בונסאי אורן הסלע

funis

New member
בונסאי אורן הסלע

בונסאי הנ"ל בן 3 נזרע מזרע בחודש אוקטובר, גודל העציץ 12 סמ' עובי הגזע כ1 סמ' מצורפת תמונה
 
אורן הסלע

עץ בעל פוטנציאל רב מאוד, חלוקת ענפים - עד כמה שניתן להבין בדו ממיד - מצוינת. מציע כבר ללפף אותו ולהוסיף תנועה לגזע, כמובן לנצל גם את התנועה הקיימת ולהדגיש אותה. בשלב זה לא לגזום בשום אופן ענף כל שהוא! בהצלחה.
 

funis

New member
אורן הסלע

הגזע יעבור טיפול בשלב מאוחר יותר יש לי ניסיון רע בעיצוב הגזע בשלב זה
 

minigan

New member
האם הוא לא יהיה מעוצה יותר בהמשך..

באופן שיקשה עליך את העיצוב? מה הנסיון הרע? אולי נלמד ממנו. באיזו עונה אתה מתכוון לעצב את הגזע? חן חן
 

אולמוס

New member
אורן הסלע

לפני מספר שנים קבלנו בחוג הבונסאי אורני סלע צעירים בני שנה מהקק"ל. אימצתי כמה כיום בני 6- עד 8 שנים והנה המלצותי: גזע ישר באורן סלע -משעמם למדי. אני כופפתי בזהירות (קל להרוג את העץ אם לא נזהרים) בצורת S או בצורת ר וחלקם גם לכוון עיצוב עתידי אפשרי בסגנון "ליטראטי". רצוי להשאיר את כל הענפים בשלוש השנים הראשונות ע"מ שיהיה מרחב לסילוק ועיצוב מאוחר יותר של ענפים מיותרים. האורן רגיש בשנותיו הראשונות לכיפופים ופיתולים תדירים ורצוי לא ל"שחק" יותר מדי עם ענף לאחר הליפוף ו/או הקשירה.אם הצלחת - התוצאה בהחלט שווה בגיל 6 ומעלה האורנים שלי עדיין באימון - מקווה להעלות צילומים בפורום בקרוב לקבלת חוות דעת.
 

funis

New member
כיפוף אורן הסלע

יש לי כ2 עצי אורן כבני 3 שלאחר כיפוף הגזע העצים התיבשו הגזע לא נשבר והכיפוף היה מינמלי כנראה שורשי העץ זזו ועצים התיבשו יש לי ניסיון עם עץ בוגר בן 6 שלא ניזוק לאחר הכיפוף ,האורן הוא עץ שקל מאוד לעצב . לפי תשובתו של אולמוס נראה שהוא מכיר את הבעיה. אני חושב שבחודש פברואר העץ יהיה פחות רגיש.
 

minigan

New member
אורן הסלע מנקודת מוצא שונה אך דומה

בפארק מיני ישראל שתלנו קרוב ל-800 עצי אורן סלע. העצים כרגע בני 4-8 שנים. נשתלו לפני שנתיים. העצוב ע"י גיזום מינימלי. גובהם 30-40 ס"מ. ניתןומומלץ לראותם בחלקות: הכרמל, הרי ירושלים, הר הצופים.
 

Zalgiris

New member
אורן הסלע

מה שם הבוטני של אורן הסלע? באיזו משתילה ניתן להסיג אותם בני שנה - שנתיים?
 

אולמוס

New member
טיפול באורן הסלע

אכן את הטיפולים העיצוביים העיקריים ובעיקר בכל הקשור לגזע האורן אני ממליץ בהחלט להשאיר לחורף ולאביב המוקדם זאת מתוך הנסיון הצנוע שרכשתי- האורן מתגבר על טראומות אם התרחשו- הרבה יותר טוב בעונה הקרירה. יש לשים לב שבשנה השלישית והרביעית הגזע מתקשה בדרך כלל וקשה לפתלו. עוד הצעה לפיתול הגזע - סביב צינור מתכת או פלסטיק בקוטר עד כ- 3 ס"מ לאורן שגזעו עד 2 ס"מ. כך מקבלים צורה ספירלית עדינה ולא מוגזמת מדי. אגב,מה שנאמר כאן על אורן הסלע - נכון פחות או יותר לאורן ירושלים שהוא מרשים פחות כבונסאי(יש לי פרט אחד כזה באוסף). לגבי העתקה וגיזום שורשים ומרווחי זמן בין הפעילויות כבר היתה התייחסות בפורום ומומלץ לשים לב להמלצות קודמות. .
 

minigan

New member
שאלה לאולמוס המקורי הראשון לציון

האורן שהוצג בן 3. בהודעה האחרונה שלך אתה אומר: "יש לשים לב שבשנה השלישית והרביעית הגזע מתקשה בדרך כלל וקשה לפתלו" לא ברור לי אם כך כך מה אתה מציע? לפתל עכשיו או לחכות שיתקשה? חן חן
 

אולמוס

New member
פיתול גזע האורן

עפ"י נסיוני עדיף כמובן לפתל את הגזע, ובזהירות - כל עוד הוא גמיש - לאחר כ- 3 עד 4 שנים בד"כ רק חלקו העליו (מחצית עד שליש) עדיין גמיש. כדי לקבל "תנועה של הגזע מציע לפתל כבר מהשליש התחתון וזה אפשרי עד גיל 3 עד 4 לערך, תלוי כמובן בתנאי הגידול במקרה זה הייתי שוקל לפתל כבר בחורף הקרוב.
 
למעלה