בדיקה

iliyavo

New member
תגובה

תגובה
 
1 אכן, מרבית מקרי הפוליו בעולם המערבי בשלושים השנים האחרונות, נגרמו מהחיסון עצמו. מדינות מתפתחות עם רמת הגיינה נמוכה ומחסור במים ומזון נקיים ומזינים, סובלות עדין מתחלואה בפוליו שלא מהחיסון.
חיסון ה OPV מכיל וירוס חי-מוחלש, וככזה תמיד נושא פוטנציאל לתחלואה בפוליו, כפי שאנו רואים בדיווחים שונים. אני הייתי נמנע מחיסון זה בכל מקרה, גם אם הייתי מחליט לחסן נגד פוליו. היית מחסן רק עם ה IPV.

יעילות של 84%-100% אומרת שבקרב 84% עד 100% מהמתחסנים, נמדדו נוגדנים נגד הוירוס בדם לאחר החיסון (יעילות מחקרית).
אי אפשר לדעת מזה, כמה מהמחוסנים באמת יהיו מוגנים בזכות החיסון, בעת חשיפה לוירוס "האמיתי", ומה תמנע הגנה זו מהם (שיתוק קבוע, מחלה קלה, שיתוק זמני, מחלה א-סימפטומטית).
ללא קשר לתפקיד החיסון בהגנה עלינו, 90% מאלו שיחשפו לוירוס הפוליו - לא יפתחו תסמינים כלל (לא ידעו אפילו שנשאו את הוירוס). עוד כ 8% נוספים יחוו מחלה דמויית שפעת שתחלוף לגמרי, ורק אחוז אחד בלבד מהנחשפים לוירוס יחוו שיתוק (בד"כ א-סימטרי של הגפיים התחתונות) ומהם - עדין חלק גדול יחלים לגמרי ללא שיתוק קבוע. על כמה מאלה שישותקו באופן קבוע החיסון היה כביכול מונע מהם את זה? לא ידוע.
ניתוחים של תרומת החיסונים נגד פוליו עם כניסתם לשימוש בשנות החמישים בארה"ב ובישראל, מלמדים אותנו שלא ניתן לאמוד את תפקידם בהפחתת התחלואה:

ארה"ב, 1958, בדיקת 1,060 חולים: וירוס הפוליו נמצא בקרב 292. השאר – וירוסים אחרים. "במספר גדול של חולי פוליו משתק, כמו גם פוליו שאינו משתק, וירוס הפוליו לא היה הגורם ... מחקרים הראו שלא נצפו הבדלים קליניים בין זיהומים מוירוס הפוליו לזיהומים מהוירוסים האחרים ... וירוסי קוקסאקי ו echo היו אחראיים ליותר מקרים של פוליו שאינו משתק ודלקת קרום המוח א-ספטית מאשר וירוס הפוליו בעצמו"1
בארה"ב, שינו את ההגדרות של הפוליו בשנת 1955 עם כניסת החיסון נגד פוליו, באופן שיצר מצג שווא כאילו יש ירידה בפוליו בגלל החיסון (גם בישראל). התחלואה עם הכנסת החיסון דווקא עלתה.

ניתוח מפורט של הפוליו בשנות החמישים בישראל מעלה שורה של ממצאים אשר הביאו את החוקרים להסיק שיש יותר מדי גורמים ש "לא מאפשרים הבנת האפידמיולוגיה של המחלה בשנים בהם הוחל החיסון ולכן לא ניתן לבצע ניתוח אמין באשר לאפקט החיסון בשנים אלו". בין השאר מציינים החוקרים שמשנת 1957, השנה בה החלו לחסן את האוכלוסייה, הפסיקו לרשום דיווחים על פוליו שאינו משתק.2

---
1. Gordon C. Brown, et. al., LABORATORY DATA ON THE DETROIT POLIOMYELITIS EPIDEMIC—1958, JAMA. 1960;172(8):807-812
2. A. Michael Davies et al, Epidemiology of Poliomyelitis in Israel, 1952-1959, Bull. WHO 1960, 23, 53-72

==================================


למותר לציין שמעולם לא חוויתי תקלות שכאלה בעבודה כמנהל הפורום או כמשתמש בפורומים אחרים.

אודה לכם על סיוע מהיר בפיענוח מקור הבעיה החוזרת הזו ופתרונה.
 
למעלה