בואו נדבר על הפורום הזה

בואו נדבר על הפורום הזה


הגעתי לפורום הזה לפני כ-9 שנים. לא הכרתי את המדיה החברתית בכלל לפני כן. הגעתי לפורום תוך כדי חיפוש ברשת, והפורום הזה שינה את חיי!!!! עד אז לא היה לי שיח עם ישראלים שחיים בחו"ל, הרגשתי כל כך בודדה וחברי ומשפחתי הישראלים לא הבינו את הקושי שלי. אני בחופשה מהחיים מבחינתם.
הפורום הזה הפך להיות מקום בו אנשים כמוני שיתפו, שאלו, התיעצו ומצאו מכנה משותף עם אחרים, והכל בצורה אנונימית שתפוז מאפשר

מאז עברו הרבה מים בנהר. המדיה החברתית השתנתה, הממשק של תפוז לא השתנה למרות הצורך, אנשי הפורום השתנו, וגם כמה מנהלים התחלפו במהלך השנים

אני מאוד ישמח לשמוע אתכם -
מה הפורום נותן לכם?
מה אתם אוהבים בפורום? מה לא אוהבים?
מה הייתם רוצים לראות בפורום?
מי אתם אנשי הצללים? אותם אנשים שקוראים בלבד ולא משתתפים? מענין אותי לדעת מי קורא פה
 

נחמנית

New member
גרמת לי להכנס לפורום שבגללו הגעתי לתפוז

הוא עדיין קיים ועדיין פעיל (הזוי לחלוטין בהתחשב במצב תפוז). לא רק זה, אלא שגם חלק מהאנשים שהיו שם לפני יותר מ-10 שנים עדיין שם ומנהלים. עזבתי אותו ביחד עם גל עזיבה של שינוי בניהול. פעם תפוז יצר תחושת קהילה. היה אפשר לחיות באשליה של שיח אנונימי. עכשיו יש יותר קוראים מכותבים ואפשר לראות אותם קוראים מאז שתפוז הוסיפו את הספירה של כמה אנשים קראו את ההודעה. הממשק המסורבל בטלפון, הבעיות הטכניות הרבות, הכל יוצר הגירה לפייסבוק. לי אין פייסבוק פעיל, אין לי כוונה להכנס לדיונים שכאלה בפייסבוק שמקושר גם לעבודה שלי ולטעמי זה ערבוב לא בריא. תפוז (ולא רק הפורום הזה), נתן לי מקום לחשוב בו על דברים שמעניינים אותי עם אנשים שפתוחים לדו שיח. אני מרגישה שזה דעך. יש יותר אנשים שרוצים להביע את דעתם בלי להקשיב לאחר. יש פחות אנשים שרוצים בכלל לתקשר כאן ולא רק לקרוא באופן פאסיבי.

לא יודעת לענות על השאלה של מה הפורום עוד נותן לי. זה מכוח ההרגל. אנשים באים והולכים, אני מקווה שיהיה גל חדש מתישהו.
 

alphadelta

New member
מזדהה עם עניין הפייסבוק

הפייסבוק שלי קשור לעבודה. ואני לא אוהבת לערבב עולמות. ומאד נעים לדעת שיש אנשים העוברים אתגרים/גילויים/שמחות וכולי הדומים לשלי.
וכאן תפוז נכנס לתמונה
 

alphadelta

New member
פורום

הייתי רוצה לראות תרבות דיבור. זה מה שהשתנה לאחרונה. ולמרות שהממשק מתסכל, אני נהנת מהפורום. תודה על הניהול נירית.
 

Lhuna1

New member
אני מהצללים (רוב הזמן)

כמו עוד הרבה פורומים שקוראת בהם רק מתוך עניין וסקרנות.
ספציפית מה שמעניין אותי בפורום הזה, זה לקרוא על הבדלים בהתנהלות ומנהגים בין ישראל למקומות שונים בעולם.
&nbsp
אגב, כתבת "הממשק של תפוז לא השתנה למרות הצורך", ואני לא מבינה לאיזה צורך התכוונת. מבחינתי הממשק של תפוז זה היתרון הגדול שלו, והסיבה שאני עדיין קוראת בו (במקביל לפייסבוק). תפוז לא צריך ולא יכול להיות עוד פייסבוק, ואם היה משנה את הממשק לכזה אז גם המיעוט שעוד פה (כמונו) היה נוטש.
&nbsp
 
תודה על התגובה שלך

כל כך חשוב לי לשמוע ולהבין


לגבי הממשק שצריך להתקדם, הכוונה היא בגלישה בסלולרי. אני לא גולשת דרך הסלולרי אז לא מכירה את הנושא, ויודעת שעובדים על זה, אבל המון אנשים מתלוננים שהממשק הסלולרי של תפוז לא עובד טוב
 

Lhuna1

New member
אה אוקיי, אכן הממשק הסלולרי נוראי.

אני ניסיתי פעם אחת מזמן את האפליקציה ומייד מחקתי אותה מרוב שהייתה גרועה. עכשיו נכנסת מידי פעם מהסלולרי בדפדפן, וגם זה מזעזע.
קשה לי להאמין שעובדים על זה, כי זה גרוע כבר שנים רבות, אם היו רוצים כבר היו מסדרים.
&nbsp
 

KallaGLP

New member
לדעתי תפוז בדעיכה בגלל ריבוי הפלטפורמות השונות מצד אחד

וריבוי הבאגים בתפוז מצד שני. זה תהליך בלתי נמנע (כי בגלל ירידה בכמות הגולשים, תפוז עושים פחות כסף ואין להם משאבים להשקיע במידה הנדרשת בתיקון באגים ועדכון הפלטפורמה), וכך אני גם מתייחסת אליו. זה חבל, אבל זו גם דרכו של עולם ולדעתי אין סיבה להתרגש מזה יתר על המידה. יש פורומים פעילים יותר יחסית בגלל שהם אקטואליים ליותר אנשים או/ו יותר מתאימים לפורמט האנונימי, ויש להפך, אך סך הכול המגמה ברורה והיא לא תתהפך. השאלה רק אם ומתי נגיע למצב שכבר לא יהיה שווה לתחזק פה את המערכת והיא תיסגר. מקווה שלא בזמן הקרוב מדי, כי מבחינת סוג התקשורת שאני מחפשת ונוחות השימוש, זו בהחלט הפלטפורמה המועדפת עליי.
פייסבוק לא אנונימי מספיק מבחינתי ואני בעיקר משתמשת בו לענייני עבודה וקשר עם אנשים שאני מכירה גם פיזית (לעקוב אחרי מה חדש אצלם, כי על עצמי אני לא כותבת שם), ותפוז זה יותר להבעת דעות אנונימיות ודיונים בנושאים שקשורים אליי, ובפרט הפורום הזה.
לפורום הזה נכנסתי יחסית לאחרונה כי למען האמת לא הייתי מודעת לקיומו. אני המון זמן בתפוז, חלק מהפורומים שכתבתי בהם כבר מזמן לא קיימים וחלק עזבתי בעצמי בגלל חוסר עניין, ובחלק כותבת כבר שנים רבות ואמשיך לכתוב אם רק לא ייסגרו. בסך הכל משתתפת בכמה פורומים בנושאים שונים ומגוונים שמעניינים אותי או קשורים למציאות חיי, וגם מנהלת פורום אחד.
בפורום הזה יש דיונים מעניינים, אך כמו קודמתי, הייתי רוצה לראות יותר תרבות דיבור בהתאם לתקנון תפוז, כי הודעות מתלהמות ברמה האישית, לא משנה כלפי מי, מאוד צורמות ולא נעימות לקריאה.
 
למעלה