בוקר טוב!

טסונמי1

New member
בוקר טוב!

לפי המיסתמן כרגע ליקראת רביעי חמישי החורף חוזר היזדמנות פז לפיזור קומפוסט או זבל כופתיות סיבוב אחרון לפני סוף החורף מבחינת הזמן -מצוין לדשאים ולערוגות- עסי עדכן נא את הפורום כשיתברר במדויק מה מכינה לנו האטמוספירה- אני אלך הפעם על כופתיות-גם קומפוסט יהיה בסדר למי שאין כופתיות- לאחר מיכן אני אתחיל עים דישון כימי
 

nat41

New member
האם כדאי לכסח את הדשא לפני פזור

הקומפוסט
 

shlumbergera

New member
לאורך החורף רצוי לא לכסח.קיימת

אפשרות לקפאון של השלוחות החשופות. אני סקרנית לשמוע מטסונמי אם היא מבצעת הנחת קומפוסט על דשא. סביר לי שכוונתה רק לקראת/כשצפוי גשם חזק שיכול להשקיע את שכבת הקומפוסט באדמה. זה לפחות מה שאני למדתי. שכבת קומפוסט שמונחת על דשא/צמחיה, לא מועילה בכלום לבד מבידוד הצמח מאוויר, אור וחום. זוכרת שדיברנו על כיסוח עשבייה? זה הדבר שכדאי לעשות בדשא לאורך האביב. לכוון המכסחת לגובה שמעל גובה הדשא כרגע, ולכסח ע"מ לקצץ לעשבים את הראש. סביב צמחים כדאי לתחח את הקומפוסט לתוך האדמה וכך להקל/לזרז את חדירת החומרים המזינים. נ.ב. מדי פעם חוזרת ההערה להיזהר מצריבת הקומפוסט את הצמחים/שורשים. זו הזדמנות עבורי לחזור על ההערה שלי בנושא: קומפוסט בשל אינו צורב ואינו מזיק, לא לשורשים ולא לאף חלק אחר של הצמח. אפשר לשתול בקומפוסט נטו ואף לזרוע ללא שום בעייה יוצאת דופן.
 

barakd

New member
קומפוסט בשל מתמוסס

במים ולכן מחלחל ולא עומד כשכבה מעל. כמובן שצריך כמויות מים מספיקות, ולכן רצוי לפני הגשם.
 

בזוז

New member
לפיזור הקומפוסט עכשיו

על מדשאה, יש אפקט של חימום הקרקע. (בשל צבעו השחור הוא סופג את החום ומחמם את החלק העליון של הקרקע) עוזר לשלוחות הדשא להשריש ולצמח עלווה בהתאם. בהמשך, עם מתן השקיה חלקיקי הקומפוסט ייספגו לקרקע ויטייבו אותה. וכן, רצוי לכסח לפני פיזור הקומפוסט.
 

טסונמי1

New member
ניתן ורצוי לכסח את הדשא

לפני מתן הכופתיות -ברוב המיקרים בעונה זו זה יותר כיסוח עישביה אני על דשא לא מפזרת קומפוסט רק כופתיות-אבל בהחלט ניתן לפזר קומפוסט שלומברגרה עשי ניסיון ופזרי בנדיבות על מר דשא קומפוסט -השקי היטב והמתיני כ10 ימים מצאי את ההבדלים כשקומפוסט משובח מקבל מים הוא מגיר נוזלים שחשובים ורצויים לשורשים השיכבה שתישאר לאחר מיכן תהיה חסרת תועלת מבחינת השורש כמזון אבל לא תזיק כשיכבת חיפוי לדשא ובודאי לא כחומר שיאוורר את האדמה בערוגה לאחר קילטור החומר כופתיות הם קפסולות זבל מרוכז- הדשאים מיתעוררים לאט מהתרדמת והם רעבים-אין כמו מנת כופתיות לתאבון בריא
 

Rוני

New member
בדיוק תהיתי הבקר מה עם הכופתיות

שלי שעומדות במחסן ואני לא רואה מתי לשים אותן
במה את מדשנת בדישון הכימי? מאקסגארד?
 

l g433

New member
חברת Scotts ממליצה על

פיזור בונה מדשאה וברזל. פרטים תוכלי למצוא באתר הישראלי שלהם. מאקס גרד מכיל גם רעל, עדיין מוקדם ואין מזיקים.
 

l g433

New member
בעניין קומפוסט בדשא...

גננים איתם שוחחתי בנושא אמרו שכיום לא נהוג לפזר קומפוסט על דשא קיים. הם אומרים שפיזור דשן כימי ( בנוסף לתחזוקה רגילה והכנת קרקע טובה) מספיקים ולכן אין תרומה לקומפוסט. גנן מכובד מאוד אמר שפיזור קומפוסט על דשא בחורף יכביד על הצמח שגם כך בקושי חי. הוא אומר גם שהקומפוסט יעבור פירוק מואץ על פני הקרקע עקב החשיפה לחמצן, וכך יגזול חומרי הזנה מהצמח (חנקן כמדומני, אנני זוכר למה ). האם את מפזרת קומפוסט בכל הגינות שלך? האם את בטוחה שהוא מועיל ?
 

nony11

New member
מה יהיה?

הויכוח הזה עתיק כימות הפורום. כן או לא קומפוסט לדשא, בסופו של דבר, זו דיעה אישית. עוד לא קיבלנו כאן הוכחות מדעייות לשום צד. ולכן, גם אם הגנן מאוד מכובד, וגם אם הוא משתמש במילים ארוכות, זו עדיין דיעה אישית ולא מבוססת מדעית. הסתייגות: אני כן זוכר עלה כאן מישהו (רן?..לא זוכר, סליחה) שהביא ממצאים על חומר אורגני בדשאים. מכירים הומוס? למה החומר הזה לא מקבל מספיק כבוד בפורום? אידאלי לפיזור על מדשאה. הוא מעובד, לא מתפרק ומחמם, אורגני למהדרין, ובא בצורה כמעט אבקתית, שלא נופלת על הדשא בגושים חורשי רע כמו הקומפוסט. מומלץ. שבת שלום.
 

shelico

New member
אפשר להכין לבד

ורמיקומפוסט תולעים אדומות אפשר לרכוש בויצו נחלת יהודה או אצל אשד נבו (+משלוח)
 

shlumbergera

New member
נוני,בוקר טוב,הומוס הוא תוצר

קומפוסט שהתפרק מהר בעזרתן של התולעים האדומות. הן עושות את אותה העבודה שעושים השלשולים אלא שהן הרבה יותר נמרצות ויוצרות את החומר בזמן קצר יחסית. הקומפוסט שאפשר לקנות כיום - וזה שאני קניתי - הוא אבקתי למהדרין, אין גושים כלל, אין ריח רע. לא מזכיר בכלום את אותו זבל גושני, מסריח ואטום, שאי אלה גננים ממשיכים גם כיום להשתמש בו. הומוס: מוצר מעולה. אפשר לקנות בתמיסה, למהול לפי ההוראות ולהשקות צמחי מיכל. אפשר לקבל או לרכוש את התולעים האדומות ולגדל הומוס בחצר - מעולה ומומלץ.
 

טסונמי1

New member
קומפוסט יבש וטוב לא אמור להיות

גושי- קומפוסט גושי הוא או רטוב או ישן או נירטב אי פעם
 

barakd

New member
יש הרבה דעות וטוב שכך

הוא אמר כך וזה אמר כך. כל אחד נוהג ע"פ נסיונו והבנתו. מה שעובד אצלך לא עובד אצל אחר ולהפך. אצלך חם יותר אצלו האדמה כבדה יותר, לזה יש שמש, להוא יש מקס גארד, לה יש דרבן ולך יש בופאלו. אחד טורח להכין תה סרפדים וטוען שזה "הדבר" ואת השני זה מגעיל והוא חושב שסקוט זה הדבר האמיתי. לרן פאוקר יש נסיון של עשרות שנים והוא משאיר את הכסחת על הדשא, ואצלי זה לא מתקבל על הדעת כי זה נראה כמו לכלוך ונדבק לנעליים. אצלהם מכסחים כל שבוע, אני מכסח כל שבועיים. לי יש יותר צל ולהם יותר שמש. אצלי יותר לח ואצלם יבש אני משקה כל שבוע והוא כל חודש. לי יש דרנים ולהוא יש קיפוד. סליחה על הסיפור הארוך, מקווה שהבנת. ואגב, טסונמי היא גנן מאד מאד מכובד
 

nony11

New member
לא מסכים.

מה פתאום ריבוי דעות? יש את הדיעה שלי, ויש את האחרים שמעט מבולבלים. באופן אישי אני חושב שאני תמיד צודק. מי דיבר על טסונמי? פיספסתי משהו?
 
למעלה