בחיי שאני רוצה להבין...

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
באזור חיפה, ניתן לטעון את הרב-קו ב"סובב חיפה" יומי, שמאפשר נסיעה חופשית לאורך היום בכל האזור שנמצא בגזרה זו.
לעומת זאת, ניתן גם להשתמש ברב קו לנסיעה "מזדמנת" שמהווה גם חלק מ"נסיעת המשך".
אז ככה:
הצטרכתי לנסוע מטירת הכרמל לטבעון.
עליתי על קו 111, ובקשתי לחייב על נסיעת המשך לטבעון.
ירדתי בתל חנן, וחיכיתי לאוטובוס שמגיע לטבעון.
הגיע קו 301.
הנהג חייב אותי במחיר הנסיעה, וטען שחברת האוטובוסים שבה הוא פועל, אינה "מכירה" בנסיעת המשך שכזו.
כשירדתי בצומת טבעון, המתנתי לקו שמגיע למרכז טבעון. איכשהו, יצא שפספסתי את הקווים הפנימיים, ולבסוף הגיע קו 75.
גם הוא חייב אותי בנסיעה עד מרכז טבעון, אבל מאד יתכן, שעד שהוא הגיע לתחנה, חלפו כבר ה-90 הדקות שתוקף החיוב איפשר.

אז כעת יש לי 3 שאלות, ואולי בעצם 4.
1. איך זה שקווים מסוימים כן מכבדים את "נסיעת ההמשך" ואחרים לא?
2. אילו הייתי ממתין בנשר עד שיגיע קו 75, האם בקו זה כן הייתה מכובדת נסיעת ההמשך שעליה שילמתי?
3. מה קורה כשאדם רוכש את "סובב חיפה" על בסיס יומי? האם גם אז חברות שונות כן ולא מכירות בחיוב זה?
4. ולמה?
למשיבים תודה!
 
באזור חיפה, ניתן לטעון את הרב-קו ב"סובב חיפה" יומי, שמאפשר נסיעה חופשית לאורך היום בכל האזור שנמצא בגזרה זו.
לעומת זאת, ניתן גם להשתמש ברב קו לנסיעה "מזדמנת" שמהווה גם חלק מ"נסיעת המשך".
אז ככה:
הצטרכתי לנסוע מטירת הכרמל לטבעון.
עליתי על קו 111, ובקשתי לחייב על נסיעת המשך לטבעון.
ירדתי בתל חנן, וחיכיתי לאוטובוס שמגיע לטבעון.
הגיע קו 301.
הנהג חייב אותי במחיר הנסיעה, וטען שחברת האוטובוסים שבה הוא פועל, אינה "מכירה" בנסיעת המשך שכזו.
כשירדתי בצומת טבעון, המתנתי לקו שמגיע למרכז טבעון. איכשהו, יצא שפספסתי את הקווים הפנימיים, ולבסוף הגיע קו 75.
גם הוא חייב אותי בנסיעה עד מרכז טבעון, אבל מאד יתכן, שעד שהוא הגיע לתחנה, חלפו כבר ה-90 הדקות שתוקף החיוב איפשר.

אז כעת יש לי 3 שאלות, ואולי בעצם 4.
1. איך זה שקווים מסוימים כן מכבדים את "נסיעת ההמשך" ואחרים לא?
2. אילו הייתי ממתין בנשר עד שיגיע קו 75, האם בקו זה כן הייתה מכובדת נסיעת ההמשך שעליה שילמתי?
3. מה קורה כשאדם רוכש את "סובב חיפה" על בסיס יומי? האם גם אז חברות שונות כן ולא מכירות בחיוב זה?
4. ולמה?
למשיבים תודה!
בקשר לשאלות 1-2

אתר אגד:

איך זה עובד ?​

בעת העלייה לאוטובוס יש לציין בפני הנהג את היעד הסופי והנהג יחייב את כרטיס הרב-קו במחיר הנסיעה הכולל, מנקודת המוצא ליעד הסופי. בעת העלייה לנסיעת ההמשך יש לתקף שוב את כרטיס הרב קו, ללא חיוב נוסף.
ההחלפה לנסיעת ההמשך מוגבלת בפרק זמן בהתאם לקוד הכרטיסיה שנרכשה ואפשרויות ההמשך, כאשר פרק הזמן מתחיל במועד ביצוע השימוש בנסיעה הראשונה.

