אפרופו
בכתבה הוזכר כי מספר הנוסעים ברכבות ה-DB עומד על 2 מיליארד. זה לא נכון, המספר האמיתי קרוב לחצי - מעט פחות ממיליארד, אבל בהחלט מתקרב אליו.
ראו קישור.
גוף הטענה כלפי רכבת ישראל, שמדידת הדיוק לפי ההגעה לתחנה אינה מדד מדויק לאמינות הרכבת, אכן צודקת.
עוד דבר, בגרמניה 81 מיליון תושבים (הערכה), בישראל כ-8 מיליון תושבים (פחות או יותר). כלומר, הנסועה ברכבת באחוזים היא כמחצית מגרמניה. בגרמניה כ-12.3 נסיעות מידי שנה לתושב, ובישראל 5.6 נסיעות מידי שנה לנפש.
אבל התשובה לכך נמצאת בגוף הכתבה: "אורכה של רשת מסילות הברזל בארץ עומד על מעט יותר מ-1,100 ק"מ. חברת הרכבת בגרמניה משתמשת - רק בגרמניה עצמה - בתשתית שאורכה כ-33.5 אלף קילומטרים. תגידו שגרמניה גדולה מישראל פי כמה, ואתם צודקים. אלא שהיא גדולה פי 17, בזמן שרשת המסילות ארוכה פי 30".
אגב, מה יהיה אורך המסילה בשנת 2018, עם השלמת הפרוייקטים הגדולים הנמצאים בבניה כעת ויושלמו עד אז (הקו המהיר לירושלים, מסילת העמק, עכו-כרמיאל, מסילת הבשור ומסילת השרון)?