך עוד. למשל, הנחה של בין 10% ל 50% על הקניה הבאה, כשאחוז ההנחה נקבע בהגרלה (כשברור שיש הרבה 10% ומעט 50%). זה מסובך, אבל נחשב לאמצעי הטוב ביותר. אם זה מורכב מדי, אז אפשר להציע הנחה, אבל לא לידע מראש על הגובה שלה. בדרך כלל לקוחות לא יגיעו בגלל ההנחות/מתנות, אלא בגלל השירות המוצר המחיר וכו. אבל הם יחזרו בגלל שיטת התמרוץ, אם היא תבנה נכון.
 
שיווק שרותי לרכב - תגובה

לפני שמתחילים לשווק צריך לבדוק אם יש בכלל שוק, אם כן היכן הוא נמצא, ומי הוא קהל היעד. יתכן, שבגלל המצב גם שיווק לא יועיל ואז זו זריקת כסף לשווא. אחרי שיודעים שיש שוק ומי מרכיב אותו, אפשר לבנות תמהיל שיווק.
 
תיירות בדרום - תגובה

זה לא לגמרי נכון. הרוב פוחדים, יש מיעוט שלא פוחד. צריך למצוא את אותו מיעוט ולהציע לו משהו ייחודי שאין בצימרים בצפון. טיולי זריחה, בישולי פוייקה, פריחה לא מוכרת, אולי אפילו, עם כל המקאבריות, סיורי נפילות. מה יש בצימרים שלך, שיש רק בהם? בוא/י נחשוב מה הערך המוסף ונציף אותו, אח"כ זה כבר יהפוך מותג ואנשים יעבירו מפה לאוזן. בנוסף, האנשים שעמדו בתורים מטורפים למציאת תרומת מח עצם לעמית ודן דן מחפשים גם להזדהות עם הדרום. המלחמה והמשבר הם בעיקר רעים, אבל יוצרים גם הזדמנות בשל האמפתיה של כלל תושבי הארץ לסבל הדרומי. זה לא פסול לשדר מסר בסגנון "אם לא נלחמתם בעופרת יצוקה, אנו מציעים לכם חופש אמיתי שכולו תרומה לדרום שבמצוקה." גם ההתראות לגבי חו"ל והמתח עם טורקיה משחקים לידיך. הכול נהיה מסוכן ומתרגלים לחיות עם הרגשת הסיכון (ראה נסיעה בכבישים אדומים). יהיו מי שיעדיפו את הסיכון הדרומי (שהוא לפחות פטריוטי) על פני הסיכון הטורקי. אם לצימרים שלך יש ערך מוסף אמיתי, זה הזמן לידע ציבורים רחבים לגביו.
 
חנות בגדים - תגובה

צריך להפריד בין המצב ל"מצב". לפני מספר חודשים נסעתי לקניות בנתיבות – ברחוב הראשי מרובה חנויות המותגים – היה הפנינג אמיתי וצרכנים קנו מותגי יוקרה במחירים שנראו לי, תושב הבועה היאפית, גבוהים. היום יש "מצב". כלומר, מצב הרוח הלאומי הצרכני שפוף. במצב כזה קונים פחות טומי ופראדה גם ברמת אביב ג'. אין הרבה מה לעשות, אם המרת על מותגים כאלו, המיתון יצור פגיעה. מה כן: לנסות לייצר הפנינג בחמות שלך, אולי מכירת שישי אחה"צ או מכירת חמישי בלילה עם מסיבה. אלטרנטיבית, לנסות לייתר "מסיבת בית" במרכז (כמו מסיבת טאפר וויר) ולמשוך אליה – בעיקר דרך רשתות חברתיות – קונים שרוצים להזדהות אך חוששים לנוע דרומה. מכיוון שאתה תקוע עם סחורה, גם המחירים יהיו אטרקטיביים ויש לזה סיכוי.
 
תכשיטים - תגובה

השאלה מה כושר הייצור שלך וכן כמה השיווק תלוי בך אישית כמוכרנית של התכשיטים. אם את יכולה לייצר בכמות גבוהה והתכשיטים "מוכרים את עצמם" אפשר לעשות שני דברים. לחבור עם גופים קיימים שמשווקים מוצרים משלימים או משלימים בעקיפין, למשל יקב שמוכר שכבר מוכר קרמיקות או פרטי לבוש, או שגם אם אינו מוכר מוכן לאפשר לך דוכן במיקומו. דרך שנייה, למצוא מפיץ או מפיצה הכול קיבוץ, שאת תכשירי ושיפיצו התכשיטים באזור שתגדירי להם מראש תמורת עמלה. ייקח זמן לאתר אנשים מתאימים, אך כשתמצאי מי שאוהב את עבודותיך, תוכלי להרחיב את השיווק מהר וביעילות. אם כושר הייצור שלך מאוד מוגבל, אז חשוב להיכנס לעומק לנושאי תמחיר לפני שניתן לדבר על ההפצה.
 
תחרות ספרים - תגובה

יש תחומים כאלו, בהן עסקים מצליחים דווקא כשהם מרוכזים יחדיו – למשל חנויות שטיחים בר"ג – אבל בתחום השירותים, כמו במספרות, הצמידות בפיסית מוזרה. אתה צריך לחפש ולהגדיר את הקהל שלך ואז לפתות אותו בעוגנים שמתאימים במיוחד אליו. למשל, אם אתה מעוניין בבני נוער, שים מוסיקה מתאימה (תעבוד עם אזניות אם צריך), מסוף אינטרנט ותפתח מהצהריים עד 12 בלילה. בתור התחלה, כדי למשוך קליינטים כגימיק, אתה יכול להביא ליום מרוכז ספר סלב. זה יהיה יקר אבל יצור באזז שאחריו תצטרך בעיקר לשמר.
 
