בהמשך לשרשור העצות הקודם...

F a l k o r

New member
בהמשך לשרשור העצות הקודם...

שוב שלום לכולם. לאחר הרבה התלבטויות, קריאתו של כל בדל מאמר בפורום, ועוד כהנה וכהנה, הגעתי למסקנה שכנראה האופנוע אותו אני מתכוון לרכוש יהיה הER5. זה יהיה אופנוע ראשון שלי, אני בן 24 ללא ניסיון קודם. אז שאלתי שאלות מעורפלות משהו, עכשיו אני שואל ספציפית, מעבר למאמרים- זה אופנוע מומלץ למתחילים? הבנתי שהוא נוח לנסיעות קצרות וארוכות. מה לגבי הרכבות של אנשים מאחוריי? האם יהיה להם נוח, האם נוח לי לרכב כך? עוד שאלה כללית, שלא הצלחתי למצוא לה התייחסות רחבה במאמרים ובכלל- אני מרכיב משקפיים. ברור שזה לא מונע ממני לרכב על אופנוע, אבל אשמח לטיפים מניסיון של בעלי משקפיים(לא עדשות!!) לגבי נהיגה באופנוע, האם יש דברים מיוחדים שצריך לקחת בחשבון? וכמובן, אשמח לכל עיצה מבעלי ERים נוכחיים או כאלו שזה היה האופנוע הראשון שלהם. נ.ב- התקציב שלי ללא התייחסות למיגון מאפשר לי רכישת דגם מאזור שנתון 98 לכל היותר. האם העניין כדאי? או שלהיזהר? המון תודה והמשך יום טוב לכולם!!
 

RaananC

New member
כן, האופנוע מומלץ למתחילים

ציינת שאין לך ניסיון לכן אל תרכיב עד שתרכוש ניסיון. הרכיבה ברכבה עם מורכב שונה מאוד מאשר ללא מורכב. שנית גם התנהגות מורכב ללא ניסיון רק יפריע בזמן הנסיעה. אישית אני לא מרכיב. לגבי רכיבה עם משקפיים אין שום בעייה ושום דבר מיוחד שצריך לקחת בחשבון. רק תדאג שישאר כסף לביטוח מיגונים ותיקונים/טיפולים לאופנוע. בהצלחה
 

F a l k o r

New member
יש הערות מיוחדות לגבי השנתון?

תודה רבה על ההתייחסות!! היה(או יש) לך ER?
 

SCOOTERMAN

New member
לא. 98 זה בסדר גמור

רק להקפיד על בדיקה יסודית. בכל מקרה רצוי להמתין עם הרכבה עד שרוכשים ניסיון. למשקפיים יש יתרון, משקפיים רחבות מאפשרות לרכב עם משקף פתוח. מכיוון שאת המשקפיים מרכיבים אחרי חבישת הקסדה זרועות דקות ועדינות עלולות להתעקם או להשבר. בהצלחה.
 

Treker

New member
עלות ביטוח מחושבת גם כן?

אמנם לא רכבתי יותר מדי על ה-ER כי אם על GS500 אבל באופן כללי שניהם מאוד דומים, כלי נוח למתחילים, יעיל וחביב.
 

F a l k o r

New member
לא חישבתי את עלות הביטוח בסכום

היא נחשבת אצלי בראש כהוצאה נלווית... (כמו שחייבים קסדה חייבים גם ביטוח :) כמה באמת עולה ביטוח לאופנועי 500 סמ"ק?
 

Treker

New member
חובה - 3600 בערך

צד ג' בין 450 ל-800 (אם או בלי השתתפות עצמית) מקיף הוא בין 10%-12% מערך הכלי.
 

black enigma

New member
זהתלוי בגיל כמה זן י שלך רישיון וכו

לי החובה יצא 3650 למיטב זכרוני וג 600 תאמת שעשו לי קטע שאני ח ייב לעשות ג אצלהם ואצל חבר לא יכלתי לעשות כי אחרת לא היו עושים לי חובה ורק רציתי לעוף משם כבר...
 

RaananC

New member
אם תקרא את הסקר שTIGGER עשה

בין הסוכנויות השונות, תראה שיש הבדלים של 100-200 ש"ח ביניהן ואם עשית בישיר ודומיהם אזי זה מסביר מדוע יצא לך יותר יקר. לפני יומיים שלושה היה כאן גולש בשם אלדד שעשה את הג' ב-434 ש"ח לאחר שבישיר רצו ממנו אם אינני טועה 700 ש"ח. כך שהכל תלוי בסוכנות בה עשית הביטוח.
 

black enigma

New member
ידוע לי אבל לא הייתה לי ברירה באותו

רגע....לא נורא שטויות 100 שקל לכאן ולכאן ... נחיה עם זה .
 

katadgi

New member
ביטוח

אני ביטחתי ER 98 בעלות של 3500 חובה + 470 ש"ח ג' פטור מהשתתפות עצמית מ.ק דנאור
 

rech

New member
er5

רכבתי עליו כשנה וחצי ,אופנוע ראשון (אם לא מחשיבים חודשיים על דיוק125). אופנוע יפה (לדעתי הרבה יותר יפה מ GS בשנתון המבוקש) , כיפי, הרבה עושים עניין מהבלם האחורי שהוא תוף ולא דיסק-לא ממש הרשים אותי לרעה(גם שהיום אני עם בלם דיסק אחורי), חסרון קטן בחוסר מיגון רוח-אפשר לשפר. מבחינת הרכבה-כמו שכבר נאמר,חכה לניסיון, אבל, עם זוגתי שתחיה עשיתי המון טיולים, זה לא VSTROM למורכב אבל אם לא ממש מתפנקים הוא נוח. ,תבדוק טוב טוב לפני הקניה (יש מספיק כלים בשוק),וסע בזהירות.
 

darkER5

New member
ER ../images/Emo45.gif

לי במקרה גם היה ER ובלי שום קשר, דוקא כן הציקו לי המשקפיים בחורף - תנסה לרכב בגשם שנכנס לך אויר קר לקסדה וגם אדים על המשקפיים... זכור לי פעם אחת שנכנסתי לתחנת דלק להרכיב עדשות (מגע) בגלל זה
 

F a l k o r

New member
אי אפשר פשוט לסגור קסדה?

אין לי עדשות מגע וגם לא יהיו... זה משהו שכ"כ מפריע?
 

villain

New member
אין בעיה עם משקפיים.

אין לך מה לדאוג בכלל. האדים מצטברים בחורף בחלל הקסדה ומכסים את המשקף עצמו(של הקסדה). על כן "הבעיה" היא של כל הרוכבים משקפופרים או לא. ד"א "הבעיה" מתרחשת בדיוק כשהקסדה סגורה בגלל הבל הפה.בקסדה פתוחה לא מצטברים אדים,אבל נכנס גשם וברד...
 

itaystud

New member
נצל"ש, אפשר להתקין מתקן מיוחד בקסדה

שקולט את האדים מהפה או שזה מגיע built in עם הקסדה?
 

villain

New member
אתה מתכוון לאפון?

הוא לא עוזר כל כך נגד אדים,הם חמקמקים. ישנם חומרים שקונים ומורחים על המשקף מבפנים,ויש כאלו שפשוט יורקים עליו ואומרים שזה עובד יופי.
 

villain

New member
למה?

נגמר הרוק? החנויות נסגרו? חוצמזה הבעיה היא רק כאשר הקסדה סגורה.מידי פעם ניתן לאוורר ע"י פתיחת המשקף.חוצמזה הבעיה היא בעיקר בתנועה עירונית (מהירות נמוכה) בתנועה עירונית הקסדה מתאווררת יופי ע"י הרוח.
 
למעלה