בחירת קורסים במדמ"ח

barakbl

New member
בחירת קורסים במדמ"ח

שלום רב. כידוע אני כרגע לומד את מבוא למדעי המחשב ו ++c. וכידוע צריך כבר להתארגן ולהחליט למה להרשם בסמסטר ב'. ביינתים הקורס עובר עליי בסדר (ציונים גבוהים מאוד בשלושת הממנים הראשונים), ועכשיו נשאלת השאלה מה לקחת בסמסטר הבא. קורס אחד שאני סגור עליו זה האשנב (הייתי אמור לקחת אותו בסמסטר הנוכחי, אבל האופ ביטלו את הכיתה שהייתי אמור ללמוד בה והחלפתי למבוא למדעי המחשב). מעבר לזה, חשבתי לקחת את הקורס "מערכות ספרתיות" אבל בתור הנדסאי אלק' אני אמור להתחיל בתהליכים (השבוע דיברתי עם יועצת של האו"פ בקשר לנושא) של הכרה בלימודים קודמים. ממה שהבנתי יש סיכוי גבוה שאני אקבל את הנקודות של הקורס (3) בלי לעשות אותו. חשבתי לפיכך לקחת את "ארגון המחשב ותכנותו". מממ.. זה קורס קשה מאוד? קל? (אני יודע שהכל יחסי וכו', אבל בכל זאת) ובעיקר, האם הקורס הזה מניח יותר מדי ידע במעגלים לוגים ואלק' ספרתית בכלל? (אני חלוד בחומר הזה, וצריך לחזור עליו). בקיצור, ללא הקורס מערכות ספרתיות בהנחה שיש היכרות עם הנושא (פעם הייתי יודע אותו היטב, לפחות ברמת הנדסאים) כדאי לקחת אותו, או שמומלץ להמתין איתו לסמסטר אחר? אם לא לקחת אותו יש המלצה על משהו אחר? אני יודע שרצוי קודם לעשות את המתמטיקות, אבל אני קצת חלוד גם במתמטיקה, וזקוק לאשנב (יתכן ואני אקח גם קורס רענון עוד לא החלטתי...) ולעוד קצת זמן לסדר לעצמי אתה מתמטיקה... מה שאומר שאת הקורסים המתמטים, להוציא את האשנב (דיסקרטית, לינארית כמובן אינפי וכו', אני משאיר לסמסטרים הבאים). תודה לכל מי שיקדיש מזמנו וינסה לעזור.
 
אפשר לעשות

את ארגון המחשב ותכנותו בלי מערכות ספרתיות. לפחות זה היה ככה כשאני למדתי את הקורס. למיטב זכרוני לא מתעסקים יותר מידי במעגלים לוגים וכדומה. הייתי ממליץ לך לקחת את "עקרונות פיתוח מערכות מידע" שאומנם לא למדתי אותו, אבל אם שמרו על המתכונת של "תכנון מערכות מידע", אז הקורס לא דורש רקע מתמטי, תכנות ועבודה מרובה. הקורס המקורי היה קורס של "למד בעל פה כפי יכולתך" ולא ממש קורס במדעי המחשב. למען האמת אין לי מושג איך הוא נראה במתכונתו הנוכחית. אגב, גם סטטיסטיקה ומערכות בסיסי נתונים הם קורסים לא קשים, אבל הייתי שומר אותם לקיץ.
 

twozig

New member
ממליץ על ארגון המחשב ותכנותו

בתור קורס שני. קצת יותר קשה מהמבוא אבל פחות מקורסים אחרים.... כל החומר ממערכות ספרתיות שדרוש לקורס הזה מלמדים אותך בכל מקרה בהתחלה שלו ולדעתי קורס מאד מעניין ואולי אחד מהשלושה הכי חשובים במדמ"ח. לגבי עקרונות פיתוח מערכות הפעלה היועץ של מדמ"ח המליץ לא לקחת כי דרוש (אם זכרוני אינני מטעה אותי) לצורך הקורס את מערכות בסיסי נתונים .... אז לסיכום אין שום בעיה לקחת ארגון המחשב אחרי מבוא למדמ"ח (לדעתי אפילו יכול לעזור למבני נתונים ואלג' אח"כ בגלל החומר שבו על ייצוג מידע במחשב)
 

zagzagzag

New member
גם ממליץ על ארגון המחשב ותכנותו

את החומר של מערכות ספרתיות מלמדים רק בשני פרקים (מתוך עשרה), וברמה נמוכה יותר מאשר במערכות ספרתיות. אם אתה זוכר את החומר הבסיסי (שערי AND,OR, טבלאות אמת, multiplexers וכו') אני לא מאמין שאמורה להיות בעיה. ושוב, יש חזרה על הנושאים הרלוונטים מתוך מערכות ספרתיות. בכל מקרה, אם יש לך גישה לספריה של האו"פ אתה יכול לנסות לקרוא חלק מפרקים 1-2 של ספר הקורס כדי לדעת באילו נושאים אתה חלוד
 

barakbl

New member
תודה לכולם...

הייתם לי לעזר. אני עכשיו בטוח שזה הקורס שאקח במקביל לאשנב.
 
למעלה