בוקר אור לכולם/ן

תוכי

New member
ברוקולי בחמאה ולימון ../images/Emo20.gif

מתכון: ברוקולי בחמאה ולימון רכיבים: 700 גרם ברוקולי עם גבעולים קצרים 150 גרם חמאה 4 שיני שום פרוסות 1/2 כוס כוס מיץ לימון סחוט טרי מלח ופלפ שחור גרוס לפי הטעם אופן הכנה: * מרתיחים כמות גדולה של מי מלח בסיר גדול. מוסיפים את הברוקולי ומביאים לרתיחה נוספת. מנמיכים את האש ומבשלים 5 דקות נוספות, עד שהברוקולי מתחיל להתרכך אבל לא מאבד את פריכותו. * מעבירים את הברוקולי לקערה גדולה עם מי קרח ומצננים בתוך המים * ממיסים מעט מהחמאה במחבת ומטגנים בה את השום הפרוס במשך דקה. מוסיפים את שארית החמאה וממיסים. מוסיפים את מיץ הלימון, המלח והפלפל ומבשלים כדקה. * מסננים את הברוקולי ומייבשים היטב. מעביריםל לצלחת הגשה, יוצקים את הרוטב ומגישים. הערות: 4 מנות נשלח ע"י תוכי / זהבית 01.08.01 מקור המתכון: מועצת הירקות הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

תוכי

New member
חביתיות דלעת ותפוחי אדמה

מתכון: חביתיות דלעת ותפוחי אדמה רכיבים: 200 גרם מחית תפוחי אדמה 500 גרם דלעת 30 גרם חמאה 2 ביצים טרופות 1/2 כוס קמח 4 כפיות קמח תופח קורט אגוז מוסקט מגורר מלח ופלפל שחור, לפי הטעם להגשה: חמאה, יוגורט, בצל ירוק קצוץ אופן הכנה: * קולפים את בדלעת ומסירים את הגרעינים והסיבים . עוטפים ברדיד אלומניום. ואופים בתנור בחום בינוני כ- 40 דקות. מסירים את הרדיד, מעבירים למסננת וסוחטים את עודפי המים. מעבדים במעבד מזון עד לקבלת מחית חלקה. * מוסיפים לקערת המעבד את המחית תפוחי האדמה והחמאה ומעבדים למחית אחידה. מעבירים לקערה ומוסיפים את הביצים . מערבבים היטב. * מערבבים בקערה את הקמח, הקמח התופח ואגוז מוסקט. מוסיפים לקערה את המחית ומערבבים היטב עד לקבלת עיסה אחידה. * ממיסים חמאה במחבת גדולה וכבדה. יוצקים כפות גדולות מהתערובת לחמאה המומסת ומטגנים כ- 2 דקות מכל צד, עד שהחביתיות מזהיבות. מייבשים על מגבות נייר. * מכינים באותו אופן את כל העיסה ושומרים על חום החביתיות בתנור שחומם לחום נמוך. מגישים חם עם חמאה, יוגורט ובצל ירוק. הערות: 6 מנות נשלח ע"י תוכי / זהבית 01.08.01 מקור המתכון: מועצת הירקות הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

דפדפ

New member
כל הכבוד תוכי. היום גילית התחשבות

בצמחונים שביננו. היום בערב כבר אכין את החביתיות, נראות ממש טובות. אספר לך איך יצא. ישר כח!!
 

Iris G

New member
בוקר אור לך תוכי ../images/Emo42.gif ולילה טוב ../images/Emo29.gif

לי
 

תוכי

New member
מרק ברוקולי מוקרם ../images/Emo21.gif

מתכון: מרק ברוקולי מוקרם רכיבים: 2 כפות חמאה לא מלוחה 1 בצל קצוץ דק 1 גזר פרוס דק 2 כפיות גרגרי חרדל מלח ופלפל שחור לפי הטעם 1/2 ק"ג ברוקולי קצוץ גס 3 כוסות מים 1/2 1 כפיות מיץ לימון, או לפי הטעם 1/2 מיכל שמנת חמוצה אופן הכנה: * ממיסים את החמאה במחבת גדולה וכבדה ומטגנים, תוך ערבוב, את הבצל, הגזר וגרגרי החרדל. מתבלים במלח ופלפל שחור גרוס, לפי הטעם. מטגנים עד שהבצל מזהיב קלות. * מוסיפים את הברוקולי והמים ומערבבים. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומכסים. מבשלים כ- 20 דקות, עד שהברוקולי מתרכך. * מעבדים למחית במעבד מזון ומעבירים למחבת גדולה אחרת. מוסיפים את מיץ הלימון ומתבלים במלח ופלפל, לפי הטעם. מוסיפים את השמנת, ומבשלים על אש נמוכה מבלי להביא לרתיחה. מגישים חם הערות: 6 מנות נשלח ע"י תוכי / זהבית 01.08.01 מקור המתכון: מועצת הירקות הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

תוכי

New member
פסטה ברוטב ברוקולי וצנוברים ../images/Emo15.gif

מתכון: פסטה ברוטב ברוקולי וצנוברים רכיבים: 4 כוסות ברוקולי, פרחים בלבד חבילת פסטה ספגיטיני 4 שיני שום 1/4 כוס צנוברים 1/4 כוס שמן זית 1 כף חומץ בן-יין לבן 1/2 כפית פלפל אדום גרוס 100 גרם גבינת גליל מפוררת 100 גרם גבינת פרמזן מגוררת מלח ופלפל שחור גרוס, לפי הטעם. אופן הכנה: * מבשלים את פרחי הברוקולי בסיר גדול עם מים ומלח, בערך 6 דקות, עד שהם מתחילים להתרכך. מעבירים את הפרחים למסננת ושומרים על המים. * מבשלים את הפסטה באותם מים שבהם בושלו פרחי הברוקולי, לפי הוראות היצרן. מסננים את הפסטה ומחזירים לסיר. * קוצצים את השום והצנוברים במעבד מזון, מוסיפים את הברוקולי, השמן, החומץ, הפלפל האדום, וגבינת הגליל. מעבדים עד לקבלת מחית חלקה. * יוצקים את הרוטב על הפסטה ומחממים בחום נמוך. מתבלים במלח ובפלפל שחור ומגישים חם עם גבינת פרמזן מגוררת בצד. הערות: 4 מנות נשלח ע"י תוכי / זהבית 01.08.01 מקור המתכון: מועצת הירקות הופק על-ידי מטעמים 2001.
 

תוכי

New member
ברוקולי, עוף ואיטריות אורז ../images/Emo37.gif

מתכון: ברוקולי, עוף ואיטריות אורז רכיבים: 2 כוסות פרחי ברוקולי 4 נתחי חזה עוף חתוכים לרצועות 1 בצל גדול, קצוץ דק 1 פלפל אדום, קצוץ דק שמן לטיגון 2 שיני שום כתושות 1/2 כפית זנגביל טחון 1/4 כפית כורכום מלח ופלפל שחור, לפי הטעם 1/2 כוס מרק עוף 3 כפות רוטב סויה 1 חבילה איטריות אורז למרינדה: 5 כפות שמן 3 כפות רוטב סויה 1 כפית דבש 2 שיני שום כתושות קורט אבקת קארי מלח ופלפל שחור טחון, לפי הטעם אופן הכנה: * מערבבים בקערה גדולה את כל חומרי המרינדה. מוסיפים לקערה את הברוקולי ורצועות העוף ומערבבים כך שהברוקולי והעוף מתכסים במרינדה. מניחים בצד ל- 30 דקות ומערבבים מדי פעם. * מחממים את השמן לטיגון בווק . מטגנים תוך ערבוב את הבצל ואת הפלפל האדום עד שהבצל נעשה שקוף, מוסיפים את השום ומטגנים דקה נוספת. * מוסיפים את הברוקולי והעוף ללא נוזלי המרינדה, ומטגנים 10 דקות נוספות, תוך ערבוב מדי פעם. * מתבלים בזנגביל, כורכום, מלח ופלפל. מוסיפים את המרק ורוטב הסויה ומנמיכים את האש. מבשלים ללא כיסוי, 10 דקות נוספות. * מבשלים את האיטריות במים רותחים במשך דקה, מסננים ומוסיפים לווק. מערבבים היטב ומגישים מיד. הערות: 6 מנות נשלח ע"י תוכי / זהבית 01.08.01 מקור המתכון: מועצת הירקות הופק על-ידי מטעמים 2001.
 
למעלה