בוקר טוב! מכירים שאחוטה?

בוקר טוב! מכירים שאחוטה?

מכשיר סיתות המכונה sahouta. זקוקה לתעתיק, כמובן...
 

Eldad S

New member
יש לך הקשר?

המילה נראית לי די מוזרה... האם sahouta היא שאחוטה? סאחוטה? מכשיר לסיתות של מה?
 

Layman

New member
אולי זה שם מסחרי?

או שם היצרן. נתקלתי לא אחת באנשי מקצוע שמכנים את הכלים שלהם בשמות היצרנים.
 
זה אמור להיות מכשיר סיתות:

אצטט מהספר:"ביתם ממוקם בנקודה הגבוהה ביותר והיפה ביותר בדיר אל-קמר [שבלבנון]. בניגוד לבתים האחרים שמתחתינו, הבנויים מאבן גיר ומסותתים במכשיר המכונה שאחוּטָה, גג ביתם בנוי מגזעי עצים." ובאנגלית, כאמור: shahouta.
 

Eldad S

New member
נסי אולי לשאול

בפורום "ערבים", 817. אין לי מושג באשר למילה, וחיפשתי אותה במילון גם לפי השורש (המשוער) שלה. אולי הגולשים בפורום "ערבים" ידעו למה הכוונה.
 
אוי, תודה שאמרת לי,

ראיתי רק את התשובה הראשונה, והיא יעצה לי להסתכל באנציקלופדיה לחי ולצומח, ולא ראיתי את התשובה השנייה. עכשיו אני צריכה לבדוק את אומרים חוגלה בערבית, אם כי אני לא בטוחה שלזה הכוונה.
 

Fanja

New member
אני לא יודעת ערבית. אבל الش

Chukar Alectoris chukar الشنّار את זה מצאתי במונחון ציפורי ...עירק, הנה כאן: http://www.bsc-eoc.org/avibase/avibase.jsp?pg=checklist&region=iq&list=clements&lang=EN&synlang=AR בכלל זה קישור מדהים, יש שם ציפורים מכל העולם בכמה וכמה שפות ב answers.com מצאתיאת זה : http://www.answers.com/topic/partridge ובאותה הזדמנות הנה קישור למונחון ציפורי ישראל באנגלית http://www.birdingisrael.com/birdsOfIsrael/birdingList.htm
 
בפורום שיפוץ ובנייה אמרו שזה שחודה:

הבטיחו לי תמונה בהמשך. זה מין פלס כזה.
 
עין -

הערב תהיה לי תשובה מפורטת. המומחה שלי לכלי עבודה נמצא בכנס באונ' חיפה, והוא עם סוללה כמעט גמורה. בערב יעביר אלי את כל הפרטים, ואגלה לך הכל.
 
אמנם עברו הרבה מים בנהר, אבל -

שאחוטה - הכלי העיקרי שנועד לסיתות סופי של בלוק האבן. פטיש כבד מאד ורחב, שבפרופיל נראה כמו אליפסה קיצונית שטוחה. הפאזות שלו מושחזות עם שיניים, בצד אחד שיניים גסות ובצד השני עדינות. בעולם המערבי לא משתמשים בכלי סיתות מבוססי פטיש אלא בסוג של גרזן, ובכל מקום משתמשים בפטיש כפוף (מטרקה) ואיזמל משונן.
 
למעלה