בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת!!

מצב
הנושא נעול.

Sokratis

New member
בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת!!

בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת!!
רעיון קו הרכבת ת"א-אילת חוזר, הפעם בכתבה מתוך ידיעות אחרונות(YNET) בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר בקרוב את תחילת הליכי התכנון לקו רכבת נוסעים ומטענים שתחבר את תל אביב עם אילת ועקבה עופר פטרסבורג קו רכבת תל אביב-אילת-עקבה הוא כבר לא מדע בדיוני. הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר בקרוב את תחילת הליכי התכנון לקו רכבת נוסעים ומטענים באורך של כ-350 ק"מ. מהירות הנסיעה של הרכבת תהיה 180 קמ"ש, וזמן הנסיעה כשעתיים וחצי. הקמת הקו זוכה לתמיכה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר. עם התוכנית יגיע הקו עד אילת, ושם יתפצל מזרחה לעקבה ומערבה דרך נמל אילת למעבר הגבול בטאבה. מדובר בתוספת של 183 ק"מ מקו המטענים הקיים, שממשיך היום עד נחל צין. במסמך שיוגש לשרים נקבע כי "משרד התחבורה יערוך בדיקת היתכנות עד תאריך 30.11.03". עד היום ביצעה רכבת ישראל בדיקות היתכנות רבות להפעלת קו כזה, אולם לא מצאה שהוא כדאי. בבדיקה ראשונית שערך באחרונה משרד האוצר נמצא כי קו שישרת את ישראל ואת ירדן יהפוך כדאי. עו"ד גידי פרישטיק, המקדם את הנושא מטעם עירית אילת, מסביר כי "השינוי בא בעיקר בעקבות גידול מסיבי של נפח התנועה הימית בנמל אילת והאפשרויות שיפתחו מעתה לשינוע מטענים באופן יבשתי במקום שינועם דרך תעלת סואץ". לפני שבוע התקיימה במעונו של ראש הממשלה בירושלים פגישה בין אריאל שרון לראש עיריית אילת, גבי קדוש. בפגישה הוחלט על קידום פרויקטים שונים באילת, ובראשם קו הרכבת. שרון מינה את המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלכס גולדנגורן, לתיאום הנושא. לדברי גולדנגורן, "צריך לחשוב גם על ההתפתחות בערבה שתאפשר הקמת יישובים חדשים ואטרקטיביים לאורך המסילה ופיתוח של היישובים הקיימים". (YNET)
 

omer landau

New member
הגיע הזמן...אבל לפי מה שהבנתי

בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת!!
רעיון קו הרכבת ת"א-אילת חוזר, הפעם בכתבה מתוך ידיעות אחרונות(YNET) בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר בקרוב את תחילת הליכי התכנון לקו רכבת נוסעים ומטענים שתחבר את תל אביב עם אילת ועקבה עופר פטרסבורג קו רכבת תל אביב-אילת-עקבה הוא כבר לא מדע בדיוני. הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר בקרוב את תחילת הליכי התכנון לקו רכבת נוסעים ומטענים באורך של כ-350 ק"מ. מהירות הנסיעה של הרכבת תהיה 180 קמ"ש, וזמן הנסיעה כשעתיים וחצי. הקמת הקו זוכה לתמיכה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר. עם התוכנית יגיע הקו עד אילת, ושם יתפצל מזרחה לעקבה ומערבה דרך נמל אילת למעבר הגבול בטאבה. מדובר בתוספת של 183 ק"מ מקו המטענים הקיים, שממשיך היום עד נחל צין. במסמך שיוגש לשרים נקבע כי "משרד התחבורה יערוך בדיקת היתכנות עד תאריך 30.11.03". עד היום ביצעה רכבת ישראל בדיקות היתכנות רבות להפעלת קו כזה, אולם לא מצאה שהוא כדאי. בבדיקה ראשונית שערך באחרונה משרד האוצר נמצא כי קו שישרת את ישראל ואת ירדן יהפוך כדאי. עו"ד גידי פרישטיק, המקדם את הנושא מטעם עירית אילת, מסביר כי "השינוי בא בעיקר בעקבות גידול מסיבי של נפח התנועה הימית בנמל אילת והאפשרויות שיפתחו מעתה לשינוע מטענים באופן יבשתי במקום שינועם דרך תעלת סואץ". לפני שבוע התקיימה במעונו של ראש הממשלה בירושלים פגישה בין אריאל שרון לראש עיריית אילת, גבי קדוש. בפגישה הוחלט על קידום פרויקטים שונים באילת, ובראשם קו הרכבת. שרון מינה את המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלכס גולדנגורן, לתיאום הנושא. לדברי גולדנגורן, "צריך לחשוב גם על ההתפתחות בערבה שתאפשר הקמת יישובים חדשים ואטרקטיביים לאורך המסילה ופיתוח של היישובים הקיימים". (YNET)
הגיע הזמן...אבל לפי מה שהבנתי
זה לא פשוט כל כך כמו שחושבים כי יש המון גשרים שצריך להקים בדרך תמיד חלמתי על הקו לאילת חחח מהו מועד ההפעלה הצפוי??? 2500 ו? סתם
תודה על המידע מהעניין
 

alantan

New member
מה שהכתבה לא מציינת

הגיע הזמן...אבל לפי מה שהבנתי
זה לא פשוט כל כך כמו שחושבים כי יש המון גשרים שצריך להקים בדרך תמיד חלמתי על הקו לאילת חחח מהו מועד ההפעלה הצפוי??? 2500 ו? סתם
תודה על המידע מהעניין
מה שהכתבה לא מציינת
היא שאולי רכבות תוכלנה לנסוע בקו החדש במהירות של 180 קמ"ש, אבל הן תזחלנה בקטע שמתחיל כמה ק"מ לפני דימונה ועד וקצהו של הקו הקיים בנחל צין. קטע זה הוא די משמעותי, הוא מפותל מאוד, ואני בספק אם רכבות יכולות לעבור את ה-60 קמ"ש. אולי אביתר או חן יוכלו לאושש או לסתור את תחושתיי בעניין?
 
בשיחה האחרונה שהיתה לי עם חן

מה שהכתבה לא מציינת
היא שאולי רכבות תוכלנה לנסוע בקו החדש במהירות של 180 קמ"ש, אבל הן תזחלנה בקטע שמתחיל כמה ק"מ לפני דימונה ועד וקצהו של הקו הקיים בנחל צין. קטע זה הוא די משמעותי, הוא מפותל מאוד, ואני בספק אם רכבות יכולות לעבור את ה-60 קמ"ש. אולי אביתר או חן יוכלו לאושש או לסתור את תחושתיי בעניין?
בשיחה האחרונה שהיתה לי עם חן
מלינג, הוא "שכנע" אותי כמה הקו הזה לא רווחי (לעומת העלות שלו) וכמה הוא נמצא בתחתית סדר העדיפויות.
 

יהוושע

New member
הקו יהיה רווחי אם הוא יחובר לעקבה

בשיחה האחרונה שהיתה לי עם חן
מלינג, הוא "שכנע" אותי כמה הקו הזה לא רווחי (לעומת העלות שלו) וכמה הוא נמצא בתחתית סדר העדיפויות.
הקו יהיה רווחי אם הוא יחובר לעקבה
ויוליך מטענים ממנה ומנמל אילת גם יחד . מובן שתוצר הלוואי לכך יהיה שירות נוסעים יעיל וזול יותר מן הטיסות היקרות והנסיעה הבלתי אפשרית באוטובוסים הצפופים להחריד.
 

alantan

New member
לירדנים יש כבר מסילה עד מען שזה

הקו יהיה רווחי אם הוא יחובר לעקבה
ויוליך מטענים ממנה ומנמל אילת גם יחד . מובן שתוצר הלוואי לכך יהיה שירות נוסעים יעיל וזול יותר מן הטיסות היקרות והנסיעה הבלתי אפשרית באוטובוסים הצפופים להחריד.
לירדנים יש כבר מסילה עד מען שזה
הרבה יותר קרוב. אם יבנו את מסילת העמק עד אירביד, כמתוכנן, לא יתאפשר הובלת מטענים לנמל חיפה דרך ירדן?
 

יהוושע

New member
מה זה ה " חחח " הזה כול הזמן?

הגיע הזמן...אבל לפי מה שהבנתי
זה לא פשוט כל כך כמו שחושבים כי יש המון גשרים שצריך להקים בדרך תמיד חלמתי על הקו לאילת חחח מהו מועד ההפעלה הצפוי??? 2500 ו? סתם
תודה על המידע מהעניין
מה זה ה " חחח " הזה כול הזמן?
 

omer landau

New member
זה...

מה זה ה " חחח " הזה כול הזמן?
זה...
זה בין חה חה חה לסמייילי לעשות את המשפט יותר קליל ושמח ושרוצים לכתוב משהו ואתה לא יודע בדיוק מה לכתוב אז זה מתאים אני לא ממש יודע איך להסביר אבל כבר התרגלתי ועוד הרבה בגילי משתמשים בזה בצאטים.... אם זה מפריע למישהו אני אפסיק!
 

ה דרומי

New member
גם כאן כתבו על הנושא הזה

בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת!!
רעיון קו הרכבת ת"א-אילת חוזר, הפעם בכתבה מתוך ידיעות אחרונות(YNET) בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר בקרוב את תחילת הליכי התכנון לקו רכבת נוסעים ומטענים שתחבר את תל אביב עם אילת ועקבה עופר פטרסבורג קו רכבת תל אביב-אילת-עקבה הוא כבר לא מדע בדיוני. הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר בקרוב את תחילת הליכי התכנון לקו רכבת נוסעים ומטענים באורך של כ-350 ק"מ. מהירות הנסיעה של הרכבת תהיה 180 קמ"ש, וזמן הנסיעה כשעתיים וחצי. הקמת הקו זוכה לתמיכה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר. עם התוכנית יגיע הקו עד אילת, ושם יתפצל מזרחה לעקבה ומערבה דרך נמל אילת למעבר הגבול בטאבה. מדובר בתוספת של 183 ק"מ מקו המטענים הקיים, שממשיך היום עד נחל צין. במסמך שיוגש לשרים נקבע כי "משרד התחבורה יערוך בדיקת היתכנות עד תאריך 30.11.03". עד היום ביצעה רכבת ישראל בדיקות היתכנות רבות להפעלת קו כזה, אולם לא מצאה שהוא כדאי. בבדיקה ראשונית שערך באחרונה משרד האוצר נמצא כי קו שישרת את ישראל ואת ירדן יהפוך כדאי. עו"ד גידי פרישטיק, המקדם את הנושא מטעם עירית אילת, מסביר כי "השינוי בא בעיקר בעקבות גידול מסיבי של נפח התנועה הימית בנמל אילת והאפשרויות שיפתחו מעתה לשינוע מטענים באופן יבשתי במקום שינועם דרך תעלת סואץ". לפני שבוע התקיימה במעונו של ראש הממשלה בירושלים פגישה בין אריאל שרון לראש עיריית אילת, גבי קדוש. בפגישה הוחלט על קידום פרויקטים שונים באילת, ובראשם קו הרכבת. שרון מינה את המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלכס גולדנגורן, לתיאום הנושא. לדברי גולדנגורן, "צריך לחשוב גם על ההתפתחות בערבה שתאפשר הקמת יישובים חדשים ואטרקטיביים לאורך המסילה ופיתוח של היישובים הקיימים". (YNET)
גם כאן כתבו על הנושא הזה
הלינק .מתוך רוטר נט
 

omer landau

New member
כתבת המשך!

בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת!!
רעיון קו הרכבת ת"א-אילת חוזר, הפעם בכתבה מתוך ידיעות אחרונות(YNET) בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר בקרוב את תחילת הליכי התכנון לקו רכבת נוסעים ומטענים שתחבר את תל אביב עם אילת ועקבה עופר פטרסבורג קו רכבת תל אביב-אילת-עקבה הוא כבר לא מדע בדיוני. הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר בקרוב את תחילת הליכי התכנון לקו רכבת נוסעים ומטענים באורך של כ-350 ק"מ. מהירות הנסיעה של הרכבת תהיה 180 קמ"ש, וזמן הנסיעה כשעתיים וחצי. הקמת הקו זוכה לתמיכה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר. עם התוכנית יגיע הקו עד אילת, ושם יתפצל מזרחה לעקבה ומערבה דרך נמל אילת למעבר הגבול בטאבה. מדובר בתוספת של 183 ק"מ מקו המטענים הקיים, שממשיך היום עד נחל צין. במסמך שיוגש לשרים נקבע כי "משרד התחבורה יערוך בדיקת היתכנות עד תאריך 30.11.03". עד היום ביצעה רכבת ישראל בדיקות היתכנות רבות להפעלת קו כזה, אולם לא מצאה שהוא כדאי. בבדיקה ראשונית שערך באחרונה משרד האוצר נמצא כי קו שישרת את ישראל ואת ירדן יהפוך כדאי. עו"ד גידי פרישטיק, המקדם את הנושא מטעם עירית אילת, מסביר כי "השינוי בא בעיקר בעקבות גידול מסיבי של נפח התנועה הימית בנמל אילת והאפשרויות שיפתחו מעתה לשינוע מטענים באופן יבשתי במקום שינועם דרך תעלת סואץ". לפני שבוע התקיימה במעונו של ראש הממשלה בירושלים פגישה בין אריאל שרון לראש עיריית אילת, גבי קדוש. בפגישה הוחלט על קידום פרויקטים שונים באילת, ובראשם קו הרכבת. שרון מינה את המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלכס גולדנגורן, לתיאום הנושא. לדברי גולדנגורן, "צריך לחשוב גם על ההתפתחות בערבה שתאפשר הקמת יישובים חדשים ואטרקטיביים לאורך המסילה ופיתוח של היישובים הקיימים". (YNET)
כתבת המשך!
y-net
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה