בחירת שילוב מקצועות בתחילת הדרך (כלכלה/סטט')

PhoenixSuns

New member
בחירת שילוב מקצועות בתחילת הדרך (כלכלה/סטט')

אהלן,
כרגע אני לפני תחילת הלימודים לתואר ראשון, עודני רחוק מאד מתארים מתקדמים, אך לשם אני מכוון ולכן אני מתייעץ בפורום זה (עדיף לשאול כבר עכשיו מאשר לא לדעת..).

נרשמתי לאוק' הקרוב לחשבונאות וכלכלה (גם בעברית וגם בת"א, עודני אמור לבחור ביניהן אבל זאת התלבטות אחרת..).
לאחרונה עלו בי קצת ספקות לגבי החשבונאות, הסטאז' והאפרוריות הנלווית שכן אני מעוניין לפנות לצד המחקרי בתחום הכלכלי במעלה הדרך.

חשבתי אולי ללמוד כלכלה וסטטיסטיקה, תואר שעל פניו הוא בעל גוון יותר ריאלי ומחקרי ואמור לאפשר לי בסיס כדי להמשיך לתארים מתקדמים.
לצערי משיטוט ברשת אני לא מצליח לדלות יותר מדי מידע על התחומים הנ"ל, על אפשרויות התעסוקה בהם עם תום התואר ראשון ועל אופק ההתפתחות בהם בתארים מתקדמים יותר..

החשש שלי הוא שלכאורה לעומת חשבונאות שם רוכשים "מקצוע", לאחר לימודי כלכלה וסטטיסטיקה למעשה אשאר עם תואר שהוא לא פרקטי ושיהיה לי קשה להתפרנס ממנו בתחילת הדרך.

שאלה נוספת - האם יש מסלול ישיר לדוקטורט באחת מהאוניברסיטאות בארץ?

אשמח לשמוע את דעתכם..

תודה!
 

C H 4

New member
אתה ממש מקדים את המאוחר

עוד לא חווית יום באוניברסיטה ואתה מניח שבאמת יתאים לך להתקע שם לנצח. תן לעצמך צ'אנס להבין מי נגד מי לפני שאתה מתכנן למרחקים ארוכים כל כך.
לדעתי אין שום דבר רע בללמוד משהו פרקטי במהלך התואר הראשון, במקרה "הגרוע" תשקיע בידע שלא ישמש אותך בהמשך, במקרה הריאלי אתה לא סוגר לעצמך דלתות תעסוקתיות מוקדם מידי. אני לא בטוחה שזה כל כך אפרורי לעסוק בחשבונאות, אני לא בטוחה בכלל שהעבודה עצמה משעממת (לא עובדים רק עם מספרים וניירות, עובדים גם עם אנשים, עסקים, חיזויים שונים וכו').
 

tomi32

New member
אתה צודק

חשבונאות הוא מקצוע מאד "לא אקדמי", אבל פרקטי (אגב, גם בו יש הצפה של בוגרי מכללות כמו במשפטים). קח גם בחשבון שהמסלול המלא של חשבונאות עד לקבלת הרישיון מהמועצה לוקח די הרבה שנים.
אין ספק שאם פניך לתואר מתקדם בכלכלה, סטטיסטיקה היא בחירה טובה כתואר נוסף. הבעיה היא שבאמת קשה לדעת לפני תואר ראשון שתארים מתקדמים יתאימו לך (ובמידה פחותה, קשה לדעת שאתה תתאים להם).
מבחינת שוק העבודה לבוגרים טריים, אני לא יודע ואני מניח שתקבל יותר מידע בפורומים של סטודנטים או צעירים.
 
למעלה