בהמשך לרעיון המנהרה הפרברית במקביל לאיילון

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
הקצה הצפוני הוא בנהריה, אין ייצוג לקו כרמיאל.

מהי תחנת ההחלפה הצפונית ביותר במפה שלך?
קרית מוצקין, עכו או נהריה?
מצד אחד הקווים ממשיכים מצפון לתחנת ההחלפה, אז כנראה לא מדובר בנהריה.
מצד שני הקווים לכרמיאל מתפצלים דרומית לתחנת ההחלפה, אז זו לא קרית מוצקין.
האם באמת התכוונת לתחנת עכו?
מדוע שתחנת נהריה לא תהיה חלק מהקו הפרברי של מטרופולין חיפה?
והיכן מסילת העמק במפה הזו?
הקצה הצפוני הוא בנהריה, אין ייצוג לקו כרמיאל.

ההערה במקומה כי שכחתי את הקו לכרמיאל, והוא אמור לצאת מזרחה מתחנת ההחלפה הצפונית ביותר (ק. מוצקין, סוף פרברית חיפה). פרברית חיפה מיוצגת כפי שהיא ללא ספקולציה על הארכת הקו למרות שהגיוני שאם לגוש דן תהיה מערכת פרברית אפשר לדבר על מערכת פרברית בצפון (נהריה / ק. מוצקין , כרמיאל, בית-שאן / עפולה) כך שתדירות הרכבות מצפון לחיפה לא תוגבל ע"י קיבולת המסילות מחיפה לגוש-דן.

מדובר בשידרוג למפה ישנה (מצורפת) המייצגת את עיקרון פיצול הרשת בין חטיבה ארצית לפרברית, ועיקר הדגש הוא על הפיצול בין מערכת ארצית למערכת פרברית בגוש דן.

תחנת ההחלפה השניה מלמעלה מייצגת את תחנות חיפה, והקו המתפצל ממנה הוא רכבת העמק בגירסה ארצית (כחול) ופרברית (כתום).
 
אז חיברת את רכבת העמק עם הקו המהיר לירושלים

הקצה הצפוני הוא בנהריה, אין ייצוג לקו כרמיאל.

ההערה במקומה כי שכחתי את הקו לכרמיאל, והוא אמור לצאת מזרחה מתחנת ההחלפה הצפונית ביותר (ק. מוצקין, סוף פרברית חיפה). פרברית חיפה מיוצגת כפי שהיא ללא ספקולציה על הארכת הקו למרות שהגיוני שאם לגוש דן תהיה מערכת פרברית אפשר לדבר על מערכת פרברית בצפון (נהריה / ק. מוצקין , כרמיאל, בית-שאן / עפולה) כך שתדירות הרכבות מצפון לחיפה לא תוגבל ע"י קיבולת המסילות מחיפה לגוש-דן.

מדובר בשידרוג למפה ישנה (מצורפת) המייצגת את עיקרון פיצול הרשת בין חטיבה ארצית לפרברית, ועיקר הדגש הוא על הפיצול בין מערכת ארצית למערכת פרברית בגוש דן.

תחנת ההחלפה השניה מלמעלה מייצגת את תחנות חיפה, והקו המתפצל ממנה הוא רכבת העמק בגירסה ארצית (כחול) ופרברית (כתום).
אז חיברת את רכבת העמק עם הקו המהיר לירושלים
יותר הגיוני שהקו לכרמיאל או לנהריה יתחבר לקו לירושלים, בגלל החישמול.
 

Ccyclist

Well-known member
המפות האלו לא מתעסקות בארצית בפירוט.

אז חיברת את רכבת העמק עם הקו המהיר לירושלים
יותר הגיוני שהקו לכרמיאל או לנהריה יתחבר לקו לירושלים, בגלל החישמול.
המפות האלו לא מתעסקות בארצית בפירוט.

סכמטית יפה יותר לייצג את קו העמק בחיבור לקו לירושלים כדי שלא יהיו הצלבות בינו בין קו נהריה-לוד-ב"ש ונהריה-חולון-ב"ש.

הנקודה העיקרית היא שהמערכת הפרברית של גוש דן רבתי בסוף העשור הזה בערך ( שלחות צפונית: קיסריה, כפר-סבא, רעננה, שלוחות דרומיות: רשל"צ-דיין, רשל"צ-ראשונים, אשקלון דרך לוד, בית שמש, מודיעין מרכז, ויתכן שגם קו פרברי מירושלים ) היא מערכת שונה במהותה מהמערכת הארצית.
 
למה קו העמק בכלל אמור להיות חלק מהמערכת

המפות האלו לא מתעסקות בארצית בפירוט.

סכמטית יפה יותר לייצג את קו העמק בחיבור לקו לירושלים כדי שלא יהיו הצלבות בינו בין קו נהריה-לוד-ב"ש ונהריה-חולון-ב"ש.

הנקודה העיקרית היא שהמערכת הפרברית של גוש דן רבתי בסוף העשור הזה בערך ( שלחות צפונית: קיסריה, כפר-סבא, רעננה, שלוחות דרומיות: רשל"צ-דיין, רשל"צ-ראשונים, אשקלון דרך לוד, בית שמש, מודיעין מרכז, ויתכן שגם קו פרברי מירושלים ) היא מערכת שונה במהותה מהמערכת הארצית.
למה קו העמק בכלל אמור להיות חלק מהמערכת
הארצית? לא יסעו מעפולה או מבית שאן לגוש דן או לדרום דרך חיפה.
קו העמק אמור להיות קו פרברי מובהק כחלק מהמערכת הפרברית של צפון המדינה והגיוני שנקודת הקצה שלו תהיה רק בחיפה.
תזכור גם שמדובר במסילה בודדת לא מחושמלת שתתקשה להכיל גם קו פרברי וגם קו ארצי.
והמערכת הפרברית של גוש דן צריכה להיות מוגדרת בשילוב עם מערכת הקווים של נת"ע. למשל, כל עוד לא מחברים את שתי התחנות של ראשון לציון ולאחר שקווי נת"ע (ובפרט הכחול והחום) יתממשו, כנראה שיהיה בכלל עדיף לסגור את תחנת הראשונים ולא יהיה טעם להפעיל אותה ואת השלוחה אליה.
גם לא בטוח שהקו הקיים היום בין אשקלון לבנימינה צריך להישאר כך. לדעתי עדיף שהקו הזה יפוצל למשל כך: בין אשדוד לנתניה כאשר כל הרכבות שהיום נקודת הקצה שלהן רחובות יגיעו עד אשדוד שהיא אחת הערים הגדולות בישראל (אשקלון תסתפק בקו הארצי בין באר שבע לתל אביב דרך מסילת החוף הדרומי) ותחנת אשדוד תותאם להיות תחנת החלפה, והקטע בין תל אביב לבנימינה יחובר עם הקו בין תל אביב למודיעין וייחשב חלק מהמערכת הארצית ולא הפרברית. והקו המהיר של ירושלים יחובר לקו תל אביב - נהריה או תל אביב - כרמיאל.
כך יהיו שני קווי רכבת כבדה פרבריים מובהקים בגוש דן רבתי: נתניה-אשדוד דרך תל אביב, לוד ורחובות והוד השרון-ראשל"צ משה דיין שיהיו משולבים עם מערכת קווי נת"ע.
שאר קווי הרכבת הכבדה (כולל הקו בין מודיעין לתל אביב שביניהן יש רק את תחנת נתב"ג) מתאימים יותר להיות משולבים במערכת הארצית ולהיות מקושרים למערכת הפרברית בתחנות ראשיות בערים מרכזיות כמו אשדוד, לוד, תל אביב, נתניה (תחנה ראשית בקצה הדרומי של גוש דן רבתי, תחנה ראשית בקצה הצפוני של גוש דן רבתי, תחנה ראשית בחלק המזרחי של המטרופולין ותחנה ראשית בלב המטרופולין).
 

Rubim88

New member
בראייה לעתיד את המערכת הארצית

למה קו העמק בכלל אמור להיות חלק מהמערכת
הארצית? לא יסעו מעפולה או מבית שאן לגוש דן או לדרום דרך חיפה.
קו העמק אמור להיות קו פרברי מובהק כחלק מהמערכת הפרברית של צפון המדינה והגיוני שנקודת הקצה שלו תהיה רק בחיפה.
תזכור גם שמדובר במסילה בודדת לא מחושמלת שתתקשה להכיל גם קו פרברי וגם קו ארצי.
והמערכת הפרברית של גוש דן צריכה להיות מוגדרת בשילוב עם מערכת הקווים של נת"ע. למשל, כל עוד לא מחברים את שתי התחנות של ראשון לציון ולאחר שקווי נת"ע (ובפרט הכחול והחום) יתממשו, כנראה שיהיה בכלל עדיף לסגור את תחנת הראשונים ולא יהיה טעם להפעיל אותה ואת השלוחה אליה.
גם לא בטוח שהקו הקיים היום בין אשקלון לבנימינה צריך להישאר כך. לדעתי עדיף שהקו הזה יפוצל למשל כך: בין אשדוד לנתניה כאשר כל הרכבות שהיום נקודת הקצה שלהן רחובות יגיעו עד אשדוד שהיא אחת הערים הגדולות בישראל (אשקלון תסתפק בקו הארצי בין באר שבע לתל אביב דרך מסילת החוף הדרומי) ותחנת אשדוד תותאם להיות תחנת החלפה, והקטע בין תל אביב לבנימינה יחובר עם הקו בין תל אביב למודיעין וייחשב חלק מהמערכת הארצית ולא הפרברית. והקו המהיר של ירושלים יחובר לקו תל אביב - נהריה או תל אביב - כרמיאל.
כך יהיו שני קווי רכבת כבדה פרבריים מובהקים בגוש דן רבתי: נתניה-אשדוד דרך תל אביב, לוד ורחובות והוד השרון-ראשל"צ משה דיין שיהיו משולבים עם מערכת קווי נת"ע.
שאר קווי הרכבת הכבדה (כולל הקו בין מודיעין לתל אביב שביניהן יש רק את תחנת נתב"ג) מתאימים יותר להיות משולבים במערכת הארצית ולהיות מקושרים למערכת הפרברית בתחנות ראשיות בערים מרכזיות כמו אשדוד, לוד, תל אביב, נתניה (תחנה ראשית בקצה הדרומי של גוש דן רבתי, תחנה ראשית בקצה הצפוני של גוש דן רבתי, תחנה ראשית בחלק המזרחי של המטרופולין ותחנה ראשית בלב המטרופולין).
בראייה לעתיד את המערכת הארצית
יהיה עדיף לחלק ל2 - מהירה ומאספת:
2 קווים ישירים בין ארבעת המטרופולינים שעוצרים רק בתחנות קישור למערכת הפרברית והאזורית:
1.ב"ש-לוד-ת"א ההגנה-ת"א מרכז-נתניה או חדרה-חיפה-יעד נוסף.
2.ירושלים-נתב"ג-ת"א ההגנה-ת"א מרכז-נתניה או חדרה-חיפה-יעד נוסף.

2 קווים מאספיים אזוריים
1.ב"ש-כל התחנות עד לוד דרך קריית גת-ת"א ההגנה-ת"א מרכז-הרצליה-בית יהושע-נתניה-חדרה-משם על מסילת עירון לעפולה/טבריה.
2.ב"ש-כל התחנות עד אשקלון-אשקלון-אשדוד-יבנה מערב-ראשון לציון מערב-ת"א ההגנה-ת"א מרכז-הרצליה-בית יהושע-נתניה-חדרה-פרדס חנה-בינימינה-זכרון יעקב-עתלית-חיפה.

במערכת הפרברית של גוש דן יהיו 2 קווים
1.לולאתי בלולאת ה8 מרעננה לראשון ללוד וחזרה דרך בני ברק עם עצירה בכל התחנות.
2מאשקלון דרך רחובות ולוד עד לחדרה עם עצירה בכל התחנות.


נשארו מודיעין ובית שמש - מצד אחד הן פרבר משותף לגוש דן וי-ם, מצד שני הן די מבודדות ואין הרבה תחנות על המסילות בין שני המטרופולינים. אז אני עדיין לא יודע איך עדיף לחבר אותן, אם במערכת הארצית מאספת או בפרברית.
 
אם יחברו את בית שמש למסילת A1 באזור שער הגיא

בראייה לעתיד את המערכת הארצית
יהיה עדיף לחלק ל2 - מהירה ומאספת:
2 קווים ישירים בין ארבעת המטרופולינים שעוצרים רק בתחנות קישור למערכת הפרברית והאזורית:
1.ב"ש-לוד-ת"א ההגנה-ת"א מרכז-נתניה או חדרה-חיפה-יעד נוסף.
2.ירושלים-נתב"ג-ת"א ההגנה-ת"א מרכז-נתניה או חדרה-חיפה-יעד נוסף.

2 קווים מאספיים אזוריים
1.ב"ש-כל התחנות עד לוד דרך קריית גת-ת"א ההגנה-ת"א מרכז-הרצליה-בית יהושע-נתניה-חדרה-משם על מסילת עירון לעפולה/טבריה.
2.ב"ש-כל התחנות עד אשקלון-אשקלון-אשדוד-יבנה מערב-ראשון לציון מערב-ת"א ההגנה-ת"א מרכז-הרצליה-בית יהושע-נתניה-חדרה-פרדס חנה-בינימינה-זכרון יעקב-עתלית-חיפה.

במערכת הפרברית של גוש דן יהיו 2 קווים
1.לולאתי בלולאת ה8 מרעננה לראשון ללוד וחזרה דרך בני ברק עם עצירה בכל התחנות.
2מאשקלון דרך רחובות ולוד עד לחדרה עם עצירה בכל התחנות.


נשארו מודיעין ובית שמש - מצד אחד הן פרבר משותף לגוש דן וי-ם, מצד שני הן די מבודדות ואין הרבה תחנות על המסילות בין שני המטרופולינים. אז אני עדיין לא יודע איך עדיף לחבר אותן, אם במערכת הארצית מאספת או בפרברית.
אם יחברו את בית שמש למסילת A1 באזור שער הגיא
יהיה אפשר לעשות קו: מלחה - בית שמש - מודיעין - נתב"ג - תל אביב (ובמקרה כזה המסילה הישנה בין נען לבית שמש לא תשמש יותר לרכבות נוסעים).
החיבור בין מודיעין לרכבת המהירה לירושלים יוכל להתבצע בנתב"ג.
אבל התוכנית שלך שהיא באמת לטווח הארוך (מסילת עירון) לא לוקחת בחשבון את המסילה המזרחית שסביר להניח שתיסלל עוד לפני מסילת עירון.
 

Rubim88

New member
הקישור למלחה יהיה דרך התוואי הקיים?

אם יחברו את בית שמש למסילת A1 באזור שער הגיא
יהיה אפשר לעשות קו: מלחה - בית שמש - מודיעין - נתב"ג - תל אביב (ובמקרה כזה המסילה הישנה בין נען לבית שמש לא תשמש יותר לרכבות נוסעים).
החיבור בין מודיעין לרכבת המהירה לירושלים יוכל להתבצע בנתב"ג.
אבל התוכנית שלך שהיא באמת לטווח הארוך (מסילת עירון) לא לוקחת בחשבון את המסילה המזרחית שסביר להניח שתיסלל עוד לפני מסילת עירון.
הקישור למלחה יהיה דרך התוואי הקיים?
כלומר מלחה-דרך התוואי הקיים לבית שמש ואז לשער הגיא- משם בקשת למודיעין מרכז ובחזרה עד לנתבג ות"א? חתיכת סלאלום רציני(גם הקישור של מודיעין לי"ם דרך נתב"ג, 20 ק"מ הלוך ואותו דבר חזור). לא רואה איך קישור כזה יהיה אטקרטיבי.

היא לא לוקחת אותה בחשבון כי המסילה הזו מיותרת(קטע כפר סבא-חדרה), ישנם פתרונות טובים יותר לבעיות שהיא לכאורה אמורה לפתור, אבל כנראה קל יותר לחדש מסילה היסטורית מלחשוב על פתרונות טובים יותר למצב בהווה ובעתיד.
 

Ccyclist

Well-known member
במקרה כזה קשת מסילתית תייתר את הקו הישן

אם יחברו את בית שמש למסילת A1 באזור שער הגיא
יהיה אפשר לעשות קו: מלחה - בית שמש - מודיעין - נתב"ג - תל אביב (ובמקרה כזה המסילה הישנה בין נען לבית שמש לא תשמש יותר לרכבות נוסעים).
החיבור בין מודיעין לרכבת המהירה לירושלים יוכל להתבצע בנתב"ג.
אבל התוכנית שלך שהיא באמת לטווח הארוך (מסילת עירון) לא לוקחת בחשבון את המסילה המזרחית שסביר להניח שתיסלל עוד לפני מסילת עירון.
במקרה כזה קשת מסילתית תייתר את הקו הישן
בפעם האחרונה שנסעתי ברכבת מי-ם הנסיעה מבית-שמש למלחה היתה 45 דקות וחיבור ל A1 יקצר את הנסיעה לירושלים ולא רק לתל-אביב, מה גם שמבית-שמש לגוש דן הנסיעה דווקא סבירה יחסית כאשר 20 הדקות שגולחו מזמן הנסיעה בין ירושלים לת"א בקו קשורות יותר להכפלת הקו לבאר שבע (נען, עבודות ברמלה וכו') ולא לשיפור כלשהו בקו הישן.

חיבור ל A1 ייצור שתי אופציות רכבתיות:

1 - הפעלת הקו הישן מלוד לבית שמש, ומשם לירושלים האומה.

2 - הסבת בית שמש לשלוחה על A1 בדומה למודיעין, וחיבורה לשתי מערכות פרבריות: פרברית גוש דן - דרך נתב"ג כהצעתך, ופרברית לירושלים-הואמה דרך A1, במקביל לקו דומה ממודיעין

את מבנה תחנת מלחה יצטרכו "ליישן" איכשהו מבחינה אדריכלית כדי שהיא תראה ישנה מספיק לרכבות התיירים, שהן הדבר היחיד שניתן להריץ אליה ללא חלופות ה G למיניהן.
 
בעקרון אני מסכים איתך, אבל נדמה לי שהמסילה

במקרה כזה קשת מסילתית תייתר את הקו הישן
בפעם האחרונה שנסעתי ברכבת מי-ם הנסיעה מבית-שמש למלחה היתה 45 דקות וחיבור ל A1 יקצר את הנסיעה לירושלים ולא רק לתל-אביב, מה גם שמבית-שמש לגוש דן הנסיעה דווקא סבירה יחסית כאשר 20 הדקות שגולחו מזמן הנסיעה בין ירושלים לת"א בקו קשורות יותר להכפלת הקו לבאר שבע (נען, עבודות ברמלה וכו') ולא לשיפור כלשהו בקו הישן.

חיבור ל A1 ייצור שתי אופציות רכבתיות:

1 - הפעלת הקו הישן מלוד לבית שמש, ומשם לירושלים האומה.

2 - הסבת בית שמש לשלוחה על A1 בדומה למודיעין, וחיבורה לשתי מערכות פרבריות: פרברית גוש דן - דרך נתב"ג כהצעתך, ופרברית לירושלים-הואמה דרך A1, במקביל לקו דומה ממודיעין

את מבנה תחנת מלחה יצטרכו "ליישן" איכשהו מבחינה אדריכלית כדי שהיא תראה ישנה מספיק לרכבות התיירים, שהן הדבר היחיד שניתן להריץ אליה ללא חלופות ה G למיניהן.
בעקרון אני מסכים איתך, אבל נדמה לי שהמסילה
בין נען לבית שמש לא כלולה בתוכנית החישמול וגם אין תוכנית להכפיל אותה. ובמקרה כזה לא תהיה אופציה לרכבת מלוד דרך בית שמש לתחנת האומה.
אם כבר יקימו מסילה מחושמלת שתחבר בין בית שמש ל-A1, נראה לי שיהיה עדיף לבטל את הרכבות לבית שמש דרך המסילה הישנה מנען (שתשמש רק את הרכבות התיירותיות למלחה).
 

Rubim88

New member
הקשת היא האלמנט היותר פשוט

במקרה כזה קשת מסילתית תייתר את הקו הישן
בפעם האחרונה שנסעתי ברכבת מי-ם הנסיעה מבית-שמש למלחה היתה 45 דקות וחיבור ל A1 יקצר את הנסיעה לירושלים ולא רק לתל-אביב, מה גם שמבית-שמש לגוש דן הנסיעה דווקא סבירה יחסית כאשר 20 הדקות שגולחו מזמן הנסיעה בין ירושלים לת"א בקו קשורות יותר להכפלת הקו לבאר שבע (נען, עבודות ברמלה וכו') ולא לשיפור כלשהו בקו הישן.

חיבור ל A1 ייצור שתי אופציות רכבתיות:

1 - הפעלת הקו הישן מלוד לבית שמש, ומשם לירושלים האומה.

2 - הסבת בית שמש לשלוחה על A1 בדומה למודיעין, וחיבורה לשתי מערכות פרבריות: פרברית גוש דן - דרך נתב"ג כהצעתך, ופרברית לירושלים-הואמה דרך A1, במקביל לקו דומה ממודיעין

את מבנה תחנת מלחה יצטרכו "ליישן" איכשהו מבחינה אדריכלית כדי שהיא תראה ישנה מספיק לרכבות התיירים, שהן הדבר היחיד שניתן להריץ אליה ללא חלופות ה G למיניהן.
הקשת היא האלמנט היותר פשוט
הפער הוא מסילה חדשה באורך 10 ק"מ, וכשהיא תבנה מתישהו בעתיד היא ללא ספק תהפוך את המסילות הישנות ללא רלוונטיות לנוסעים.

מבין האופציות, השנייה עדיפה(אך הקישור לגוש דן צריך להתבצע דרך רמלה-לוד ע"י מסילה ממחלף ענבה ב431 וכניסה לרמלה, יתכן שעם הרכבות מבית שמש עדיף יהיה לבצע פיצול/איחוד רכבות בלוד עם הרכבות ממודיעין או הרכבות המאספות לב"ש כדי לא להעמיס לשווא על לב המערכת ).
 

Ccyclist

Well-known member
בפעם השלישית - אני עוסק בפרברית גוש דן!

למה קו העמק בכלל אמור להיות חלק מהמערכת
הארצית? לא יסעו מעפולה או מבית שאן לגוש דן או לדרום דרך חיפה.
קו העמק אמור להיות קו פרברי מובהק כחלק מהמערכת הפרברית של צפון המדינה והגיוני שנקודת הקצה שלו תהיה רק בחיפה.
תזכור גם שמדובר במסילה בודדת לא מחושמלת שתתקשה להכיל גם קו פרברי וגם קו ארצי.
והמערכת הפרברית של גוש דן צריכה להיות מוגדרת בשילוב עם מערכת הקווים של נת"ע. למשל, כל עוד לא מחברים את שתי התחנות של ראשון לציון ולאחר שקווי נת"ע (ובפרט הכחול והחום) יתממשו, כנראה שיהיה בכלל עדיף לסגור את תחנת הראשונים ולא יהיה טעם להפעיל אותה ואת השלוחה אליה.
גם לא בטוח שהקו הקיים היום בין אשקלון לבנימינה צריך להישאר כך. לדעתי עדיף שהקו הזה יפוצל למשל כך: בין אשדוד לנתניה כאשר כל הרכבות שהיום נקודת הקצה שלהן רחובות יגיעו עד אשדוד שהיא אחת הערים הגדולות בישראל (אשקלון תסתפק בקו הארצי בין באר שבע לתל אביב דרך מסילת החוף הדרומי) ותחנת אשדוד תותאם להיות תחנת החלפה, והקטע בין תל אביב לבנימינה יחובר עם הקו בין תל אביב למודיעין וייחשב חלק מהמערכת הארצית ולא הפרברית. והקו המהיר של ירושלים יחובר לקו תל אביב - נהריה או תל אביב - כרמיאל.
כך יהיו שני קווי רכבת כבדה פרבריים מובהקים בגוש דן רבתי: נתניה-אשדוד דרך תל אביב, לוד ורחובות והוד השרון-ראשל"צ משה דיין שיהיו משולבים עם מערכת קווי נת"ע.
שאר קווי הרכבת הכבדה (כולל הקו בין מודיעין לתל אביב שביניהן יש רק את תחנת נתב"ג) מתאימים יותר להיות משולבים במערכת הארצית ולהיות מקושרים למערכת הפרברית בתחנות ראשיות בערים מרכזיות כמו אשדוד, לוד, תל אביב, נתניה (תחנה ראשית בקצה הדרומי של גוש דן רבתי, תחנה ראשית בקצה הצפוני של גוש דן רבתי, תחנה ראשית בחלק המזרחי של המטרופולין ותחנה ראשית בלב המטרופולין).
בפעם השלישית - אני עוסק בפרברית גוש דן!

לדעתי אם יפרידו מערכות מה שיופרד הוא המערכת פרברית באזור תל-אביב. הפרבריות האחרות ימשיכו להיות חלק מהרכבת הארצית כי הן לא יכולות להיות מערכת בקנה המידה של פרברית גוש דן.

הסיפור של השירשור הזה הוא תיגבור השירות הרכבתי של "מדינת תל-אביב" בעידן המסילה הרביעית (עכשיו כשרובין מוסר שניתן להפעילה בתדירות של ה S-Bahn הברלינאי).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה