בהמשך לשאלה בקשר לתקינות חוזה
ראשית תודה על תשובתך,אנסה לתמצת את הסיפור. הזמנתי מטבח בחברה מסויימת.במפגש שלפני חתימת החוזה הובטחו לנו בע"פ צירים מדגם מסויים במטבח.לאחר שחתמנו על חוזה ההתקשרות נודע לנו במקרה שלא נקבל את הצירים שהובטחו לנו ואם נרצה אותם נצטרך להוסיף כסף עבורם.לאחר ויכוח עם מנהל הסניף החלטנו לבטל את ההזמנה כאשר לא התבצעה שום עבודה של חברת המטבחים.לפי חוזה ההתקשרות ,ביטול במצב זה גורר דמי ביטול בסך 20% מערך ההזמנה.לאחר התערבות המנכ"ל (לפי דברי מנהל הסניף) הוחלט לספק לנו את הצירים במחיר עלות של המפעל.ביקשתי לדעת מהו מחיר העלות למפעל ,ולאחר שנאמר לי, בדקתי את מחיר הדגם באופן עצמאי.להפתעתי מצאתי כי המחיר שמצאתי (ממפיץ מורשה של חברת הצירים)זול יותר ממחיר העלות של המפעל .בכל זאת ,הצעתי לחברה שיזכו אותי במחיר הצירים שאותם התכוונו להרכיב מלכתחילה ואשלם את ההפרש מול מחיר העלות של המפעל.חברת המטבחים לא הסכימה לדבר,כך יצא שבעצם לא באו לקראתי . כעת הגשתי בקשה לביטול העסקה בידיעה שאפסיד 20% מכספי ובעתיד אתבע סכום זה. חברת המטבחים דורשת ממני כי אחתום על מסמך השולל ממני זכות לתבוע אותם בעתיד כתנאי להשבת כספי בניכוי דמי הביטול (תנאי שאינו רשום בחוזה).בשיחה עם מחלקת השרות הובא לידיעתי היום כי בכלל מנכ"ל החברה אישר עבורי את התקנת הצירים ללא עלות כבר לפני שבועיים,אלא שמנהל הסניף מעולם לא סיפר לי זאת ולאורך כל השיחות בינינו למעשה לא דיבר אמת כפי שמצטייר.לכל אורך ההתנהלות קבלתי שרות גרוע, וחששותיי כי לא מדברים עימי אמת נמצאו כנכונות.איבדתי את אמוני בחברה ובשרות שלה ואיני רוצה עוד קשר עם חברה כזו המתישה את הלקוח בדרך ההתנהלות שלה מול הלקוח.יתכן כי המקרה נשמע קטנוני אך חשוב לזכור כי השרות הוא גם חלק חשוב ברכישת מוצר.בכוונתי לתבוע את 20% מכספי שלא יחזירו לי וזאת על בסיס חוסר אמינות מצידם שגיליתי במהלך הטיפול שלהם ,שאוכל להוכיח.כמו כן על חוסר גילוי נאות אודות הציר שהתכוונו להתקין וכאשר שאלתי מהו ציר זה מספר פעמים ,מנהל הסניף לא ידע (או לא רצה ) להשיב ,למרות שבקשתי זאת ממנו מספר פעמים.בנוסף,אני חושב לטעון לחילופין כי חוזה ההתקשרות עם החברה אינו תקין מאחר ואין חתימה של נציג המכירות עליו ואין פרטים מזהים של בית העסק.קראתי כי לפי חוק החוזים האחידים חובה שיופיעו פרטים מזהים של בית העסק.שאלתי ,האם לחתום בכל זאת על המסמך השולל ממני זכות לתביעה בעתיד (האם הדבר קביל?,כך אוכל לקבל חלק מכספי לפחות,על מנת להזמין מטבח במקום אחר),ובכל זאת לנסות לתבוע? . מה דעתך על הסיכוי שלי להצליח בתביעה קטנה? על מנת לקצר בתיאור המקרה ,חסכתי את כל ענין השירות הלקוי שניתן לי כמו חוסר התייחסות לפניותי ,התעלמות של המנכ"ל ממני בנסיון להגיע להבנות,"אי דיוקים" בתשובות שקבלתי מנציגי חברה שונים.קבלתי טעם רע מהיחס והשרות של החברה ואיבדתי את האמון בהם. כעת אני נחוש לבטל את ההזמנה איני רוצה עוד קשר עם חברה מעין זו אפילו אם יתנו לי כעת הטבות .כעת אני צריך לקבל 80% מכספי ,כך לפי חוזה ההתקשרות.החשש שלי הוא כי הם יתנו החזר כסף זה בחתימה על הצהרה כי איני מתכוון לתבוע אותםמודה לך מאוד על ההתיחסות[email protected] ==========================================
ראשית תודה על תשובתך,אנסה לתמצת את הסיפור. הזמנתי מטבח בחברה מסויימת.במפגש שלפני חתימת החוזה הובטחו לנו בע"פ צירים מדגם מסויים במטבח.לאחר שחתמנו על חוזה ההתקשרות נודע לנו במקרה שלא נקבל את הצירים שהובטחו לנו ואם נרצה אותם נצטרך להוסיף כסף עבורם.לאחר ויכוח עם מנהל הסניף החלטנו לבטל את ההזמנה כאשר לא התבצעה שום עבודה של חברת המטבחים.לפי חוזה ההתקשרות ,ביטול במצב זה גורר דמי ביטול בסך 20% מערך ההזמנה.לאחר התערבות המנכ"ל (לפי דברי מנהל הסניף) הוחלט לספק לנו את הצירים במחיר עלות של המפעל.ביקשתי לדעת מהו מחיר העלות למפעל ,ולאחר שנאמר לי, בדקתי את מחיר הדגם באופן עצמאי.להפתעתי מצאתי כי המחיר שמצאתי (ממפיץ מורשה של חברת הצירים)זול יותר ממחיר העלות של המפעל .בכל זאת ,הצעתי לחברה שיזכו אותי במחיר הצירים שאותם התכוונו להרכיב מלכתחילה ואשלם את ההפרש מול מחיר העלות של המפעל.חברת המטבחים לא הסכימה לדבר,כך יצא שבעצם לא באו לקראתי . כעת הגשתי בקשה לביטול העסקה בידיעה שאפסיד 20% מכספי ובעתיד אתבע סכום זה. חברת המטבחים דורשת ממני כי אחתום על מסמך השולל ממני זכות לתבוע אותם בעתיד כתנאי להשבת כספי בניכוי דמי הביטול (תנאי שאינו רשום בחוזה).בשיחה עם מחלקת השרות הובא לידיעתי היום כי בכלל מנכ"ל החברה אישר עבורי את התקנת הצירים ללא עלות כבר לפני שבועיים,אלא שמנהל הסניף מעולם לא סיפר לי זאת ולאורך כל השיחות בינינו למעשה לא דיבר אמת כפי שמצטייר.לכל אורך ההתנהלות קבלתי שרות גרוע, וחששותיי כי לא מדברים עימי אמת נמצאו כנכונות.איבדתי את אמוני בחברה ובשרות שלה ואיני רוצה עוד קשר עם חברה כזו המתישה את הלקוח בדרך ההתנהלות שלה מול הלקוח.יתכן כי המקרה נשמע קטנוני אך חשוב לזכור כי השרות הוא גם חלק חשוב ברכישת מוצר.בכוונתי לתבוע את 20% מכספי שלא יחזירו לי וזאת על בסיס חוסר אמינות מצידם שגיליתי במהלך הטיפול שלהם ,שאוכל להוכיח.כמו כן על חוסר גילוי נאות אודות הציר שהתכוונו להתקין וכאשר שאלתי מהו ציר זה מספר פעמים ,מנהל הסניף לא ידע (או לא רצה ) להשיב ,למרות שבקשתי זאת ממנו מספר פעמים.בנוסף,אני חושב לטעון לחילופין כי חוזה ההתקשרות עם החברה אינו תקין מאחר ואין חתימה של נציג המכירות עליו ואין פרטים מזהים של בית העסק.קראתי כי לפי חוק החוזים האחידים חובה שיופיעו פרטים מזהים של בית העסק.שאלתי ,האם לחתום בכל זאת על המסמך השולל ממני זכות לתביעה בעתיד (האם הדבר קביל?,כך אוכל לקבל חלק מכספי לפחות,על מנת להזמין מטבח במקום אחר),ובכל זאת לנסות לתבוע? . מה דעתך על הסיכוי שלי להצליח בתביעה קטנה? על מנת לקצר בתיאור המקרה ,חסכתי את כל ענין השירות הלקוי שניתן לי כמו חוסר התייחסות לפניותי ,התעלמות של המנכ"ל ממני בנסיון להגיע להבנות,"אי דיוקים" בתשובות שקבלתי מנציגי חברה שונים.קבלתי טעם רע מהיחס והשרות של החברה ואיבדתי את האמון בהם. כעת אני נחוש לבטל את ההזמנה איני רוצה עוד קשר עם חברה מעין זו אפילו אם יתנו לי כעת הטבות .כעת אני צריך לקבל 80% מכספי ,כך לפי חוזה ההתקשרות.החשש שלי הוא כי הם יתנו החזר כסף זה בחתימה על הצהרה כי איני מתכוון לתבוע אותםמודה לך מאוד על ההתיחסות[email protected] ==========================================