בדיקת תוואי חלופי לרכבת המהירה י-ם

מצב
הנושא נעול.

wakshlak

New member
בדיקת תוואי חלופי לרכבת המהירה י-ם

בדיקת תוואי חלופי לרכבת המהירה י-ם
פורסם היום בעיתון הארץ שבעקבות דרישת הירוקים, יתכן (עוד לא סופי) שתערך בדיקה לשינוי התוואי של הרכבת המהירה לירושלים. כיום התכנון שהוא שאחרי הכניסה בגשר ליד אזור לטרון לתוך מנהרה, הרכבת תעבור במנהרה, גשר, מנהרה, גשר ואז בסוף במנהרה ארוכה של 11 ק"מ עד אזור מבשרת ציון. הירוקים רצים לבטל את הגשרים באמצע שטוענים שיפגעו בנוף ע"י הנמכת הגשר הראשוני (וכל התוואי) ב - 20 מטרים ובעצם ליצור מנהרה אחת רציפה של 17 ק"מ מלטרון ואז אזור מברת ציון ללא הגשרים באמצע שיפגעו לטענתם באופן בלתי הפיך בנוף (גם בזמן הבנייה וגם לאחר מכן). הטענות בעד המנהרה הארוכה היא שתקופת בנייתה (נטו) יהיה קצר יותר מכל מערכת המנהרות וגשרים כי אז יוכלו ליישם שיטת חדישה יותר בכריית מנהרות וכמו כן תהייה זולה יותר (בגלל שיטת הכרייה) ותפגע פחות בנוף. הטיעונים נגד הם כמובן חוסר הרצון לפתוח ולשנות את תוכנית הקו שיכול לעקב בשנים רבות את בניית הרכבת (הירוקים טוענים שזה יקח רק 6 חודשים, אך לא כך הרכבת), בעייתיות בליצור מכרז כל-כך גדול לחברה אחת וחוסר וודאות לגבי יכולת הרכבת (גם מבחינות בטיחותיות) לנסוע בזווית המנהרה שתיווצר. אני מניח שרק בעתיד נדע בה באמת יקרה...
 

fireman

New member
איזה יופי.....הם עוד פעם

בדיקת תוואי חלופי לרכבת המהירה י-ם
פורסם היום בעיתון הארץ שבעקבות דרישת הירוקים, יתכן (עוד לא סופי) שתערך בדיקה לשינוי התוואי של הרכבת המהירה לירושלים. כיום התכנון שהוא שאחרי הכניסה בגשר ליד אזור לטרון לתוך מנהרה, הרכבת תעבור במנהרה, גשר, מנהרה, גשר ואז בסוף במנהרה ארוכה של 11 ק"מ עד אזור מבשרת ציון. הירוקים רצים לבטל את הגשרים באמצע שטוענים שיפגעו בנוף ע"י הנמכת הגשר הראשוני (וכל התוואי) ב - 20 מטרים ובעצם ליצור מנהרה אחת רציפה של 17 ק"מ מלטרון ואז אזור מברת ציון ללא הגשרים באמצע שיפגעו לטענתם באופן בלתי הפיך בנוף (גם בזמן הבנייה וגם לאחר מכן). הטענות בעד המנהרה הארוכה היא שתקופת בנייתה (נטו) יהיה קצר יותר מכל מערכת המנהרות וגשרים כי אז יוכלו ליישם שיטת חדישה יותר בכריית מנהרות וכמו כן תהייה זולה יותר (בגלל שיטת הכרייה) ותפגע פחות בנוף. הטיעונים נגד הם כמובן חוסר הרצון לפתוח ולשנות את תוכנית הקו שיכול לעקב בשנים רבות את בניית הרכבת (הירוקים טוענים שזה יקח רק 6 חודשים, אך לא כך הרכבת), בעייתיות בליצור מכרז כל-כך גדול לחברה אחת וחוסר וודאות לגבי יכולת הרכבת (גם מבחינות בטיחותיות) לנסוע בזווית המנהרה שתיווצר. אני מניח שרק בעתיד נדע בה באמת יקרה...
איזה יופי.....הם עוד פעם
סוללים קו בלי לבדוק שיש להם ציוד מתאים.... בסוף יביאו לקו לירושלים רכבות מהלונה פארק בתל אביב.
 

mucool2

New member
איפה קראת את זה?

איזה יופי.....הם עוד פעם
סוללים קו בלי לבדוק שיש להם ציוד מתאים.... בסוף יביאו לקו לירושלים רכבות מהלונה פארק בתל אביב.
איפה קראת את זה?
החלופה המוצעת - הנמכת הקו ב-20 מטר - תצריך שיפועים גדולים מאלה שהיו מתוכננים בתוואי המקורי (זה שאושר) ולכן לא נראית לי ישימה במיוחד (כמו תחנה במבשרת). חוצמזה, מנהרה של 11 ק"מ בנופים היפים ביותר בארץ זה כבר לא הכי כיף, אז לקבור גם את הקטע היחיד שאיכשהו נשאר בחוץ? הנסיעה בין ירושלים לתל אביב תהפוך ל"חור שחור". חוצמחוצמזה, כבר העליתי את הקישור בשרשור אחר...
 

fireman

New member
כאן.

איפה קראת את זה?
החלופה המוצעת - הנמכת הקו ב-20 מטר - תצריך שיפועים גדולים מאלה שהיו מתוכננים בתוואי המקורי (זה שאושר) ולכן לא נראית לי ישימה במיוחד (כמו תחנה במבשרת). חוצמזה, מנהרה של 11 ק"מ בנופים היפים ביותר בארץ זה כבר לא הכי כיף, אז לקבור גם את הקטע היחיד שאיכשהו נשאר בחוץ? הנסיעה בין ירושלים לתל אביב תהפוך ל"חור שחור". חוצמחוצמזה, כבר העליתי את הקישור בשרשור אחר...
כאן.
"בעייתיות בליצור מכרז כל-כך גדול לחברה אחת וחוסר וודאות לגבי יכולת הרכבת (גם מבחינות בטיחותיות) לנסוע בזווית המנהרה שתיווצר."
 

mucool2

New member
זה במקרה שיחליטו לשנות את התוואי

כאן.
"בעייתיות בליצור מכרז כל-כך גדול לחברה אחת וחוסר וודאות לגבי יכולת הרכבת (גם מבחינות בטיחותיות) לנסוע בזווית המנהרה שתיווצר."
זה במקרה שיחליטו לשנות את התוואי
לא נראה לי סביר בכל אופן.
 
הבעיה הקריטית היא שדרוש תכנון מפורט

בדיקת תוואי חלופי לרכבת המהירה י-ם
פורסם היום בעיתון הארץ שבעקבות דרישת הירוקים, יתכן (עוד לא סופי) שתערך בדיקה לשינוי התוואי של הרכבת המהירה לירושלים. כיום התכנון שהוא שאחרי הכניסה בגשר ליד אזור לטרון לתוך מנהרה, הרכבת תעבור במנהרה, גשר, מנהרה, גשר ואז בסוף במנהרה ארוכה של 11 ק"מ עד אזור מבשרת ציון. הירוקים רצים לבטל את הגשרים באמצע שטוענים שיפגעו בנוף ע"י הנמכת הגשר הראשוני (וכל התוואי) ב - 20 מטרים ובעצם ליצור מנהרה אחת רציפה של 17 ק"מ מלטרון ואז אזור מברת ציון ללא הגשרים באמצע שיפגעו לטענתם באופן בלתי הפיך בנוף (גם בזמן הבנייה וגם לאחר מכן). הטענות בעד המנהרה הארוכה היא שתקופת בנייתה (נטו) יהיה קצר יותר מכל מערכת המנהרות וגשרים כי אז יוכלו ליישם שיטת חדישה יותר בכריית מנהרות וכמו כן תהייה זולה יותר (בגלל שיטת הכרייה) ותפגע פחות בנוף. הטיעונים נגד הם כמובן חוסר הרצון לפתוח ולשנות את תוכנית הקו שיכול לעקב בשנים רבות את בניית הרכבת (הירוקים טוענים שזה יקח רק 6 חודשים, אך לא כך הרכבת), בעייתיות בליצור מכרז כל-כך גדול לחברה אחת וחוסר וודאות לגבי יכולת הרכבת (גם מבחינות בטיחותיות) לנסוע בזווית המנהרה שתיווצר. אני מניח שרק בעתיד נדע בה באמת יקרה...
הבעיה הקריטית היא שדרוש תכנון מפורט
חדש. וכאן צריכים להיכנס אל התמונה עשרות רבות של מתכננים מחדש. לכל מתכנן כזה יש כבר עומס עבודה משלו בפרוייקטים אחרים. אם ישונה התוואי (ואני לא מביע דעה בעד או נגד) יווצר מצב בו צדקתי כבר בשלהי 2002 (ראה ארכיון הפורום) בו הנחתי הנחת עבודה שהקו המהיר לירושלים יפתח בסוף שנת 2017. התאריך 2017 שיקלל תכנון מפורט נוסף כתוצאה משינוי התוואי. אם לא ישונה התוואי, גם אז מדובר על שנת 2012. החלום היפה של פתיחת הקו המהיר בשנת 2009 הינו חלום באספמייה. לא יתכן. אחת הבעיות המסובכות היא סוג אבן החציבה בהרי ירושלים. החציבה תהיה מאוד איטית וקשה. בעיה קריטית נוספת: צפה לכמות נכבדה של עתיקות לאורך התוואי. לאורך התוואי ארעו לאורך ההיסטוריה קרבות חשובים. כולל אזור שער הגיא ואזור בית חורון. יהודה המכבי למשל הותיר אחריו שובל רב של ממצאים... יום טוב.
 

