בדיקת תוואי חלופי לרכבת המהירה י-ם
בדיקת תוואי חלופי לרכבת המהירה י-ם
פורסם היום בעיתון הארץ שבעקבות דרישת הירוקים, יתכן (עוד לא סופי) שתערך בדיקה לשינוי התוואי של הרכבת המהירה לירושלים. כיום התכנון שהוא שאחרי הכניסה בגשר ליד אזור לטרון לתוך מנהרה, הרכבת תעבור במנהרה, גשר, מנהרה, גשר ואז בסוף במנהרה ארוכה של 11 ק"מ עד אזור מבשרת ציון. הירוקים רצים לבטל את הגשרים באמצע שטוענים שיפגעו בנוף ע"י הנמכת הגשר הראשוני (וכל התוואי) ב - 20 מטרים ובעצם ליצור מנהרה אחת רציפה של 17 ק"מ מלטרון ואז אזור מברת ציון ללא הגשרים באמצע שיפגעו לטענתם באופן בלתי הפיך בנוף (גם בזמן הבנייה וגם לאחר מכן). הטענות בעד המנהרה הארוכה היא שתקופת בנייתה (נטו) יהיה קצר יותר מכל מערכת המנהרות וגשרים כי אז יוכלו ליישם שיטת חדישה יותר בכריית מנהרות וכמו כן תהייה זולה יותר (בגלל שיטת הכרייה) ותפגע פחות בנוף. הטיעונים נגד הם כמובן חוסר הרצון לפתוח ולשנות את תוכנית הקו שיכול לעקב בשנים רבות את בניית הרכבת (הירוקים טוענים שזה יקח רק 6 חודשים, אך לא כך הרכבת), בעייתיות בליצור מכרז כל-כך גדול לחברה אחת וחוסר וודאות לגבי יכולת הרכבת (גם מבחינות בטיחותיות) לנסוע בזווית המנהרה שתיווצר. אני מניח שרק בעתיד נדע בה באמת יקרה...
בדיקת תוואי חלופי לרכבת המהירה י-ם
פורסם היום בעיתון הארץ שבעקבות דרישת הירוקים, יתכן (עוד לא סופי) שתערך בדיקה לשינוי התוואי של הרכבת המהירה לירושלים. כיום התכנון שהוא שאחרי הכניסה בגשר ליד אזור לטרון לתוך מנהרה, הרכבת תעבור במנהרה, גשר, מנהרה, גשר ואז בסוף במנהרה ארוכה של 11 ק"מ עד אזור מבשרת ציון. הירוקים רצים לבטל את הגשרים באמצע שטוענים שיפגעו בנוף ע"י הנמכת הגשר הראשוני (וכל התוואי) ב - 20 מטרים ובעצם ליצור מנהרה אחת רציפה של 17 ק"מ מלטרון ואז אזור מברת ציון ללא הגשרים באמצע שיפגעו לטענתם באופן בלתי הפיך בנוף (גם בזמן הבנייה וגם לאחר מכן). הטענות בעד המנהרה הארוכה היא שתקופת בנייתה (נטו) יהיה קצר יותר מכל מערכת המנהרות וגשרים כי אז יוכלו ליישם שיטת חדישה יותר בכריית מנהרות וכמו כן תהייה זולה יותר (בגלל שיטת הכרייה) ותפגע פחות בנוף. הטיעונים נגד הם כמובן חוסר הרצון לפתוח ולשנות את תוכנית הקו שיכול לעקב בשנים רבות את בניית הרכבת (הירוקים טוענים שזה יקח רק 6 חודשים, אך לא כך הרכבת), בעייתיות בליצור מכרז כל-כך גדול לחברה אחת וחוסר וודאות לגבי יכולת הרכבת (גם מבחינות בטיחותיות) לנסוע בזווית המנהרה שתיווצר. אני מניח שרק בעתיד נדע בה באמת יקרה...