בהמשך לדיון על ביצים מהעמוד הקודם

לקשמי

New member
כותרת קצת מוזרה

(כאילו מה, מי שלא אוכל ביצים הסיכוי שלו למות יום אחד פחות? יענו יש לו יותר סיכוי לחיי נצח?
) בכל אופן 6 ביצים בשבוע זה מוגזם לכל הדעות, ברור שמי שאוכל כמות כזאת זה לא בריא. כך שמי שרוצה להמשיך לאכול ביצים, המאמר הזה בטח לא ימנע את זה ממנו. האמת היא שהסיבה המוסרית היא מספיק טובה לדעתי להימנע מביצים ולכן לא צריך לגבות אותה עם מחקרים שמשתנים חדשות לבקרים. (לא שאני מנסה לשכנע מישהו, אבל זאת דעתי).
 

הזברה1

New member
זה בסך הכל cohort study

אני לא מת על מחקרים שהם לא מסוג של double blind placebo, צריך קודם לבדוק ממה רובם מתו, אפידמלוגיה יכולה להיות זבל טהור לפעמים. יכול להיות שלאדם שלא אוכל בשר לא אמורה להיות בכלל בעיה עם העניין . דבר נוסף, אם תסתכל בתוצאות תראה שזה נכון חד משמעית רק לצריכה של 7+ ביצים בשבוע, טווח הטעות המדובר בשאר המקרים מעיד שזה ממש לא חד משמעי , אני לא הייתי מפחיד כלכך מהר אכילה של ביצה אחת ו2-4 ביצים בשבוע. הם בעצמם כותבים שמדובר בקורלציה רק במקרים היותר קיצוניים. בכל אופן מחרתיים נעבור על המלא, נראה אם יהיה שם משהו מעניין.
 

TheFinalCut

New member
בסה"כ

לפעמים מאוד קשה להסיק משהו חד משמעי מאפידמיולוגיה, אבל בהזדמנויות רבות היא מספקת מידע יקר ערך, בייחוד באותם מקרים שקשה או אי אפשר לבחון במחקרים קליניים מסודרים. אל לנו לשכוח שלא מעט גורמי מחלה ידועים היטב התגלו לראשונה בדרך זו (למשל, עישון כגורם לסרטן ריאות, וכתורם למחלות לב). לגבי התוצאות של המחקר הנוכחי, יכולתם לשים לב שלא אמרתי דבר בעצמי, אלא רק קישרתי לכתבה ולמאמר והשארתי לכל אחד את האפשרות להסיק מהם בעצמו. בסה"כ אני מסכים עם לקשמי שהבעיה העיקרית עם ביצים היא הסבל הכרוך בייצורן, אבל במאמר בהחלט מופיעות תוצאות מעניינות וחדשות בנוגע לביצים ובריאות, גם אם אלו תוצאות ראשוניות (ואני לחלוטין מסכים עם הערותיך לגביהן), שייתכן שבהמשך הדרך יתברר המנגנון שגורם להופעתם.
 
למעלה