בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת

מצב
הנושא נעול.

SababaGuy

New member
בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת

בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
אבל פחות מ-200 אלף עולים לרכבת בתחנות השונות בכל יום ■ מסביב לתחנת בת ים יוספטל, למשל, גרים 184 אלף ישראלים - אבל רק 2,900 עולים על הרכבת בתחנה מדי יום
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001040679
 

easyJet

New member
נתונים מעניינים

בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
אבל פחות מ-200 אלף עולים לרכבת בתחנות השונות בכל יום ■ מסביב לתחנת בת ים יוספטל, למשל, גרים 184 אלף ישראלים - אבל רק 2,900 עולים על הרכבת בתחנה מדי יום
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001040679
נתונים מעניינים
מעניין מדוע לא כולם משתמשים, כי שעות הפעילות של הרכבת / מחירי הנסיעה מאוד גבוהים לדעתי לפחות בקטע בת ים תל אביב, במקומות אחרים כמו בלוד אין תחבורה תקינה לאזור הרכבת, האוטובוסים לא עומדים בלוחות הזמנים.
 

טשאפק 2

New member
2 ק"מ זה הרבה

בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
אבל פחות מ-200 אלף עולים לרכבת בתחנות השונות בכל יום ■ מסביב לתחנת בת ים יוספטל, למשל, גרים 184 אלף ישראלים - אבל רק 2,900 עולים על הרכבת בתחנה מדי יום
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001040679
2 ק"מ זה הרבה
אם יעדו של חולוני או בת-ימי נמצא בת"א, אין היגיון שילך 20 דקות ויותר כדי לתפוס רכבת, כאשר ברוב המקרים תחנת האוטובוס תהיה קרובה בהרבה לביתו. (אפילו אם היעד נמצא ממש סמוך לתחנת רכבת וזה כמובן לא תמיד המצב).

הם טוענים ש"שימוש דליל ברכבת נובע גם מאיכות הדרך אל התחנות", יש בזה משהו, אבל זה דווקא לא רלוונטי לתחנת יוספטל. הדרך לשם (לפחות מהצד החולוני) היא דרך עירונית סבירה בהחלט, לאורך רחובות נוחים ונעימים למדי להליכה ועם חנויות, בנקים וכו' לחובבי הסידורים. כלומר הסיבה העיקרית לכך שאין יותר נוסעים ביוספטל אינה דרכו של הנוסע לתחנה, אלא הרכבות שמחכות לו כשכבר הגיע אליה - לאן הן נוסעות, מה מחירן, מה תדירותן. היתרון המובהק באמת של הרכבת, לתושבי האיזור, הוא אם במקרה הם צריכים להגיע להוד השרון או לקריית אריה, וזה כמובן רלוונטי רק למיעוט.

הנתונים עבור חלק מן התחנות חסרי פשר.למשל נתב"ג - לטענתם 7500 איש גרים במרחק 2 ק"מ מהתחנה (מעניין איפה?) ומספר העולים אליה מדי יום הוא 60% ממספר הגרים בקרבתה, די ברור שאיש לא הולך ברגל לתחנה ורוב רובם של העולים הם משתמשי שדה התעופה.

לעומת זאת הנתונים על נהרייה ועכו הם כן רלוונטים עד כמה שאני מכיר, והם די מרשימים - מספר העולים לרכבת מדי יום הוא 11-12 אחוז מהגרים בטווח 2 ק"מ. אני חושב ששם דווקא יש חפיפה גבוהה בין תושבי האיזור לעולים בתחנה.
 

down under

New member
בתחנת האגן דאז (אופס, נתב"ג*)

2 ק"מ זה הרבה
אם יעדו של חולוני או בת-ימי נמצא בת"א, אין היגיון שילך 20 דקות ויותר כדי לתפוס רכבת, כאשר ברוב המקרים תחנת האוטובוס תהיה קרובה בהרבה לביתו. (אפילו אם היעד נמצא ממש סמוך לתחנת רכבת וזה כמובן לא תמיד המצב).

הם טוענים ש"שימוש דליל ברכבת נובע גם מאיכות הדרך אל התחנות", יש בזה משהו, אבל זה דווקא לא רלוונטי לתחנת יוספטל. הדרך לשם (לפחות מהצד החולוני) היא דרך עירונית סבירה בהחלט, לאורך רחובות נוחים ונעימים למדי להליכה ועם חנויות, בנקים וכו' לחובבי הסידורים. כלומר הסיבה העיקרית לכך שאין יותר נוסעים ביוספטל אינה דרכו של הנוסע לתחנה, אלא הרכבות שמחכות לו כשכבר הגיע אליה - לאן הן נוסעות, מה מחירן, מה תדירותן. היתרון המובהק באמת של הרכבת, לתושבי האיזור, הוא אם במקרה הם צריכים להגיע להוד השרון או לקריית אריה, וזה כמובן רלוונטי רק למיעוט.

הנתונים עבור חלק מן התחנות חסרי פשר.למשל נתב"ג - לטענתם 7500 איש גרים במרחק 2 ק"מ מהתחנה (מעניין איפה?) ומספר העולים אליה מדי יום הוא 60% ממספר הגרים בקרבתה, די ברור שאיש לא הולך ברגל לתחנה ורוב רובם של העולים הם משתמשי שדה התעופה.

לעומת זאת הנתונים על נהרייה ועכו הם כן רלוונטים עד כמה שאני מכיר, והם די מרשימים - מספר העולים לרכבת מדי יום הוא 11-12 אחוז מהגרים בטווח 2 ק"מ. אני חושב ששם דווקא יש חפיפה גבוהה בין תושבי האיזור לעולים בתחנה.
בתחנת האגן דאז (אופס, נתב"ג*)
אני מניח שהכוונה למי שעובד יום יום (או כמעט יום יום) במתחם נתב"ג העצום.
יש לך מאות דיילי קרקע (בעיקר דיילות), סלקטורים/יות, זבנים/יות בחנויות הדיוטי פרי, זבנים/יות בחנויות במתחם שחקים הפתוח לכל הציבור,
מאבטחים גלויים וסמויים בטרמינל 3, שוטרי משטרת ישראל שמשרתים בתחנת נתב"ג, קציני בטחון ועוזריהם בחנויות הדיוטי פרי (דניאל בוכמן מיודענו עבד בעברו
בתפקיד זה), טכנאים, סבלים, נהגי אוטובוס שמסיעים למטוסים שלא מחוברים לשרוול,
חשמלאים ועוד.

להערכתי ביממה מלאה, לא ששי שבת (אם כי רוב הדברים פתוחים שם גם בשבת), יש משהו של סביב 10,000 שעובדים בנתב"ג.


* - כיצד הגעתי מנתב"ג להאגן דאז?
נתב"ג, נתבגן דאז, האגן דאז. משחק טפשי של הצלילים שמרכיבים את המלה נתב"ג.
 

טשאפק 2

New member
לא, מדובר על אנשים שגרים במרחק 2

בתחנת האגן דאז (אופס, נתב"ג*)
אני מניח שהכוונה למי שעובד יום יום (או כמעט יום יום) במתחם נתב"ג העצום.
יש לך מאות דיילי קרקע (בעיקר דיילות), סלקטורים/יות, זבנים/יות בחנויות הדיוטי פרי, זבנים/יות בחנויות במתחם שחקים הפתוח לכל הציבור,
מאבטחים גלויים וסמויים בטרמינל 3, שוטרי משטרת ישראל שמשרתים בתחנת נתב"ג, קציני בטחון ועוזריהם בחנויות הדיוטי פרי (דניאל בוכמן מיודענו עבד בעברו
בתפקיד זה), טכנאים, סבלים, נהגי אוטובוס שמסיעים למטוסים שלא מחוברים לשרוול,
חשמלאים ועוד.

להערכתי ביממה מלאה, לא ששי שבת (אם כי רוב הדברים פתוחים שם גם בשבת), יש משהו של סביב 10,000 שעובדים בנתב"ג.


* - כיצד הגעתי מנתב"ג להאגן דאז?
נתב"ג, נתבגן דאז, האגן דאז. משחק טפשי של הצלילים שמרכיבים את המלה נתב"ג.
לא, מדובר על אנשים שגרים במרחק 2
ק"מ מהתחנה, לא אנשים שעובדים בטווח זה. יכול להיות שבטווח 2 ק"מ מתחנת נתב"ג (בקו אווירי, ששונה מאד מהמסלול בפועל) נמצאים חלק מהמושבים בסביבה, כגון צפריה, יגל, אחיעזר.
 
כי רובם לא צריכים את הרכבת ליעד, או שהזמן ארוך מידי

בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
אבל פחות מ-200 אלף עולים לרכבת בתחנות השונות בכל יום ■ מסביב לתחנת בת ים יוספטל, למשל, גרים 184 אלף ישראלים - אבל רק 2,900 עולים על הרכבת בתחנה מדי יום
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001040679
כי רובם לא צריכים את הרכבת ליעד, או שהזמן ארוך מידי
אפשר לומר ש7 מיליון ישראלים, גרים פחות מחצי ק"מ מתחנת אוטובוס קרובה ובכל זאת רובם לא עולים על האוטובוס.
 

orchilit

New member


כי רובם לא צריכים את הרכבת ליעד, או שהזמן ארוך מידי
אפשר לומר ש7 מיליון ישראלים, גרים פחות מחצי ק"מ מתחנת אוטובוס קרובה ובכל זאת רובם לא עולים על האוטובוס.
 

cwen

New member
אבל צריך שהרכבת גם תוביל ליעד

בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
אבל פחות מ-200 אלף עולים לרכבת בתחנות השונות בכל יום ■ מסביב לתחנת בת ים יוספטל, למשל, גרים 184 אלף ישראלים - אבל רק 2,900 עולים על הרכבת בתחנה מדי יום
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001040679
אבל צריך שהרכבת גם תוביל ליעד
אני גרה רבע שעה הליכה מרכבת מרכז (או שתי תחנות באוטובוס). ממש נוח. רק אין לנו ממש לאן לנסוע עם הרכבת, כי אני עובדת ברמת החייל והבן זוג עובד בירושלים.
&nbsp
ולא, אפילו עם השאטל החדש מתחנת בני ברק לא ישתלם לי לנסוע ברכבת.
 

Ynhockey

New member
טוב שלא אמרו 10 ק"מ

בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
אבל פחות מ-200 אלף עולים לרכבת בתחנות השונות בכל יום ■ מסביב לתחנת בת ים יוספטל, למשל, גרים 184 אלף ישראלים - אבל רק 2,900 עולים על הרכבת בתחנה מדי יום
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001040679
טוב שלא אמרו 10 ק"מ
ראשית, מתנצל על כך שבימים האחרונים אני מגיב בפורום בעיקר בציניות, זה פשוט יצא כך...
בכל אופן, כמו שכבר אמרו פה, אין משמעות לנתון מהסוג הזה. 2 ק"מ זה המון. אם רוצים נתון יותר הגיוני, צריך לבדוק מרחק בפועל של כ־1 ק"מ, שזה משהו כמו 600–700 מ' מרחק אווירי (בדרך כלל). אז יגלו שאף אחד לא גר ליד הרבה מאוד תחנות.
&nbsp
אני חושב שדווקא נושא היעד פחות בעייתי: יש תחנות בהמון אזורי תעסוקה בארץ, למשל תחנות ת"א, רחובות, חיפה, באר שבע ועוד. אבל אם מסתכלים על תחנות שבאמת נמצאות במרחק הליכה מאזורי אוכלוסייה גדולים, מגלים שיש בודדות. יוספטל, ת"א מרכז, ת"א השלום, קריית מוצקין, עכו, נהריה, אולי עוד כמה.
&nbsp
הבעיה העיקרית של יוספטל היא התדירות (שתי רכבות בשעה לת"א בשעות השיא, בושה), וכנראה גם המחיר. אכן יש כמה תחנות שההליכה ברגל אליהן לא נוחה בעליל (למשל, בני ברק ופ"ת סגולה). בראשל"צ הראשונים המסלול העקיף מהווה בעיה.
&nbsp
אבל עם כל הבעיה שאכן יש, הבעיה העיקרית לדעתי נשארה שאין מספיק תחנות במרכזי ערים. אין תחנות בתוך פ"ת, אשדוד, אשקלון, רחובות ועוד ערים גדולות--ולא מתוכנן (וחבל מאוד). גם עם נגישות בינונית מינוס, תחנות כאלה היו עושות מהפכה בשירותי הרכבת בארץ, ובערים הללו בפרט.
 