mucool2

New member
העתיקות יהיו בעיה רק באזור פתחי

הבעיה הקריטית היא שדרוש תכנון מפורט
חדש. וכאן צריכים להיכנס אל התמונה עשרות רבות של מתכננים מחדש. לכל מתכנן כזה יש כבר עומס עבודה משלו בפרוייקטים אחרים. אם ישונה התוואי (ואני לא מביע דעה בעד או נגד) יווצר מצב בו צדקתי כבר בשלהי 2002 (ראה ארכיון הפורום) בו הנחתי הנחת עבודה שהקו המהיר לירושלים יפתח בסוף שנת 2017. התאריך 2017 שיקלל תכנון מפורט נוסף כתוצאה משינוי התוואי. אם לא ישונה התוואי, גם אז מדובר על שנת 2012. החלום היפה של פתיחת הקו המהיר בשנת 2009 הינו חלום באספמייה. לא יתכן. אחת הבעיות המסובכות היא סוג אבן החציבה בהרי ירושלים. החציבה תהיה מאוד איטית וקשה. בעיה קריטית נוספת: צפה לכמות נכבדה של עתיקות לאורך התוואי. לאורך התוואי ארעו לאורך ההיסטוריה קרבות חשובים. כולל אזור שער הגיא ואזור בית חורון. יהודה המכבי למשל הותיר אחריו שובל רב של ממצאים... יום טוב.
העתיקות יהיו בעיה רק באזור פתחי
המנהרות, שזה שטח קטן יחסית לכלל התוואי. אף אחד לא מצפה למצוא עתיקות בעומק הסלע. בעניין החציבה, מדובר אמנם בסלע קשה, אבל יש קשים ממנו (באלפים למשל) ויש שיטות לא רעות להתמודד עם זה.
 
יש המון אתרים באזור ! לקבלת רשימה

העתיקות יהיו בעיה רק באזור פתחי
המנהרות, שזה שטח קטן יחסית לכלל התוואי. אף אחד לא מצפה למצוא עתיקות בעומק הסלע. בעניין החציבה, מדובר אמנם בסלע קשה, אבל יש קשים ממנו (באלפים למשל) ויש שיטות לא רעות להתמודד עם זה.
יש המון אתרים באזור ! לקבלת רשימה
חלקית, פנה לרשות העתיקות. האזור רווי בעתיקות. כבר ידוע על עיכובים אדירים בעטיה של בעיה זו. אל תשכח גם את הבעיה הפוליטית. לדעתי, יהיה עיכוב משמעותי בחציבה מעבר לקו הירוק גם אם זה אושר ע"י מזוז. הבעיה היא שזה לא אושר ע"י הצד השני שהבטיח צרות צרורות ואני נוטה להאמין שיהיו בעיות קשות עם זה.
 

בועז ל

New member
אביתר הפתעת אותי ! 2017?!

יש המון אתרים באזור ! לקבלת רשימה
חלקית, פנה לרשות העתיקות. האזור רווי בעתיקות. כבר ידוע על עיכובים אדירים בעטיה של בעיה זו. אל תשכח גם את הבעיה הפוליטית. לדעתי, יהיה עיכוב משמעותי בחציבה מעבר לקו הירוק גם אם זה אושר ע"י מזוז. הבעיה היא שזה לא אושר ע"י הצד השני שהבטיח צרות צרורות ואני נוטה להאמין שיהיו בעיות קשות עם זה.
אביתר הפתעת אותי ! 2017?!
מיידית כשחקן החיזוק שלי לענייני A1 יחד עם עמית שחזר בתשובה , או ליתר דיוק בדחייה
. בעניין הקברים חשוב לזכור כי צורות התישבות קדומות נבנו במקרים רבים כשכבה ע"ג שכבה. כך בנויים תילי עתיקות ובמקרים רבים מציאת עתיקות בשכבה מסוימת מאפשרת קביעת תארוך לממצאים. מכאן שהסיכוי למציאת קברים בתוואי אינו בהכרח נמוך.
 