  • חיפה: נסיעה בינעירונית והמשך בנסיעה עירונית באזור חיפה, את המעבר לנסיעת ההמשך ניתן לעשות במרכזית חוף הכרמל או במרכזית המפרץ בלבד (!). נסיעת ההמשך תקפה למשך כל היום.
אני לא כ"כ מכיר את התחום, והאם אפשר לעשות נסיעת המשך מאגד לסופרבוס, אבל מה שכן נראה ברור מאתר אגד שהיית צריך לעשות את זה במרכזית המפרץ.

תשתף אותנו מתי אתה כן מכיר שנסיעת המשך כן עובדת?

אגב, כל הנושא של נסיעות המשך הוא מאוד ישן, וכיום יש את האופציות התשלום החדישות והשימושיות יותר - אפליקציות עם תחשיב לפי קילומטר, או חופשי יומי לפי איזורים.

3. אם אתה מתכוון לחוזה 'סובב חיפה מורחב' 21 ש"ח - הכולל גם את איזור טבעון, מוכר ומכובד ע"י כלל החברות הרלוונטיות ברדיוס (רכבת ישראל, אגד, נסיעות ותיירות נצרת, נתיב אקספרס, סופרבוס, קווים, דן בצפון)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בקשר לשאלות 1-2

אתר אגד:

איך זה עובד ?​

בעת העלייה לאוטובוס יש לציין בפני הנהג את היעד הסופי והנהג יחייב את כרטיס הרב-קו במחיר הנסיעה הכולל, מנקודת המוצא ליעד הסופי. בעת העלייה לנסיעת ההמשך יש לתקף שוב את כרטיס הרב קו, ללא חיוב נוסף.
ההחלפה לנסיעת ההמשך מוגבלת בפרק זמן בהתאם לקוד הכרטיסיה שנרכשה ואפשרויות ההמשך, כאשר פרק הזמן מתחיל במועד ביצוע השימוש בנסיעה הראשונה.

  • חיפה: נסיעה בינעירונית והמשך בנסיעה עירונית באזור חיפה, את המעבר לנסיעת ההמשך ניתן לעשות במרכזית חוף הכרמל או במרכזית המפרץ בלבד (!). נסיעת ההמשך תקפה למשך כל היום.
אני לא כ"כ מכיר את התחום, והאם אפשר לעשות נסיעת המשך מאגד לסופרבוס, אבל מה שכן נראה ברור מאתר אגד שהיית צריך לעשות את זה במרכזית המפרץ.

תשתף אותנו מתי אתה כן מכיר שנסיעת המשך כן עובדת?

אגב, כל הנושא של נסיעות המשך הוא מאוד ישן, וכיום יש את האופציות התשלום החדישות והשימושיות יותר - אפליקציות עם תחשיב לפי קילומטר, או חופשי יומי לפי איזורים.

3. אם אתה מתכוון לחוזה 'סובב חיפה מורחב' 21 ש"ח - הכולל גם את איזור טבעון, מוכר ומכובד ע"י כלל החברות הרלוונטיות ברדיוס (רכבת ישראל, אגד, נסיעות ותיירות נצרת, נתיב אקספרס, סופרבוס, קווים, דן בצפון)
נסיעת המשך ונסיעת מעבר שעתי, אלא שני דברים שונים לגמרי, וכפי שציינת, המשך הוא דבר מאוד ישן ופועל רק בתחומי אותו מפעיל.
נסיעת המשך הוא חוזה כרטיסיה נסיעה בודדת נפרד עם דגל המשך (למעשה בטל כי אין טעינות אצל נהג, כרטיסיית המשך אפשר לרכש בקופה או מכונת כרטוס של אגד), בעוד שנסיעת מעבר שעתי משמשת את הערך הצבור.
 

