בוקר טוב. שאלה...

Yanivgal123

New member
בוקר טוב. שאלה...

כשאני פותח קבצי RAW בפוטושופ (CS2), יש לי כמה אפשרויות שאני יכול לבחור כדי לפתוח את התמונה. אחת מהאפשרויות היא Space, ובתוך זה אני יכול לבחור בין 4 אפשרויות: (Adobe RGB(1998 ColorMatch RGB ProPhoto RGB sRGB IEC61966-1 מה האפשרויות האלה? במה לבחור?
 

Yanivgal123

New member
עוד שאלה

כשאני מסיים לערוך תמונה מקובץ RAW בפוטושופ אני שומר אותה בתור קובץ TIFF, שמתי לב שהקבצים האלה פשוט עצומים! אם אני שומר עם Layers הקובץ יוצא בסביבות 110 מגהבייט, ואם אני שומר בלי LAYERS הקובץ יוצא 50 מגהבייט. האם מומלץ לשמור בסוג הקובץ הזה? הוא תמיד יהיה כל כך גדול?
 

doronal

New member
שמירה בפורמט TIFF

גודל הקובץ שלך תלוי במספר מרכיבים, בין השאר גם ברזולוציה של התמונה (מספר הפיקסלים שיש בה) עומק הצבע (8 ביט, 16 ביט, 32 ביט וכו) ומספר השכבות שיש לך בקובץ. כעיקרון, ככל שגודל הקובץ המקורי שלך הוא יותר גדול, ככה יש לך יותר פרטים בתמונה מה שהופך אותה לאיכותית יותר. שמירה בפורמט TIFF היא בחירה טובה לקבצים שרוצים לשמור על איכותם, גם פורמט PSD יעשה עבודה לא רעה.
 

borntojump

New member
אין הבדל משמעותי בגודל

בין TIFF ל-PSD לא זכור לי אם ACR מאפשר שמירת TIFF דחוס (LOOSELESS). אם כן הרי שתקבל קבצים קטנים משמעותית
 

doronal

New member
חללי צבע

האופציות הללו הם שמות של חללי צבע סטנדרטיים לעבודה על תמונות דיגיטליות, והם מתיחסים לחלל הצבע בו אתה מתכוון לעבוד על התמונה שלך. מן הסתם עלייך לבחור בחלל המתאים לך ביותר, השאלה היא כמובן איזה מהם מתאים לך לעבודה (פוטושופ יעבוד עם כולם) הנושא של חללי צבע הוא מאוד מורכב, הייתי מציעה לך לקרוא עליו קצת יותר לעומק בספרי הדרכה של פוטושופ. אולי מישהוא פה בפורום מכיר איזהשהוא מאמר ברשת לקריאה על הנושא?
 

doronal

New member
מרחב צבע

מרחב צבע גם נשמע סבבה, העיקר הכוונה.
 

Yanivgal123

New member
עוד משהו

אם שמרתי קובץ TIFF מקובץ RAW בעומק צבע של 16 ביט, ואחרי שיש לי קובץ TIFF אני רוצה לשנות אותו לקובץ JPEG קטן, כדי שאני אוכל לעלות את התמונה לפורום, אבל אני לא יכול... הפוטושופ לא נותן לי את האפשרות הזאת, אני חושב שאולי בגלל ש-JPEG אי אפשר לשמור עם 16 ביט, רק 8... אני צודק? מה אני צריך לעשות?
 

doronal

New member
מ BIT 16 ל BIT 8

אתה צודק, בשביל לעבוד עם JPEG אתה צריך להמיר את הקובץ ל 8 ביט. אני ממליץ לך קודם כל לעשות גיבוי לקובץ 16 ביט שלך (אחרי שתשנה אותו ל 8 ביט לא תוכל לשחזר את איכות הקובץ המקורי) ואז בתפריט IMAGE תת תפריט MODE לשנות את הקובץ מ BIT 16 ל BIT 8
 

doronal

New member
SAVE FOR WEB

דרך אגב, אם תשתמש בפקודה SAVE FOR WEB פוטושופ ישמור לך את הקובץ כ JPEGואוטומטית יהפוך את הקובץ החדש ל8 ביט
 

borntojump

New member
וגם יזרוק את ה-EXIF לכל הרוחות

שווה להתחשב בזאת, בהתאם לשימוש המיועד של התמונה
 

AnatTen

New member
מבין מרחבי הצבע שהפוטושופ הציע לך

לפתוח את התמונה ה-AdobeRGB הוא המרחב צבע הכי גדול, אבל אם תרצה לערוך תמונה שמיועדת להדפסה עדיף שתעבד אותה ותבחר במרחב הצבע ("פרופיל צבע" גם נקרא) sRGB בגלל שמדפסות הצילום עובדות עם הפרופיל הזה. באשר לגודל הקבצים, קובץ RAW הוא מצוין ליצירת קבצים ענקיים וכן גם המרתו ל TIFF יוצרת קובץ ענק. ההמלצה שלי בשבילך, אם אתה לא מתכוון להדפיס את התמונות שלך בגדלים גדולים מאוד, היא לשמור את הקובץ בJEPG בדחיסה קטנה יחסית, זה גם ייצור לך קובץ מספיק גדול, אבל לא עצום כמו ה TIFF (וגם המחשב שלך לא ייקרוס מרוב קצבים ענקיים). ועוד המלצה היא לשמור את הקובץ ב-8 ביט, השמירה ב-16 היא דיי מיותרת כי גם המסך של המחשב שלך לא יכול לבטא עומק צבע עצום שכזה וגם רוב המדפסות לא יכולות לבטא אותו (וברובן איו אופציה להדפסה 16 ביט וזה פשוט לא מדפיס) וגם בנוסף לכך, לפי מה שזכור לי לא תוכל לפתוח בתוכנות אחרות קובץ של 16 ביט, אלא רק ב Photoshop. ובנוגע לשאלה השלישית, JEPG אכן אפשר לשמור רק ב 8 ביט (ובצדק), כדי לשמור את הקובץ שלך ב JEPG יש פשוט להמיר אותו מ 16 ביט (ואם אתה לא יודע איך: Image->mode->8 bits\Channels) ענת.
 

doronal

New member
16 ביט

אני לא כל כך מסכים איתך. אם אין שום יתרון לעבודה ב 16 ביט למה להתאמץ ולייצר מצלמות, פורמטים ותוכנות שכן עובדות ב 16 ביט? (היום פוטושופ אפילו תומך ב32 ביט). גם אם המידע לא בא לידי ביטוי על המסך או בהדפסה הוא אכן קיים בקובץ וכל עוד אתה עובד על הקובץ (ברמה של תיקוני צבע למשל) ה 16 ביט כן יצרו הבדל באיכות. אם בסופו של דבר הקובץ מיועד לאתר אינטרנט, 16 ביט זה אכן OVER KILL אבל אז השאלה היא למה לצלם ב RAW
 

AnatTen

New member
זאת שאלה מצוינת...

כדי לייצר כמובן את הקובץ האיכותי ביותר להדפסה כמובן, אבל לא כל אחד צריך את התמונות שלו במשקל של 100MB לתמונה... זה מיועד רק לתמונות שהגדיל לגודל של 100/70 למשל... לכן גם לא תמיד צריך לשמור את כל התמונות ב 16 ביט.
 

borntojump

New member
בסופו של {דבר} ב-8

שגיאות ניסוח הן דבר מדבק, כך נראה
 
למעלה