בטיחות קורה, שנבנתה על שטח גג משותף.

דורית1118

New member
בטיחות קורה, שנבנתה על שטח גג משותף.

שלום!
אני גרה בבניין בן חמש קומות, ובקומה השישית נמצא פנטהאוז, שבעליו ביצעו בו שיפוץ. הבעיה היא, שהם הורידו (רק אצלם בדירה), עמוד יסוד של הבניין, כדי שהם יוכלו לראות את הים. כדי שהתקרה שלהם לא תיפול, המהנדס שלהם עשה תכנית, שלפיה הם בנו קורה על הגג המשותף, (שנמצא מעל לגג שלהם), שתחזיק את התקרה, במקום עמוד היסוד שנוסר.
רציתי לדעת, האם מותר לנסר עמוד יסוד בפנטהאוז, ולבצע במקומו את השינוי המתואר, והאם המבנה יכול להיות בטיחותי, ולא יגרום לקריסת הבניין שלנו?

דיירי הבניין דורשים מבעל הפנטהאוז להחזיר את המצב לקדמותו, כלומר, לבנות את עמוד היסוד מחדש, ולנסר את הקורה שנבנתה על הגג, (כיון שכל הבניה נעשתה על השטח המשותף של הבניין).
ברצוני לדעת, באיזה מצב הבניין יהיה בטיחותי יותר: במצב שלאחר הוספת הקורה, או אחרי החזרת המצב לקדמותו?
 
בטיחות קורה שנבנתה על שטח גג משותף

שלום דורית1118 ,
1. אסור לשכן שלכם לבנות על הגג המשותף ללא אישורכם!
2. מבחינה הנדסית - אחת הדרכים בהן מתאפשרת הורדת עמוד קונסטרוקטיבי היא על ידי בנית קורת תמך חליפית (וישנן דרכים הנדסיות נוספות לאפשר זאת). ברור ומחויב , שהדבר ייבדק ויאושר לאחר ביקור מהנדס בשטח ועל פי ולאחר עיון בתוכניות הקונסטרוקציה של הבניין , ועל ידו בלבד. כל עוד הסרת העמוד הקונסטרוקטיבי ובניית הקורה החלופית בוצע באישור מהנדס , ובהנחה שבוצע פיקוח מתאים על בניית הקורה החלופית בהתאם לתוכניות המהנדס , הרי שמשטר העומסים על יסודות הבניין וחוזקו של הבניין לא אמור להיפגע כלל. (אגב , העובדה שמדובר בעמוד בקומת הפנטהאוז , הקלה מאוד על מתן חלופה פשוטה אפשרית , מפני שהקומה העליונה ביותר , אינה נושאת בעומסי הקומות שמתחתיה).
3. החזרת המצב לקדמותו מבחינה הנדסית , לא תשפר במאום את חוזק הבניין.
4. בהתעלם מעבירת ה"פלישה" לגג שלכם על ידי בנית קורה ללא אישורכם (שהיא עבירה ובעיה בפני עצמה) , זכותכם לדרוש לראות את אישורו של המהנדס וחתימתו לשינוי הקונסטרוקטיבי שבוצע בבניין (וזו אף חובתו של השכן להציגו בפניכם).
בהצלחה
 

דורית1118

New member
הסדרת הסיכסוך

איך היית מציע לנו לסיים את הסיכסוך?
האם מקובל שה"פולש" ייתן פיצוי כספי, ובאיזה סכום?
 

גלמיש1

New member
מכאן לא רואים מה יסודות הסכסוך, מלבד העובדה

שהשינוי בוצע ללא הסכמת השכנים.
האם יש משמעות אמיתי לקורה שנמצאת על הגג? היא מפריעה למישהו, או משהו? האם היא צמודה למעקה הגג או מזדקרת באמצע הגג?
אם הקורה לא באמת מפריעה ולא גורמת נזק רציני לשאר הדיירים - הייתי מציעה להגיע להסכם על פיצוי כלשהו שהשכן העבריין יעשה. זה יכול להיות למשל משהו לשידרוג של לובי הבנין, או השקעה לשיפור הגינה... ככה כולכם תרוויחו והמבנה רק ישתפר.
 
למעלה