ביבליוגרפיה

פומפ יה

New member
ביבליוגרפיה ../images/Emo132.gif

3 תארים, ועדיין לא עושה את זה בקלילות: איך הכי נכון לציין מקור בתוך מקור? כלומר, כשאני מתייחסת לספר שציטט מספר אחר.. בביבליוגרפיה אני מציינת רק את הספר שבו עיינתי, נכון? ובגוף העבודה איך מציינים את המקור?
 
בערך ככה:

א. תמיד אפשר לרמות (בייחוד כשמתייחסים למקורות קלאסיים, ע"ע טקסטים של פרויד למשל) ולהגיד "פרויד (1900) טוען ש...". זה מקובל ובסדר. ב. אם את מתייחסת לכותב בגוף הטקסט, הניסוח יהיה "פרויד טוען ש... (אצל כהן, 2000)". ג. אם את מצטטת קטע טקסט, הניסוח יהיה "הלא מודע שולטטטתתטטט !" (פרויד, אצל כהן, 2000).
 

פומפ יה

New member
מעולה, תודה רבה! זה בדיוק מה שאני צריכה!

אה, ו.. כן.. יש כמובן את כל ה"משקיענים" שלפי הביבליוגרפיה שלהם נברו בכתבים המקוריים של פרויד ובמניפסטים של ז'אן ז'אק רוסו. אני אשתדל להימנע מזה.
 

22ק ו ס ם

New member
למעשה רצוי לרמות

שלא לומר צריך לקרוא את המקור. אם זה רק עבודה אז אני מניח שזה לא ממש משנה, אבל במאמרים מקצועיים זה יראה לא טוב אם מצטטים מקורות משניים כשהמקורות הראשיים נגישים לכל.
 
זה נורא תלוי באיזה הקשר

לדוגמא, את הקלאסיים באמת לא הייתי מצטטת כמקור משני, ותכל'ס את רובם אפשר להשיג גם בתרגום איכותי ונוח ולקרוא 'על אמת'. מאידך, אם אני משתמשת במאמרים משנות ה-50 שחלק מהם מכתבי-עת עלומים שאין עליהם מינוי (ויש לי כמה כאלה), אני מעדיפה לא לרמות, אלא לצטט כמקור משני ולהגיד את זה ישירות.
 

22ק ו ס ם

New member
זה בדיוק מה שאמרתי

אם המקורות נגישים אין סיבה לא להשתמש בהם, במיוחד אם הם מאבני היסוד של התחום. אחרים באמת פחות חשובים.
 

ELIELI22

New member
שם המחבר/ים, שם המאמר,שם הירחון/ספר , שנה .

[1] Carsten Schutle ,Jens Bennedsen.What do Teachers Teach in Introductory Programming?. ICER 2006. [2] Jerry Mead, Simon Gray, John Hamer, Richard James, Juha Sorva, Caroline St. Clair , Lynda Thomas. A cognitive Approach to Identifying Measurable Milestones for Programming Skill Acquisition. ITiCSE 2006. [3] David Ginat. The Greedy Trap and Learning from Mistakes. SIGCSE 2003. [4] Gary Lewadanski, Alicia Gutschow, Robert McCartney , Kate Sanders, Dermot Shinners-Kennedy. What Novice Programmers Don’t Know. ICER 2005. [5] Allison Elliot Tew , W. Michael McCracken, Mark Guzdial. Impact of Alternative Introductory Courses on Programming Concept Understanding. ICER 2005. [6] David Ausubel. Educational Psychology ; a cognitive view , Rinehart and Winston , NewYork, 1968. [7] Jerome Bruner. The process of Education. Harvard University Press Cambridge MA, 1960. [8] Andreas Schwill. Fundamental ideas in computer science (revised). Zentralblatt fur diaktik der mathematic,1,1993. [9] Marcy P. Driscoll. Psychology of learning for Instruction. Allyn and Bacon , Needham Hights, MA , 2nd edition, 2000. [10] Lea Shimoni . Brain development and critical times.Augdan Dror chapter B article 39. [11] Bloom, B.S.,Krathwohl, D.R & Masia B. B. (1956) Taxonomy of educational objectives. The classification of education goals. handbook I : Cognitive domain. [12] Dale N. course content Survey Results (SIGCSE group) (Last accessed Oct 2007 ) http://www.cs.utexas.edu/users/ndale/ContentResults.html
 

ELIELI22

New member
לא מכיר APA .

אני פשוט כותב כמו שראיתי לפני אחרים . אשמח ללמוד מה זה APA .
 

ELIELI22

New member
או קי ...

אני כותב במדעים מדויקים ... השאלה אם יש אתר שלהם או אתר של כללי כתיבה נכונה של עבודה סמנריונית .
 
למעלה