בהמשך לדיון על תחנת ר"י בממילא - מפה להמחשה

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Active member
בהמשך לדיון על תחנת ר"י בממילא - מפה להמחשה

בהמשך לדיון על תחנת ר"י בממילא - מפה להמחשה

זוהי, לתפישתי כתייר עצמאי, "ירושלים" מבחינתו של אדם המגיח מהאדמה בממילא, שוהה במלון במלך דוד או בקרן היסוד, ומבקר בעיר העתיקה.

זהו הדבר שאני רוצה להזהיר מפניו, מצב בו אדם יחשוב שהוא "ביקר בירושלים" ואכן יסמן וי על כל האתרים ההיסטוריים בעיר העתיקה, אך לא יבוא במגע עם מרכז העיר המערבית כי היא פשוט לא בכיוון הנכון ולא מתחברת למוקדי העניין שלו.

המפה היא עיבוד של מפה קודמת וכוללת שלוחה לכותל (יתכן שניתן להפעיל אותה כחלק מהקו האדום) וחיבור מהקו האדום לקו הכחול שיוכל בעתיד הרחוק לשמש כקו צפון-דרום עם הסבתו של הקו הכחול לרק"ל. מבחינה תיירותית אולי מוטב שיהיה שירות תיירותי אחד שיאחד את שתי השלוחות האלו, אולי אפילו עם טרמינל בתחנת החאן, אך מבחינת יוממים ההגיון הוא שיהיו שני קווים נפרדים שישרתו את תושבי העיר. היא איננה כוללת סימון ברור לתחנת ממילא, אך אני מניח שיהיו יציאות במדרחוב שם, עם חיבורים נוחים לתחנות הרק"ל באזור, תוך שימוש בתשתית הקניון הקיים.

הדוגמה הקיצונית ביותר להפרדה בין תיירים לתושבים שנתקלתי בה היא קורדובה, שבה המרכז התיירותי (הרובע היהודי, סביב המסגד) נמצא רבע שעה הליכה בסמטאות לא מזמינות במיוחד מהמרכז המסחרי למקומיים (שדרות גראן קפיטן). אינני רוצה שדבר כזה יקרה לירושלים.
 

אדיה

New member
עד כמה השרטוט מייצג היתכנות טכנית?

בהמשך לדיון על תחנת ר"י בממילא - מפה להמחשה

זוהי, לתפישתי כתייר עצמאי, "ירושלים" מבחינתו של אדם המגיח מהאדמה בממילא, שוהה במלון במלך דוד או בקרן היסוד, ומבקר בעיר העתיקה.

זהו הדבר שאני רוצה להזהיר מפניו, מצב בו אדם יחשוב שהוא "ביקר בירושלים" ואכן יסמן וי על כל האתרים ההיסטוריים בעיר העתיקה, אך לא יבוא במגע עם מרכז העיר המערבית כי היא פשוט לא בכיוון הנכון ולא מתחברת למוקדי העניין שלו.

המפה היא עיבוד של מפה קודמת וכוללת שלוחה לכותל (יתכן שניתן להפעיל אותה כחלק מהקו האדום) וחיבור מהקו האדום לקו הכחול שיוכל בעתיד הרחוק לשמש כקו צפון-דרום עם הסבתו של הקו הכחול לרק"ל. מבחינה תיירותית אולי מוטב שיהיה שירות תיירותי אחד שיאחד את שתי השלוחות האלו, אולי אפילו עם טרמינל בתחנת החאן, אך מבחינת יוממים ההגיון הוא שיהיו שני קווים נפרדים שישרתו את תושבי העיר. היא איננה כוללת סימון ברור לתחנת ממילא, אך אני מניח שיהיו יציאות במדרחוב שם, עם חיבורים נוחים לתחנות הרק"ל באזור, תוך שימוש בתשתית הקניון הקיים.

הדוגמה הקיצונית ביותר להפרדה בין תיירים לתושבים שנתקלתי בה היא קורדובה, שבה המרכז התיירותי (הרובע היהודי, סביב המסגד) נמצא רבע שעה הליכה בסמטאות לא מזמינות במיוחד מהמרכז המסחרי למקומיים (שדרות גראן קפיטן). אינני רוצה שדבר כזה יקרה לירושלים.
עד כמה השרטוט מייצג היתכנות טכנית?
האם יש אכן דרך מעשית להמשיך את קו הרק"ל הנוכחי לאורך החומה עד שער יפו? ושאלה דומה לגבי הקו המוצע על ציר צפון-דרום: יש ירידה תלולה מאוד לכיוון רחוב דוד המלך.
 

Ccyclist

Active member
אז ככה:

עד כמה השרטוט מייצג היתכנות טכנית?
האם יש אכן דרך מעשית להמשיך את קו הרק"ל הנוכחי לאורך החומה עד שער יפו? ושאלה דומה לגבי הקו המוצע על ציר צפון-דרום: יש ירידה תלולה מאוד לכיוון רחוב דוד המלך.
אז ככה:

- המסלול סובב החומות יכול להיות חד-מסילתי ברובו עם מספר מפגשים, בעיקר בתחנות. במקרה כזה מסילה יחידה תוכל למצא לעצמה מקום בטיילת החומות, ובגנים שמתחת לחומות.

- רחוב שלמה המלך הוא אכן רחוב תלול, אך יש קטעים תלולים בציר בר-לב וגם בציר הרצל. יתכן שהפתרון הוא מנהרת הצנחנים שניה או גשר רכבת בין בית גשר לרחוב כורש (לטעמי- עדיף שהוא יהיה חד-מסילתי למעט האזור שבו תמוקם תחנת ממילא כדי שלא יכביד על האזור)

אם החישמול העילי יאפשר זאת אפשר לייבא רק"לות היסטוריות ל"קו התיירים" האפשרי בין החאן לכותל דרך ממילא ושער יפו.

אופציה דו-קומתית: http://tigergrowl.files.wordpress.com/2010/08/doubledecker.jpg (בעייתי מבחינת אורחי המלונות )

אופציה חד-קומתית: http://us.123rf.com/450wm/meinzahn/...july-21-2009-in-vienna-on-january-28-1897.jpg

( הרעיון עם החשמליות הישנות הוא לשמור על המראה הקלאסי, אך לשפץ אותן בצורה שתאפשר גישה מודרנית ומיזוג אוויר. )
 
קניון ממילא אחלה קניון ! אתמול

בהמשך לדיון על תחנת ר"י בממילא - מפה להמחשה

זוהי, לתפישתי כתייר עצמאי, "ירושלים" מבחינתו של אדם המגיח מהאדמה בממילא, שוהה במלון במלך דוד או בקרן היסוד, ומבקר בעיר העתיקה.

זהו הדבר שאני רוצה להזהיר מפניו, מצב בו אדם יחשוב שהוא "ביקר בירושלים" ואכן יסמן וי על כל האתרים ההיסטוריים בעיר העתיקה, אך לא יבוא במגע עם מרכז העיר המערבית כי היא פשוט לא בכיוון הנכון ולא מתחברת למוקדי העניין שלו.

המפה היא עיבוד של מפה קודמת וכוללת שלוחה לכותל (יתכן שניתן להפעיל אותה כחלק מהקו האדום) וחיבור מהקו האדום לקו הכחול שיוכל בעתיד הרחוק לשמש כקו צפון-דרום עם הסבתו של הקו הכחול לרק"ל. מבחינה תיירותית אולי מוטב שיהיה שירות תיירותי אחד שיאחד את שתי השלוחות האלו, אולי אפילו עם טרמינל בתחנת החאן, אך מבחינת יוממים ההגיון הוא שיהיו שני קווים נפרדים שישרתו את תושבי העיר. היא איננה כוללת סימון ברור לתחנת ממילא, אך אני מניח שיהיו יציאות במדרחוב שם, עם חיבורים נוחים לתחנות הרק"ל באזור, תוך שימוש בתשתית הקניון הקיים.

הדוגמה הקיצונית ביותר להפרדה בין תיירים לתושבים שנתקלתי בה היא קורדובה, שבה המרכז התיירותי (הרובע היהודי, סביב המסגד) נמצא רבע שעה הליכה בסמטאות לא מזמינות במיוחד מהמרכז המסחרי למקומיים (שדרות גראן קפיטן). אינני רוצה שדבר כזה יקרה לירושלים.
קניון ממילא אחלה קניון ! אתמול
הייתי בו שעתיים ומצאתי פריטים שאין בשום מקום אחר. אפילו בסופר-פארם שם יש בשמים שאין בסניפים אחרים. אחלה מקום !
 
