בוקר טוב - שאלה

tamidb

New member
בוקר טוב - שאלה

בתי עברה לחטיבה . הכיתה מותאמת ויש מתקן מיוחד של שמע מן אוזניות (סגורבארגז שקוף). המורה לא יודעת מה זה והאמת שגם אנחנו לא . הילדה עם מכשירי שמיעה. מי אמור לתת הדרכה בנושא? לא אדיוטי להשקיע במכשיר שאף אחד לא יודע להשתמש בו?
 

אתי77

New member
אולי מערכת FM?

הכי פשוט זה להרים טלפון לשמע ולשאול... הם אמורים ממילא ליצור קשר עם בית הספר כדי לתת הדרכה לצוות...
 

tamidb

New member
הגיוני- את יודעת איך משתמשים?

הילדה עם מכשירים אז למה בעצם?
 

wranger

New member
למה בעצם -

בדיוק שאלתי את זוגתי שאלה דומה לפני כמה ימים, ומתשובתה השתכנעתי שמכשירי השמיעה זה סבבה ועוזר והכל, אבל מערכת FM יכולה לסייע אפילו יותר. זה מקטין את רעשי הסביבה ועוזר לילד לשמוע אפילו יותר טוב משהוא שומע עם המכשירים. * למען הסר ספק, אנחנו לא משתמשים במערכת כזאת ולא ידוע אם נשתמש בעתיד. זו הסיבה שלא זיהיתי מה זה מהתיאור שלך. בכל מקרה, קחי את התשובה (ההגיונית, לא?) בערבון מוגבל.
 

אתי77

New member
בדיוק כך ../images/Emo13.gif

גם מי ששומע, כשנמצא בסביבה רועשת, מפספס מידע... המערכת FM פשוט מנטרלת את הרעש. וכך משפרת את השמיעה עוד יותר טוב. וגם אם יש מכשירים, תמיד טוב לתת עוד בונוס...
 
מה היתרון של FM - ברשותכם הדגשת הדברים

בתור מי שמכירה את השימוש ב - FM מניסיון אישי צנוע אך עתיר שנים, ככבדת שמיעה, לשעבר עם שני מכשירי שמיעה, היום עם שני שתלים: מערכת ה- FM יוצרת הגברה מרחבית מוגבלת או הגברה ממוקדת, תלוי בכוונון המשדר הנישא, לאותם צלילי דיבור של הדובר (מורה בכיתה) או הדוברים (חברים סביב שולחן) כך שלמרות הרעש הסביבתי המשתמש שומע אותם כאילו היו ליד אוזנו ממש. אינני יודעת אם מערכות ה- FM של היום, שהן למיטב הבנתי דיגיטליות, אכן עושות במקביל גם הנחתה של רעשי הסביבה. לי עצמי יש עדיין מערכת FM טובה אך ישנה ואנלוגית, שאינה עושה זאת. כך שעדיין יש גם משמעות מטרידה לאקוסטיקה של הסביבה (כמו בכיתות לימוד). כמו כן מערכת ה - FM מתגברת על הקושי של שמיעה ממרחק, שכן כידוע הצליל הנשמע הולך ונחלש ככל שגדל המרחק. זה דבר שגם שומעים מתמודדים עמו, אך ללקויי שמיעה הדבר הופך לקושי שמכשירי השמיעה/שתלי שבלול אינם מתגברים עליו מספיק. למי שיש ילדים הזקוקים למערכת FM - כדאי מאוד לנסות להסביר להם באופן הגיוני את הדברים בהתאם לרמת ההבנה התלויה בגיל. עם זאת, אני מאוד מבינה את הקושי של הילדים האלו להשתמש במערכת כמבליטה את השוני בינם לבין ילדים אחרים. אני אישית גם כן עברתי שלבים כאלו, כבר כאדם בוגר שכן בילדותי המערכות האלו עוד לא היו קיימות. לא תמיד היה לי קל טכנית ורגשית לבקש ממרצים שיענדו את המשדרים על צוואריהם. מניסיון בשנים האחרונות, אני רואה שטוב להשתמש בהם. זה פותח אשנב לשומעים שלא נתקלו בתופעה הזו קודם, לדעת שלקות שמיעה יש לה מורכבות - קשה לנו ברעש ובמרחק, אך גם פתרונות המנסים לסייע - כמו ה- FM. מאידך, וגם את זה חשוב לזכור, לא מעט מהשומעים חושבים שאם אנו משתמשים ב- FM, אז זהו, הכל פתור ואנחנו שומעים ומבינים הכל כמו כולם ויכולים למשל לסכם את ההרצאות/שיעורים בעצמנו. יש כאלו מבינינו, לקויי השמיעה, שמצליחים בכך, יש כאלו שלא יצליחו כל כך ויזדקקו לעזרה כתובה נוספת כמו תמלול/צילום שיעורים. מקווה שכעת הדברים חדים וברורים יותר. שנה טובה, שוויונית ונגישה לכל משתתפי הפורום, שאני עוקבת אחריו בדרך כלל בשקט.... לירית
 
למעלה