בהמשך להודעה של כרובי, זאת עם ה 80%

גיZמו

New member
בהמשך להודעה של כרובי, זאת עם ה 80%

למי שלא יודע על מה אני מדבר אני מתכוון להודעה הזאת:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/8/179800923/ספורט_ומוטוריקה/אופנועים

ובסוף יום רכיבה ארוך היום יצא לי לחשוב על ה 80%.
מיצו, החליף את ההיאבוסה שלו באופנוע שנחשב הגרסה הקרבית והקיצונית ביותר של אופנועי האדוונצ׳ר.
הוא רוכב עם 50 או 60 יותר סוסים ממה שלי יש ואם אני זוכר נכון הוא אפילו כתב פעם על ה GSA שהוא ״אופנוע די דרדלה״ והאמת, די בצדק.

ואז עשיתי חושבים וניסיתי לחשוב אם אי פעם רכבתי ואמרתי לעצמי ״וואלה, אני צריך פה עוד כמה סוסים״ יכולתי לחשוב על שני מקרים כאלה.
פעם אחת כשניסיתי לבדוק כמה האופנוע באמת ״סוגר״ ופעם אחת ככשניסיתי לבדוק כמה האופנוע סוגר כשהוא עמוס עד הסוף..

עשיתי חושבים בפעם השניה לנסות להבין עד כמה באופן שוטף ויומיומי חסרים לי אותם סוסים.
הממממ... אפס.

עשיתי לעצמי הנחה וניסיתי לחשוב מתי במשך הרכיבה אני משתמש בכל הסוסים שיש לי כרגע במנוע.
מתי יצא לי לסובב את יד ימין עד שהמצערת תיקתקה לי על המעצור מפלסטיק ואמרה לי ״אדון גיZמו, היום נגמר. תנסה מחר אולי יצליח לך״...
אפס.

מכיוון שרכבתי היום ״רק״ 490ק״מ שחלק היו על כביש מהיר, חלק כביש בין עירוני, חלק עירוני וטיפה שביל מהודק אפשר להגיד שזה היה יום ממוצע וממצה של 99% מהרכיבה שאני אי פעם אעבור עם האופנוע הנוכחי.
ולא הגעתי לעצר אפילו פעם אחת.

זה אני? זה האופנוע?
לא יודע.
לכמה ממכם יוצא להגיע לעצר? להשתמש בכל הסוסים?

ומחשבת ביניים, אולי דווקא בגלל זה האופנוע הספציפי הזה כל כך מוצלח ופופולרי.
לא בגלל שהוא הכי חזק, לא בגלל שהוא הכי טכני, טכנולוגי, מהיר, קיצוני אלא דווקא בגלל שהוא בנוי לעשות את מה שצריך, כמה שצריך ועוד קצת.
המעטפת הפילאית של ה 80%.

יש לך קצת יותר כח ממה שאתה באמת צריך, אבל לא יותר מדי.
יש לך זווית הטיה קצת יותר ממה שאתה חושב, אבל לא יותר מדי.
אתה יכול לבלום, להאיץ, לרכוב בשטח להעמיס.. להכל יש עוד קצת ממה שצריך אבל לא יותר מזה.
80%.


אחלה מוטו לחיים.
 

כRובי

New member
אתה מצמצם בהודעתך את הרכיבה

"במאה אחוז" לעניין המהירות הסופית ומיצוי מקסימום כוחות הסוס של האופנוע.
זה רק חלק מהעניין אבל בטח לא הכל.
לרכוב ב"מאה אחוזים" יכול להתבטא ברכיבה במהירות של 100 קמ"ש בלבד בתנועה צפופה של מכוניות (אפילו שיש יותר מ-150 כ"ס מתחת המאפשרים 300 קמ"ש...).
זה יכול לבוא לידי ביטוי בשימוש בבלמים רק ב-20 המטרים האחרונים לפני צומת מרומזרת, למרות שיכולת להתחיל להאט כבר לפני 200 מטרים.
זה יכול לבוא לידי ביטוי ברכיבה במהירות של 120 קמ"ש, בכביש מפותל שכולם רוכבים ב-90 קמ"ש מרוב שהוא מרובה פיתולים.
וזה אפילו יכול לבוא לידי ביטוי ברכיבה בגשם שוטף, כשבמקום לרכוב בהתאם לתנאי הדרך, הרוכב בוחר למקסם את השימוש בכל החושים והיכולות שלו, כדי לרכוב מהר, עם תנועות חדות ומהירות של היגוי, עם שימוש ברגע האחרון בבלמים, ולשפוך את מלוא הריכוז, הידע, הניסיון והיכולות שלו, לתוך הרכיבה. שייתכן מאוד שתתנהל במהירות של פחות מ-100 קמ"ש...
מצערת עד העצר היא לא תנאי יחידי להגדרה של "רכיבה במאה אחוזי היכולת".
 

מיצו

New member
מה שהוא אמר ^

תכלס אף אחד לא באמת צריך יותר ממאה סוסים. אפשר אפילו פחות, ואפילו להנות מזה. אמנם זה לא יקח אותך לשיאים חדשים ולאורגזמה מוטורית, אבל אם זה מה שמוגדר לך בראש, אז זה יהיה, ואתה אפילו תרגיש כיף.
&nbsp
עובדתית, בין אם זה דארווין שתורם את חלקו, ובין אם זה "חכמת הגיל" שעושה את שלה, ככל שאתה מתבגר כך אתה נוטה יותר לכיוון אופנועים "שפויים" יותר, רגועים יותר, ופתאום אפשר לגלות עולם שלם גם מתחת ל- 150 שלא לדבר על מתחת ל- 300.
&nbsp
יש כאלה שנולדו זקנים בנפשם בהקשר הזה. יש כאלה שהולכים לכיוון הזה ככל שהם מתבגרים/מזדקנים. אני, למשל, בטוח ב- 100% שבסוף יהיה לי GS. כתבתי זאת לא פעם. יהיה לי GS, וזה יהיה ככל הנראה כ- 5 או 10 שנים לפני שיהיה לי קאסטום כזה כמו שכתוב בספרים, שבתורו יהיה ככל הנראה 5 או 10 שנים לפני שאעבור לקלנועית ואפקיד את רישיון הנהיגה. אם אני מחשב את קיצי לאחור, זה אומר שיש לי כ- 10 שנים להנות מהסוסים, עוד 10 שנים להנות מהתחושה של הפוזה של GS, ועוד 10 שנים להנות מווסט עור וקוקו עם קרחת. אחרי זה אפשר לנתק אותי מהמכשירים.
 

גיZמו

New member
וסתם למען הדיון, כמה פעמים הגעת, עם האופנוע

למצב שאתה סוחט את המצערת ״עד הסוף״?
&nbsp
לא במוד ״בוא נבדוק מה קורה אם״ אלא במצב של רכיבה אמיתית, כזאת של כביש ציבורי רגיל בין אם מפותל או מהיר, יצא או יוצא לך להגיע לקצה?
&nbsp
&nbsp
 

noy fb 22

New member
כפי שנאמר לך לפניי בכמה גירסאות, ה 80% לא מתייחס כלל למידת

הסיבוב של המצערת. הוא כן מתייחס למידת הסיכון \העזה שאתה נוטל עליך בהמון מיתארים שונים, שברובם חריגה כלפי מעלה מה 80% אינה קרובה בכלל לעצר המצערת.
דוגמה מהחיים: כמעט שאין מצב שבו אני מגיע לשליש האחרון ב 12R שלי.
לעומת זאת, באלפים לפני 6 חודשים, רכבתי על BMW GT 800. רוב הזמן הייתי על מצערת מלאה יעני "ברזל בברזל", כי בהשוואה לגדולים יותר שרכבו איתי, הייתי זקוק לא ל 100% אלא ל...150% שהעגלה הבווארית לא ידעה לתת לי.
 

גיZמו

New member
״לא מתייחסת כלל״ זה קצת מוגזם, זה חלק מהעניין.