הוא גם הברקה ארכיטקטונית

קניון ממילא אחלה קניון ! אתמול
הייתי בו שעתיים ומצאתי פריטים שאין בשום מקום אחר. אפילו בסופר-פארם שם יש בשמים שאין בסניפים אחרים. אחלה מקום !
הוא גם הברקה ארכיטקטונית
פשוט פרוייקט גאוני מבחינה זו. בתור אחד שלא ממש מתעניין בקניות, אני בכל פעם מחדש מתפעל מההתאמה הארכיטקטונית לסביבה ובעיקר מהשילוב של מבנים ישנים בפרוייקט החדש. שלא לדבר על שינוי ההגעה לשער יפו, פנינה אמיתית.
 
אכן פנינה נוחה ונהדרת עם אופי יחודי

הוא גם הברקה ארכיטקטונית
פשוט פרוייקט גאוני מבחינה זו. בתור אחד שלא ממש מתעניין בקניות, אני בכל פעם מחדש מתפעל מההתאמה הארכיטקטונית לסביבה ובעיקר מהשילוב של מבנים ישנים בפרוייקט החדש. שלא לדבר על שינוי ההגעה לשער יפו, פנינה אמיתית.
אכן פנינה נוחה ונהדרת עם אופי יחודי
קפה מצויין, ספרים והרבה אוירה ומוצרי יוקרה. השילוב של ישן עם חדש מצויין. למרות הכל אני הרי דפוק כי תמיד אני מתגעגע לימי המוסכים עם הפיח בממילא ועם מסעדות הפועלים הזולות ומגדניית "עידית" המופלאה שהיתה ברחוב ממילא וייצרה עוגות איכות !
 

Ccyclist

Active member
צורם לי שזייפו את הרחוב הראשי בפירנצה

אכן פנינה נוחה ונהדרת עם אופי יחודי
קפה מצויין, ספרים והרבה אוירה ומוצרי יוקרה. השילוב של ישן עם חדש מצויין. למרות הכל אני הרי דפוק כי תמיד אני מתגעגע לימי המוסכים עם הפיח בממילא ועם מסעדות הפועלים הזולות ומגדניית "עידית" המופלאה שהיתה ברחוב ממילא וייצרה עוגות איכות !
צורם לי שזייפו את הרחוב הראשי בפירנצה

על פניו מדובר באזור קניות ששומעים ממנו רק טוב (אם כי כמה מהרשתות בו אולי יקרות יותר מבחו"ל, ע"ע H&M) ולתייר שחוזר למלון זה מאד שימושי ש"בכניסה לירושלים יש קניון עם חנויות ומסעדות", אבל לי זה צורם ללכת במדרחוב שנראה עתיק ולדעת שהצד הדרומי שלו נבנה במאה ה21.

הפרופורציות מזכירות מאד את הרחוב הראשי ההיסטורי בפירנצה, הנה הלינק: https://www.google.co.uk/maps/@43.7...ata=!3m4!1e1!3m2!1s6LFiMThQdw52LQzZ61VxUw!2e0
אבל לטעמי יש משהו מאד מזוייף בליצור מקום שנראה כאילו הוא תמיד היה שם.

אינני נגד השיפוץ למבנים ההיסטוריים בצד הצפוני של הרחוב, יש משהו טוב בשימור החזיתות ההיסטוריות תוך חידוש פנים הבניין. מה שלי מפריע הוא הבניינים החדשים בצד הדרומי של הרחוב שנותנים לו רוחב היסטורי מטעה ומשתמשים באלמנטים ישנים כמו המרפסות כדי ליצור חיקוי, ועוד יותר - מפריע לי הבניין בצידו המערבי שחוסם אותו ממרכז העיר וגורם לכך שצריך ממש לרצות לזלוג ממנו דרך השערים הצרים מערבה. לדעתי היה צריך להמשיך את המדרחוב עד למעבר חצייה ראשי ומזמין ממנו לרחוב הנסיכה מרי כדי שיהיה לו המשך טבעי מערבה.

