בוקר טוב, מה שלומכן? האם מישהי מתלבטת

בוקר טוב, מה שלומכן? האם מישהי מתלבטת

או המליצו לה לגבי ניתוח קיסרי? מישהי עברה לידה עם סכרת?
אותי הצליחו קצת לבלבל בעניין.
רופא מעקב רגיל שלי בפעם ראשונה כשגילו סכרת , ישר אמר קיסרי . הטיעונים: גיל, הריון יקר , וגם סכרת. אני התחלתי לחפור לו ואולי הוא קצת נלחץ
בפעם הבא הוא בכלל לא היה בעד קיסרי. אבל אמר שכל סיבוך הכי קטן יביא אותי לקיסרי לא מתוכננן.כי לא ירצו לקחת סיכון.
רופא מעקב סכרת אמר שיש לי 30-40 אחוז בלבד לסיים בלידה רגילה. שמרגע הראשון אני אהיה עם אינפוזיה בשביל האינסולין ומוניטור קבוע (שזה אומר מינימום תנועה ).

מה אתן אומרות?/ חושבות? יודעות?

יום מקסים
 

קטניפ

New member
הדיאטנית שמטפלת בי

שהיא מומחית לסכרת, טוענת שבכל מקרה כדאי לבחור באופציה של ניתוח קיסרי כי הלידה היא קשה לגוף בכל הנוגע לסכרת ועדיף למנוע ממנו את ההלם הזה.
אני עוד לא חשבתי על זה.
 

קטניפ

New member
היא דברה בעיקר על הלם של האמא

אבל הרופא הסביר לי שזה יכול לגרום להיפו אצל התינוק
 
יש לי הרבה מה לומר

לא ציינת את גילך, אם יש עוד סיבות לדאגות מלבד הסכרת ואם את נוטלת אינסולין או דיאטה בלבד...אז אני לא יודעת כמה הדברים שלי ק=רלוונטים לך. בכל אופן לי היתה סכרת הריון בדיאטה בלבד בהריון הראשון, הייתי רשומה למרכז ללידה טבעית בתל השומר. קיבלו אותי למרות הסכרת אבל לא בחדר היפה אלא זה שלידו שיש בו את כל הציוד הרפואי אבל היהת לי מיילדת אישית עם אוריינטציה טבעית ואכן ילדתי טבעי לחלוטין והיה מהמם.
בלידה השנייה היהתה לי סכרת לאורך כל ההריון עם אינסולין לפני השינה כשהבנתי שזה אומר אינפוזיה+מוניטור רציף והיסטריה של צוות שלא מכיר אותי לקחתי רופא פרטי עם מיילדת פרטית (הרופא שטיפל בי בסכרת בעצם יילד אותי. לשמחתי בזכות אבא שלי יכלתי להרשות זאת לעצמי מבחינה כספית וזה השתלם מאוווווד. הוא כן עשה לי השראת לידה אבל הכי איטית ומתונה בעולם בעזרת כדור שמוחדר לנרתיק ולא כואב בכלל ומרכך את צוואר הרחם. משהתחילו צירים הם היו שלי ולא נזדקקתי לעוד אמצעים מלאכותיים. הוא הכיר את ההיסטוריה ואת הסכרת המאוזנת היטב אז לא היה בהסטריה. היה ממש בדר וילדתי טבעי לחלוטין.
קודם כל תבדקי עם עצמך כמה חשוב לך טבעי. כי אם תהיה עם זרוזים\אפידורל שמאט את הלידה הסיכוי לטבעי בכל מקרה יורדת בטח ובטח שאת בקבוצת סיכון מלכתחילה. כל התערבות גוררת התערבות נוספת. אם ממש חשוב לך טבעי ואת מוכנה ומגוייסת לזה תשקלי אם אין לך אינסולין מרכז לידה טבעי\מיילדת צמודה\רופא פרטי....בהצלחה
 
תודה מורן

אז ככה..... אני מטופלת באינסולין. והסיבות לדאגות הם גיל 44 והרהיון מאוד יקר. החיבור ללידה טבעית נראה לי רלוונטי פחות כי אם אני מסכנת את התינוק אז השיקולים האחרים מפסיקים להיות רלוונטיים.
 
זה בדיוק העניין

תראי אני צעירה ממך בכמה שנים טובות אז אני לא באמת יודעת מה זה אומר ללדת בגיל 44. אני אני חושבת שאם את מוכוונת ללידה טבעית ועושה כל מה שאפשר כדי לצלוח את האתגר הזה (להיות במים כמה שאפשר, להיות בתנועה וכאלה) אז אין שום סיבה שזה יהווה סיכון לעובר. לדעתי אפילו להיפך. בכול אופן אם כבר קייסרי אז עדיף יזום מאשר לבלות יומיים בזרוזים אומללים ולסיים בקיסרי חירום.... בנוגע להיפו של התינוק: אם את מאוזנת רוב הסיכויים שהתינוק יהיה בסדר ובלי היפו. את מתכננת להניק? כל תינוק לאמא סוכרתית עובר בדיקות סוכר אחרי הלידה במידה והערך נמוך פשוט תני לו בקבוק של אוכל וזה יסדר את העניין. זה קרה לי עם הגדולה שלי, הנקתי אבל חד פעמי בבית חולים היא קיבלה קצת בקבוק שיאזן את הסוכר וזהו...זה ממש לא סרט כמו שזה נשמע
 
הפואנטה כמו שאני מבינה אותה

שאין לי יותר מדי אפשרויות בחירה. אם אני מחוברת לאינפוזיה ומוניטור התנועתיות שלי נפגעת. אם על כל פיפס קטן לוקחים אותי לניתוח חרום אז..
 
מבלי להתייחס לגילך וליוקר ההריון

יכולה לאמר לך שרוב הסוכרתיות , גם המטופלות באינסולין יולדות בלידות רגילות ולא בקיסרי.
אני ( עם סוכרת טרום הריונית מטופלת באינסולין) ילדתי שתי לידות רגילות לחלוטין (שהתחילו עם זירוז).
היו ויש בפורום סוכרתיות לא מעטות שילדו בלידות רגילות על אף סוכרת טרום הריונית תלויית אינסולין.
אפשר לשמור על תנועתיות בלידה גם עם אינסולין ומוניטור רציף.
 
סיבה לזירוז

ראשית, בד״כ לא נותנים לסוכרתיות ״לסחוב״ מעבר לשבוע 40 ואם לא מתפתחת לידה טבעית עד אז , מזרזים.
אצלי זרזו כמה ימים לפני כי התחילו לחצי דם גבוהים וחששו שתתפתח רעלת הריון.
 

bigshusha

New member
התלבטות..

היתה לי לידה אחת מרובת התערבויות, אחת קיסרי ואחת טבעית לחלוטין. בינינו- אף אחת מהן לא היתה תענוג

אני יכולה לומר שזה תלוי בנחישות שלך ובמדיניות בית החולים. אם תרצי טבעי תחפשי בית חולים שיילך איתך. בכל מקרה- זאת עם כל ההתערבויות הייתה הכי גרועה. אני רציתי להמנע מקיסרי בגלל מחשבה על הלידות הבאות. לכן הלכתי ללניאדו ששם מוכנים לא לזרז אם הכל תקין ולא רצים לנתח. כמובן שהכל כפוף לתנאים שיתפתחו כשתהיי במעקב צמוד.
 
מה שזה אומר לי.

*עדיף מתוכנן מחירום
* אין לי תוכניות ללידות הבאות אז זה כבר לא שיקול


* והנחישות שלי כוללת את הנושאים של בטוח/ללא סיכונים מיותרים וכו. לידה טבעית היא ממש לא העיקר
 

bigshusha

New member
אז קחי בחשבון שגם בקסרי יש סיכונים

רופאים אוהבים להציג את הניתוח הזה כנטול, אני לא בטוחה שבבסיס הקביעה הזו לא עומדים שיקולים משפטיים. בגדול על דבר בלידה ניתן לתבוע אותם. על ניתוח פחות..לפעמים אוהבים לסגור עניין וגמרנו ולפנות חדר לידה. א ב ל תשקלי את כל השיקולים. ייתכן שעבורך באופן אישי עדיף ניתוח.
 
זה בדיוק מה שאני מחפשת

להבין את הסיכונים והאם הסיכונים הם לאם או לתינוק. עד כה הרופא שלי הציג את הניתוח כיותר בטוח לתינוק. ולא בהכרח לאימא. וגם "בטוח" זה לא בהכרח יותר טוב. אני אמשיך לחפור
תודה
 

bigshusha

New member
לכל ניתוח יש סיכונים

שמעתי על קשר בין בעיות נשימה לקיסריים בגלל שהמערכת לא נסחטת במעבר בתעלת הלידה. מדברים גם על טראומה ובעיות הנקה בגלל קושי להקשר ועל איזשהו קשר להשמנה עתידית.
באופן אישי דווקא החיבור לקיסרית שלי היה מיידי והיא היתה לידי למרות שלא יכולתי לקום ולמרות שהיה אסור להכניס למחלקה תינוקות. אבל היא אכן סובלת תמיד משיעולים.
אני חושבת שהניתוח בטוח יותר לרופא..
השאלה היא האם בכלל יש לך יכולת בחירה או שקיימת עדיפות רפואית לפרוצדורה.
 
נכון לעכשיו

אני יכולה לבחור
הרופא שלי המליץ די בנחישות על הניתוח ברגע הראשון שגילו לי סכרת. אבל שינה את דעתו (אולי כי צגובתינו לא הייתה חיובית באותה שיחה. רופא מעקב סכרת גם לא דוחף לכיוון כרגע אך שניהם אמרולי שרוב הסיכוים שיגמור
בקיסרי חירום.
 

ויוי2402

New member
אני ילדתי לידה רגילה בשבוע 40+5

אמנם אחרי זירוז כי לא הייתה התקדמות אבל לחלוטין לידה רגילה. הייתי מטופלת באינסולין והדבר היחיד שאמרו לי לעשות הוא להמשיך להתנהג כרגיל עד אחרי הלידה עצמה - משמע, לאכול ולהזריק כרגיל.
מה שכן, אחרי שהתינוקת שלי נולדה (והיא נולדה גם קטנה יחסית, 2780 גרם) היא נכנסה להיפו והייתה בניטור בפגיה יומיים. זהו (בדיעבד אני חושבת ששכחתי להזריק את המנה של הלילה בגלל שכבר הייתי בחדר לידה וזה הדבר האחרון שחשבתי עליו ואולי בגלל זה היא הייתה בהיפו)
 
למעלה