העסק של נירית - תגובה

למה בדרום נירית? את ניידת כפי שציינת. נצלי את הטבת המס הדרומי והכיני כלות מחוץ לטווח הטילים שכן מתארגנות. בתור התחלה, פני בכתב לאולמות חתונות ופרסמי עצמך באתרי מתחתנים. תהינה כלות במרכז שבגלל ההזדהות עם הדרום תרצנה לעבוד איתך. ברגע שתרכזי מספר פניות ליום, גם הוצאות הדלק תתגמדנה. משבר, בוודאי משבר כפול, מאלץ התגמשות, כולל לוגיסטית וגיאוגראפית, ולא נכון יהיה לך בשלב הזה להתבסס רק על כלות דרומיות. את יכולה אגב בתמחיר לשקלל זאת, כלומר, נגיד, מעבר ל 50 ק"מ מביתך לייקר מעט ההכנה בהתאם למרחק אליו את מגיעה.
 

צוות oz

New member
ביום שני יתארח בפורום מומחה שיווק

בעלי עסקים יקרים מדרום הארץ, רוצים לדעת כיצד לשווק מחדש את העסק שלכם שנפגע עקב המצב הביטחוני? מחפשים דרכים יצירתיות וחסכוניות לפרסום? ביום שני 2.2.09, החל מהשעה 10:00, יתארח בפורום עוז ד"ר עופר צלרמאיר, ראש ההתמחויות בשיווק ובפרסום בקריה האקדמית אונו, מומחה לשיווק ויועץ לחברות רבות, שיענה לשאלות אלה ואחרות בנושאי שיווק ופרסום העסק שלכם. תוכלו להשאיר שאלות כבר עכשיו לד"ר צלרמאיר תחת שרשור זה, באמצעות לחיצה על "הוספת תגובה" בתחתית ההודעה, ונשמח לענות לשאלותיכם במהלך האירוח. צוות אתר עוז
 

orison

New member
רעיונות לשת"פ של בעלי עסקים

ד"ר צרלמאיר בוקר טוב! שמעתי עליך רבות וטובות מידידה שלמדה במחלקה שלך בקרייה האקדמית אונו.. אז אם אתה כב פה אשמח לשמוע את דעתך.. חשבתי שבעלי עסקים באזור הדרום יכולים להרוויח מאוד משיתופי פעולה למשל לעשות ירידים בדרום של המוצרים שלהם.. אולי אשמח לקבל רעיונות כיצד להפוך ירידים כאלו לאטרקטיבים? כיצד להפיג את החששות לחזור לדרום? אולי כיצד להציג את זה בצורה אטרקטיבית לבעלי עסקים אחרים?
 
שת"פ עסקי - תגובה

תודה, הסמקתי, (אימא, אם זו את נכנסת לפה במסווה, אז די). שת"פ כזה בוודאי מבורך כיוון שיש לו סיכוי ליצור שלם הגדול מסכום חלקיו. כדי שזה יקרה לא מספיק לאגוד עסקים שמעוניינים או על בסיס חברויות של בעליהם. צריך מראש לבנות קונספט של עסקים המשלימים זה את זה. סתם לשם הדוגמה, צימר עם חנות יין עם מסעדה עם מדריך טיולים עם תחנת רחיצת רכב. את החששות אי אפשר להפיג, אפשר לצמצם אותם ע"י ריכוז היריד קרוב למקומות מוגנים או ברי הגנה. אינטואיטיבית איני חושב שהמיקוד בפחד חשוב. ביום בו נופלים כאשמים, פשוט לא יבואו – לטובת זה יש לשריין מראש מקום אלטרנטיבי ליריד ולהודיע בהזמנות על מיקומו ועל התנאים בהם המיקום יוזז (צימר כמובן יוצא מהמשוואה במקרה כזה). בתקופת רגיעה, אפילו קצרה וזמנית, יהיה מיעוט שיבוא, והמיעוט הזה מספיק בתור התחלה. אגב, גם חיבור של עסקים דרומיים עם עסקים במרכז יכול לבוא בחשבון. גם במרכז יש מיתון + הרבה אמפטיה לדרום, כך שיש פה הזדמנות.
 
בוקר טוב

בוקר טוב, תודה על ההזדמנות שאתם נותנים לי להתארח על מסך מחשבכם ועל נכונותכם לקרוא את עצותיי. בפתח הדברים רצוני להדגיש: עם כל הכבוד לסופרלטיבים שקשרו לי כמומחה וכיו"ב, איני מתיימר להיות "מפתח כל פותח". יתירה מכך, המצב בו נמצאים העסקים בדרום – בתקופת משבר כפול, כלכלי ובטחוני – מסובך. אני מודע לכך ואתם, הרבה יותר ממני, מרגישים זאת כל יום. אשתדל לסייע ובכל מקרה, ליבי איתכם. עופר צלרמאיר
 
בוקר טוב

בוקר טוב, תודה על ההזדמנות שאתם נותנים לי להתארח על מסך מחשבכם ועל נכונותכם לקרוא את עצותיי. בפתח הדברים רצוני להדגיש: עם כל הכבוד לסופרלטיבים שקשרו לי כמומחה וכיו"ב, איני מתיימר להיות "מפתח כל פותח". יתירה מכך, המצב בו נמצאים העסקים בדרום – בתקופת משבר כפול, כלכלי ובטחוני – מסובך. אני מודע לכך ואתם, הרבה יותר ממני, מרגישים זאת כל יום. אשתדל לסייע ובכל מקרה, ליבי איתכם. עופר צלרמאיר
 
למעלה