raya

Active member
באזור חיפה, ניתן לטעון את הרב-קו ב"סובב חיפה" יומי, שמאפשר נסיעה חופשית לאורך היום בכל האזור שנמצא בגזרה זו.
לעומת זאת, ניתן גם להשתמש ברב קו לנסיעה "מזדמנת" שמהווה גם חלק מ"נסיעת המשך".
אז ככה:
הצטרכתי לנסוע מטירת הכרמל לטבעון.
עליתי על קו 111, ובקשתי לחייב על נסיעת המשך לטבעון.
ירדתי בתל חנן, וחיכיתי לאוטובוס שמגיע לטבעון.
הגיע קו 301.
הנהג חייב אותי במחיר הנסיעה, וטען שחברת האוטובוסים שבה הוא פועל, אינה "מכירה" בנסיעת המשך שכזו.
כשירדתי בצומת טבעון, המתנתי לקו שמגיע למרכז טבעון. איכשהו, יצא שפספסתי את הקווים הפנימיים, ולבסוף הגיע קו 75.
גם הוא חייב אותי בנסיעה עד מרכז טבעון, אבל מאד יתכן, שעד שהוא הגיע לתחנה, חלפו כבר ה-90 הדקות שתוקף החיוב איפשר.

אז כעת יש לי 3 שאלות, ואולי בעצם 4.
1. איך זה שקווים מסוימים כן מכבדים את "נסיעת ההמשך" ואחרים לא?
2. אילו הייתי ממתין בנשר עד שיגיע קו 75, האם בקו זה כן הייתה מכובדת נסיעת ההמשך שעליה שילמתי?
3. מה קורה כשאדם רוכש את "סובב חיפה" על בסיס יומי? האם גם אז חברות שונות כן ולא מכירות בחיוב זה?
4. ולמה?
למשיבים תודה!
אם חוזה יומי שאתה קורא לו "סובב חיפה" זה מה שנקרא חופשי יומי לאיזור מסוים- אז לא היית משלם בשום החלפה של אוטובוס.
לדוגמא - כשאני מטעינה חופשי יומי באר שבע-גוש דן, אני יכולה לנסוע עד נתניה, בתוך נתניה, בתוך תל אביב ללא תוספת תשלום.
(כמובן זה כולל גם מקומות נוספים לאורך הציר).
רעיה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
באזור חיפה, ניתן לטעון את הרב-קו ב"סובב חיפה" יומי, שמאפשר נסיעה חופשית לאורך היום בכל האזור שנמצא בגזרה זו.
לעומת זאת, ניתן גם להשתמש ברב קו לנסיעה "מזדמנת" שמהווה גם חלק מ"נסיעת המשך".
אז ככה:
הצטרכתי לנסוע מטירת הכרמל לטבעון.
עליתי על קו 111, ובקשתי לחייב על נסיעת המשך לטבעון.
ירדתי בתל חנן, וחיכיתי לאוטובוס שמגיע לטבעון.
הגיע קו 301.
הנהג חייב אותי במחיר הנסיעה, וטען שחברת האוטובוסים שבה הוא פועל, אינה "מכירה" בנסיעת המשך שכזו.
כשירדתי בצומת טבעון, המתנתי לקו שמגיע למרכז טבעון. איכשהו, יצא שפספסתי את הקווים הפנימיים, ולבסוף הגיע קו 75.
גם הוא חייב אותי בנסיעה עד מרכז טבעון, אבל מאד יתכן, שעד שהוא הגיע לתחנה, חלפו כבר ה-90 הדקות שתוקף החיוב איפשר.

אז כעת יש לי 3 שאלות, ואולי בעצם 4.
1. איך זה שקווים מסוימים כן מכבדים את "נסיעת ההמשך" ואחרים לא?
2. אילו הייתי ממתין בנשר עד שיגיע קו 75, האם בקו זה כן הייתה מכובדת נסיעת ההמשך שעליה שילמתי?
3. מה קורה כשאדם רוכש את "סובב חיפה" על בסיס יומי? האם גם אז חברות שונות כן ולא מכירות בחיוב זה?
4. ולמה?
למשיבים תודה!
נסיעה מזדמנת בערך צבור קוד 6 מטירת הכרמל לאזור טבעון
יש לוודא שהחיוב בוצע בקוד הנכון ובקוד אזור נכון, כי אם זו הייתה נסיעה פנימית בקוד 1 בטירת הכרמל או קוד 2 למעבר בחיפה, נסיעה זו אינה תקפה עד טבעון

בעת שימוש חוזים תקופתיים, אזור טבעון נמצא באזור 2.2, לכן בנסיעה מחיפה מצריך חוזה סובב חיפה מורחב קוד שיתוף 501
 

Ccyclist

Well-known member
נסיעה מזדמנת בערך צבור קוד 6 מטירת הכרמל לאזור טבעון
יש לוודא שהחיוב בוצע בקוד הנכון ובקוד אזור נכון, כי אם זו הייתה נסיעה פנימית בקוד 1 בטירת הכרמל או קוד 2 למעבר בחיפה, נסיעה זו אינה תקפה עד טבעון

בעת שימוש חוזים תקופתיים, אזור טבעון נמצא באזור 2.2, לכן בנסיעה מחיפה מצריך חוזה סובב חיפה מורחב קוד שיתוף 501

המונח "סובב" בחוזים לטבעות 1 של חיפה או ירושלים מאד מטעה.

בביקור האחרון בארץ כשחיפשתי את החוזה לטבעת 1 של מטרופולין ירושלים לקח לי קצת זמן למצוא את החוזה הנכון כי הנחתי ש"סובב ירושלים" זה חוזה שכולל את טבעת 2 - ישובים שסובבים את העיר. נכנסתי להגדרה הזו רק בגלל שהאופציות האחרות שהזכירו את ירושלים היו לטווחים גדולים יותר. טוב שיש מפה שמראה שה"סובב" הוא למעשה טבעת 1. עדיף שהיו קוראים לחוזה "ירושלים טבעת 1" או "ירושלים רבתי".

בירושלים, כמו בחיפה, כוללים ישובים צמודים מסויימים בטבעת 1 ולכן צריך שם שישקף זאת, אבל "סובב" אינה המילה המתאימה.
 
נערך לאחרונה ב:

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נסיעה מזדמנת בערך צבור קוד 6 מטירת הכרמל לאזור טבעון
יש לוודא שהחיוב בוצע בקוד הנכון ובקוד אזור נכון, כי אם זו הייתה נסיעה פנימית בקוד 1 בטירת הכרמל או קוד 2 למעבר בחיפה, נסיעה זו אינה תקפה עד טבעון

בעת שימוש חוזים תקופתיים, אזור טבעון נמצא באזור 2.2, לכן בנסיעה מחיפה מצריך חוזה סובב חיפה מורחב קוד שיתוף 501
הוי ארסני. בעזרת הקישור שצירפת, יותר בלבלת אותי מאשר עזרת. נראה לי שכל התיקופים הללו כרוכים בהרבה בלבול מוח לאיש צעיר, ולאדם בגילי הם חסרי תועלת.
אני בקושי זוכר איך מגיעים לחדר הקטן שבבית, אז אתה מצפה ממני שאזכור מהם כל האזורים שהזכרתם?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הוי ארסני. בעזרת הקישור שצירפת, יותר בלבלת אותי מאשר עזרת. נראה לי שכל התיקופים הללו כרוכים בהרבה בלבול מוח לאיש צעיר, ולאדם בגילי הם חסרי תועלת.
אני בקושי זוכר איך מגיעים לחדר הקטן שבבית, אז אתה מצפה ממני שאזכור מהם כל האזורים שהזכרתם?
איני מצפה, אך נראה שלכך מצפה משרד התחבורה מכלל הנוסעים.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
באזור חיפה, ניתן לטעון את הרב-קו ב"סובב חיפה" יומי, שמאפשר נסיעה חופשית לאורך היום בכל האזור שנמצא בגזרה זו.
לעומת זאת, ניתן גם להשתמש ברב קו לנסיעה "מזדמנת" שמהווה גם חלק מ"נסיעת המשך".
אז ככה:
הצטרכתי לנסוע מטירת הכרמל לטבעון.
עליתי על קו 111, ובקשתי לחייב על נסיעת המשך לטבעון.
ירדתי בתל חנן, וחיכיתי לאוטובוס שמגיע לטבעון.
הגיע קו 301.
הנהג חייב אותי במחיר הנסיעה, וטען שחברת האוטובוסים שבה הוא פועל, אינה "מכירה" בנסיעת המשך שכזו.
כשירדתי בצומת טבעון, המתנתי לקו שמגיע למרכז טבעון. איכשהו, יצא שפספסתי את הקווים הפנימיים, ולבסוף הגיע קו 75.
גם הוא חייב אותי בנסיעה עד מרכז טבעון, אבל מאד יתכן, שעד שהוא הגיע לתחנה, חלפו כבר ה-90 הדקות שתוקף החיוב איפשר.

אז כעת יש לי 3 שאלות, ואולי בעצם 4.
1. איך זה שקווים מסוימים כן מכבדים את "נסיעת ההמשך" ואחרים לא?
2. אילו הייתי ממתין בנשר עד שיגיע קו 75, האם בקו זה כן הייתה מכובדת נסיעת ההמשך שעליה שילמתי?
3. מה קורה כשאדם רוכש את "סובב חיפה" על בסיס יומי? האם גם אז חברות שונות כן ולא מכירות בחיוב זה?
4. ולמה?
למשיבים תודה!
עלית על קו 111 של אגד וחייבת קוד 6 ב-12 ערך צבור, עד כאן הכל טוב.
1. אלא שקו 301 של סופרבוס הוא קו לעפולה ואינו חלק מהסדר מעבר שעתי במטרופולין חיפה. החלה נסיעה בינעירונית חדשה וברגע זה ה-90 דקות של הנסיעה הקודמת הסתיימו
2. קו של סופרבוס, לא בטוח
3. לכל חוזה יש רשימת מפעילים שמכבדות אותו, יש לבדוק לכל חוזה אשר כולל צירופי אזורים שונים את רשימת המפעילות, כי המערכת לא חפה מעוותים:
לדוגמא, המפעיל גלים נרקיס גל ברהט:
חוזה פנים אזורי רהט + להבים (180) עבור אזור 2.1 באר שבע בלבד, כולל את גלים
חוזה באר שבע מורחב (172) עבור אזורים 1, 2.1, 2.2, 2.3, לא כולל את גלים
חוזה אזור מערב ונגב (175) עבור אזורים 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, כולל את גלים
חוזה להבים + מערב ונגב (176) עבור אזורים 2.1, 2.2, 3.2, 3.3, 3.4, כולל את גלים
חוזה באר שבע + מערב ונגב (173) עבור אזורים 1, 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, לא כולל את גלים
חוזה באר שבע + דרום מזרח (174) עבור אזורים 1, 2.1, 2.3, 3.2, 3.3, 3.4, לא כולל את גלים
חוזה מטרופולין באר שבע מלא כולל מצפה רמון (177) עבור אזורים 1, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, לא כולל את גלים
חוזה אשקלון - באר שבע מלא (179) עבור מטרופולין מלא + אזור קריית גת + אזור אשקלון, לא כולל את גלים
חוזה באר שבע - גוש דן (917) עבור שני המטרופולינים מלאים + אזור קריית גת + אזור אשקלון, כולל את גלים וגם מחיר החוזה זהה אל חוזים 177 ו-179
חוזה באר שבע - ירושלים (375) עבור שני המטרופולינים מלאים + אזור קריית גת + אזור אשקלון, כולל את גלים
חוזה כל הארץ ללא ערבה (950) כולל את גלים

לכן, עם בחירה "אינטואיטיבית" של אזורים על מפת אזורים בעת טעינת חוזה יש מאד להיזהר

ומנגד עוד דוגמא מעוותת, חוזה עפולה, בית שאן, דרום רמת הגולן וכנרת (365) לכאורה קביל במפעילים שאינם נוסעים באזורים אלו
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
עלית על קו 111 של אגד וחייבת קוד 6 ב-12 ערך צבור, עד כאן הכל טוב.
1. אלא שקו 301 של סופרבוס הוא קו לעפולה ואינו חלק מהסדר מעבר שעתי במטרופולין חיפה. החלה נסיעה בינעירונית חדשה וברגע זה ה-90 דקות של הנסיעה הקודמת הסתיימו
2. קו של סופרבוס, לא בטוח
3. לכל חוזה יש רשימת מפעילים שמכבדות אותו, יש לבדוק לכל חוזה אשר כולל צירופי אזורים שונים את רשימת המפעילות, כי המערכת לא חפה מעוותים:
לדוגמא, המפעיל גלים נרקיס גל ברהט:
חוזה פנים אזורי רהט + להבים (180) עבור אזור 2.1 באר שבע בלבד, כולל את גלים
חוזה באר שבע מורחב (172) עבור אזורים 1, 2.1, 2.2, 2.3, לא כולל את גלים
חוזה אזור מערב ונגב (175) עבור אזורים 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, כולל את גלים
חוזה להבים + מערב ונגב (176) עבור אזורים 2.1, 2.2, 3.2, 3.3, 3.4, כולל את גלים
חוזה באר שבע + מערב ונגב (173) עבור אזורים 1, 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, לא כולל את גלים
חוזה באר שבע + דרום מזרח (174) עבור אזורים 1, 2.1, 2.3, 3.2, 3.3, 3.4, לא כולל את גלים
חוזה מטרופולין באר שבע מלא כולל מצפה רמון (177) עבור אזורים 1, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, לא כולל את גלים
חוזה אשקלון - באר שבע מלא (179) עבור מטרופולין מלא + אזור קריית גת + אזור אשקלון, לא כולל את גלים
חוזה באר שבע - גוש דן (917) עבור שני המטרופולינים מלאים + אזור קריית גת + אזור אשקלון, כולל את גלים וגם מחיר החוזה זהה אל חוזים 177 ו-179
חוזה באר שבע - ירושלים (375) עבור שני המטרופולינים מלאים + אזור קריית גת + אזור אשקלון, כולל את גלים
חוזה כל הארץ ללא ערבה (950) כולל את גלים

לכן, עם בחירה "אינטואיטיבית" של אזורים על מפת אזורים בעת טעינת חוזה יש מאד להיזהר

ומנגד עוד דוגמא מעוותת, חוזה עפולה, בית שאן, דרום רמת הגולן וכנרת (365) לכאורה קביל במפעילים שאינם נוסעים באזורים אלו
ואתה מבין? קו 75, שנוסע מלב המפרץ לטבעון (ועוצר בנשר) וגם הוא שייך לסופרנוס (סופרבוס), כן מכבד את ההמשך. איפה ההגיון?
ועדיין: לא ענית לי: במידה שאני רוכש נסיעה יומית לסובב חיפה, ה-301 של סופרנוס וה-332 כן מכבדים את העסקה הזו?
ובקיצור,,, מי שתכנן את כל ההמשכים האלה לא עשה שום עבודה יסודית. השאלה מי אחראי לזה ובפני מי אפשר להתלונן? האם בפני האישה ההיא שתמיד לובשת שחורים?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ואתה מבין? קו 75, שנוסע מלב המפרץ לטבעון (ועוצר בנשר) וגם הוא שייך לסופרנוס (סופרבוס), כן מכבד את ההמשך. איפה ההגיון?
ועדיין: לא ענית לי: במידה שאני רוכש נסיעה יומית לסובב חיפה, ה-301 של סופרנוס וה-332 כן מכבדים את העסקה הזו?
ובקיצור,,, מי שתכנן את כל ההמשכים האלה לא עשה שום עבודה יסודית. השאלה מי אחראי לזה ובפני מי אפשר להתלונן? האם בפני האישה ההיא שתמיד לובשת שחורים?
במידה ואתה רוכש חופשי יומי סובב חיפה מורחב (501) - כן.
גבולות סובב חיפה רגיל לטבעת 1 לא מגיעות עד טבעון.
 
למעלה