בואו נדבר על בטי...

ניר4819

New member
בואו נדבר על בטי...

אתם יודעים שבמהלך 4 העונות הראשונות, היא כנראה הייתה הדמות השנואה עלי בסדרה (וזה לא לומר שהיא לא כתובה נפלא או מגולמת נפלא. להפך - זה שהיא מוציאה ממני כאלו רגשות מראה שזו דמות מרתקת שאי אפשר להישאר אדישים אליה. לפחות, אני לא יכול). הסיבה העיקרית, שהיא מאד מאד מזכירה לי את אמא שלי האמיתית, כולל האלימות העצורה שלפעמים מתפרצת - הסטירה המפורסמת לסאלי היא אולי הרגע הטראומטי והקשה ביותר עבורי בסדרה כולה, בלי צחוק - הקרירות שנושבת ממנה, חוסר היכולת להפגין רגשות, אפילו היחס לדון - כאילו הוא דמות במחזה או בסרט ולא אדם אמיתי, ואם הוא לא מתנהג כמו שהדמות אמורה להתנהג, זה לא בסדר וזו אשמתו. רק בעונה ה-5 התחלתי בפעם הראשונה לחבב אותה, בגלל ההתמודדות שלה עם בעיות האכילה הכפייתית והעליה במשקל. זה גרם לה להיראות אנושית, בעיקר בסצינה שמסיימת את הפרק השלישי, כשהיא לוקחת את הגלידה של סאלי במשיכת כתפיים ומתחילה לאכול. לא שבעונה הזו היו חסרים לה רגעי שפל, כמו השימוש שלה בסאלי כדי לסכסך בין דון ומייגן, אבל היה בה משהו אנושי ומקסים בעיני.

אז רציתי לשמוע מה דעתכם עליה? אגב, משיחות עם חובבי הסדרה, נראה לי שנשים נוטות לחבב את הדמות הזו יותר מגברים. אבל אולי אני טועה.
 

lollapalooza

New member
יש תפיסה כזאת שאומרת

שבחורות שלא אוכלות הן עצבניות וממורמרות, וכשהן סוף סוף מרשות לעצמן לאכול, הן נרגעות. במקרה של בטי, אולי זה נכון


(אגב, שמתם לב שהיא לא עישנה בכלל העונה?)

אני חושבת שמה שקרה לבטי במעט הפרקים שבהם ראינו אותה בעונה הזו, הוא שהיא הפסיקה להאשים את כל העולם בבעיות שלה והתחילה להכיר בזה שיש לה בעיות. כנראה שהטריגר היה באמת ההשמנה, אבל לא ראיתי אותה מטיחה את העצבים שלה בבובי או בסאלי, או בדון, כמו שהיא עשתה עד עכשיו. היא כן ניסתה לסכסך, זה נכון, הייתה שם מין הבלחה של בטי "הישנה" אבל היא בהחלט שילמה על זה. ובסופו של דבר, היא הפגינה אמהות למופת ממש עם סאלי, וזה משהו שלא ציפיתי שהיא תעשה בכלל, לאור ההתנהגות שהכרנו. יכול להיות שבטי בכל זאת התבגרה...
 
אני תמיד אהבתי את בטי אבל זה השתנה

בהתחלה כעסתי עליה על חוסר ההבנה שהיא מגלה כלפי דון והמהירות שבה היחס שלה משתנה כלפיו כשהתגלה הסוד שלו אבל באותה נשימה לא יכולתי באמת לכעוס עליה, היה משהו מאוד מוצדק גם באיך שהיא פעלה, כי בכל זאת דוןילא נתן לה בכלל הזדמנות לשמוע את הסוד הזה על ההתחלה ויכול להיות שאם הוא היה נותן לה היא הייתה מבינה אותו ולא שופטת (אולי כן, לא נדע)

מה שבאמת הוריד לי את האהבה והאמפטיה לבטי היה היחס שלה לסאלי ואיך שהיא גילתה את הסוד של דון לסאלי בכלל לא היה איכפת לה איזה תסביכים ושאלות יהיו לסאלי ועל ההשפעה של זה על היחסים שלה עם דון. היא סתם ראתה בסאלי איזה חפץ שהיא יכולה להשתמש בו כדי לעצבן את דון.

וגם הרגע האימהי שלה כסאלי קיבלה מחזור לא יכפר על מה שהיא עשתה. אמא כזאת יכולה לחזור להשתמש בסאלי כשזה יהיה לה נוח וגם את העצבים שלה היא משליכה על סאלי, היא ממש לא קיבלה בהבנה את זה שסאלי רוצה להיות בחופשה אצל דון היא נתנה לה להרגיש רע עם זה.

וכן אולי זה היה גם סוג של התקף קנאה מצד בטי, שהרגישה שלוחקים לה את סאלי, אבל כמו שכתבתי אמא שמשתמשת ככה בבת שלה, שלא תתפלא שנוצר כלפיה אנטי.

אני עדיין לא סולד מבטי לחלוטין נראה מה יהיה איתה בשתי העונות שנותרו.
 
אני מתה עליה

מהתחלה אהבתי אותה.
אני חושבת שאחת הסיבות לזה זה כשהתחלתי לראות היו הרבה דיבורים עליה כביץ' מהגהנום ואני חושבת שבגלל זה צייתי לדמות נוראית חסרת אמפתיה שאני אסלוד ממנה לחלוטין.
אני חושבת שהיא הפתיעה אותי יותר מכולם.
בעונה הרביעית אהבתי אותה פחות. הנסיון להיות אשתו של הנרי עם לבוש הסבתא שלה, משהו שם כבר היה נעים פחות. אבל בעונה החמישית היא חזרה בגדול להיות מרתקת למרות שהיה לה כל כך מעט זמן מסך.
עניין האכילה ושומרי משקל... מי שחשב שדווקא מהדמות שלה הנושא הזה יגיע ובצורה כל כך אמיתית ונוגעת ללב.

היא האהובה עלי. זה לא אומרשאני מסכימה עם המעשים שלה וחושבת שהיא אמא לתפארת זה אומר שאני חושבת שהיא דמות מרתקת וכשרואים אותה על המסך אני מחייכת כי אני אוהבת לראות אותה.
 
למעלה