אוקיי, לעומת זאת אני מקבל את הדוגמא שלך למצב שבו האופנוע ״קטן״ על היכולות או על המשימה שאיתה הוא צריך להתמודד.
באותה מידה, אותו סיטואציה עם ה 12R היית מגיע?
&nbsp
&nbsp
 

noy fb 22

New member
אפילו לא קרוב. רק מה? הייתי שומר על "מבנה" עם החבורה בלי

לקבל נקע בכף יד ימין.
איש לא רוצה בלגן, במרחק של 4000 ק"מ מהבית, אפילו שהביטוח כולל הטסה...
 

גיZמו

New member
אז אם היית רוכב על האופנוע שמתאים לסגנון ונסיון הרכיבה שלך

גם אתה היית רוכב בתוך ה 80% מהיכולת של האופנוע?
 

noy fb 22

New member
בחו"ל? אין שאלה בכלל. הייתי רוכב הרבה למטה מ 80%. למרות

שסובייקטיבית לחלוטין, ה12R תפור עלי (ז"א: אחרי 14 אופנועים שונים, מעולם לא הרגשתי כול כך "בבית" כמו ברכיבה עליו בשנתיים-שלוש שהוא אצלי).
אגב, זה החל מאז שטל"ש ז"ל נתן לי בזמנו סיבוב ב"מחצבה" כשהוא בחן את הדגם הקודם בעת הגיעו לארץ,
עם הגיל והנסיון האחוזים הנ"ל הולכים ויורדים בהתמדה גם ברכיבה בארץ.
הכלל השולט היום הוא ש"אסור ליפול" ועדיין, זה ממש לא אומר שה"צ'יקן סטריפס" תופסים רבע היקף...
 

noy fb 22

New member
ה"צריך" הזה הוא בעייתי. אני משער שמי שמתייחס לאופנוע שלו כאל

כלי רכב להתניידות ביום יום, או אפילו פעמיים שלוש בשבוע, יכול בשקט להסתפק ב 50 - 80 סוסונים (תלוי אם זה סולו או רכיבה בזוג), ע"מ לקבוע לעצמו כרצונו ובניחותא את קצב הנסיעה בין המכוניות ולהשפיל טמבלים בעלי אמביציה במיאטה מזדמנת או אפילו ב SLK ודומיה.
שרוטים כמוני, שהאופנוע עבורם הוא סוג של חוויה, אינם מתניידים איתו ביום יום. כול נסיעה - לבד או עם החברה המאוד מסויימים - היא ארוע מתוכנן.
לכאלה כמוני, אין גבול לכמה שהאופנוע צריך להפיק לעיתים, מידי פעם כזה...לצורך תאוצה קדימה נטו. המגבלה היא קדמי נוגע לא נוגע בכמה שיותר הילוכים והיא מספיקה ע"מ ששום דו"ג ערסי משופר ברמה חולנית (הסובל אף הוא ממרותה של הפיסיקה), לא יבייש פומבית. זה פשוט...מי שמסובב ראשון יוצא ראשון... . כמובן שבשלושת הנמוכים לא מגיעים בכלל לאזור ה 80%.
אשר להשכבות, כל רוכב שאינו בבון חסר מוח, לומד להכיר את מגבלת הפחד שלו, ע"פ תנאי הרכיבה. עצם הימצאותו של מוח בקודקודו, אמורה למנוע היסחפות והיגררות אחרי כל בר מינן מזדמן עם CAMEL PACK שעדיין נושם עצמונית. בקטע הזה כמובן, הסוסונים לא ממש קובעים משהו.
 

NeeD 4 SpeeD

New member
כמה שיותר


לא משנה כמה יש , תמיד עדיף יותר .
אנחנו כבני אדם מתרגלים דיי מהר . כמה חודשי רכיבה על אופנוע של 100כח סוס , והאופנוע כבר לא ירגש אותך כמו בפעמים הראשונות . במיוחד אם תרכב על משהו יותר חזק .
לדוגמא , תשאל רוכבים ספורטיביים שהתחילו מ 600 ועלו לליטר , גם ה 600 הוא באיזור ה115 כח סוס . אני לא מכיר רוכב שיהנה מ600 אחרי תקופת רכיבה על ליטרים (לא במסלול) וזה בלי קשר מה מהיר יותר , רוב הרוכבים ירכבו מהר יותר על ה 600 .

