בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת!!
בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת!!
רעיון קו הרכבת ת"א-אילת חוזר, הפעם בכתבה מתוך ידיעות אחרונות(YNET) בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר בקרוב את תחילת הליכי התכנון לקו רכבת נוסעים ומטענים שתחבר את תל אביב עם אילת ועקבה עופר פטרסבורג קו רכבת תל אביב-אילת-עקבה הוא כבר לא מדע בדיוני. הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר בקרוב את תחילת הליכי התכנון לקו רכבת נוסעים ומטענים באורך של כ-350 ק"מ. מהירות הנסיעה של הרכבת תהיה 180 קמ"ש, וזמן הנסיעה כשעתיים וחצי. הקמת הקו זוכה לתמיכה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר. עם התוכנית יגיע הקו עד אילת, ושם יתפצל מזרחה לעקבה ומערבה דרך נמל אילת למעבר הגבול בטאבה. מדובר בתוספת של 183 ק"מ מקו המטענים הקיים, שממשיך היום עד נחל צין. במסמך שיוגש לשרים נקבע כי "משרד התחבורה יערוך בדיקת היתכנות עד תאריך 30.11.03". עד היום ביצעה רכבת ישראל בדיקות היתכנות רבות להפעלת קו כזה, אולם לא מצאה שהוא כדאי. בבדיקה ראשונית שערך באחרונה משרד האוצר נמצא כי קו שישרת את ישראל ואת ירדן יהפוך כדאי. עו"ד גידי פרישטיק, המקדם את הנושא מטעם עירית אילת, מסביר כי "השינוי בא בעיקר בעקבות גידול מסיבי של נפח התנועה הימית בנמל אילת והאפשרויות שיפתחו מעתה לשינוע מטענים באופן יבשתי במקום שינועם דרך תעלת סואץ". לפני שבוע התקיימה במעונו של ראש הממשלה בירושלים פגישה בין אריאל שרון לראש עיריית אילת, גבי קדוש. בפגישה הוחלט על קידום פרויקטים שונים באילת, ובראשם קו הרכבת. שרון מינה את המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלכס גולדנגורן, לתיאום הנושא. לדברי גולדנגורן, "צריך לחשוב גם על ההתפתחות בערבה שתאפשר הקמת יישובים חדשים ואטרקטיביים לאורך המסילה ופיתוח של היישובים הקיימים". (YNET)
בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת!!
רעיון קו הרכבת ת"א-אילת חוזר, הפעם בכתבה מתוך ידיעות אחרונות(YNET) בדרך: הקמת רכבת בקו ת"א-אילת הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר בקרוב את תחילת הליכי התכנון לקו רכבת נוסעים ומטענים שתחבר את תל אביב עם אילת ועקבה עופר פטרסבורג קו רכבת תל אביב-אילת-עקבה הוא כבר לא מדע בדיוני. הקבינט החברתי-כלכלי צפוי לאשר בקרוב את תחילת הליכי התכנון לקו רכבת נוסעים ומטענים באורך של כ-350 ק"מ. מהירות הנסיעה של הרכבת תהיה 180 קמ"ש, וזמן הנסיעה כשעתיים וחצי. הקמת הקו זוכה לתמיכה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר. עם התוכנית יגיע הקו עד אילת, ושם יתפצל מזרחה לעקבה ומערבה דרך נמל אילת למעבר הגבול בטאבה. מדובר בתוספת של 183 ק"מ מקו המטענים הקיים, שממשיך היום עד נחל צין. במסמך שיוגש לשרים נקבע כי "משרד התחבורה יערוך בדיקת היתכנות עד תאריך 30.11.03". עד היום ביצעה רכבת ישראל בדיקות היתכנות רבות להפעלת קו כזה, אולם לא מצאה שהוא כדאי. בבדיקה ראשונית שערך באחרונה משרד האוצר נמצא כי קו שישרת את ישראל ואת ירדן יהפוך כדאי. עו"ד גידי פרישטיק, המקדם את הנושא מטעם עירית אילת, מסביר כי "השינוי בא בעיקר בעקבות גידול מסיבי של נפח התנועה הימית בנמל אילת והאפשרויות שיפתחו מעתה לשינוע מטענים באופן יבשתי במקום שינועם דרך תעלת סואץ". לפני שבוע התקיימה במעונו של ראש הממשלה בירושלים פגישה בין אריאל שרון לראש עיריית אילת, גבי קדוש. בפגישה הוחלט על קידום פרויקטים שונים באילת, ובראשם קו הרכבת. שרון מינה את המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלכס גולדנגורן, לתיאום הנושא. לדברי גולדנגורן, "צריך לחשוב גם על ההתפתחות בערבה שתאפשר הקמת יישובים חדשים ואטרקטיביים לאורך המסילה ופיתוח של היישובים הקיימים". (YNET)