בוחנים חיצוניים לדוקטורט והבחינה בע"פ

בוחנים חיצוניים לדוקטורט והבחינה בע"פ

טוב, אז בשעה טובה (?) שני הבוחנים שפנינו אליהם (פנימי וחיצונית) הסכימו למלא את התפקיד. עכשיו אני צריכה לחשוב איך להתכונן לבחינה בע"פ מקוונת, שתתקיים - אם הכל ילך כשורה - בעוד כמה חודשים.
אני באנגליה במדעי החברה. עצות יתקבלו בשמחה. תודה!
 
ברכות!

מה שאני נוהג לעשות עם סטודנטים שלי זה mock defence. אני אוסף עוד סטודנטים, ולפעמים חברי סגל נוספים שאני משתף איתם פעולה ועושים חזרה גנרלית, שבה הסטודנט מציג את העבודה ואחרים מעירים על ההצגה ושואלים שאלות שקשורות לעבודה. אם את יכולה לארגן משהו כזה בעזרת המנחה זה יכול מאד לעזור לך.

כמה טיפים ספציפיים לגבי הצגה מקוונת: לשלוח מראש את מצגת הבחינה לבוחנים למקרה של בעיות בשיתוף המסך. להוסיף מספר שקופית להתמצאות טובה יותר. לדאוג שתהיה אפשרות להתקשר גם בטלפון ולא רק דרך המחשב (גם לזום וגם לסקייפ ביזנס יש אופציה כזאת ואצלנו גם מסדרים טלקונפסרנס כגיבוי)- למקרה של בעיות קול, רוחב פס וכד'. להציג ממקום שקט בלי רעשי רקע, לדאוג שהרקע מאחורייך יהיה נקי ולכוון את המצלמה בצורה טובה (כאן יש קצת טיפים מועילים https://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5713968,00.html). וכמובן, להתלבש מסודר כאילו את מציגה באופן אישי מול הבוחנים.

בהצלחה!
 
למעלה