בחירת וועד ותשלומים בשכירות

1פרפרית2

New member
בחירת וועד ותשלומים בשכירות

היי,
אנחנו מכהנים כוועד בשנתיים האחרונות, והודענו השבוע בקבוצת הדיירים כי אנו מסיימים בסוף החודש את התפקיד וכי נקיים אסיפה לבחירת הוועד החדש. ואם אף אחד לא ירצה נפנה למפקחת ע"מ שתמנה וועד/גוף. אני בטוחה במיליון אחוז שאף אחד לא ירצה את התפקיד אך גם אנו לא נמשיך יותר.
כמו כן, יש דירה בשכירות אשר לא מעוניינים לשלם כרגע את כספי וועד עד שלא יראו את תקנון הבניין ומה מעודכן בו מבחינת יחס התשלום (כיום כל הדירות משלמים אותו סכום זהה ללא קשר לשטח הדירות- כך נקבע לפי הדיירים באסיפה לפני שנתיים).
בתקנון יש סעיף המציין: "הוצאות אחזקת הרכוש המשותף יחולקו בין כל בעלי הדירות בהתאם למונה החלקים ברכוש המשותף הצמודים לכל דירה ביחס לסך כל המונים של כל הדירות"- אני אישית לא מבינה מה המשפט הזה אומר.
רציתי לדעת:
1. האם אני יכולה לתת לדיירים הגרים בשכירות את תקנון הבניין?
2. אם בתקנון מצוין תשלום לוועד לפי שטח דירה, אז מה שנקבע באסיפה לא גובר על כך? (מציינת כי הדיירים האלה לא היו גרים בבניין כנקבע סכום הוועד הנוכחי לפני שנתיים).
3. אני מבינה שהם לא צד בעניין אלא בעל הדירה, אך גם איתו אנו בתביעה כי לא שילם וועד לפני שנים +הוצאות חורגות.
4.כמה זמן לוקח למפקחת למנות מישהו מטעמה?
אודה לעזרה בבקשה.
תודה
 
ועד בית

עדיך לועד להתנהל מול בעל הדירה המשכיר. ניתן לפנות למשכיר או להפנות את השוכר למשכיר. זו המלצה שלי. במקרה זה יש בעיה עם בעל הדירה כי יש לו חוב. חוב צריך לתבוע. זה כבר יעשה הועד הבא אחריכם. אם פונים למפקחת זה עשוי לקחת כמה שבועות לכל הפחות. תלוי מאוד באיזה לשכה מדובר.
 

1פרפרית2

New member
תשלום החוב

תודה על המענה.
לפי מה שקראתי באתר שכנים, רקום שלרוב נהוג לשלם דמי וועד אחידים בישראל אך אם יש דייר אחד שמעוניין לשלם לפי התקנון (לפי גודל הדירה) על וועד הבית לתת לו לשלם כפי שהוא מעוניין, אך הוא רשאי לשלם כך מהרגע שביקש ולא רטרואקטיבית. אז אני מבינה שאם לדייר יש חוב על 2018 שלא שולם- עליו לסגור את החוב כפי שנקבע באסיפות קודמות ומ 2019 לפי התקנון. רציתי לדעת האם זה נכון ואם זה רשום איפה שהוא?
כמו כן, האם לקביעה של הדיירים בדבר דמי וועד/ אופן תשלום לא גוברת על התקנון?
אם לא, כיצד כן ניתן לקבוע חוקית אופן תשלום אחר ואיך עושים זאת?
תודה
 
דמי ועד

זה נכון עקרונית. חוב עבר צריך לשלם. כל הסדר אחר הוא מכאן ואילך. ניתן לקבוע בתקנון שיטת תשלום נבחרת כגון דמי ועד אחידים.
 
למעלה