בשנות ה80 וה90 היה משהו מרשים בחורבות המנזר בממילא בסיבוב שבין רחוב המלך דוד לרחוב יפו. היה ניתן לראות אותם בקנה מידה מלא ומרחוק. חבל מאד שלא יכלו לשפץ אותם בלי לחסום אותם בחומה מודרנית, וליצור קניון קצת אחר עם מרפסת רחבה בקצהו הדרומי שבו למבנים הישנים האמיתיים לא תהיה השלמה מודרנית מזוייפת.
 

amit1270

New member
לא צריך להיסחף. הרחוב ממש לא נראה עתיק.

צורם לי שזייפו את הרחוב הראשי בפירנצה

על פניו מדובר באזור קניות ששומעים ממנו רק טוב (אם כי כמה מהרשתות בו אולי יקרות יותר מבחו"ל, ע"ע H&M) ולתייר שחוזר למלון זה מאד שימושי ש"בכניסה לירושלים יש קניון עם חנויות ומסעדות", אבל לי זה צורם ללכת במדרחוב שנראה עתיק ולדעת שהצד הדרומי שלו נבנה במאה ה21.

הפרופורציות מזכירות מאד את הרחוב הראשי ההיסטורי בפירנצה, הנה הלינק: https://www.google.co.uk/maps/@43.7...ata=!3m4!1e1!3m2!1s6LFiMThQdw52LQzZ61VxUw!2e0
אבל לטעמי יש משהו מאד מזוייף בליצור מקום שנראה כאילו הוא תמיד היה שם.

אינני נגד השיפוץ למבנים ההיסטוריים בצד הצפוני של הרחוב, יש משהו טוב בשימור החזיתות ההיסטוריות תוך חידוש פנים הבניין. מה שלי מפריע הוא הבניינים החדשים בצד הדרומי של הרחוב שנותנים לו רוחב היסטורי מטעה ומשתמשים באלמנטים ישנים כמו המרפסות כדי ליצור חיקוי, ועוד יותר - מפריע לי הבניין בצידו המערבי שחוסם אותו ממרכז העיר וגורם לכך שצריך ממש לרצות לזלוג ממנו דרך השערים הצרים מערבה. לדעתי היה צריך להמשיך את המדרחוב עד למעבר חצייה ראשי ומזמין ממנו לרחוב הנסיכה מרי כדי שיהיה לו המשך טבעי מערבה.

בשנות ה80 וה90 היה משהו מרשים בחורבות המנזר בממילא בסיבוב שבין רחוב המלך דוד לרחוב יפו. היה ניתן לראות אותם בקנה מידה מלא ומרחוק. חבל מאד שלא יכלו לשפץ אותם בלי לחסום אותם בחומה מודרנית, וליצור קניון קצת אחר עם מרפסת רחבה בקצהו הדרומי שבו למבנים הישנים האמיתיים לא תהיה השלמה מודרנית מזוייפת.
לא צריך להיסחף. הרחוב ממש לא נראה עתיק.
 

Ccyclist

Active member
בדוגמה שהבאתי יש בניין מודרני מצד שמאל

לא צריך להיסחף. הרחוב ממש לא נראה עתיק.
בדוגמה שהבאתי יש בניין מודרני מצד שמאל
אבל המיקום שלו ורוחב הרחוב נקבע לפי הבניינים העתיקים שבהמשך.

בממילא לא היתה חובה לזייף את קנה המידה הזה, המקום היה פתוח דרומה ומערבה במשך שנים. רחוב המלך דוד איבד ציוני דרך משמעותיים וצידו הדרומי של מתחם ממילא היה יכול להתקיים גם עם בנייה רוויה פחות או עם יותר ריווח יותר בצידו במקום חומת הבניינים הזו ו"הסימטה ההיסטורית" שהיא יוצרת.
 
"כומט מבט עלכתרו-מגנתיט"...


בדוגמה שהבאתי יש בניין מודרני מצד שמאל
אבל המיקום שלו ורוחב הרחוב נקבע לפי הבניינים העתיקים שבהמשך.

בממילא לא היתה חובה לזייף את קנה המידה הזה, המקום היה פתוח דרומה ומערבה במשך שנים. רחוב המלך דוד איבד ציוני דרך משמעותיים וצידו הדרומי של מתחם ממילא היה יכול להתקיים גם עם בנייה רוויה פחות או עם יותר ריווח יותר בצידו במקום חומת הבניינים הזו ו"הסימטה ההיסטורית" שהיא יוצרת.
"כומט מבט עלכתרו-מגנתיט"...

כנראה שלדעתך אסור להרוס את חורבת הדולפינריום המכוערת שמזהמת את קו החוף של ת"א. כי כבר יותר מ-30 שנה שהיא שם, אז רחוב קויפמן יאבד "ציון דרך משמעותי". חוף ת"א יכול "להתקיים" גם עם פחות שטח פתוח לים.
 
הגישה שלך לא מתאימה למציאות הישראלית

צורם לי שזייפו את הרחוב הראשי בפירנצה

על פניו מדובר באזור קניות ששומעים ממנו רק טוב (אם כי כמה מהרשתות בו אולי יקרות יותר מבחו"ל, ע"ע H&M) ולתייר שחוזר למלון זה מאד שימושי ש"בכניסה לירושלים יש קניון עם חנויות ומסעדות", אבל לי זה צורם ללכת במדרחוב שנראה עתיק ולדעת שהצד הדרומי שלו נבנה במאה ה21.

הפרופורציות מזכירות מאד את הרחוב הראשי ההיסטורי בפירנצה, הנה הלינק: https://www.google.co.uk/maps/@43.7...ata=!3m4!1e1!3m2!1s6LFiMThQdw52LQzZ61VxUw!2e0
אבל לטעמי יש משהו מאד מזוייף בליצור מקום שנראה כאילו הוא תמיד היה שם.

אינני נגד השיפוץ למבנים ההיסטוריים בצד הצפוני של הרחוב, יש משהו טוב בשימור החזיתות ההיסטוריות תוך חידוש פנים הבניין. מה שלי מפריע הוא הבניינים החדשים בצד הדרומי של הרחוב שנותנים לו רוחב היסטורי מטעה ומשתמשים באלמנטים ישנים כמו המרפסות כדי ליצור חיקוי, ועוד יותר - מפריע לי הבניין בצידו המערבי שחוסם אותו ממרכז העיר וגורם לכך שצריך ממש לרצות לזלוג ממנו דרך השערים הצרים מערבה. לדעתי היה צריך להמשיך את המדרחוב עד למעבר חצייה ראשי ומזמין ממנו לרחוב הנסיכה מרי כדי שיהיה לו המשך טבעי מערבה.

בשנות ה80 וה90 היה משהו מרשים בחורבות המנזר בממילא בסיבוב שבין רחוב המלך דוד לרחוב יפו. היה ניתן לראות אותם בקנה מידה מלא ומרחוק. חבל מאד שלא יכלו לשפץ אותם בלי לחסום אותם בחומה מודרנית, וליצור קניון קצת אחר עם מרפסת רחבה בקצהו הדרומי שבו למבנים הישנים האמיתיים לא תהיה השלמה מודרנית מזוייפת.
הגישה שלך לא מתאימה למציאות הישראלית
בעיקר לא בירושלים.

זה קל מאד לשבת במרחק אלפי ק"מ ולהזיל דמעות שליש על רחוב "שהיה פתוח לדרום ולמערב" ועל כך ש(רחמנא ליצלן!) בנו את חציו השני.

לפי הגישה הזו אסור היה לבנות בשום מקום בישראל אחרי 1964 (תבחר שנה אחרת שרירותית מישראל הקטנה "של פעם"), אסור להוסיף קומות למבנים נמוכים גם כשמשפצים אותם (כי הרי פעם אפשר היה לראות יותר רחוק לפני שהמבנים הגבוהים יצרו "חומה"), ואסור להשתמש בשום שטח אדמה נטוש/מוזנח/מזוהם ולפתח אותו כי "פעם" מי שהיה הולך ברחוב אחר (...) יכול היה לראות למרחק יותר גדול ועכשיו כל הבניינים המרגיזים האלה מסתירים לו...

זו בדיוק הגישה השגויה של הממשלות לדורותיהן ושל בתי המשפט שגרמה להשתוללות מחירי הדירות בישראל.
הביקוש לדירות בירושלים עצום והמחירים בהתאם. כל מבנה שלא היה נבנה בממילא בצד הדרומי פירושו שהביקוש היה עובר לבניין קיים בעיר ופירושו עליה נוספת במחירים.
אי בניית המבנים הנוספים כמובן שהיה מקטין את רווחי הפרוייקט ופירושו של דבר - פחות כסף לשיפוץ המבנים הקיימים (או שלדעתך הם צריכים להשאר חורבות? לא התרשמתי שכך אתה סבור).

אם נחיל את המדיניות שלך גם על ת"א הרי שלא היו משפצים כמעט אף אחד מהבניינים הישנים בגלל חוסר היכולת להוסיף קומות. והעיר היתה נשארת חורבה מטונפת כמו בתקופת צ'יץ' ה"גאון". אי הוספת קומות ואי בניית מגדלי מגורים (הרי הם מסתירים את הנוף למי שהולך ברחוב אחר ו"פעם" הם לא היו!) היו מעלים עוד יותר את מחירי הדירות בת"א (או שלדעתך הם נמוכים, אז זה לא נורא...)

אולי אסור היה להרוס את חורבת אוסישקין המכוערת? הרי כל מי שעבר ברחוב בני דן או אוסישקין ראה את החורבה במשך עשרות שנים ועכשיו הוא לא רואה אותה! במקום זה הגדילו את הפארק! מחדל!

אולי אסור היה לפנות את השוק הסיטונאי המבחיל והמצחין ממרכז ת"א? הרי כל מי שעבר בקרליבך או החשמונאים במשך עשרות שנים ראה אותו ועכשיו יראה שם מגדלים! מחדל!

אולי אסור היה לבנות מחדש את בריכת גורדון? הרי כל מי שעבר שם עשרות שנים ראה את הקירות של הבריכה ועכשיו יש מבט פתוח לים! מחדל!
 

Ccyclist

Active member
אני מנתגד לרחוב הספציפי הזה, לא לפיתוח.

הגישה שלך לא מתאימה למציאות הישראלית
בעיקר לא בירושלים.

זה קל מאד לשבת במרחק אלפי ק"מ ולהזיל דמעות שליש על רחוב "שהיה פתוח לדרום ולמערב" ועל כך ש(רחמנא ליצלן!) בנו את חציו השני.

לפי הגישה הזו אסור היה לבנות בשום מקום בישראל אחרי 1964 (תבחר שנה אחרת שרירותית מישראל הקטנה "של פעם"), אסור להוסיף קומות למבנים נמוכים גם כשמשפצים אותם (כי הרי פעם אפשר היה לראות יותר רחוק לפני שהמבנים הגבוהים יצרו "חומה"), ואסור להשתמש בשום שטח אדמה נטוש/מוזנח/מזוהם ולפתח אותו כי "פעם" מי שהיה הולך ברחוב אחר (...) יכול היה לראות למרחק יותר גדול ועכשיו כל הבניינים המרגיזים האלה מסתירים לו...

זו בדיוק הגישה השגויה של הממשלות לדורותיהן ושל בתי המשפט שגרמה להשתוללות מחירי הדירות בישראל.
הביקוש לדירות בירושלים עצום והמחירים בהתאם. כל מבנה שלא היה נבנה בממילא בצד הדרומי פירושו שהביקוש היה עובר לבניין קיים בעיר ופירושו עליה נוספת במחירים.
אי בניית המבנים הנוספים כמובן שהיה מקטין את רווחי הפרוייקט ופירושו של דבר - פחות כסף לשיפוץ המבנים הקיימים (או שלדעתך הם צריכים להשאר חורבות? לא התרשמתי שכך אתה סבור).

אם נחיל את המדיניות שלך גם על ת"א הרי שלא היו משפצים כמעט אף אחד מהבניינים הישנים בגלל חוסר היכולת להוסיף קומות. והעיר היתה נשארת חורבה מטונפת כמו בתקופת צ'יץ' ה"גאון". אי הוספת קומות ואי בניית מגדלי מגורים (הרי הם מסתירים את הנוף למי שהולך ברחוב אחר ו"פעם" הם לא היו!) היו מעלים עוד יותר את מחירי הדירות בת"א (או שלדעתך הם נמוכים, אז זה לא נורא...)

אולי אסור היה להרוס את חורבת אוסישקין המכוערת? הרי כל מי שעבר ברחוב בני דן או אוסישקין ראה את החורבה במשך עשרות שנים ועכשיו הוא לא רואה אותה! במקום זה הגדילו את הפארק! מחדל!

אולי אסור היה לפנות את השוק הסיטונאי המבחיל והמצחין ממרכז ת"א? הרי כל מי שעבר בקרליבך או החשמונאים במשך עשרות שנים ראה אותו ועכשיו יראה שם מגדלים! מחדל!

