Ccyclist
Well-known member
בהמשך לדיון על תחנת ר"י בממילא - מפה להמחשה
בהמשך לדיון על תחנת ר"י בממילא - מפה להמחשה
זוהי, לתפישתי כתייר עצמאי, "ירושלים" מבחינתו של אדם המגיח מהאדמה בממילא, שוהה במלון במלך דוד או בקרן היסוד, ומבקר בעיר העתיקה.
זהו הדבר שאני רוצה להזהיר מפניו, מצב בו אדם יחשוב שהוא "ביקר בירושלים" ואכן יסמן וי על כל האתרים ההיסטוריים בעיר העתיקה, אך לא יבוא במגע עם מרכז העיר המערבית כי היא פשוט לא בכיוון הנכון ולא מתחברת למוקדי העניין שלו.
המפה היא עיבוד של מפה קודמת וכוללת שלוחה לכותל (יתכן שניתן להפעיל אותה כחלק מהקו האדום) וחיבור מהקו האדום לקו הכחול שיוכל בעתיד הרחוק לשמש כקו צפון-דרום עם הסבתו של הקו הכחול לרק"ל. מבחינה תיירותית אולי מוטב שיהיה שירות תיירותי אחד שיאחד את שתי השלוחות האלו, אולי אפילו עם טרמינל בתחנת החאן, אך מבחינת יוממים ההגיון הוא שיהיו שני קווים נפרדים שישרתו את תושבי העיר. היא איננה כוללת סימון ברור לתחנת ממילא, אך אני מניח שיהיו יציאות במדרחוב שם, עם חיבורים נוחים לתחנות הרק"ל באזור, תוך שימוש בתשתית הקניון הקיים.
הדוגמה הקיצונית ביותר להפרדה בין תיירים לתושבים שנתקלתי בה היא קורדובה, שבה המרכז התיירותי (הרובע היהודי, סביב המסגד) נמצא רבע שעה הליכה בסמטאות לא מזמינות במיוחד מהמרכז המסחרי למקומיים (שדרות גראן קפיטן). אינני רוצה שדבר כזה יקרה לירושלים.
בהמשך לדיון על תחנת ר"י בממילא - מפה להמחשה
זוהי, לתפישתי כתייר עצמאי, "ירושלים" מבחינתו של אדם המגיח מהאדמה בממילא, שוהה במלון במלך דוד או בקרן היסוד, ומבקר בעיר העתיקה.
זהו הדבר שאני רוצה להזהיר מפניו, מצב בו אדם יחשוב שהוא "ביקר בירושלים" ואכן יסמן וי על כל האתרים ההיסטוריים בעיר העתיקה, אך לא יבוא במגע עם מרכז העיר המערבית כי היא פשוט לא בכיוון הנכון ולא מתחברת למוקדי העניין שלו.
המפה היא עיבוד של מפה קודמת וכוללת שלוחה לכותל (יתכן שניתן להפעיל אותה כחלק מהקו האדום) וחיבור מהקו האדום לקו הכחול שיוכל בעתיד הרחוק לשמש כקו צפון-דרום עם הסבתו של הקו הכחול לרק"ל. מבחינה תיירותית אולי מוטב שיהיה שירות תיירותי אחד שיאחד את שתי השלוחות האלו, אולי אפילו עם טרמינל בתחנת החאן, אך מבחינת יוממים ההגיון הוא שיהיו שני קווים נפרדים שישרתו את תושבי העיר. היא איננה כוללת סימון ברור לתחנת ממילא, אך אני מניח שיהיו יציאות במדרחוב שם, עם חיבורים נוחים לתחנות הרק"ל באזור, תוך שימוש בתשתית הקניון הקיים.
הדוגמה הקיצונית ביותר להפרדה בין תיירים לתושבים שנתקלתי בה היא קורדובה, שבה המרכז התיירותי (הרובע היהודי, סביב המסגד) נמצא רבע שעה הליכה בסמטאות לא מזמינות במיוחד מהמרכז המסחרי למקומיים (שדרות גראן קפיטן). אינני רוצה שדבר כזה יקרה לירושלים.