בועז ל

New member
חסר בפתיחה: אני מחתים אותך מיידית

אביתר הפתעת אותי ! 2017?!
מיידית כשחקן החיזוק שלי לענייני A1 יחד עם עמית שחזר בתשובה , או ליתר דיוק בדחייה
. בעניין הקברים חשוב לזכור כי צורות התישבות קדומות נבנו במקרים רבים כשכבה ע"ג שכבה. כך בנויים תילי עתיקות ובמקרים רבים מציאת עתיקות בשכבה מסוימת מאפשרת קביעת תארוך לממצאים. מכאן שהסיכוי למציאת קברים בתוואי אינו בהכרח נמוך.
חסר בפתיחה: אני מחתים אותך מיידית
 

fireman

New member
אין שום ספק שכל שינוי בתוכנית

הבעיה הקריטית היא שדרוש תכנון מפורט
חדש. וכאן צריכים להיכנס אל התמונה עשרות רבות של מתכננים מחדש. לכל מתכנן כזה יש כבר עומס עבודה משלו בפרוייקטים אחרים. אם ישונה התוואי (ואני לא מביע דעה בעד או נגד) יווצר מצב בו צדקתי כבר בשלהי 2002 (ראה ארכיון הפורום) בו הנחתי הנחת עבודה שהקו המהיר לירושלים יפתח בסוף שנת 2017. התאריך 2017 שיקלל תכנון מפורט נוסף כתוצאה משינוי התוואי. אם לא ישונה התוואי, גם אז מדובר על שנת 2012. החלום היפה של פתיחת הקו המהיר בשנת 2009 הינו חלום באספמייה. לא יתכן. אחת הבעיות המסובכות היא סוג אבן החציבה בהרי ירושלים. החציבה תהיה מאוד איטית וקשה. בעיה קריטית נוספת: צפה לכמות נכבדה של עתיקות לאורך התוואי. לאורך התוואי ארעו לאורך ההיסטוריה קרבות חשובים. כולל אזור שער הגיא ואזור בית חורון. יהודה המכבי למשל הותיר אחריו שובל רב של ממצאים... יום טוב.
אין שום ספק שכל שינוי בתוכנית
דורשת תכנון מחדש על כל התלויים בו ונעשים במהלכו.... כאשר מדבור בפרוייקט שמשתרע על שטח גדול המשימה מורכבת פי כמה וכמה ועל אחת כמה וכמה כשהשינויים הם שינויים מהותיים מאוד כמו החלפת גשר במנהרה מה שכנראה ישפיע על כל מהלך התוואי בהמשך הקו ואינו נוגע אך ורק לקטע הטעון תכנון מחדש.
 
הבעיה הקריטית: בטיחות !!! אם אתה

אין שום ספק שכל שינוי בתוכנית
דורשת תכנון מחדש על כל התלויים בו ונעשים במהלכו.... כאשר מדבור בפרוייקט שמשתרע על שטח גדול המשימה מורכבת פי כמה וכמה ועל אחת כמה וכמה כשהשינויים הם שינויים מהותיים מאוד כמו החלפת גשר במנהרה מה שכנראה ישפיע על כל מהלך התוואי בהמשך הקו ואינו נוגע אך ורק לקטע הטעון תכנון מחדש.
הבעיה הקריטית: בטיחות !!! אם אתה
חופר מנהרה אחת באורך של 17 ק"מ וחס וחלילה פורצת שריפה באמצע הדרך אזי חיי אדם חשובים יותר מכל טבע ונוף ! נוף אפשר לשקם. חיי אדם שהלכו, לא ניתן לשקם. וחוצמיזה: אני לא רואה שום בעיה עם הגשרים. לדעתי, הם רק מוסיפים יופי וחן כמו בכל מדינה אירופאית מתוקנת ועתירת גשרים. נזק נופי הוא תמיד הפיך ! הם טוענים שלא כי זה נובע מבורות או מחוסר רצון של "זקנים" לשנות סדרים. ולכן, אני שולל לחלוטין את נימוקי הירוקים. חיי אדם וקו מהיר חשובים יותר מכל טיעון לא מבוסס שלהם. גם כאשר בנו התורכים את הקו המקורי, נוצרו נזקים. הטבע תיקן לבד. ושים לב היטב שפחות משנה מאז נבנו הקירות המלאכותיים בקו הישן לירושלים, הם כבר מוריקים וסביבתם נמלאת צמחייה חדשה ורעננה שרק תיקנה את הנוף שהיה נראה מוזנח לפני השיפוץ. הדבר ניכר במיוחד במפגש עם כביש 386 ובגן היפה - בבוסתן החדש שלמרגלות הגשר. פשוט תענוג לעיניים !!!
 

mucool2

New member
יש לך תמונות?

הבעיה הקריטית: בטיחות !!! אם אתה
חופר מנהרה אחת באורך של 17 ק"מ וחס וחלילה פורצת שריפה באמצע הדרך אזי חיי אדם חשובים יותר מכל טבע ונוף ! נוף אפשר לשקם. חיי אדם שהלכו, לא ניתן לשקם. וחוצמיזה: אני לא רואה שום בעיה עם הגשרים. לדעתי, הם רק מוסיפים יופי וחן כמו בכל מדינה אירופאית מתוקנת ועתירת גשרים. נזק נופי הוא תמיד הפיך ! הם טוענים שלא כי זה נובע מבורות או מחוסר רצון של "זקנים" לשנות סדרים. ולכן, אני שולל לחלוטין את נימוקי הירוקים. חיי אדם וקו מהיר חשובים יותר מכל טיעון לא מבוסס שלהם. גם כאשר בנו התורכים את הקו המקורי, נוצרו נזקים. הטבע תיקן לבד. ושים לב היטב שפחות משנה מאז נבנו הקירות המלאכותיים בקו הישן לירושלים, הם כבר מוריקים וסביבתם נמלאת צמחייה חדשה ורעננה שרק תיקנה את הנוף שהיה נראה מוזנח לפני השיפוץ. הדבר ניכר במיוחד במפגש עם כביש 386 ובגן היפה - בבוסתן החדש שלמרגלות הגשר. פשוט תענוג לעיניים !!!
יש לך תמונות?
 
עצי אגוז וזית והחורש הטבעי נראה

הבעיה הקריטית: בטיחות !!! אם אתה
חופר מנהרה אחת באורך של 17 ק"מ וחס וחלילה פורצת שריפה באמצע הדרך אזי חיי אדם חשובים יותר מכל טבע ונוף ! נוף אפשר לשקם. חיי אדם שהלכו, לא ניתן לשקם. וחוצמיזה: אני לא רואה שום בעיה עם הגשרים. לדעתי, הם רק מוסיפים יופי וחן כמו בכל מדינה אירופאית מתוקנת ועתירת גשרים. נזק נופי הוא תמיד הפיך ! הם טוענים שלא כי זה נובע מבורות או מחוסר רצון של "זקנים" לשנות סדרים. ולכן, אני שולל לחלוטין את נימוקי הירוקים. חיי אדם וקו מהיר חשובים יותר מכל טיעון לא מבוסס שלהם. גם כאשר בנו התורכים את הקו המקורי, נוצרו נזקים. הטבע תיקן לבד. ושים לב היטב שפחות משנה מאז נבנו הקירות המלאכותיים בקו הישן לירושלים, הם כבר מוריקים וסביבתם נמלאת צמחייה חדשה ורעננה שרק תיקנה את הנוף שהיה נראה מוזנח לפני השיפוץ. הדבר ניכר במיוחד במפגש עם כביש 386 ובגן היפה - בבוסתן החדש שלמרגלות הגשר. פשוט תענוג לעיניים !!!
עצי אגוז וזית והחורש הטבעי נראה
מצויין. כיף לבוא לשם לפיקניק. בנו גם טרסות חדשות ושתלו צמחים ועצים מקוריים למקום אם כי אני תמיד דוגל לתת לטבע לעשות את שלו ולכן זו עלולה להראות דילמה של הדברים.
 
טעות-נזק נופי הוא גם לא הפיך תמיד

הבעיה הקריטית: בטיחות !!! אם אתה
חופר מנהרה אחת באורך של 17 ק"מ וחס וחלילה פורצת שריפה באמצע הדרך אזי חיי אדם חשובים יותר מכל טבע ונוף ! נוף אפשר לשקם. חיי אדם שהלכו, לא ניתן לשקם. וחוצמיזה: אני לא רואה שום בעיה עם הגשרים. לדעתי, הם רק מוסיפים יופי וחן כמו בכל מדינה אירופאית מתוקנת ועתירת גשרים. נזק נופי הוא תמיד הפיך ! הם טוענים שלא כי זה נובע מבורות או מחוסר רצון של "זקנים" לשנות סדרים. ולכן, אני שולל לחלוטין את נימוקי הירוקים. חיי אדם וקו מהיר חשובים יותר מכל טיעון לא מבוסס שלהם. גם כאשר בנו התורכים את הקו המקורי, נוצרו נזקים. הטבע תיקן לבד. ושים לב היטב שפחות משנה מאז נבנו הקירות המלאכותיים בקו הישן לירושלים, הם כבר מוריקים וסביבתם נמלאת צמחייה חדשה ורעננה שרק תיקנה את הנוף שהיה נראה מוזנח לפני השיפוץ. הדבר ניכר במיוחד במפגש עם כביש 386 ובגן היפה - בבוסתן החדש שלמרגלות הגשר. פשוט תענוג לעיניים !!!
טעות-נזק נופי הוא גם לא הפיך תמיד
דוגמא! אתה הרי ירושלמי ומכיר את הכביש משער הגיא לעין חמד, שרוצים להרחיבו. לפי התוכניות המקוריות ירחיבו אתו ל3 נתיבים לכל כיוון, ולפחות משער הגיא לשורש בקו ישר!!! עכשיו תגיד לי הנזק הנופי הוא לא הפיך" כל פיתולי הדרך+הנוף היפהפה ייעלמו! אמנם חיי אדם יותר חשובים, אבל זה לא סיבה לזלזל באספקט הנופי.
 
הכל הפיך. השאלה היא רק כסף:

טעות-נזק נופי הוא גם לא הפיך תמיד
דוגמא! אתה הרי ירושלמי ומכיר את הכביש משער הגיא לעין חמד, שרוצים להרחיבו. לפי התוכניות המקוריות ירחיבו אתו ל3 נתיבים לכל כיוון, ולפחות משער הגיא לשורש בקו ישר!!! עכשיו תגיד לי הנזק הנופי הוא לא הפיך" כל פיתולי הדרך+הנוף היפהפה ייעלמו! אמנם חיי אדם יותר חשובים, אבל זה לא סיבה לזלזל באספקט הנופי.
הכל הפיך. השאלה היא רק כסף:
הרי אפשר לגדל אורז בחרמון אם רוצים. זה פשוט לא כלכלי. אם יש תקציב, הכל אפשרי. לגבי הכביש: על-פי התוכנית, יוקמו באזור גם מיצפורים. האזור די מוזנח כיום. עדיף לי הרוג אחד פחות על 1000 עצים נוספים. הכל הפיך והכל אפשרי. השאלה היא מה עושים בשיקום הנופי וכמה כסף משקיעים בו. לעיתים, השיקום רק מיטיב עם הטבע ולעיתים מזיק אם לא משקיעים מספיק כסף ומחשבה מקצועית. מסלול הרכבת מתחיל להיות יפה וירוק בדיוק כפי שהבטיחו המתכננים. אולי גם אזור הכביש לעין חמד רק ירויח מהשיקום ? מי יודע ?
 
הבעיה בישראל: חפיף. עושים שיקום

הכל הפיך. השאלה היא רק כסף:
הרי אפשר לגדל אורז בחרמון אם רוצים. זה פשוט לא כלכלי. אם יש תקציב, הכל אפשרי. לגבי הכביש: על-פי התוכנית, יוקמו באזור גם מיצפורים. האזור די מוזנח כיום. עדיף לי הרוג אחד פחות על 1000 עצים נוספים. הכל הפיך והכל אפשרי. השאלה היא מה עושים בשיקום הנופי וכמה כסף משקיעים בו. לעיתים, השיקום רק מיטיב עם הטבע ולעיתים מזיק אם לא משקיעים מספיק כסף ומחשבה מקצועית. מסלול הרכבת מתחיל להיות יפה וירוק בדיוק כפי שהבטיחו המתכננים. אולי גם אזור הכביש לעין חמד רק ירויח מהשיקום ? מי יודע ?
הבעיה בישראל: חפיף. עושים שיקום
חפיף. פה אני מסכים איתך לגמרי. צריך לשתף יותר אנשים בשיקום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה