בוקר טוב

בוקר טוב

בהליכה היומית שמעתי בגלי צה"ל: הגרמנים מתכננים להקים עיר מוות בגרמניה. במרכז העיר תבנה פירמידה ענקית, ( הפירמידה הכי גדולה בעולם ) היא תבנה מקוביות בטון שבתוכן כל אחד יוכל לטמון את אפרו תמורת 1300 דולר. זה יהיה הקבר של האנושות. ללא אפליה של גזע, דת או מין. סביב לפירמידה יוקמו בתי הלוויות של כל הדתות וכמובן משרפות. אני מתאר לי שעל חזית בניין המשרפות יהיה כתוב באותיות זוהרות: "CRENATORIUM " ובשער הכניסה תתנוסס כתובת : TOTH MACHT FREI ( המוות משחרר) מי אומר שהגרמנים לא לומדים מן העבר.
 

7575

New member
תגיד לי על מה אתה מדבר ערי המתים שיש לך בארץ

נראים יותר טוב ?
 

7575

New member
ויש כבר שם של רחוב כזה בגרמניה ליד בית קברות

פירוש המילה,מקום שבו שורפים גופות,זה שזה מתקשר לשואה זה באמת בעיה,אבל אי אפשר להחליף את השפה,שפה לא הורגת, אנשים הורגים.
 

7575

New member
האמרקאים לוקחים את האפר של יקריהם

ושמים אותו על המדף בבית,בגרמניה או אפילו בשאר חלקי אירופה כמדומי החוק לא מאפשר זאת ולכן מנסים לחפש פתרונות אחרים
 
אגב אורחה וללא כל קשר לגרמניה ולגרמנים

לפני שנים רבות ביקרתי בלנינגרד. דודתי לקחה אותי למקום כל שהוא [שלמיטב זכרוני לא הסבירו לי עליו קודם] הראתה לי קופסא בקיר ואמרה: זה האפר של הדוד שלך. זה פתרון חלופי לא רע לבתי הקברות. כעת בגרמניה רוצים לעשות מזה ביזנס. לכל דיכפין.
 

7575

New member
איזה ביזנס יש גם בגרמניה מקומות שאתה יכול

לשים את האפר ללא תשלום,הרבנות בארץ משתמשת במוות לצורכי כסף גם,אם אדם ירצה לקנות מקום ליד יקרו יסחטו לא את הנשמה, בכל מה שקשור ללימודי העבר בנושא אלימות אולי לנו יש יותר מה ללימוד כרגע,בגרמניה לא דוקרים ברמזורים,ואדם שיוצא למועדון לא חוזר מנוקב כדורים
 

ישרון

New member
על מה הדיון??

אם הדיון הזה מנסה לגעת בעבר אזי לטעמי יש כאן טעות. אם מנסים לייצר דיון כיצד ראוי שניפרד ממתינו שכן המוות הינו חלק מחיינו אזי זה דיון ראוי ולטעמי איש איש כרוחו,שכן גם הקבורה היהודית עברה גילגולים שונים לאורך ההיסטוריה. על פי תאורי המיקרא ניקברו האנשים בימי קדם וכעבור זמן מסויים לוקטו עצמותיהם והושמו בגלוסקמא מישפחתית, כמו שנאמר "ונאסף אל אבותיו" ידוע המעשה בתקופת רבי עקיבא על אנשי טבריה שהיה צר להם המקום מפני שקברות המתים חסמו כל אפשרות לפיתוח עירוני,וניקבע שאפשר לזרוע תורמוסים ולאחר שנה השטח טהור ופנוי לישוב החיים,מלמדנו שקיימת בעולמנו עדיפות לחי על המת. רק בתקופתנו מקדשים את בתי הקברות ויוצרים שטחים נירחבים של מצבות הגוזלות מהחיים כל אפשרות לפיתוח,לעשייה ברוכה בקרקעות ובעצם לתנופה כלכלית. ראוי לדיון ולמחשבה,ודברי אלה לא באו חס ושלום מתוך כוונה לפגוע בכבוד הניפטרים.
 
למעלה