בונים אצטדיון וקניון בלי תחבורה ציבורית אליהם

מצב
הנושא נעול.

maromy

New member
בונים אצטדיון וקניון בלי תחבורה ציבורית אליהם

בונים אצטדיון וקניון בלי תחבורה ציבורית אליהם
כל הנסיונות להבין איזה תחבורה ציבורית תגיע אל האצטדיון והקניון (והקולנוע) שנבנים במורדות הדרומיים על כביש 4 בחיפה
עלו בתוהו. העירייה לא דנה בתחבורה למקום שיכול לסתום את כביש 4 וצמתים מרכזיות אליו (צומת מת"ם, חורב) בכל פעם
שיהיה במקום משחק. הציר הזה למרות מנהרות הכרמל ובגלל שהן יקרות מאד - נותר סתום בעיקר בשבתות לכל מי שיורד
אל חופי דדו, דדו דרום וכרמל. יש פקקים לעיתים של חצי שעה בירידה ובעלייה בפרויד, בהעדר תחבורה ציבורית לחופי הים
בשבת (למרות המיתוסים על חיפה, יש אולי קו כל שעתיים, 3 פעמים בהלוך ו-3 פעמים בחזור ושטויות כאלה)
ככה שאל הפקקים לחופי הים הולכים להצטרף עוד עשרות אלפי מכוניות שינסו להגיע לאצטדיון.

באצטדיון עם כל הקיצוצים הרבים והדחיות והעלויות הדבר העיקרי שבו קיצצו היה מקומות חניה. לפי תקן אופ"א, צריך מקום
חניה אחד לכל 7 מושבים. בחשבון פשוט באצטדיון של 30 אלף מושבים צריך כ-4000 מקומות חניה. כמובן שאם יש מטרו
או קוי אוטובוס שפועלים לאצטדיון אז אפשר הרבה פחות. ברור שקשה לספק את כולן ליד האצטדיון ולכן ברוב האצטדיונים
בעולם יש 2000 מקומות חניה ועוד חניונים רחוקים יותר במרחק עד 300 מטר שאפשר ללכת ממנו. גם בחיפה בונים על
חניונים בחופים וליד מרכז הקונגרסים. הנה הבעיה: כדי להגיע לחניונים האלו יווצרו בדיוק אותם פקקים שדיברנו עליהם בציר
פרויד, צומת חורב, צומת מת"ם, לכל הכיוונים. הדבר קורה בארועים הרבה יותר קטנים שנערכים בחוף הסטודנטים. בפעם
האחרונה שהיה שם פסטיבל בירה, שמשך 10 אלף איש, המשטרה נאלצה להתערב ונוצרו פקקים של 40 דקות לכל הכיוונים
במשך שעתיים עם קריאות לא להגיע לאזור. זה הקהל המינימלי שצפוי בכל שבת באצטדיון הזה בנוסף לזה שיורד לחופים
וכבר ממלא את החניונים בחופים כל שבת בקיץ וגם בחורף, אז איך בדיוק בונים על החניונים האלה?

באצטדיון נבנים רק 1500 מקומות חניה. במקום מתוכנן קומפלקס קולנוע עם 20 מסכים, שאמור למשוך בנוסף עוד אלפי
אנשים באותם סופי שבוע שבהם יערכו המשחקים. איך זה יעבוד? מתוך 1500 מקומות החניה, בערך שליש יהיו תפוסים
על ידי שחקנים, תקשורת, סדרנים, הנהלה, והאלף הנוספים ימכרו עם תאי הצפייה היוקרתיים ובעלי הכרטיסים היקרים ביציעי
היהלום והכסף וכד'. איפה יחנו מי שיבואו לקניון שאמור לפעול במקביל לאצטדיון? ולקולנוע שגם אמור לפעול במקביל?
האם משפחה שתרצה לראות סרט תבוא באוטובוס ותרד במרחק 600 מטר הליכה מהקולנוע וחזרה בלילה לחניון רחוק?
ברור שלא. אז מה התשובות שהחברה הכלכלית חיפה והעירייה מספקות? הן לא מספקות שום תשובות, ולא דנות בזה.

בחזרה לתחבורה הציבורית. העירייה לא דרשה מאגד להוסיף בשינויים האחרונים קוי אוטובוס שיעצרו דרך האצטדיון. למעשה הם
בונים על זה שקוים קיימים, עם תחנה במרחק 500 מטר משם ליד קניון חיפה ותחנת המטרונית מהעבר השני בצומת מת"ם
"יספיקו" להביא אוהדים לאצטדיון. הקוים האלו כמובן לא פועלים בשבתות בזמן להגיע לאצטדיון ואין קוים מאספים משכונות ציר
הרכס בכרמל, אזור של 100 אלף אוהדים שמהווה שליש מהאוהדים שבאים למשחקים (שליש מהקריות ושליש מערים אחרות).
אבל שוב מדובר בהטעייה: לא רק שקוי אגד לא קיימים בשבתות רוב תקופת משחקי הליגה, קו מטרונית שלם בקריות לא פועל.
וגם, בחורף קשה להניח שאוהדים ילכו ברוחות שם אל המגרשים, אנשים פשוט יבואו ברכב הפרטי, וינסו לחנות איפה שרק
ימצאו מקום: על המדרכות, יסגרו נתיב בכביש 4 סביב האצטדיון.

הדוגמה הכי עגומה היא היכל רוממה. שם מדובר בפקקים ענקיים כל פעם שיש ארוע גדול שממלא את האולם שהכיל 3 אלף
מקומות. עכשיו הוסיפו אלפיים מקומות, בלי להוסיף קוי אוטובוס בימי משחקים או שאטלים. הפתרון של שאטלים (בתשלום)
היה פותר הרבה בעיות ומוריד אלפי רכבים מהצורך להגיע לאצטדיון וחזרה לכרמל. שאטלים בצירי הכרמל (מוריה, חורב, נוה שאנן)
היו מאפשרים לאנשים להשאיר רכב בבית ולנסוע לראות משחקים בלעדיו. פשוט - עולים על השאטל ויורדים באצטדיון. עולים
בסוף המשחק באצטדיון ויורדים בכניסה לשכונה. שם הולכים ברגל או באוטו שממתין הביתה.

אבל אצלנו תכנון מראש זאת מילה גסה. הנסיון לברר אם הולכים לעשות תחנות אוטובוס ליד האצטדיון לא צלח. כנראה שבשלב
הראשון לא יהיו תחנות, ורק קו או שניים "יסתובבו" בו לפני שיעלו לכרמל או ירדו לתחנה המרכזית בחוף הכרמל. זה ממש לא פתרון
וגם יכשיל מסחרית את המקום. ואכן ניסו לשווק את הקניון לאנשי עסקים ולמרות תאוות הקניונים הגדולה בארץ, אף יזם גדול
לא קפץ וקנה. הקניון "יופעל על ידי החברה הכלכלית" שלא הצליחה למכור אותו. אחד הסיכונים הגדולים היה העדר מספיק
מקומות חניה, והסמיכות לאצטדיון בימי משחקים. כנראה שגם לאנשי העסקים ששאלו לגבי נגישות בתחבורה ציבורית לאזור,
החברה הכלכלית לא יכלה לענות על השאלה: איך כל זה יעבוד ביחד, ואיך אנשים יגיעו לשם בנוחות. אין דיבור על שאטלים לא
מחניוני החופים ולא מאזורים בכרמל, נשר, טירת כרמל ועוד מקומות מהם באים מאות אוהדים - ברכב הפרטי, בלית ברירה.

חלק מהשכונות בחיפה ובטירת כרמל דווקא די קרובות לאצטדיון. רוב האוהדים הם צעירים. מה היה אפשר לעשות? מערכת שבילי
אופניים משכונות כמו נוה דוד ושער עלייה, שכונות טירת כרמל אל האצטדיון. אפילו מקרית אליעזר ניתן להגיע באופניים לאורך
כביש החוף אל האצטדיון. אז מה עושה עיריית חיפה? כלום. אין שבילי אופניים לאצטדיון. אין גם תוכנית לקשר אותו בשבילי
אופניים וגשר הולכי רגל מעל כביש 4 וכביש החוף והרכבת, דבר שיאפשר ללכת ברגל מהחופים אל האצטדיון. אין גם תוכנית
להוסיף באצטדיון הענק עם השטחים הריקים איזה חניון אופניים שיאפשר למי שבא לאחסן את האופניים ולחזור איתם. שוב- כלום.

במובן מסויים צריך להצטער שהאצטדיון לא הסתיים והבנייה שלו תידחה בשנה שלמה. כי היה טוב לראות את הכאוס המוחלט
של הפתיחה שלו, כפי שקרה בנתניה רק כפול 3, ולהציג באור אמיתי את התכנון הכושל של העירייה, שעסוקה בטקסים לעצמה.
 

olli3

New member
מנהל
אענה לך על כמה דברים

בונים אצטדיון וקניון בלי תחבורה ציבורית אליהם
כל הנסיונות להבין איזה תחבורה ציבורית תגיע אל האצטדיון והקניון (והקולנוע) שנבנים במורדות הדרומיים על כביש 4 בחיפה
עלו בתוהו. העירייה לא דנה בתחבורה למקום שיכול לסתום את כביש 4 וצמתים מרכזיות אליו (צומת מת"ם, חורב) בכל פעם
שיהיה במקום משחק. הציר הזה למרות מנהרות הכרמל ובגלל שהן יקרות מאד - נותר סתום בעיקר בשבתות לכל מי שיורד
אל חופי דדו, דדו דרום וכרמל. יש פקקים לעיתים של חצי שעה בירידה ובעלייה בפרויד, בהעדר תחבורה ציבורית לחופי הים
בשבת (למרות המיתוסים על חיפה, יש אולי קו כל שעתיים, 3 פעמים בהלוך ו-3 פעמים בחזור ושטויות כאלה)
ככה שאל הפקקים לחופי הים הולכים להצטרף עוד עשרות אלפי מכוניות שינסו להגיע לאצטדיון.

באצטדיון עם כל הקיצוצים הרבים והדחיות והעלויות הדבר העיקרי שבו קיצצו היה מקומות חניה. לפי תקן אופ"א, צריך מקום
חניה אחד לכל 7 מושבים. בחשבון פשוט באצטדיון של 30 אלף מושבים צריך כ-4000 מקומות חניה. כמובן שאם יש מטרו
או קוי אוטובוס שפועלים לאצטדיון אז אפשר הרבה פחות. ברור שקשה לספק את כולן ליד האצטדיון ולכן ברוב האצטדיונים
בעולם יש 2000 מקומות חניה ועוד חניונים רחוקים יותר במרחק עד 300 מטר שאפשר ללכת ממנו. גם בחיפה בונים על
חניונים בחופים וליד מרכז הקונגרסים. הנה הבעיה: כדי להגיע לחניונים האלו יווצרו בדיוק אותם פקקים שדיברנו עליהם בציר
פרויד, צומת חורב, צומת מת"ם, לכל הכיוונים. הדבר קורה בארועים הרבה יותר קטנים שנערכים בחוף הסטודנטים. בפעם
האחרונה שהיה שם פסטיבל בירה, שמשך 10 אלף איש, המשטרה נאלצה להתערב ונוצרו פקקים של 40 דקות לכל הכיוונים
במשך שעתיים עם קריאות לא להגיע לאזור. זה הקהל המינימלי שצפוי בכל שבת באצטדיון הזה בנוסף לזה שיורד לחופים
וכבר ממלא את החניונים בחופים כל שבת בקיץ וגם בחורף, אז איך בדיוק בונים על החניונים האלה?

באצטדיון נבנים רק 1500 מקומות חניה. במקום מתוכנן קומפלקס קולנוע עם 20 מסכים, שאמור למשוך בנוסף עוד אלפי
אנשים באותם סופי שבוע שבהם יערכו המשחקים. איך זה יעבוד? מתוך 1500 מקומות החניה, בערך שליש יהיו תפוסים
על ידי שחקנים, תקשורת, סדרנים, הנהלה, והאלף הנוספים ימכרו עם תאי הצפייה היוקרתיים ובעלי הכרטיסים היקרים ביציעי
היהלום והכסף וכד'. איפה יחנו מי שיבואו לקניון שאמור לפעול במקביל לאצטדיון? ולקולנוע שגם אמור לפעול במקביל?
האם משפחה שתרצה לראות סרט תבוא באוטובוס ותרד במרחק 600 מטר הליכה מהקולנוע וחזרה בלילה לחניון רחוק?
ברור שלא. אז מה התשובות שהחברה הכלכלית חיפה והעירייה מספקות? הן לא מספקות שום תשובות, ולא דנות בזה.

בחזרה לתחבורה הציבורית. העירייה לא דרשה מאגד להוסיף בשינויים האחרונים קוי אוטובוס שיעצרו דרך האצטדיון. למעשה הם
בונים על זה שקוים קיימים, עם תחנה במרחק 500 מטר משם ליד קניון חיפה ותחנת המטרונית מהעבר השני בצומת מת"ם
"יספיקו" להביא אוהדים לאצטדיון. הקוים האלו כמובן לא פועלים בשבתות בזמן להגיע לאצטדיון ואין קוים מאספים משכונות ציר
הרכס בכרמל, אזור של 100 אלף אוהדים שמהווה שליש מהאוהדים שבאים למשחקים (שליש מהקריות ושליש מערים אחרות).
אבל שוב מדובר בהטעייה: לא רק שקוי אגד לא קיימים בשבתות רוב תקופת משחקי הליגה, קו מטרונית שלם בקריות לא פועל.
וגם, בחורף קשה להניח שאוהדים ילכו ברוחות שם אל המגרשים, אנשים פשוט יבואו ברכב הפרטי, וינסו לחנות איפה שרק
ימצאו מקום: על המדרכות, יסגרו נתיב בכביש 4 סביב האצטדיון.

הדוגמה הכי עגומה היא היכל רוממה. שם מדובר בפקקים ענקיים כל פעם שיש ארוע גדול שממלא את האולם שהכיל 3 אלף
מקומות. עכשיו הוסיפו אלפיים מקומות, בלי להוסיף קוי אוטובוס בימי משחקים או שאטלים. הפתרון של שאטלים (בתשלום)
היה פותר הרבה בעיות ומוריד אלפי רכבים מהצורך להגיע לאצטדיון וחזרה לכרמל. שאטלים בצירי הכרמל (מוריה, חורב, נוה שאנן)
היו מאפשרים לאנשים להשאיר רכב בבית ולנסוע לראות משחקים בלעדיו. פשוט - עולים על השאטל ויורדים באצטדיון. עולים
בסוף המשחק באצטדיון ויורדים בכניסה לשכונה. שם הולכים ברגל או באוטו שממתין הביתה.

אבל אצלנו תכנון מראש זאת מילה גסה. הנסיון לברר אם הולכים לעשות תחנות אוטובוס ליד האצטדיון לא צלח. כנראה שבשלב
הראשון לא יהיו תחנות, ורק קו או שניים "יסתובבו" בו לפני שיעלו לכרמל או ירדו לתחנה המרכזית בחוף הכרמל. זה ממש לא פתרון
וגם יכשיל מסחרית את המקום. ואכן ניסו לשווק את הקניון לאנשי עסקים ולמרות תאוות הקניונים הגדולה בארץ, אף יזם גדול
לא קפץ וקנה. הקניון "יופעל על ידי החברה הכלכלית" שלא הצליחה למכור אותו. אחד הסיכונים הגדולים היה העדר מספיק
מקומות חניה, והסמיכות לאצטדיון בימי משחקים. כנראה שגם לאנשי העסקים ששאלו לגבי נגישות בתחבורה ציבורית לאזור,
החברה הכלכלית לא יכלה לענות על השאלה: איך כל זה יעבוד ביחד, ואיך אנשים יגיעו לשם בנוחות. אין דיבור על שאטלים לא
מחניוני החופים ולא מאזורים בכרמל, נשר, טירת כרמל ועוד מקומות מהם באים מאות אוהדים - ברכב הפרטי, בלית ברירה.

חלק מהשכונות בחיפה ובטירת כרמל דווקא די קרובות לאצטדיון. רוב האוהדים הם צעירים. מה היה אפשר לעשות? מערכת שבילי
אופניים משכונות כמו נוה דוד ושער עלייה, שכונות טירת כרמל אל האצטדיון. אפילו מקרית אליעזר ניתן להגיע באופניים לאורך
כביש החוף אל האצטדיון. אז מה עושה עיריית חיפה? כלום. אין שבילי אופניים לאצטדיון. אין גם תוכנית לקשר אותו בשבילי
אופניים וגשר הולכי רגל מעל כביש 4 וכביש החוף והרכבת, דבר שיאפשר ללכת ברגל מהחופים אל האצטדיון. אין גם תוכנית
להוסיף באצטדיון הענק עם השטחים הריקים איזה חניון אופניים שיאפשר למי שבא לאחסן את האופניים ולחזור איתם. שוב- כלום.

במובן מסויים צריך להצטער שהאצטדיון לא הסתיים והבנייה שלו תידחה בשנה שלמה. כי היה טוב לראות את הכאוס המוחלט
של הפתיחה שלו, כפי שקרה בנתניה רק כפול 3, ולהציג באור אמיתי את התכנון הכושל של העירייה, שעסוקה בטקסים לעצמה.
אענה לך על כמה דברים
ראשית עיריית חיפה לא יכולה לפקוד על אגד לפהעיל קווים, לשנות קווים, לקבוע תחנות חדשות, לשנות לו"ז וכו' וכו'. מי היחיד שקובע? משרד התחבורה. העיריה יכולה רק לבקש ממשרד התחבורה אתה מה שהיא רוצה שיקרה.

מצבים קטסטרופאליים כאלו טובים. הם צריכים לקרות ובהמוניהם ברמה שלאנשים יהיה ממש נמאס. רק אז, אנשים ירצו תחבורה ציבורית אמיתית שתשרת אותם (בלי קשר לרשויות שונות). ככל שהמדינה הופכת ליותר ויותר פקוקה, ככל שכבישים שונים בתוך הערים הופכים להיות יותר ויותר פקוקים - לאנשים עולים העצבים ונמאס להם. ככל שאנשים מסתובבים יותר זמן במציאת חניה - כך ייטב.

בסופו של דבר, אנשים ימנעו מלצאת למקומות מסויימים כשהם יודעים שלא יהיה להם איפה לחנות במרחק סביר. במידה ולא תהיה תחבורה ציבורית למקום הם גם יזעקו על כך הרבה יותר. רק אז תתגלה חשיבותה של תחבורה ציבורית.

בקיצור, כל מה שתיארת מעולה לטעמי. כמה שיותר בלאגן, ככה יותר טוב.
 
הקטסטרופה הזאת קרתה כבר מזמן.

אענה לך על כמה דברים
ראשית עיריית חיפה לא יכולה לפקוד על אגד לפהעיל קווים, לשנות קווים, לקבוע תחנות חדשות, לשנות לו"ז וכו' וכו'. מי היחיד שקובע? משרד התחבורה. העיריה יכולה רק לבקש ממשרד התחבורה אתה מה שהיא רוצה שיקרה.

מצבים קטסטרופאליים כאלו טובים. הם צריכים לקרות ובהמוניהם ברמה שלאנשים יהיה ממש נמאס. רק אז, אנשים ירצו תחבורה ציבורית אמיתית שתשרת אותם (בלי קשר לרשויות שונות). ככל שהמדינה הופכת ליותר ויותר פקוקה, ככל שכבישים שונים בתוך הערים הופכים להיות יותר ויותר פקוקים - לאנשים עולים העצבים ונמאס להם. ככל שאנשים מסתובבים יותר זמן במציאת חניה - כך ייטב.

בסופו של דבר, אנשים ימנעו מלצאת למקומות מסויימים כשהם יודעים שלא יהיה להם איפה לחנות במרחק סביר. במידה ולא תהיה תחבורה ציבורית למקום הם גם יזעקו על כך הרבה יותר. רק אז תתגלה חשיבותה של תחבורה ציבורית.

בקיצור, כל מה שתיארת מעולה לטעמי. כמה שיותר בלאגן, ככה יותר טוב.
הקטסטרופה הזאת קרתה כבר מזמן.
מה שאנשים עושים בתגובה זה לנסוע באוטו ולקלל, או לעזוב את הארץ למקומות מסודרים יותר.
 

alonsit1

New member
תיאורטית, אתה צודק. מעשית, זה לא קורה.

אענה לך על כמה דברים
ראשית עיריית חיפה לא יכולה לפקוד על אגד לפהעיל קווים, לשנות קווים, לקבוע תחנות חדשות, לשנות לו"ז וכו' וכו'. מי היחיד שקובע? משרד התחבורה. העיריה יכולה רק לבקש ממשרד התחבורה אתה מה שהיא רוצה שיקרה.

מצבים קטסטרופאליים כאלו טובים. הם צריכים לקרות ובהמוניהם ברמה שלאנשים יהיה ממש נמאס. רק אז, אנשים ירצו תחבורה ציבורית אמיתית שתשרת אותם (בלי קשר לרשויות שונות). ככל שהמדינה הופכת ליותר ויותר פקוקה, ככל שכבישים שונים בתוך הערים הופכים להיות יותר ויותר פקוקים - לאנשים עולים העצבים ונמאס להם. ככל שאנשים מסתובבים יותר זמן במציאת חניה - כך ייטב.

בסופו של דבר, אנשים ימנעו מלצאת למקומות מסויימים כשהם יודעים שלא יהיה להם איפה לחנות במרחק סביר. במידה ולא תהיה תחבורה ציבורית למקום הם גם יזעקו על כך הרבה יותר. רק אז תתגלה חשיבותה של תחבורה ציבורית.

בקיצור, כל מה שתיארת מעולה לטעמי. כמה שיותר בלאגן, ככה יותר טוב.
תיאורטית, אתה צודק. מעשית, זה לא קורה.
לו היו הדברים כפי שאתה מתארם (והתיאור עצמו אכן נכון ומדויק), היו נתיבי איילון עומדים שוממים מתנועה ברוב שעות היממה. אבל המציאות ונסיון העבר מוכיחים שוב ושוב כי למרות ועל אף בזבוז המשאבים המשווע הכרוך בשימוש ברכב פרטי בארץ, לפחות בימים א'-ה', למרות הפקקים המדהימים, העומס המטורף בכבישים, עלות הדלק הנשרף לחינם, המחסור המכוון במקומות חניה ובחניונים מוסדרים, אובדן שעות העבודה, הפגיעה בפריון ולקינוח מנת העצבים והיאוש היומית שהיא מנת חלקו של כל נהג ישראלי באשר הוא, הדבר היחיד שאי פעם משתנה פה הוא התאריך בלוח השנה - וכמות המכוניות החדשות העולות על כבישי הארץ, בהיקף של אלפי יחידות נוספות מיד חודש.

הנושא נטחן ונלעס לעייפה בפורום עשרות פעמים בעבר, וכבר אין כוח לשוב ולטעון את אותם הטיעונים המשעממים וישנים שלמרבה הצער, עדיין תקפים כיום וימשיכו להיות תקפים גם הלאה. זה באמת הכל פוליטיקה, אותה פוליטיקה ישנה ורעה שאפשרה לאחים הדתיים לתפוס את השלטון במקום הרגיש ההוא וללחוץ שם מבלי להרפות. בזכותם, ומעל לכל בזכות מנהיגינו המפוארים, שמכרו אותנו פעם אחר פעם למען הכבוד והשררה, אין תח"צ בשבת ולא תהיה. זו לא פסימיות שחורה אלא ריאליזם צרוף והכרה במציאות. אם זה לא מספיק, גם ללא החרדים, אין למדינה שום סיבה מיוחדת לפגוע באחד ממקורות ההכנסה הטובים ביותר בסביבה - הרכב הפרטי. אני מדבר על מיסים, אגרות, היטלים, דו"חות חניה, עבירות תנועה, פרוייקט א3 שכל כולו צביעות וציניות דוחה, תשלומי רשות ותעשיה שלמה שכל פרנסתה על בעלי הרכב בארץ. לשחוט תרנגולת מטילת ביצי זהב כזו יניב למדינה הפסדי עתק, ממש כמו המצב בשוק הנדל"ן, אגב.

אישית, אני כמה ומייחל ליום בו יתחולל הנס, ואזרחי מדינת ישראל האמיתיים יזכרו לפתע מי פה בעל הבית ומי עובד אצל מי, בעצם. אבל זו אשליה מתוקה וחסרת סיכוי, כי ככה זה וזה מה יש. אז תן לאנשים לאכול פקקים בשקט, מבלי להפריע את מנוחת השכנים, וזה הכל. אם זה טוב להם לשבת שעות באוטו, בלי סיכוי להגיע בזמן, בלי מקום לחנות בו, בלי שמישהו יתן את הדין על המצב ההזוי הזה - למה למדינה לטרוח בכלל? ונא לרשום על פתק ולהדביק במגנט למקרר: המדינה אינה ידידתך. למדינה לא מזיז מילימטר מטובתך כאזרח. למדינה אכפת בעיקר מהמדינה, וכל ההבטחות היפות לעתיד ורוד הן הולכת שולל אחת גדולה. שוב, אני לא יותר חכם מאחרים - רק יותר מפוכח. כבר אכלתי הבטחות של פוליטיקאים בטונות, רק כדי לגלות בכל פעם מחדש ששוב מכרו לי לוקש חלול. דיור מוזל? תח"צ בשבת וחג? הוזלת מחירי המזון המטורפים? פחחח.... כן, בטח.
 

liorschwimmer

New member
One way ticket

תיאורטית, אתה צודק. מעשית, זה לא קורה.
לו היו הדברים כפי שאתה מתארם (והתיאור עצמו אכן נכון ומדויק), היו נתיבי איילון עומדים שוממים מתנועה ברוב שעות היממה. אבל המציאות ונסיון העבר מוכיחים שוב ושוב כי למרות ועל אף בזבוז המשאבים המשווע הכרוך בשימוש ברכב פרטי בארץ, לפחות בימים א'-ה', למרות הפקקים המדהימים, העומס המטורף בכבישים, עלות הדלק הנשרף לחינם, המחסור המכוון במקומות חניה ובחניונים מוסדרים, אובדן שעות העבודה, הפגיעה בפריון ולקינוח מנת העצבים והיאוש היומית שהיא מנת חלקו של כל נהג ישראלי באשר הוא, הדבר היחיד שאי פעם משתנה פה הוא התאריך בלוח השנה - וכמות המכוניות החדשות העולות על כבישי הארץ, בהיקף של אלפי יחידות נוספות מיד חודש.

הנושא נטחן ונלעס לעייפה בפורום עשרות פעמים בעבר, וכבר אין כוח לשוב ולטעון את אותם הטיעונים המשעממים וישנים שלמרבה הצער, עדיין תקפים כיום וימשיכו להיות תקפים גם הלאה. זה באמת הכל פוליטיקה, אותה פוליטיקה ישנה ורעה שאפשרה לאחים הדתיים לתפוס את השלטון במקום הרגיש ההוא וללחוץ שם מבלי להרפות. בזכותם, ומעל לכל בזכות מנהיגינו המפוארים, שמכרו אותנו פעם אחר פעם למען הכבוד והשררה, אין תח"צ בשבת ולא תהיה. זו לא פסימיות שחורה אלא ריאליזם צרוף והכרה במציאות. אם זה לא מספיק, גם ללא החרדים, אין למדינה שום סיבה מיוחדת לפגוע באחד ממקורות ההכנסה הטובים ביותר בסביבה - הרכב הפרטי. אני מדבר על מיסים, אגרות, היטלים, דו"חות חניה, עבירות תנועה, פרוייקט א3 שכל כולו צביעות וציניות דוחה, תשלומי רשות ותעשיה שלמה שכל פרנסתה על בעלי הרכב בארץ. לשחוט תרנגולת מטילת ביצי זהב כזו יניב למדינה הפסדי עתק, ממש כמו המצב בשוק הנדל"ן, אגב.

אישית, אני כמה ומייחל ליום בו יתחולל הנס, ואזרחי מדינת ישראל האמיתיים יזכרו לפתע מי פה בעל הבית ומי עובד אצל מי, בעצם. אבל זו אשליה מתוקה וחסרת סיכוי, כי ככה זה וזה מה יש. אז תן לאנשים לאכול פקקים בשקט, מבלי להפריע את מנוחת השכנים, וזה הכל. אם זה טוב להם לשבת שעות באוטו, בלי סיכוי להגיע בזמן, בלי מקום לחנות בו, בלי שמישהו יתן את הדין על המצב ההזוי הזה - למה למדינה לטרוח בכלל? ונא לרשום על פתק ולהדביק במגנט למקרר: המדינה אינה ידידתך. למדינה לא מזיז מילימטר מטובתך כאזרח. למדינה אכפת בעיקר מהמדינה, וכל ההבטחות היפות לעתיד ורוד הן הולכת שולל אחת גדולה. שוב, אני לא יותר חכם מאחרים - רק יותר מפוכח. כבר אכלתי הבטחות של פוליטיקאים בטונות, רק כדי לגלות בכל פעם מחדש ששוב מכרו לי לוקש חלול. דיור מוזל? תח"צ בשבת וחג? הוזלת מחירי המזון המטורפים? פחחח.... כן, בטח.
One way ticket
 

asmopil

New member
קטסטרופה, אבל

תיאורטית, אתה צודק. מעשית, זה לא קורה.
לו היו הדברים כפי שאתה מתארם (והתיאור עצמו אכן נכון ומדויק), היו נתיבי איילון עומדים שוממים מתנועה ברוב שעות היממה. אבל המציאות ונסיון העבר מוכיחים שוב ושוב כי למרות ועל אף בזבוז המשאבים המשווע הכרוך בשימוש ברכב פרטי בארץ, לפחות בימים א'-ה', למרות הפקקים המדהימים, העומס המטורף בכבישים, עלות הדלק הנשרף לחינם, המחסור המכוון במקומות חניה ובחניונים מוסדרים, אובדן שעות העבודה, הפגיעה בפריון ולקינוח מנת העצבים והיאוש היומית שהיא מנת חלקו של כל נהג ישראלי באשר הוא, הדבר היחיד שאי פעם משתנה פה הוא התאריך בלוח השנה - וכמות המכוניות החדשות העולות על כבישי הארץ, בהיקף של אלפי יחידות נוספות מיד חודש.

הנושא נטחן ונלעס לעייפה בפורום עשרות פעמים בעבר, וכבר אין כוח לשוב ולטעון את אותם הטיעונים המשעממים וישנים שלמרבה הצער, עדיין תקפים כיום וימשיכו להיות תקפים גם הלאה. זה באמת הכל פוליטיקה, אותה פוליטיקה ישנה ורעה שאפשרה לאחים הדתיים לתפוס את השלטון במקום הרגיש ההוא וללחוץ שם מבלי להרפות. בזכותם, ומעל לכל בזכות מנהיגינו המפוארים, שמכרו אותנו פעם אחר פעם למען הכבוד והשררה, אין תח"צ בשבת ולא תהיה. זו לא פסימיות שחורה אלא ריאליזם צרוף והכרה במציאות. אם זה לא מספיק, גם ללא החרדים, אין למדינה שום סיבה מיוחדת לפגוע באחד ממקורות ההכנסה הטובים ביותר בסביבה - הרכב הפרטי. אני מדבר על מיסים, אגרות, היטלים, דו"חות חניה, עבירות תנועה, פרוייקט א3 שכל כולו צביעות וציניות דוחה, תשלומי רשות ותעשיה שלמה שכל פרנסתה על בעלי הרכב בארץ. לשחוט תרנגולת מטילת ביצי זהב כזו יניב למדינה הפסדי עתק, ממש כמו המצב בשוק הנדל"ן, אגב.

אישית, אני כמה ומייחל ליום בו יתחולל הנס, ואזרחי מדינת ישראל האמיתיים יזכרו לפתע מי פה בעל הבית ומי עובד אצל מי, בעצם. אבל זו אשליה מתוקה וחסרת סיכוי, כי ככה זה וזה מה יש. אז תן לאנשים לאכול פקקים בשקט, מבלי להפריע את מנוחת השכנים, וזה הכל. אם זה טוב להם לשבת שעות באוטו, בלי סיכוי להגיע בזמן, בלי מקום לחנות בו, בלי שמישהו יתן את הדין על המצב ההזוי הזה - למה למדינה לטרוח בכלל? ונא לרשום על פתק ולהדביק במגנט למקרר: המדינה אינה ידידתך. למדינה לא מזיז מילימטר מטובתך כאזרח. למדינה אכפת בעיקר מהמדינה, וכל ההבטחות היפות לעתיד ורוד הן הולכת שולל אחת גדולה. שוב, אני לא יותר חכם מאחרים - רק יותר מפוכח. כבר אכלתי הבטחות של פוליטיקאים בטונות, רק כדי לגלות בכל פעם מחדש ששוב מכרו לי לוקש חלול. דיור מוזל? תח"צ בשבת וחג? הוזלת מחירי המזון המטורפים? פחחח.... כן, בטח.
קטסטרופה, אבל
לא צריך הרבה כדי שתהיה שם קטסטרופה תנועתית וקחו לדוגמא את החפלאפ שאפיין את תכנון האיצטדיון בנתניה הסמוך למרכז קניות.
ואני מזכיר שאזור האיצטדיון פחות המוני מזה של איצטדיון סמי עופר.
אמנם קווי תחבורה ציבורית הם באחריות משרד הפנים, אבל אתה מצפה ממהנדסיה המהוללים של עיריית חיפה והחברה הכלכלית לתת פתרונות בתוכניות האיצטדיון. אז זהו, שאין פתרונות כאלה. הם מציעים לעשות שימוש במגרשי החנייה של קסטרא, גן הקונגרסים, קניון חיפה והחוף. בסופ"ש וכן בקיץ, החניונים הללו עמוסים לעייפה. הם לא יעמדו במסה של 10,000 צופים נוספים.
פתרונות אפשריים:
המשך קו 101 בשעות שלפני/ אחרי משחקים עד לאיצטדיון, ובאופן דומה של כל קווי השירות לחוף הכרמל (או שאטל מחוף הכרמל).
בנוסף, אחרי משחקים לקיים יציאות ישירות מהאצטדיון (בנוסף, ליציאות הרגילות מחוף הכרמל) בכל קווי השירות לכרמל, טירת כרמל, פנים חיפה ו- 101.
לדעתי העירייה ביטלה את החנייה באיצטדיון משום שגם כך היא לא תעמוד בעומסים של אלפי הצופים שיבואו...
 

Gn434

New member
החניונים האלו ממש לא עמוסים לעייפה

קטסטרופה, אבל
לא צריך הרבה כדי שתהיה שם קטסטרופה תנועתית וקחו לדוגמא את החפלאפ שאפיין את תכנון האיצטדיון בנתניה הסמוך למרכז קניות.
ואני מזכיר שאזור האיצטדיון פחות המוני מזה של איצטדיון סמי עופר.
אמנם קווי תחבורה ציבורית הם באחריות משרד הפנים, אבל אתה מצפה ממהנדסיה המהוללים של עיריית חיפה והחברה הכלכלית לתת פתרונות בתוכניות האיצטדיון. אז זהו, שאין פתרונות כאלה. הם מציעים לעשות שימוש במגרשי החנייה של קסטרא, גן הקונגרסים, קניון חיפה והחוף. בסופ"ש וכן בקיץ, החניונים הללו עמוסים לעייפה. הם לא יעמדו במסה של 10,000 צופים נוספים.
פתרונות אפשריים:
המשך קו 101 בשעות שלפני/ אחרי משחקים עד לאיצטדיון, ובאופן דומה של כל קווי השירות לחוף הכרמל (או שאטל מחוף הכרמל).
בנוסף, אחרי משחקים לקיים יציאות ישירות מהאצטדיון (בנוסף, ליציאות הרגילות מחוף הכרמל) בכל קווי השירות לכרמל, טירת כרמל, פנים חיפה ו- 101.
לדעתי העירייה ביטלה את החנייה באיצטדיון משום שגם כך היא לא תעמוד בעומסים של אלפי הצופים שיבואו...
החניונים האלו ממש לא עמוסים לעייפה
החניון של הקונגרסים עומד ריק פרט לימים בהם יש אירועים במרכז.
האצטדיון מאוד נוח להגעה בתחבורה ציבורית מאיזור חיפה.
יהיה נכון להקים שאטלים מהאצטדיון למרכזית/רכבת חוף הכרמל בימים של משחקים.
 

asmopil

New member
חניון הקונגרסים

החניונים האלו ממש לא עמוסים לעייפה
החניון של הקונגרסים עומד ריק פרט לימים בהם יש אירועים במרכז.
האצטדיון מאוד נוח להגעה בתחבורה ציבורית מאיזור חיפה.
יהיה נכון להקים שאטלים מהאצטדיון למרכזית/רכבת חוף הכרמל בימים של משחקים.
חניון הקונגרסים
החניון עמוס גם כשיש חתונה בקונגרסים (ואני כבר לא מדבר על הפקקים בצומת הקונגרסים/ קניון חיפה), ובאירועים שונים, המקום שם פעיל. לא מספקי אבל פעיל. בכל מקרה, הוא בעייתי מאד לשאטלים, משום שהם ייסעו באותו פקק של נתיבי הכניסה אליו. הדרך לפתור את הבעיה היא לדעתי המשך נסיעות האוטובוסים אל האיצטדיון ושאטלים מחוף הכרמל.
 

Gn434

New member
וואו איזו הגזמה

בונים אצטדיון וקניון בלי תחבורה ציבורית אליהם
כל הנסיונות להבין איזה תחבורה ציבורית תגיע אל האצטדיון והקניון (והקולנוע) שנבנים במורדות הדרומיים על כביש 4 בחיפה
עלו בתוהו. העירייה לא דנה בתחבורה למקום שיכול לסתום את כביש 4 וצמתים מרכזיות אליו (צומת מת"ם, חורב) בכל פעם
שיהיה במקום משחק. הציר הזה למרות מנהרות הכרמל ובגלל שהן יקרות מאד - נותר סתום בעיקר בשבתות לכל מי שיורד
אל חופי דדו, דדו דרום וכרמל. יש פקקים לעיתים של חצי שעה בירידה ובעלייה בפרויד, בהעדר תחבורה ציבורית לחופי הים
בשבת (למרות המיתוסים על חיפה, יש אולי קו כל שעתיים, 3 פעמים בהלוך ו-3 פעמים בחזור ושטויות כאלה)
ככה שאל הפקקים לחופי הים הולכים להצטרף עוד עשרות אלפי מכוניות שינסו להגיע לאצטדיון.

באצטדיון עם כל הקיצוצים הרבים והדחיות והעלויות הדבר העיקרי שבו קיצצו היה מקומות חניה. לפי תקן אופ"א, צריך מקום
חניה אחד לכל 7 מושבים. בחשבון פשוט באצטדיון של 30 אלף מושבים צריך כ-4000 מקומות חניה. כמובן שאם יש מטרו
או קוי אוטובוס שפועלים לאצטדיון אז אפשר הרבה פחות. ברור שקשה לספק את כולן ליד האצטדיון ולכן ברוב האצטדיונים
בעולם יש 2000 מקומות חניה ועוד חניונים רחוקים יותר במרחק עד 300 מטר שאפשר ללכת ממנו. גם בחיפה בונים על
חניונים בחופים וליד מרכז הקונגרסים. הנה הבעיה: כדי להגיע לחניונים האלו יווצרו בדיוק אותם פקקים שדיברנו עליהם בציר
פרויד, צומת חורב, צומת מת"ם, לכל הכיוונים. הדבר קורה בארועים הרבה יותר קטנים שנערכים בחוף הסטודנטים. בפעם
האחרונה שהיה שם פסטיבל בירה, שמשך 10 אלף איש, המשטרה נאלצה להתערב ונוצרו פקקים של 40 דקות לכל הכיוונים
במשך שעתיים עם קריאות לא להגיע לאזור. זה הקהל המינימלי שצפוי בכל שבת באצטדיון הזה בנוסף לזה שיורד לחופים
וכבר ממלא את החניונים בחופים כל שבת בקיץ וגם בחורף, אז איך בדיוק בונים על החניונים האלה?

באצטדיון נבנים רק 1500 מקומות חניה. במקום מתוכנן קומפלקס קולנוע עם 20 מסכים, שאמור למשוך בנוסף עוד אלפי
אנשים באותם סופי שבוע שבהם יערכו המשחקים. איך זה יעבוד? מתוך 1500 מקומות החניה, בערך שליש יהיו תפוסים
על ידי שחקנים, תקשורת, סדרנים, הנהלה, והאלף הנוספים ימכרו עם תאי הצפייה היוקרתיים ובעלי הכרטיסים היקרים ביציעי
היהלום והכסף וכד'. איפה יחנו מי שיבואו לקניון שאמור לפעול במקביל לאצטדיון? ולקולנוע שגם אמור לפעול במקביל?
האם משפחה שתרצה לראות סרט תבוא באוטובוס ותרד במרחק 600 מטר הליכה מהקולנוע וחזרה בלילה לחניון רחוק?
ברור שלא. אז מה התשובות שהחברה הכלכלית חיפה והעירייה מספקות? הן לא מספקות שום תשובות, ולא דנות בזה.

בחזרה לתחבורה הציבורית. העירייה לא דרשה מאגד להוסיף בשינויים האחרונים קוי אוטובוס שיעצרו דרך האצטדיון. למעשה הם
בונים על זה שקוים קיימים, עם תחנה במרחק 500 מטר משם ליד קניון חיפה ותחנת המטרונית מהעבר השני בצומת מת"ם
"יספיקו" להביא אוהדים לאצטדיון. הקוים האלו כמובן לא פועלים בשבתות בזמן להגיע לאצטדיון ואין קוים מאספים משכונות ציר
הרכס בכרמל, אזור של 100 אלף אוהדים שמהווה שליש מהאוהדים שבאים למשחקים (שליש מהקריות ושליש מערים אחרות).
אבל שוב מדובר בהטעייה: לא רק שקוי אגד לא קיימים בשבתות רוב תקופת משחקי הליגה, קו מטרונית שלם בקריות לא פועל.
וגם, בחורף קשה להניח שאוהדים ילכו ברוחות שם אל המגרשים, אנשים פשוט יבואו ברכב הפרטי, וינסו לחנות איפה שרק
ימצאו מקום: על המדרכות, יסגרו נתיב בכביש 4 סביב האצטדיון.

הדוגמה הכי עגומה היא היכל רוממה. שם מדובר בפקקים ענקיים כל פעם שיש ארוע גדול שממלא את האולם שהכיל 3 אלף
מקומות. עכשיו הוסיפו אלפיים מקומות, בלי להוסיף קוי אוטובוס בימי משחקים או שאטלים. הפתרון של שאטלים (בתשלום)
היה פותר הרבה בעיות ומוריד אלפי רכבים מהצורך להגיע לאצטדיון וחזרה לכרמל. שאטלים בצירי הכרמל (מוריה, חורב, נוה שאנן)
היו מאפשרים לאנשים להשאיר רכב בבית ולנסוע לראות משחקים בלעדיו. פשוט - עולים על השאטל ויורדים באצטדיון. עולים
בסוף המשחק באצטדיון ויורדים בכניסה לשכונה. שם הולכים ברגל או באוטו שממתין הביתה.

אבל אצלנו תכנון מראש זאת מילה גסה. הנסיון לברר אם הולכים לעשות תחנות אוטובוס ליד האצטדיון לא צלח. כנראה שבשלב
הראשון לא יהיו תחנות, ורק קו או שניים "יסתובבו" בו לפני שיעלו לכרמל או ירדו לתחנה המרכזית בחוף הכרמל. זה ממש לא פתרון
וגם יכשיל מסחרית את המקום. ואכן ניסו לשווק את הקניון לאנשי עסקים ולמרות תאוות הקניונים הגדולה בארץ, אף יזם גדול
לא קפץ וקנה. הקניון "יופעל על ידי החברה הכלכלית" שלא הצליחה למכור אותו. אחד הסיכונים הגדולים היה העדר מספיק
מקומות חניה, והסמיכות לאצטדיון בימי משחקים. כנראה שגם לאנשי העסקים ששאלו לגבי נגישות בתחבורה ציבורית לאזור,
החברה הכלכלית לא יכלה לענות על השאלה: איך כל זה יעבוד ביחד, ואיך אנשים יגיעו לשם בנוחות. אין דיבור על שאטלים לא
מחניוני החופים ולא מאזורים בכרמל, נשר, טירת כרמל ועוד מקומות מהם באים מאות אוהדים - ברכב הפרטי, בלית ברירה.

חלק מהשכונות בחיפה ובטירת כרמל דווקא די קרובות לאצטדיון. רוב האוהדים הם צעירים. מה היה אפשר לעשות? מערכת שבילי
אופניים משכונות כמו נוה דוד ושער עלייה, שכונות טירת כרמל אל האצטדיון. אפילו מקרית אליעזר ניתן להגיע באופניים לאורך
כביש החוף אל האצטדיון. אז מה עושה עיריית חיפה? כלום. אין שבילי אופניים לאצטדיון. אין גם תוכנית לקשר אותו בשבילי
אופניים וגשר הולכי רגל מעל כביש 4 וכביש החוף והרכבת, דבר שיאפשר ללכת ברגל מהחופים אל האצטדיון. אין גם תוכנית
להוסיף באצטדיון הענק עם השטחים הריקים איזה חניון אופניים שיאפשר למי שבא לאחסן את האופניים ולחזור איתם. שוב- כלום.

במובן מסויים צריך להצטער שהאצטדיון לא הסתיים והבנייה שלו תידחה בשנה שלמה. כי היה טוב לראות את הכאוס המוחלט
של הפתיחה שלו, כפי שקרה בנתניה רק כפול 3, ולהציג באור אמיתי את התכנון הכושל של העירייה, שעסוקה בטקסים לעצמה.
וואו איזו הגזמה
חסרים קווים שנוסעים את כביש 4 ועוצרים מול האצטדיון להליכה של דקה מהתחנה?
מה עם 47,49,111,202,221?
מערכת שבילי אופניים? כל האזור שם הוא פלס, ויש שם לא מעט משפחות ואנשים שעושים הליכות בקיץ, בחורף, ובוודאי שרוכבי אופניים.
 
אמת ויציב

וואו איזו הגזמה
חסרים קווים שנוסעים את כביש 4 ועוצרים מול האצטדיון להליכה של דקה מהתחנה?
מה עם 47,49,111,202,221?
מערכת שבילי אופניים? כל האזור שם הוא פלס, ויש שם לא מעט משפחות ואנשים שעושים הליכות בקיץ, בחורף, ובוודאי שרוכבי אופניים.
אמת ויציב
הליכה של כמה דקות מסמי עופר לקניון חיפה ומשם יש מספיק קווים לתוך חיפה שיהיו בתדירות גבוהה מאוד אחרי משחק כמובן ולתגבר את מטרונית 1 למי שצריך למרכזית המפרץ ולקריות
 
בשביל מי שצריך למרכזית המפרץ ולקריות לא צריך

אמת ויציב
הליכה של כמה דקות מסמי עופר לקניון חיפה ומשם יש מספיק קווים לתוך חיפה שיהיו בתדירות גבוהה מאוד אחרי משחק כמובן ולתגבר את מטרונית 1 למי שצריך למרכזית המפרץ ולקריות
בשביל מי שצריך למרכזית המפרץ ולקריות לא צריך
לתגבר את קו 1 של המטרונית אלא להפעיל / לתגבר את קו 101 של אגד.
 

maromy

New member
הליכה של 10 דקות.. לא יקרה

אמת ויציב
הליכה של כמה דקות מסמי עופר לקניון חיפה ומשם יש מספיק קווים לתוך חיפה שיהיו בתדירות גבוהה מאוד אחרי משחק כמובן ולתגבר את מטרונית 1 למי שצריך למרכזית המפרץ ולקריות
הליכה של 10 דקות.. לא יקרה
מדובר בהליכה של 10 דקות. אם זה מחניון מרכז הקונגרסים מהעבר השני של צומת מת"ם זה 15 דקות.
אם זאת הליכה מחניוני החופים זה 15-20 דקות. אתה באמת רואה משפחה שרוצה ללכת לסרט חונה והולכת
15 דקות ברגל להגיע לאצטדיון? אתה באמת רואה בחורף ברוחות שם אנשים צועדים אחרי משחק 15 דקות
להגיע לרכב שלהם שחונה במרכז הקונגרסים?
או יותר אבסורד שלדעתך אנשים ילכו בסוף משחק 10 דקות כדי לחכות לאוטובוס לכרמל עוד 15-20 דקות כדי
לנסוע עוד 30 דקות לשכונה שלהם. כלומר אחרי המשחק עוד שעה לחזור הביתה. תשמע טוב - החשיבה הזאת
היא בדיוק הבעיה שכלם באים ברכב הפרטי. במקום שיתכננו שאטלים וקוי אוטובוס נוחים מראש ויכינו הכל
כדי לדרבן אנשים לא להגיע לשם ברכב הפרטי, אז חוסר העשייה תוביל לכך שזה יהיה במוחם הדרך היחידה
להגיע בצורה נוחה. הכל עניין סביב נוחיות ההגעה. ואם התחצ לא נוחה עוברים לאוטו.
 
10 דקות הליכה זה ממש לא הרבה.

הליכה של 10 דקות.. לא יקרה
מדובר בהליכה של 10 דקות. אם זה מחניון מרכז הקונגרסים מהעבר השני של צומת מת"ם זה 15 דקות.
אם זאת הליכה מחניוני החופים זה 15-20 דקות. אתה באמת רואה משפחה שרוצה ללכת לסרט חונה והולכת
15 דקות ברגל להגיע לאצטדיון? אתה באמת רואה בחורף ברוחות שם אנשים צועדים אחרי משחק 15 דקות
להגיע לרכב שלהם שחונה במרכז הקונגרסים?
או יותר אבסורד שלדעתך אנשים ילכו בסוף משחק 10 דקות כדי לחכות לאוטובוס לכרמל עוד 15-20 דקות כדי
לנסוע עוד 30 דקות לשכונה שלהם. כלומר אחרי המשחק עוד שעה לחזור הביתה. תשמע טוב - החשיבה הזאת
היא בדיוק הבעיה שכלם באים ברכב הפרטי. במקום שיתכננו שאטלים וקוי אוטובוס נוחים מראש ויכינו הכל
כדי לדרבן אנשים לא להגיע לשם ברכב הפרטי, אז חוסר העשייה תוביל לכך שזה יהיה במוחם הדרך היחידה
להגיע בצורה נוחה. הכל עניין סביב נוחיות ההגעה. ואם התחצ לא נוחה עוברים לאוטו.
10 דקות הליכה זה ממש לא הרבה.
זה זמן ההליכה מאיצטדיון רמת גן לתחנת בני ברק שממנה יש רכבות פיזור אחרי ארועים חשובים. זה אפילו קצר יותר מזמן ההליכה מגבעת המופעים בפארק הירקון לרכבת האוניברסיטה, שממנה יש רכבות פיזור אחרי הופעות. וזה בערך אותו זמן כמו ההליכה מגבעת המופעים לחניון הקרוב.
להגיד ש-10 דקות זה זמן מוגזם זה פינוק ישראלי למדי. ברוב הערים בעולם, אלה שבהן יש תחבורה ציבורית טובה ויעילה, 10 דקות הוא זמן הליכה סביר לתחנת הרכבת התחתית הקרובה, ורוב האנשים הולכים יותר מזה יום יום.
 

maromy

New member
טוב אז אתה תלך ברגל וכולם יבואו באוטו = בעייה

10 דקות הליכה זה ממש לא הרבה.
זה זמן ההליכה מאיצטדיון רמת גן לתחנת בני ברק שממנה יש רכבות פיזור אחרי ארועים חשובים. זה אפילו קצר יותר מזמן ההליכה מגבעת המופעים בפארק הירקון לרכבת האוניברסיטה, שממנה יש רכבות פיזור אחרי הופעות. וזה בערך אותו זמן כמו ההליכה מגבעת המופעים לחניון הקרוב.
להגיד ש-10 דקות זה זמן מוגזם זה פינוק ישראלי למדי. ברוב הערים בעולם, אלה שבהן יש תחבורה ציבורית טובה ויעילה, 10 דקות הוא זמן הליכה סביר לתחנת הרכבת התחתית הקרובה, ורוב האנשים הולכים יותר מזה יום יום.
טוב אז אתה תלך ברגל וכולם יבואו באוטו = בעייה
פינוק ישראלי או פינוק פורטוגלי, אפשר היה לשים תחנת אוטובוס ליד האצטדיון ולחסוך הליכות
ארוכות בדקה של נסיעה. אם זה לא יהיה אנשים פשוט יבואו מטעמי נוחות עם האוטו.
מה שצריך זה שאטלים מהכרמל, טירת כרמל וכד' לאצטדיון וחזרה, זה כל הסיפור.
שאטלים כאלה ישרתו גם את חופי הים. היום מגיעים לחוף אך ורק ברכב הפרטי. שאטל כזה
יוכל גם להוריד אנשים באוטובוס לחוף וגם לאצטיון.
שום מוגזם או לא מוגזם, זה מה שצריך להיות. שאטל שמביא אותך לרחבת האצטדיון.
 
"היום מגיעים לחוף אך ורק ברכב הפרטי."

טוב אז אתה תלך ברגל וכולם יבואו באוטו = בעייה
פינוק ישראלי או פינוק פורטוגלי, אפשר היה לשים תחנת אוטובוס ליד האצטדיון ולחסוך הליכות
ארוכות בדקה של נסיעה. אם זה לא יהיה אנשים פשוט יבואו מטעמי נוחות עם האוטו.
מה שצריך זה שאטלים מהכרמל, טירת כרמל וכד' לאצטדיון וחזרה, זה כל הסיפור.
שאטלים כאלה ישרתו גם את חופי הים. היום מגיעים לחוף אך ורק ברכב הפרטי. שאטל כזה
יוכל גם להוריד אנשים באוטובוס לחוף וגם לאצטיון.
שום מוגזם או לא מוגזם, זה מה שצריך להיות. שאטל שמביא אותך לרחבת האצטדיון.
"היום מגיעים לחוף אך ורק ברכב הפרטי."
אני חושב שבמשפט הביזארי הזה סגרת כל אפשרות להמשיך לנהל דיון אינטליגנטי. הרי מספיק להציץ במפה של חיפה כדי לראות שהים מחובר לשאר העיר בצורה נהדרת.
 
ואני מתכוון לחיבור בתח"צ כמובן.

"היום מגיעים לחוף אך ורק ברכב הפרטי."
אני חושב שבמשפט הביזארי הזה סגרת כל אפשרות להמשיך לנהל דיון אינטליגנטי. הרי מספיק להציץ במפה של חיפה כדי לראות שהים מחובר לשאר העיר בצורה נהדרת.
ואני מתכוון לחיבור בתח"צ כמובן.
 
יש תחנה מול סמי עופר

טוב אז אתה תלך ברגל וכולם יבואו באוטו = בעייה
פינוק ישראלי או פינוק פורטוגלי, אפשר היה לשים תחנת אוטובוס ליד האצטדיון ולחסוך הליכות
ארוכות בדקה של נסיעה. אם זה לא יהיה אנשים פשוט יבואו מטעמי נוחות עם האוטו.
מה שצריך זה שאטלים מהכרמל, טירת כרמל וכד' לאצטדיון וחזרה, זה כל הסיפור.
שאטלים כאלה ישרתו גם את חופי הים. היום מגיעים לחוף אך ורק ברכב הפרטי. שאטל כזה
יוכל גם להוריד אנשים באוטובוס לחוף וגם לאצטיון.
שום מוגזם או לא מוגזם, זה מה שצריך להיות. שאטל שמביא אותך לרחבת האצטדיון.
יש תחנה מול סמי עופר
כמו שכתב gn434 מהתחנה מכביש 4 לסמי עופר ההליכה היא בדיוק דקה
אתה אומר שצריך שאטלים מכל שכונה לסמי עופר? רעיון לא רע אבל מה לעשות אנחנו חיים בישראל
מה שכן יהיו הסעות מסודרות הלוך ושוב בתשלום כמובן מהצפון המרכז והדרום
ניתן לראותו את מסלולי הקווים באתר מכבי חיפה או ליין
שיהיה לכולנו שבוע טוב
 

maromy

New member
ועוד משהו על התגובה האבסורדית שלך

10 דקות הליכה זה ממש לא הרבה.
זה זמן ההליכה מאיצטדיון רמת גן לתחנת בני ברק שממנה יש רכבות פיזור אחרי ארועים חשובים. זה אפילו קצר יותר מזמן ההליכה מגבעת המופעים בפארק הירקון לרכבת האוניברסיטה, שממנה יש רכבות פיזור אחרי הופעות. וזה בערך אותו זמן כמו ההליכה מגבעת המופעים לחניון הקרוב.
להגיד ש-10 דקות זה זמן מוגזם זה פינוק ישראלי למדי. ברוב הערים בעולם, אלה שבהן יש תחבורה ציבורית טובה ויעילה, 10 דקות הוא זמן הליכה סביר לתחנת הרכבת התחתית הקרובה, ורוב האנשים הולכים יותר מזה יום יום.
ועוד משהו על התגובה האבסורדית שלך
אתה אומר שילכו לקחת קוי אוטובוס רגילים. אתה מתאר לעצמך 3000 איש ממתינים ליד קניון חיפה לעלות
על 1-2 קוי האוטובוס שעולים כל חצי שעה לכרמל?
זה ברור שצריך לתגבר את הקוים ואם מתגברים קוים הם צריכים לעבור באצטדיון ולא רק מעבר באצטדיון
אלא שאטלים יעודיים שיאספו בשכונות הכרמל וטירת כרמל ויביאו אנשים לאצטדיון וחזרה, במהירות ובהיקף
שיספיק לאלפי אוהדים בבת אחת כי זה המאפיין של ארועים גדולים כאלה.
אז בבקשה לא לנסות להתחכם אם אפשר או לא ללכת 10 דקות כי זה גם לא הנושא.
 
ומה כל כך מיוחד באיצטדיון בחיפה שדווקא ממנו

ועוד משהו על התגובה האבסורדית שלך
אתה אומר שילכו לקחת קוי אוטובוס רגילים. אתה מתאר לעצמך 3000 איש ממתינים ליד קניון חיפה לעלות
על 1-2 קוי האוטובוס שעולים כל חצי שעה לכרמל?
זה ברור שצריך לתגבר את הקוים ואם מתגברים קוים הם צריכים לעבור באצטדיון ולא רק מעבר באצטדיון
אלא שאטלים יעודיים שיאספו בשכונות הכרמל וטירת כרמל ויביאו אנשים לאצטדיון וחזרה, במהירות ובהיקף
שיספיק לאלפי אוהדים בבת אחת כי זה המאפיין של ארועים גדולים כאלה.
אז בבקשה לא לנסות להתחכם אם אפשר או לא ללכת 10 דקות כי זה גם לא הנושא.
ומה כל כך מיוחד באיצטדיון בחיפה שדווקא ממנו
ואליו צריכים להיות שאטלים ייעודיים עד לשכונות הכרמל וטירת הכרמל?
האם מהאיצטדיונים טדי, בלומפילד, רמת גן, נתניה, פתח תקוה, באר שבע, אשדוד וערים אחרות במדינה יש שאטלים ייעודיים?
האם מהיכל נוקיה יש שאטלים ייעודיים? האם ממרכז הספורט ברוממה יש שאטלים ייעודיים? האם מהיכל התרבות בתל אביב יש שאטלים ייעודיים? האם מגני התערוכה יש שאטלים ייעודיים? האם כאשר מתקיימת תערוכת הפרחים בחיפה יש שאטלים ייעודיים לשכונות בכרמל?
אני מבין דרישה לכך שקווי אוטובוס יעברו בקרבת האיצטדיון או לכך שיהיה שאטל מהאיצטדיון לקניון חיפה או למרכזית חוף הכרמל ושיהיה תגבור קווים, אבל שאטלים ייעודיים לשכונות?
מי שרוצה שאטל ייעודי מהבית לאיצטדיון וחזרה ולא מעוניין לחפש חניה לרכבו הפרטי, שיסע במונית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה