זה שינוי היסטורי אבל גם חושף משהו מסריח מאוד
נוספות נסיעות גם לקו 843:
נסיעת בוקר ונסיעת צהריים מתל אביב לקצרין ונסיעת צהריים מקצרין לתל אביב.
זה שינוי היסטורי אבל גם חושף משהו מסריח מאוד
קו 843 קיים כבר עשרות שנים, מאז ומתמיד עם נסיעה אחת בלבד באמצע השבוע.
תמיד אמרתי שהקו "התאום" שלו הוא קו 846 מתל אביב לצפת, שהוא היחיד מבין קווי ה-8XX לצפון שפועל בדיוק באותה המתכונת, מאז פתיחתו בשנת 1994.
לאחר שכל קווי הצפון עברו סידור ותיגבור בשנים האחרונות, כולל 968 מכרמיאל לירושלים שהפך לקו סדיר לכל דבר ועכשיו גם כולל 843, כעת נותר קו 846 הקו היחיד במתכונת העתיקה של שתי נסיעות בוקר לתל אביב ונסיעת אחר"צ חזרה, וזאת למרות שאין שום עוררין על נחיצותו, או לפחות נחיצות קו 848 לכרמיאל כקו סדיר שיפעל כל השבוע.
העניין הוא שמשרד התחבורה אוסר על אגד לתגבר את קווי תל אביב-כרמיאל, בטענה שהפיכתם לקווים סדירים תהווה דריסת רגל וחריגה מאחוזי התפעול שמוקצים לאגד אל מול המפעילים החדשים. זאת משום שגם 846 וגם 848 שייכים לאשכול של אגד שכלל לא אמור לצאת למכרז.
באגד יודעים שאי תיגבור הקטע תל אביב-כרמיאל הוא לא הגיוני ושיש כאן פוטנציאל אדיר (מה שגם משרד התחבורה יודע ועל זה כל העניין), אך מותר להם כרגע להוסיף נסיעות לקו 848 רק בסופי שבוע. לראייה שתי הנסיעות שנוספו לו לפני שבועיים לכיוון תל אביב ביום שישי בלבד, היום בו התיגבור הוא הכי פחות נחוץ.
משחקי הכוח האלה ממשיכים את הפארסה הזאת שמותירה את הקטע ללא שירות ראוי. באמת שלא האמנתי שאראה אפילו את קו 843 מתוגבר לפני 846/848.