בחירת שם לעסק

מאיה193

New member
בחירת שם לעסק

שלום לכולם, האם מישהי יודעת כיצד אני יכולה לבדוק אם השם שבחרתי לעסק שלי כבר בשימוש. האם מותר להשתמש בשם שכבר קיים בשטח אבל הוא מתחום אחר? אשמח לקבל תשובות, מאיה.
 

ורדה 1

New member
רק אם מדובר בחברה אפשר (וחובה) לבדוק אם מדובר בעוסק מורשה/פטור השם לא (בהכרח) מופיע באיזשהו מקום רשמי. למשל אצלי, העסק שלי נקרא "זיג-זג" אבל במס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ רשום רק השם המלא שלי. את כן יכולה לעשות חיפוש על השם במנועי חיפוש ולראות איזה בתי עסק עולים לך בחיפוש. אין מניעה להשתמש בשם שכבר קיים אלא אם כן מדובר בחברה בע"מ.
 
שם עסק הוא גם קיניין רוחני

וקיניין רוחני זה דבר שניתן לתבוע אותו. אין לקחת שם עסק אחר גם אם הוא אינו חברה בע"מ. את עלולה להטעות לקוחות שרוצים להגיע לעסק אחר שיגיעו אלייך (והפוך) ויש עוד הרבה מעבר.
 

מאיה193

New member
תודה

קודם כל תודה רבה על ההתייחסות והתשובה. אבל איך ואיפה אני בודקת אם השם שבחרתי נמצא כבר בשימוש?
 
...

את כתבת בעצמך שהשם שהיית רוצה הוא :"בשם שכבר קיים בשטח אבל הוא מתחום אחר" ישנם הרבה מותגים בשוק שאינם חברות ולכן אינם רשומים בפנקס החברות אולם מוכרים בציבור כשם מותג גם אם עסק אינו רשום בפנקס החברות כי הוא עוסק מורשה אסור להשתמש בשם שלו, בשל הקניין הרוחני עליו. עדיף להיות יצירתי ולמצא משהו חדשני מאשר לשכפל שם יפה. כמובן שתמיד יש את האופציה שהמצאת את הקיים מבלי להיות מודעת. אולם בימינו "לחיי googel!" ניתן להקליד שם ולבדוק...
בהצלחה. + מוזמנת להתיעץ עם חברות הפורום
על בחירת השם לעסק לבצע סטטיסיקות על מה קליט מה מוכר ועוד.. מתוך אופציות שתעלי. (זה כבר נעשה בעבר ע"י מספר חברות והוכח כיעיל!)
 
למעלה