בולי תחבורה ציבורית, א"ק קדמה

מצב
הנושא נעול.
בולי תחבורה ציבורית, א"ק קדמה

בולי תחבורה ציבורית, א"ק קדמה
הבול בתמונה הופיע בסינגפור בשנת 1980 ומראה את "קדמה" בשמה הקודם "קדה" (Kedah). ישנן אניות שההסטוריה רודפת אחריהן והן עולות פעם אחר פעם על גל הסטורי. האניה הראשונה של "צים", "קדמה" היא אחת מהן. היא נבנתה בשנת 1927 לצורך הובלת נוסעים בין סנגפור, מלזיה ואינדונזיה של היום. נפחה היה כ 2500 טון והיא הסיעה כ 1000 איש, רובם על הסיפון ומעוטם בתאים. לאחר מספר שנים של שירות נאמן ועם פרוץ מלחמת העולם השניה היא זכתה לתהילת עולם כשפעלה תחת אש לפינוי אזרחים בריטים מסינגפור ולמעשה היתה האניה האחרונה שהצליחה לצאת מהנמל לפני שנכבש על ידי היפנים. באחת ההתקפות האויריות עליה היא נפגעה ושותקה ונגררה לנמל קרוב על ידי אנית מלחמה בריטית. לאחר שתוקנה היא היתה אנית מפקדה למספר גנרלים ואדמירלים, כולל לורד מאונטבטן הידוע שהוא הדוד של המלכה אליזבט אשר פיקד על כוחות הברית בדרום מזרח אסיה. "קדה" נכנסה לנמל סנגפור ביום שחרורו וכניסתה סימלה את שחרור הנמל החשוב הזה מהיפנים. לאחר המלחמה היא הועברה לאנגליה לתיקונים ונמכרה לחברת הספנות העברית שהוקמה על ידי הסוכנות היהודית, לימים "צים". בשנת 1947 היא נכנסה לשירות כאנית הנוסעים הראשונה תחת דגל ישראל ועשתה זאת בנאמנות (כולל אירוח הנשיא חיים ויצמן) עד שנת 1952 עת נמכרה לחברה אנגלית ונקראה "גולדן אילס". גם שם היא עשתה הסטוריה כאשר הצילה קרוב ל 200 מנוסעי האניה הצרפתית המפוארת "שמפוליון" שעלתה על שרטון ליד ביירות. קדמה יכלה להתקרב לאיזור האסון בזכות התחתית השטוחה שלה (שהותאמה למים הרדודים יחסית ליד מלזיה). קדמה פורקה לגרוטאות באנגליה בשנת 1957.
 
קדמה כ kedah במלחמת העולם השניה

בולי תחבורה ציבורית, א"ק קדמה
הבול בתמונה הופיע בסינגפור בשנת 1980 ומראה את "קדמה" בשמה הקודם "קדה" (Kedah). ישנן אניות שההסטוריה רודפת אחריהן והן עולות פעם אחר פעם על גל הסטורי. האניה הראשונה של "צים", "קדמה" היא אחת מהן. היא נבנתה בשנת 1927 לצורך הובלת נוסעים בין סנגפור, מלזיה ואינדונזיה של היום. נפחה היה כ 2500 טון והיא הסיעה כ 1000 איש, רובם על הסיפון ומעוטם בתאים. לאחר מספר שנים של שירות נאמן ועם פרוץ מלחמת העולם השניה היא זכתה לתהילת עולם כשפעלה תחת אש לפינוי אזרחים בריטים מסינגפור ולמעשה היתה האניה האחרונה שהצליחה לצאת מהנמל לפני שנכבש על ידי היפנים. באחת ההתקפות האויריות עליה היא נפגעה ושותקה ונגררה לנמל קרוב על ידי אנית מלחמה בריטית. לאחר שתוקנה היא היתה אנית מפקדה למספר גנרלים ואדמירלים, כולל לורד מאונטבטן הידוע שהוא הדוד של המלכה אליזבט אשר פיקד על כוחות הברית בדרום מזרח אסיה. "קדה" נכנסה לנמל סנגפור ביום שחרורו וכניסתה סימלה את שחרור הנמל החשוב הזה מהיפנים. לאחר המלחמה היא הועברה לאנגליה לתיקונים ונמכרה לחברת הספנות העברית שהוקמה על ידי הסוכנות היהודית, לימים "צים". בשנת 1947 היא נכנסה לשירות כאנית הנוסעים הראשונה תחת דגל ישראל ועשתה זאת בנאמנות (כולל אירוח הנשיא חיים ויצמן) עד שנת 1952 עת נמכרה לחברה אנגלית ונקראה "גולדן אילס". גם שם היא עשתה הסטוריה כאשר הצילה קרוב ל 200 מנוסעי האניה הצרפתית המפוארת "שמפוליון" שעלתה על שרטון ליד ביירות. קדמה יכלה להתקרב לאיזור האסון בזכות התחתית השטוחה שלה (שהותאמה למים הרדודים יחסית ליד מלזיה). קדמה פורקה לגרוטאות באנגליה בשנת 1957.
קדמה כ kedah במלחמת העולם השניה
המקור: אתר צים
 

tzvika pick

New member
מה משמעות השם "צים"?

בולי תחבורה ציבורית, א"ק קדמה
הבול בתמונה הופיע בסינגפור בשנת 1980 ומראה את "קדמה" בשמה הקודם "קדה" (Kedah). ישנן אניות שההסטוריה רודפת אחריהן והן עולות פעם אחר פעם על גל הסטורי. האניה הראשונה של "צים", "קדמה" היא אחת מהן. היא נבנתה בשנת 1927 לצורך הובלת נוסעים בין סנגפור, מלזיה ואינדונזיה של היום. נפחה היה כ 2500 טון והיא הסיעה כ 1000 איש, רובם על הסיפון ומעוטם בתאים. לאחר מספר שנים של שירות נאמן ועם פרוץ מלחמת העולם השניה היא זכתה לתהילת עולם כשפעלה תחת אש לפינוי אזרחים בריטים מסינגפור ולמעשה היתה האניה האחרונה שהצליחה לצאת מהנמל לפני שנכבש על ידי היפנים. באחת ההתקפות האויריות עליה היא נפגעה ושותקה ונגררה לנמל קרוב על ידי אנית מלחמה בריטית. לאחר שתוקנה היא היתה אנית מפקדה למספר גנרלים ואדמירלים, כולל לורד מאונטבטן הידוע שהוא הדוד של המלכה אליזבט אשר פיקד על כוחות הברית בדרום מזרח אסיה. "קדה" נכנסה לנמל סנגפור ביום שחרורו וכניסתה סימלה את שחרור הנמל החשוב הזה מהיפנים. לאחר המלחמה היא הועברה לאנגליה לתיקונים ונמכרה לחברת הספנות העברית שהוקמה על ידי הסוכנות היהודית, לימים "צים". בשנת 1947 היא נכנסה לשירות כאנית הנוסעים הראשונה תחת דגל ישראל ועשתה זאת בנאמנות (כולל אירוח הנשיא חיים ויצמן) עד שנת 1952 עת נמכרה לחברה אנגלית ונקראה "גולדן אילס". גם שם היא עשתה הסטוריה כאשר הצילה קרוב ל 200 מנוסעי האניה הצרפתית המפוארת "שמפוליון" שעלתה על שרטון ליד ביירות. קדמה יכלה להתקרב לאיזור האסון בזכות התחתית השטוחה שלה (שהותאמה למים הרדודים יחסית ליד מלזיה). קדמה פורקה לגרוטאות באנגליה בשנת 1957.
מה משמעות השם "צים"?
אם יש בכלל משמעות לשם..
 

ה דרומי

New member
על האוניה קדמה

בולי תחבורה ציבורית, א"ק קדמה
הבול בתמונה הופיע בסינגפור בשנת 1980 ומראה את "קדמה" בשמה הקודם "קדה" (Kedah). ישנן אניות שההסטוריה רודפת אחריהן והן עולות פעם אחר פעם על גל הסטורי. האניה הראשונה של "צים", "קדמה" היא אחת מהן. היא נבנתה בשנת 1927 לצורך הובלת נוסעים בין סנגפור, מלזיה ואינדונזיה של היום. נפחה היה כ 2500 טון והיא הסיעה כ 1000 איש, רובם על הסיפון ומעוטם בתאים. לאחר מספר שנים של שירות נאמן ועם פרוץ מלחמת העולם השניה היא זכתה לתהילת עולם כשפעלה תחת אש לפינוי אזרחים בריטים מסינגפור ולמעשה היתה האניה האחרונה שהצליחה לצאת מהנמל לפני שנכבש על ידי היפנים. באחת ההתקפות האויריות עליה היא נפגעה ושותקה ונגררה לנמל קרוב על ידי אנית מלחמה בריטית. לאחר שתוקנה היא היתה אנית מפקדה למספר גנרלים ואדמירלים, כולל לורד מאונטבטן הידוע שהוא הדוד של המלכה אליזבט אשר פיקד על כוחות הברית בדרום מזרח אסיה. "קדה" נכנסה לנמל סנגפור ביום שחרורו וכניסתה סימלה את שחרור הנמל החשוב הזה מהיפנים. לאחר המלחמה היא הועברה לאנגליה לתיקונים ונמכרה לחברת הספנות העברית שהוקמה על ידי הסוכנות היהודית, לימים "צים". בשנת 1947 היא נכנסה לשירות כאנית הנוסעים הראשונה תחת דגל ישראל ועשתה זאת בנאמנות (כולל אירוח הנשיא חיים ויצמן) עד שנת 1952 עת נמכרה לחברה אנגלית ונקראה "גולדן אילס". גם שם היא עשתה הסטוריה כאשר הצילה קרוב ל 200 מנוסעי האניה הצרפתית המפוארת "שמפוליון" שעלתה על שרטון ליד ביירות. קדמה יכלה להתקרב לאיזור האסון בזכות התחתית השטוחה שלה (שהותאמה למים הרדודים יחסית ליד מלזיה). קדמה פורקה לגרוטאות באנגליה בשנת 1957.
על האוניה קדמה
מאתר צים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה