היה ברור לי שלא תישאר חייב
קודם כל, מבחינת אברהם הם לא היה מלאכים אלא בני אנוש. נכתב: וישא עיניו וירא, והנה שלושה
אנשים ניצבים עליו. זה גם מוסיף למידותיו של אברהם, משום שאילו ידע מראש שמדובר במלאכי שמיים המעשה שלו היה הרבה פחות אצילי מאשר אם מביא בחשבון שמדובר באנשים. כאן נראית הגדולה שלו ביחס להכנסת אורחים (ולאחר מכן אפשר להשוות להכנסת האורחים של לוט).
מעבר לכך, שאם מדובר במלאכים - הם לא צריכים בכלל לאכול
והייתי מצפה ממי שמקפיד על כשרות לפחות לברר אם האורחים שלו גם צריכים להקפיד על כך. הרי הוא הציע להם פת לחם (פרווה). זה לא שהוא הציע להם בשר וחלב והייתה להם הזדמנות לומר - חס וחלילה. מהמלים בטקסט דווקא נראה שהוא לא בדיוק שאל שאלות אלא נגש ישר למלאכה כמי שרגיל לעשות כך כבשגרה: ו
ימהר אברהם האוהלה. וגם לשרה אמר
מהרי. ולאחר מכן ואל הבקר
רץ אברהם, ו
ימהר לעשות אותו.
בוא לא ניתמם - זה נראה שהיה אוכל גם צ'יבורגרים ועל בסיס קבוע
אז כן, כמובן שאפשר למצוא פירושים שונים - אך כמו שרש"י לדעתי אמר - יש בכך מדרשי אגדה אך זהו ישובו של מקרא.
בכל מקרה לא רואה טעם להמשיך להתווכח בנושא, ברור לי שתישאר בדעתך וממילא הכוונה של שמלת התחרה הייתה לפתח את הדיון בכיוון אחר