אולי אסור היה לבנות מחדש את בריכת גורדון? הרי כל מי שעבר שם עשרות שנים ראה את הקירות של הבריכה ועכשיו יש מבט פתוח לים! מחדל!
אני מנתגד לרחוב הספציפי הזה, לא לפיתוח.

פעם חברים זרים של בת-דודה שלי (עו"ד שמאלנית) שאלו אותי איך הייתי מתאר את ירושלים, ואמרתי להם כך: "ירושלים היא עיר של אקרופוליסים." כשביקשו הרחבה הסברתי שלכל מוסד חשוב יש גבעה שבראשה הוא נמצא, כך הכנסת, מוזיאון ישראל, ושני קמפוסי האוניברסיטה. כך גם שכונות הטבעת הישראליות, שהן מתחמים על מתחמים של מגה-מבנים על הגבעות.

כשחוצים את הכביש מממילא דרומה מגיעים למתחמים המתאימים לרוח הארכיטקטורה הישראלית המודרנית - מלון טירת דוד וקומפלקס ההיברו יוניון קולג'. כך גם כפר דוד והמלון שמצפון למתחם ממילא. קנה המידה מודרני והבנייה החדשה מנכסת מאפיינים ישנים מופשטים.

אך באזור הזה יש שני נסיונות לשמר ולפתח - מלון פאלאס / וולדורף אסטוריה, ומתחם ממילא ולדעתי השימור-פיתוח, שהוא רעיון חדש יחסית יצא צורם במתחם ממילא מהסיבות אותן מניתי.

בקלות היה ניתן לבנות את המדרחוב קצת יותר רחב, לשים מרווחים קצת יותר גדולים בין הבניינים שתוחמים את המתחם ממלון טירת דוד כמו ברבים מהמתחמים והשכונות שפירטתי שבהם המרווים מאפשרים להולך הרגל להתרשם מהנוף שמעבר למבנים ומהמבנים העתיקים מרחוב דוד המלך, וליצור קנה מידה מודרני יותר למתחם. בסופו של דבר מדובר בפרוייקט ישראלי מהמאה ה21 ולא בסימטה מהמאה ה19 או ה15 כמו הרחוב בפירנצה.
 
הדיסוננס הזה מאד אופייני לך דוקטור

אכן פנינה נוחה ונהדרת עם אופי יחודי
קפה מצויין, ספרים והרבה אוירה ומוצרי יוקרה. השילוב של ישן עם חדש מצויין. למרות הכל אני הרי דפוק כי תמיד אני מתגעגע לימי המוסכים עם הפיח בממילא ועם מסעדות הפועלים הזולות ומגדניית "עידית" המופלאה שהיתה ברחוב ממילא וייצרה עוגות איכות !
הדיסוננס הזה מאד אופייני לך דוקטור
מצד אחד התרפקותך על התרבות הייקית הדורשת סדר ונקיון.
מצד שני חיבתך לעשן ופיח בנסיבות הנכונות...
 
אתה צודק 200%: שני עולמות באדם אחד...

הדיסוננס הזה מאד אופייני לך דוקטור
מצד אחד התרפקותך על התרבות הייקית הדורשת סדר ונקיון.
מצד שני חיבתך לעשן ופיח בנסיבות הנכונות...
אתה צודק 200%: שני עולמות באדם אחד...
ייקה פוץ שאוהב חריף וחומוס ערבי...
 

גילביון

New member
אבל כל האוכל שם הוא למהדרין יקר ולא טעים

קניון ממילא אחלה קניון ! אתמול
הייתי בו שעתיים ומצאתי פריטים שאין בשום מקום אחר. אפילו בסופר-פארם שם יש בשמים שאין בסניפים אחרים. אחלה מקום !
אבל כל האוכל שם הוא למהדרין יקר ולא טעים
 
א. לא הכל שם מהדרין, ב. שתיתי רק קפה,

אבל כל האוכל שם הוא למהדרין יקר ולא טעים
א. לא הכל שם מהדרין, ב. שתיתי רק קפה,
ואני מעדיף לחצות את הכביש (על הגשר) ולאכול ממול בתוך השוק של העיר העתיקה.
ג. אתה צודק מיסטר גלבוע: יקר שם ! אבל יחד עם זאת, יש בקניון ממילא הרבה דברים שלא מוצאים בקלות בקניונים או בחנויות אחרות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה