בוקר
טוב - שבת

שבוע טוב לכולם. . . . .

איזה באסה. רציתי לשאול את אריאלה את השאלה של ג`ן רק שהוא לא חווה אלימות בבי``ס. . .או אפילו ילד בן שנה שמרגיש שלקחו ממנו תשומת לב. מרביץ לתינוק לפעמים. מה אמורים לעשות. . . .וביום חמישי הייתי מאוד חולה. וישנתי. אז לא שאלתי. אשמח אם אתן. כאמהות תענו לי. . . . . . . . .תודה רבה זאבי.
 

Jen74

New member
מקווה שאתה מרגיש יותר טוב היום../images/Emo101.gif

לשאלתך, כשיש ילד שמרביץ לאחיו התינוק כדי לקבל תשומת לב או כי הוא מרגיש שהתינוק הסיט ממנו את תשומת הלב... אפשר לעשות כמה דברים אבל הכי חשוב זה לא לכעוס על הילד שמרביץ לאח הקטן. בדרך כלל ילד עד גיל חמש-שש לא מצליח להבין שאחיו הקטן, התינוק, לא אשם ולא אחראי לכך שתשומת הלב הוסטה אליו. הוא רואה רק את התוצאה והוא שם את כל האשמה על הגורם שאליו מוסטת תשומת הלב. צריך לקחת את הילד שחש נפגע מחוסר תשומת הלב שהוא רגיל אליה ולתת לו להיות שותף במידה מסויימת לטיפול באחיו הקטן. לשתף אותו במקלחות: "תראה איך אני מנקה אותו. אולי אתה רוצה לעזור לי? תרטיב לו את הרגל/בטן/יד..." לבקש ממנו לעזור בהחתלה: "אני צריכה את עזרתך, תביא לי את החיתול/משחה/מכנסיים..." לתת לו לשחק עם התינוק: "תראה איך הוא מסתכל עליך, אולי תעשה לו פרצוף מצחיק שיצחק?" לגרום לילד הגדול יותר לבין שאחיו התינוק עדיין לא יכול לעשות דברים בעצמו וכמו שהילד הגדול היה פעם תינוק, כך התינוק יגדל ויהיה גדול. לא כדאי להבטיח לילד שאחיו התינוק יהיה חבר שלו, כי אנחנו לא יכולים לנחש מה יהיה היחסים ביניהם לכשיגדלו. צריך לגרום לילד לשיתוף פעולה ותוך כדי כך ליצור אווירה של תשומת לב הן לילד והן לתינוק. אפשר להסביר ל ילד שמאחר והתינוק לא יכול לעשות כלום לבד, עדיין, אמא ואבא צריכים לעשות בשבילו הכל ולעזור לו לעומת הילד המקנא, שהוא כבר ילד גדול שלמד דברים שהתינוק עוד לא יודע ויכול לעשות דברים שהתינוק עוד לא יכול.
 
../images/Emo140.gif

לתת לילד הגדול יותר, הרבה אהבה, חיבוקים, ונשיקות להגיד לו כל הזמן כמה אוהבים אותו ,לשבח אותו על כל דבר טוב שהוא עשה , ולא לשכוח הוא מרגיש שלקחו לו את המקום הראשון ולכן צריכים להיות זהירים בתגובות בכדי שלא יפגע לטווח הרחוק ...בהצלחה ....בהמון אהבה
 
למעלה