בהכנעה, ממש לא נעים לי שעל ידי כך

ניצה 7

New member
בהכנעה, ממש לא נעים לי שעל ידי כך

שהעליתי לכבוד יום העצמאות מסמך ששמרתי משנת 1950 , שנתיים למדינה,התעוררה מהומה. וממשיכים ועולים עוד ועוד מקטרגים שטוענים שנוטשים את הפורום. נכון, לא שמרתי את המסמך כי חשבתי שאי פעם אאסוף פריטים מסוגו אלא נצרתי אותו כמסמך היסטורי, ומה לעשות, לאחר שנים הוא מעורר נוסטלגיה. והנוסטלגיה היא ''בדמי'', ואני מקווה שתאריכו ימים גם יותר ממני. ואם הייתי עכשיו ילדה קטנה הייתי אולי ''אומרת ''הוא התחיל'' ומצביעה על מנשה. ואני מודה לו על שהעלה את הפריטים המעניינים שלא הייתי לומדת עליהם בשום מקום אחר. מישהו פנה בשאלה בעניין גלויות. ''בא לי'' להביא גלויה מעניינת ולספר את סיפורה אך אני חוששת. ממש לא יודעת מה לעשות למרות שקראתי במאמר, שאריק הצביע עליו, שאוסף גלויות נמצא במקום השלישי אחרי בולים ומטבעות. והגלויה שלי היא מסמך משפחתי ולא נשמרה במסגרת אוסף. האם משום כך עלי לגנוז את הגלויה שחושפת חתיכת היסטוריה?
 

ke1234

New member
ניצה ,אספנות גלויות היא אחד מאוספי

עד היום לא התמקדתי בו בפורום אך אני בטוח שכולנו נשמח בעיקר אם טומן בו חתיכת הסטוריה . ועד שתעלי אראה מכתב בו ניתן להבין שבשנת 39 ידעו בארץ שהיהודים נשלחים למחנות רכוז . זהו מכתב מתוך קובץ מכתבים שברשותי שכתבה יהודית אחותו של הרמטכל חיים לסקוב (כשהיה עדיין צעיר ), מדובר באדם בשם משה רסקין שנמצא בגרמניה וחייב לצאת משם עד 1.04.39 אחרת ישלח למחנה ריכוז . בהמשלך המכתב הם מתיעצים עם מר וילבוש שהיה מייסד מפעל "שמן" . היום המפעל נמצא ברחוב ווילבוש שבחוף שמן . גיל.
 

Markup

New member
יש גם אנשים שאוספים מסמכים היסטוריים

אז זה קשור גם לאספנות...
 

rachelea

New member
תתעלמי מההערות ותמשיכי בדרכך

כאילו שלא חסרים כאן נושאים שאותי.......שיעממו מוות. לא הערתי לגביהם ולא ביקשתי שייפסקו מכיוון שיש אחרים המתעניינים בהם. וילאת יש נושאים, הקשורים אמנם לנושא האספנות אך מובאים בצורה כל כך סתמית ולא מעניינת (ראי גם שירשור עדכני בדף זה): שרשור המביע תודה (שראויה למסר פרטי) והעלאת צילומי פריטים חדשים שנתווספו לאוספו של פותח השירשור). זה קשור לאספנות? - כן! זה מעניין אותי? - לא ולא. השרשור סתמי, ללא הסברי עומק (הייתי אפילו אומרת כי האספן הוא אגרן, אך די, מספיק לקטול. רואה, התחלתי לדבר אל עצמי). ויש, נושאים אחרים המביאים בדרך אסוציאטיבית לשירשור מעניין ביותר כגון שירשורים שהעלית את, חיים כהן, גיל ואחרים (גם אם אינני מגיבה להם משום שאין לי מה להוסיף להם, אני נהנית ביני לביני). לכן, ניצה, תמשיכי להעלות נושאים שנראים לך. ותני לנו, הקוראים להחליט אם לקרוא, להגיב או לדלג על הכתוב.
 

powo

New member
חושב בדיוק כמו רחל

ויש התיחסות שלי לנושא. כמה שורות למטה.
 

vered73

New member
רחל יקירתי, חוב קטן עבורך

(לא רציתי לפתוח בשביל זה שרשור) מצ"ב תמונה מתוך ספר לימוד קריאה ברוסית לילדים. שם הספר (דומה כי לא מצאתי כאן אפשרות להוסיף אותיות קיריליות): A3bykA (אזבוקה)
 

ז ק ו

New member
שבוע טוב ניצה, וכל באי הפורום.

אל לך לחשוש להעלות כל דבר שנראה לך, או שבא לך להעלות לפורום, ובמיוחד אם זה בתשובה למשתתף אחר. ואין כל חשיבות אם זה מוגדר או מקוטלג אצלך כחלק מאוסף. בעקרון כל דבר הוא אסיף. ויותר מכך, גדולי האספנים בפורום מכל בחינה שהיא, -איכתית, כמותית וכו', מתהדרים ומתפארים בדבר שהומצא כאן בפורום, והוא נקרא בפרוש "לא אוסף" ומעלים ממנו לפורום ללא סיגים או התנצלויות או חששות כלשהן. אז אל לך, או לכל אחד לחשוש להציג, להראות, לשאול, לענות, וכו', את מה שאת חפצה. ולכן אנא העלי את הגלויה שדברת עליה בצרוף מה שאת רוצה לאמר בהקשר אליה להנאת כולנו. וכך ינעם לך ולכולנו.
 

ניצה 7

New member
לפני שתגובות העידוד ייהפכו לשרשור ארוך הנה

סיפור הגלויה. מדובר בגלויה ששלחה ילדה בת 12 מראשון לציון לאביה ששהה בשנת 1908 במצרים. אנחנו זוכרים את ה''מורות חיילות'' והאולפנים ללימוד עברית מהתקופה האחרונה, והנה מתברר שכבר בראשית המאה הקודמת כותבת הילדה לאביה, בין היתר: ''לאבי היקר. הנני להגידך כי הננו אנו כלנו בריאים. חדשה אחת אגיד לך: בבית ספרנו נתיסדה אגודה והיא אגודת ''פרחי ציון''. הנני שולחת לך את תמונת האגודה הזאת ובין כל הילדים תמצאני גם כן...'' ומה היתה אותה אגודה? - עזרה ל''עולים החדשים'' של אז בהיקלטות ובעיקר בלימוד עברית. חוקרים שונים לא ידעו לענות על שאלתי מה היא ''אגודת פרחי ציון'' וכאשר נמסרה הגלויה לגורם המוסמך בראשון לציון נרשם שם שבשנת 1908 הוקמה במקום אגודה שמטרתה היתה כך וכך...; באופן זה הפכה גלויה של ילדה בת 12 לעדות הסטורית. אני מצרפת את הכתוב כדי שתתרשמו מכתב היד והסגנון לפני כמעט מאה שנה (בשנה הבאה), את תמונת חברי האגודה (חלקם חובשי תרבושים, תקופת התורכים) ואת הפירמה של יצרן הגלויות (שהיה לה סניף ביפו וסניף במצרים).
 

נימבו

New member
מה שלי חסר-

זה הבול או החותמת, לא נראה לי שהגלויה בויילה או נחתמה בחותמת דוארית. ובכ"ז חתיכת היסטוריה.
 

ניצה 7

New member
נימבו, אבל בכל זאת זו גלויה. אולי נמסרה

ביד למישהו ששהה במקום שאליה נשלחה או הוכנסה לתוך מעטפה. הגלויה אינה בידי כי נמסרה למוזיאון והסריקות ששלחתי נעשו לפני זמן רב.
 

נימבו

New member
ניצה זה בסדר, יכולה להישלח

בידי שליח כמי שמחפש בנרות פריטים מהתקופה הטורקית עם חותמות של "באר ...." "ביר -...." אני מחפש מייד חותמת
 

הדי אור

New member
לנמרוד וניצה. יש לי הרבה גלויות שנשלחו ולא

חתומות. הסיבה העיקרית כי הם נשלחו במעטפה ובתוכה הגלויה. כך שהגלויה נשארה "ללא רבב". בלי בולים ובלי חותמות.
 

הדי אור

New member
לנמרוד. תודות וברכות.

תודות על הבקבוקים ששלחת אלי וברכות על בחירתך לועד של איל"ת - אגודה לבולאות תמטיאת. כן כן גם ליורם מגיעות הברכות. כל הכבוד לנבחרים. ובהצלחה בעשיה.
 

vered73

New member
המענין שאנחנו שומעים על זה מאחד

שדווקא משמיץ את הבולאות. (וברור לי גם מדוע זה הגיע אליך רק מפתיע אותי שלא הגיע לכאן >>>) חבל שלא שמענו על זה בהודעה נפרדת ולא סמויה נחבאת כך בתוך שרשור שלא קשור.
 

הדי אור

New member
ורד. זאת השמצה שאני משמיץ את הבולאות.

בסך הכל קראתי לאנשי הכת בשם הכת של אנשים שאוספים חתיכות נייר ללא קווים ישרים, ורציתי לוודא האם בכינוסים של אנשי הכת הם לובשים כובעים מחודדים לבנים עם חורים לעיניים ועושים עוד כל מיני מעשים. זה שאת חושבת שאני השמצתי אותם זאת השמצה מהסוג הגרוע ביותר. נ"ב: בין חברי הטובים ביותר יש אספני בולים.
 

vered73

New member
מתנצלת על הניסוח הקלוקל

זה אחרי יום מתיש ועייפות מצטברת. ר"ל חבל שהנ"ל לא סיפרו לנו על כך כאן ושמענו על כך כשמועה בלבד (גם אם המקור אמין כחבר של אחד 'הזוכים המאושרים') ורד
 
למעלה