בהתנתקות אין כל תועלת, להיפך

avivi25

New member
בהתנתקות אין כל תועלת, להיפך

מאמר מעניין שקראתי באחד האתרים: זמן רב עיכבנו את פרסום הביקורת על תכנית ההתנתקות. לא משום שהתלבטנו. פשוט, התכנית נראתה כל כך לא הגיונית כבר מהרגע הראשון, עד שהיינו משוכנעים שאנחנו מפספסים משהו. אך ככל שחולף הזמן, ואנו בוחנים את התכנית הזו מיותר זוויות, כך אנו משוכנעים יותר שאין כל דרך להסביר את התכנית הזו בהיגיון. מהזווית הביטחונית - יציאת צה"ל רק תקשה על הפעולות הנחוצות לעצירת ייצור טילי קסאם, אשר טווח הפגיעה שלהם רק הולך וגדל. ככל שאנו מרוחקים מהשטח כך קטנה גם האפשרות להשיג מידע מודיעיני נקודתי בזמן אמת, והתוצאה תהיה שכל פעילות צבאית בלתי נמנעת שתבוצע בעתיד תהיה יותר קשה מבחינת חיילינו, וגם תגרום לפגיעה באזרחים חפים מפשע. בעת שמילים אלה נכתבות לא ידוע עדיין אם הפינוי עלול לכלול גם את קו הגבול עם מצרים. אם כן, פרוש הדבר השארתו פרוץ לייבוא חופשי של אמצעי לחימה מכל סוג, כמו גם תנועה חופשית של לוחמים ומאמניהם מכל ארגוני הטרור. ברור מאליו שמצרים לא תעשה דבר כדי למנוע זאת כפי שהיא לא פועלת כעת כדי למנוע את תופעת מנהרות ההברחה. ברור גם כי צעד זה יביא לחיזוק גורמים קיצוניים ברצועה, בעוד הרשות הפלשטינית לא תעשה דבר כדי לחזק את שלטונה. הרשות הפלסטינית ממשיכה לנהל בחסות האנארכיה מלחמת טרור נגדנו. אין גם צורך להיות מומחה למודיעין כדי להבין שיציאה חד צדדית תתפרש בעיני ארגוני הטרור כניצחון, אשר יעודד אותם ויגביר את נחישותם. אין בהתנתקות שום מנגנון או שום תנאי שיכול להביא להפחתת הטרור. גם מהבחינה המדינית ההתנתקות אינה משיגה שום יעדים. אפילו האמריקאים מתקשים להבין את ההיגיון שמאחריה ולתמוך בה. כתוצאה אנו לא נקבל שום סיוע כספי לביצוע ההתנתקות או למימון הפיצויים למפונים, ושום גיבוי מדיני. המצרים מביעים לה התנגדות מטעמים הנוגעים להם. בסופו של דבר התעמולה הפלשטינית תשתמש בפעולה הזו כדי ליחס לנו כוונות תוקפניות, ומזימה לפגוע באוכלוסיה הפלשטינית. גם השימוש במילים - התנתקות - תזכה להתייחסות כסוג של אפרטהייד בשופרות התעמולה שלהם. מהבחינה הכלכלית, ברור כי צעד כזה יהיה כרוך בהוצאה של מאות מיליונים אם לא מיליארדים כדי לממן את ההערכות מחדש ואת היישוב מחדש של המפונים והפיצויים. המצב הכלכלי שלנו אינו מאפשר הוצאת כספים כה רבים על צעדים שהתועלת שלהם אינה ברורה ומוחשית. כאשר יצחק רבין קבע את מתווה תכנית אוסלו, לא במקרה הוא קבע כי פינוי התנחלויות יעלה רק בעת הדיון על הסכם הקבע. הוויתור החד צדדי ללא כל תועלת צבאית מדינית או כלכלית הוא צעד סהרורי ומסוכן, אשר לא יוביל לשום תוצאה מלבד עוד תכניות התנתקות יותר משונות ויותר הרסניות.
 
למעלה