בשביל לנצל את כל הכח , אין שום צורך לנסוע 300 קמש . כח בא לידי ביטוי בהאצות .
כמובן שזה תלוי גם בסוג הרכיבה . בשטח , בשבילי לפחות אופנוע (שטח) 40 כח סוס זה מאוד חזק , למרות שזה רבע כח מהאופנוע כביש שלי .
 

גיZמו

New member
בשטח מגיעים ברכיבה לקצה של הגז?

לא מדבר על תחרויות, ברכיבה רגילה.
&nbsp
&nbsp
 

מיכהWR

New member
ברור שמגיעים, אם כי אין דין 125 דו"פ צווחני כדין 450 מרוב"פ

עתיר כח שלרוכבים מן השורה נחשב חזק מדי, ובשטח יש בהחלט דבר כזה 'חזק מדי'.
בשונה מרכיבת כביש, הגז בשטח משמש כל הזמן גם לסחיפות זנב וגם להרמת הגלגל הקדמי מעל בורות ומכשולים - אני מניח שמדידת מצב מצערת באופנוע שטח תיתן גרף מאוד תזזיתי ביחס לאופנוע כביש, עם הרבה פיקים קטנים של פול גז.
סיטואציות אחרות בהן מגיעים לפול גז בשטח: האצה בקו ישר, רכיבה בחול עמוק, עלייה תלולה ישרה ומדורדרת ("עליית גאזים"). סיבוב חד עם קיר תומך (ברם), ועוד ועוד.
אבל אין בהכרח קשר ל100% - בהרבה סינגלים (מפותלים או מסולעים למשל) אתה רוכב על המגבלות במהירות של כמה עשרות קמ"שים בודדים ומצערת חצי סגורה, ומה שמגביל אותך זה הכושר הגופני והטכניקה, לא המנוע.
 

מיצו

New member
תלוי באיזה אופנוע.

אבל היו מקרים כאלה, ללא ספק, גם בכאלה שמייצרים 160, 180 ו- 200 כ"ס.

בכל מקרה, כמובן שלא מדובר על רכיבה בתוך העיר או בהילוך ראשון, וגם לא בתנאים כאלה שלא מאפשרים כזו "פתיחה".

הכל כמובן על פי מקורות זרים. אני מקפיד לא לעבור את המהירות המותרת.
 

מיצו

New member
ניצלתי עד כה 95% ממכסת ההודעות שלי בפורום תפוז, לכן

תצטרך להמתין למחר.
&nbsp
לא, סתם. אבל בטח שיש. אתה פותח מבערים ועף קדימה. מלא פעמים. לא מדבר איתך על הירידות של מעלה עקרבים או על ציר ז'בוטינסקי בפ"ת, אלא במקומות שבהם אתה יכול לעשות את זה (בטח ובטח שיש לידך עדר של ליטרים מחרחרי מלחמה שאתה ממש אבל ממש חייב להראות להם מאיפה הדג משתין). הנה, רק בשבת, לפי מקורות זרים, נפגשתי עם שלושה אופנועים שעליהם רכבו כמה חבר'ה כאלה, היה נחמד מאוד.
 

Aricc

New member
לי זה קרה

באופנוע הראשון שלי, BMW F800ST, אחרי שנה ומשהו מצאתי עצמי ביום יום מאיץ עם מצערת פתוחה עד הסוף. זה הזמן להחליף אופנוע. מאז זה כבר כמעט לא קורה לי.
גיליתי גם שצריכת דלק די תואמת את ההספק, עם בהתחלה הצריכה הייתה מעל 20 היא ירדה לאיזור 12 כשהכוח הוכפל.
בצרפת רוצים להגביל את הספק האופנועים ל 100 בטענה שאין כל צורך מעבר לזה בכביש ציבורי. הטענה הגיונית.
למרות שקיים פאן-פקטור חזק על היתירות, דהיינו לא צריך יותר מ 100 ב 95% מהזמן, אבל בכמה אחוזים להשתמש ב 80 של היתירות או כדי לאבד פעימה או בכדי להמנע מלהוריד הילוך או שניים, זה משעשע. אם אני רוצה להאיץ מ 120 ל 220 אני מעלה הילוך ופותח מצערת 70%
 
למעלה