בזן

בורסה 2008

Active member
בזן מאכזבת. מרווח הזיקוק חוזר לרדת(אני מסתמך על דיווח יומי של מרווח לא רלוונטי, אך בעל קורלציה גבוהה- https://www.neste.com/investors/market-data/refining-margins), ההתאוששות שוב מתעכבת בשל הווריאנט החדש ובזן שוב הולכת אחורה. אני עדיין ברווח יפה בפוזיציה של מעל 25%, אבל ציפיתי לראות את בזן כבר באיזור ה-100+ בשלב הזה. יהיה מעניין לראות בהקשר הזה את התפתחות ה"התפרצות" כאן בישראל כדי ללמוד על התפרצויות בעולם מחוסן(שבמוקדם או במאוחר נגיע אליו לפחות במדינות המפותחות).
 

בעז3

New member
בזן מאכזבת. מרווח הזיקוק חוזר לרדת(אני מסתמך על דיווח יומי של מרווח לא רלוונטי, אך בעל קורלציה גבוהה- https://www.neste.com/investors/market-data/refining-margins), ההתאוששות שוב מתעכבת בשל הווריאנט החדש ובזן שוב הולכת אחורה. אני עדיין ברווח יפה בפוזיציה של מעל 25%, אבל ציפיתי לראות את בזן כבר באיזור ה-100+ בשלב הזה. יהיה מעניין לראות בהקשר הזה את התפתחות ה"התפרצות" כאן בישראל כדי ללמוד על התפרצויות בעולם מחוסן(שבמוקדם או במאוחר נגיע אליו לפחות במדינות המפותחות).
מהדוח האחרון בזן זה לא רק זיקוק זה גם פולימרים ולכן אני אופטימי לאור זאת שגם מקורות הנפט כנראה זולים יותר כמו האמיריות!!
מקוה להפתעה חיובית
 

dw

Member
מנהל
מסכים עם התובנות: מרווח זיקוק וחשש קורונה מתגבר זו פרשנות טובה להתנהגות מניית בזן לאחרונה.
מה שכן היקף צריכה הבנזין והסולר חזר לשיגרה וסביר שב Q2 ו Q3 נראה צמיחה במכירות הדס"ל. עם ישראל חוזר בהדרגה לטוס.

כאנקדוטה, אפשר לגדר את בזן בעזרת על בד :LOL:
מבחינתם חזרה של קורונה וצריכת מגבונים ברחבי העולם תהיה בשורה מלבבת.
 

בורסה 2008

Active member
הדוח יהיה בסדר. עם מרווח זיקוק שהיה דיי יציב ברוב הרבעון, צמיחה צפויה במכירות ותקלה שלפי הצפי שווה בין 20M$ ל-30M$(אך אמורה להיות מנוצלת לעבודות תחזוקה שיקזזו חלק מההפסד בהמשך השנה). השאלה היא מה הצפי, ואם העולם הולך אחורה, מרווח הזיקוק חוזר לאיזור ה-0 וישראל תיכנס למגבלות חדשות, לבזן יש עוד לא מעט לאן לרדת. בגלל זה חשוב לעקוב אחר התפתחות ההתפרצות פה בארץ. אם בישראל נצטרך לחזור להגבלות משמעותיות, זה סימן לא טוב בכלל. באופן כללי בזן נכנסה אצלי לכוננות מימוש.
 

Reem88

Member
למה מרווח הזיקוק לא ביחס ישר למחיר הדלק?
חשבתי שככל שהמחיר עולה אז המרווח עולה.
 

בורסה 2008

Active member
ככל שהמחיר עולה זה אומר שגם חומרי הגלם עלו, כך שזה בוודאי לא אוטומטי.
 

בורסה 2008

Active member
אני לא מבין בזה מספיק כדי לענות לך באופן מדוייק, אבל בגדול זה מושפע מביקוש לתזקיקים(מושפע מפעילות כלכלית) ומההיצע(כושר הייצור של בתי הזיקוק).
 

בורסה 2008

Active member
מרווח הזיקוק עשה פרסה מהירה וחזר לאיזור הגבוה השנתי שלו(https://www.neste.com/investors/market-data/refining-margins), המשק בישראל בפעילות מלאה, מגזר הפולימרים בשיא. עכשיו תסבירו לי איך בזן נסחרת לא רחוק מהשערים של שיא הפאניקה בקורונה?
מחכה בקוצר רוח לדוח רבעון 2.

מחזיק
 

בורסה 2008

Active member

בזן מציגה תכנית אסטרטגית שתהפוך אותה למובילה בתחום האנרגיות המתחדשות על חשבון הנפט.
היא גם הוציאה מצגת במאיה. עוד לא עברתי על המצגת.
על פניו, זה משהו שטענתי בכל השנה האחרונה- בזן רווחית היום ומתומחרת בחסר ביחס לביצועיה בטווח הקצר והבינוני(לדעתי כמובן, מחזיק וכו'...) אך כדי לשרוד ולצמוח לטווח ארוך, היא תצטרך להמציא את עצמה מחדש, וזה בדיוק מה שהיא מנסה לעשות פה בתחום שיהיה לה יתרון יחסי מובהק.

עכשיו בזן הופכת לאותה חברה רווחית וזולה(לדעתי), אבל גם עם איזשהי ראייה לעתיד ואפשרות לצאת גם מהמקום הציבורי(שמשפיע גם על תמחורה, ראו כל החרמות של אלטשולר ודומיהם) בו היא נמצאת. אין לי מושג לגבי הרווחיות שתהיה ואני גם משתדל פחות להשקיע בחלומות לעתיד, אך כשזה בא יחד עם רווחיות עכשווית זה יכול להוסיף לתמחור המניה. בינתיים השוק מגיב בעליה של 2% ולא נראה שמתרגש יתר על המידה.
 

jsphs

Active member
לדעתי,

בזן נסחרת מאוד בזול והיא מאוד רווחית.

דירקטוריון בזן צריך להחליט על רכש של מניות בזן בימי ירידות וחלוקת דוידנדים כל רבעון + הקטנה של החוב של החברה קרי להנפיק פחות ופחות אג"ח ככל שעוברת כל שנה.

אם החברה רוצה לפתח אנרגיות ירוקות - זה בסדר - זו שאלה של מינון. בזן רוצה לייצר קו יצור לפולימרים "נקיים" או הסעת המונים על מימן - בסדר - אבל שלא יפגע בתזרים השוטף של החברה וב- EBITDA שלה.

בסופו של יום, החברה לישראל לא ממש זקוקה לכסף, הפטרוכימיים נמקים. מיכה צרניאק כתב לא מזמן שלדעתו יש החלטה מודעת של בזן ליבש את הדוידנדים על מנת לתת לפטרוכימים לגווע. כנראה שהתקווה שלהם שמתישהו אג"ח הפטרוכימים ימכרו את החזקתם בחברה בנזיד עדשים.
הפטרוכימים - קרי אג"ח הפטרוכימים צריכים למנוע כל מצב בו העניין יגיע לביהמ"ש - בעוד כמה שבועות יש פרעון מלא של אג"ח ח עם בטחונות שלא יקרה בהעדר מקור תקציבי. זה הזמן לקבל את מלוא המניות של בזן המשועבדות לשלל סדרות הפטרוכימים ולהפקידן בנאמנות נאמן האג"ח. בשום מצב לא לשדר שעוד רגע הולכים למנות כונס נכסים שימכור את הנכס ללא שליטה תוך שיש מחיר שוק נמוך אל מול הרוכשים כולם.











1626953655624.png


ב- 200M$ שהחברה מתעתדת להשקיע במיזמנים חדשים בשנים הקרובות ביכולתה לקנות שליש חברה לפי מחיר שוק נוכחי.

האם טובת בעלי המניות דהיום היא buy back ודוידנדים או השקעה של 50M$ במיזמים עתידיים שיכולים כמו better place להקדים את זמנם ולהוות הפסד כלכלי צורם?

לדעתי, זה בסדר שמתמקדים בפתוח יכולות עתידיות. הכל שאלה של מינון והאם החברה פועלת לטובת כל בעלי המניות.

ואם יש מוסדי זה או אחר שמוכן למכור בזן בזול כי לא יאה לו פעילות פטרוכימית (האם את הרכב של העובדים בליסינג העביר לטסלות?) שימכור ומולו בזן תקנה בזול ותפחית את מספר המניות בשוק.
 

קבצים מצורפים

  • 1626953635118.png
    1626953635118.png
    KB 66.7 · צפיות: 0
נערך לאחרונה ב:

dw

Member
מנהל
כנס בזן.

המנכל החדש היה בבית זיקוק אשדוד.

תוכנית אסטרטגית שהכינו עם pwc:
דלקים יהיה יציב, פולימרים צמיחה ובעתיד מימן. בכרמל אולפינים יש מו"פ בתחום מיחזור. דוקור הולנדית ברוטרדם. כיום 180 אלף פוליפרופילן ויעזרו בידע שלה כדי לבצע

אבידה 500m$ בשנה מייצגת!

הרכב הפרטי יהיה חשמלי אך משאיות, אוטובוסים, מטוסים ואוניות יעבדו גם עם מימן.

ב 2028 משאית מימן תתחרה במשאית סולר

תחנת מימן ראשונה ב q1 שנה הבאה, עם סונול. יהיו אוטובוסי מימן של יונדאי?

בסוף 2020 פרסמנו הערכת שווי. נייצר תזרים פנוי חזק. נשמור על מינוף דומה ואולי נרד מעט. נמשיך לחלק דיבידנד.

שאלה: המיליארד וחצי השקעות זה עד 2030, הכל כולל הכל.

ב 2024 התרומה של מנועי הצמיחה תהיה 20m$

בעוד חודשיים תהיה לנו מעבדת המימן המתקדמת בארץ

מעסיקים מאות מהנדסים

מנועי הצמיחה יסייעו לנו להפחית את התלות בגורם מרווח הזיקוק

עיתון הארץ: מימן ירוק למול פוסילי? תשובה: סטארט אפ h2pro. זה ייצר מימן לציי רכב.

שאלה של מור: 400m$ מופ מתוך 1.5, כלומר 1.1 בקיים? תשובה: נמשיך להשקיע 110-120 בקיים. מ 2025 נשקיע יותר בשווקים החדשים. יהיה פחות בקיים ויותר במנועי הצמיחה, כתלות בשווקים.

Ibi: דיבידנד? מינוף? יישום האסטרטגיה בתעדוף ראשון. לא נעלה מינוף. רוצים גם לחלק דיבידנד.

שאלו על בייבק. תשובה: יבחנו גם את זה.

מיטב: איזה רגולציה צריך לרכבי מימן? תקינה, התאמה ליצרני הרכב ולעיתים סבסודים (לא בונים על האחרון). יש כבר ועדה במכון התקנים. יונדאי מביאה 10 משאיות בטא סייט בשנה הבאה ואוטובוס אחד. בפריסה הכללית 30% מכלי הרכב ישתמשו במימן בעשור הבא

תחנת הכח עליה דיברנו בעבר אינה חלק מהתוכנית האסטרטגית

משאית מימן יותר זול ב 2025 למול חשמל וב 2028 גם מול דיזל
 

Reem88

Member
רק אני רואה פה התנגשות?
מצד אחד המדינה רוצה לסגור את בזן ולפצות את בעלי המניות ומצד שני בזן יוצאת בתכנית השקעה של מליארד וחצי.

"מיליארד דולר ויותר להשקעות בחברה שמדינת ישראל קבעה שתפסיק להתקיים עד 2030. הציגו תכנית עיסקית רצינית ולא גיבובי סיסמאות. אם היתם דואגים באמת לבעלי המניות כל שקל פנוי ילך להחזרת מזומנים לבעלי המניות."
 
נערך לאחרונה ב:

בורסה 2008

Active member
נו, ואת זה לא ידעו כבר בבוקר כשבזן עלתה ביותר מ-2%?
מדובר על השקעות עד ל-2030 שכוללות גם השקעות ידועות בפעילות העכשווית. לא נראה לי שזה הסיפור.
 

dw

Member
מנהל
אני חושב שלא באמת היתה להם ברירה. בזן חייבים לשפר את ציון ה ESG שלהם כדי להישאר בתיקי המוסדיים (המוסדיים שעדיין מחזיקים, אלטשולר ומגדל כנראה לא מחזיקים). כמו כן המימן והפולימרים יהוו מנועי צמיחה בעתיד.
נשים לב שעדיין רוב ההשקעות הן בפעילות המסורתית ורק המיעוט בפעילות המימן החדשה (אמת, השקעה לא קטנה)

יחד עם זאת גם אני מקווה שיסכימו לבצע השנה מעט בייבק למניה הזולה, או חלוקת דיבידנד צנועה.
כואב הלב לראות את המניה בשער דו ספרתי ושהחברה לא מנצלת זאת כדי לאסוף סחורה ולשפר את הרווח למניה בעתיד.
 
עם תכנית השקעה כל כך גדולה שצפויה באנרגיה ירוקה קשה לראות כיצד יחלקו דיבידנדים.בתור מחזיק באגח ח של פטרוכימיים מקווה בכל זאת שאולי יזרקו לנו כמה פירורים.
 
למעלה