Rubim88

New member
סביר שכשהם מדברים על 2 ק"מ

טוב שלא אמרו 10 ק"מ
ראשית, מתנצל על כך שבימים האחרונים אני מגיב בפורום בעיקר בציניות, זה פשוט יצא כך...
בכל אופן, כמו שכבר אמרו פה, אין משמעות לנתון מהסוג הזה. 2 ק"מ זה המון. אם רוצים נתון יותר הגיוני, צריך לבדוק מרחק בפועל של כ־1 ק"מ, שזה משהו כמו 600–700 מ' מרחק אווירי (בדרך כלל). אז יגלו שאף אחד לא גר ליד הרבה מאוד תחנות.
&nbsp
אני חושב שדווקא נושא היעד פחות בעייתי: יש תחנות בהמון אזורי תעסוקה בארץ, למשל תחנות ת"א, רחובות, חיפה, באר שבע ועוד. אבל אם מסתכלים על תחנות שבאמת נמצאות במרחק הליכה מאזורי אוכלוסייה גדולים, מגלים שיש בודדות. יוספטל, ת"א מרכז, ת"א השלום, קריית מוצקין, עכו, נהריה, אולי עוד כמה.
&nbsp
הבעיה העיקרית של יוספטל היא התדירות (שתי רכבות בשעה לת"א בשעות השיא, בושה), וכנראה גם המחיר. אכן יש כמה תחנות שההליכה ברגל אליהן לא נוחה בעליל (למשל, בני ברק ופ"ת סגולה). בראשל"צ הראשונים המסלול העקיף מהווה בעיה.
&nbsp
אבל עם כל הבעיה שאכן יש, הבעיה העיקרית לדעתי נשארה שאין מספיק תחנות במרכזי ערים. אין תחנות בתוך פ"ת, אשדוד, אשקלון, רחובות ועוד ערים גדולות--ולא מתוכנן (וחבל מאוד). גם עם נגישות בינונית מינוס, תחנות כאלה היו עושות מהפכה בשירותי הרכבת בארץ, ובערים הללו בפרט.
סביר שכשהם מדברים על 2 ק"מ
מדובר במרחק אווירי ולא הליכה, זה די בעייתי לבדוק מרחקי הליכה מכל אזור לתחנה הקרובה .
 

Ynhockey

New member
תלוי מי בודק

סביר שכשהם מדברים על 2 ק"מ
מדובר במרחק אווירי ולא הליכה, זה די בעייתי לבדוק מרחקי הליכה מכל אזור לתחנה הקרובה .
תלוי מי בודק
אם משרד התחבורה ירצה לעשות בדיקה יסודית, ותקצה תקציב לכך, זו כלל לא תהיה בעיה, כי הטכנולוגיה קיימת.
&nbsp
אבל אתה צודק, בכתבה מדובר במרחק אווירי, מה שעושה את הסטטיסטיקה הזו עוד פחות רלוונטית. הפואנטה שלהם היא להגיד שאם רק היו מנגישים יותר את התחנות, אז היה יותר קל לאנשים שממילא גרים קרוב להגיע—ויש צדק בדברים, בחלק מהתחנות. אבל בחלק לא (במיוחד יוספטל, שאין שם כל בעיה של נגישות להולכי רגל). עם זאת, הם קצת מסמסו את המסר כשלקחו מרחק שאינו סביר בעליל. כאמור, 600–700 מ' (שזה בדרך כלל כ־1 ק"מ בדרכים) היה הרבה יותר סביר.
 

Ccyclist

Member
עדיף לבדוק מרחק הליכה סביר של קילומטר או קילומטר וחצי.

בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
בדיקה: 2.5 מיליון ישראלים גרים עד 2 ק"מ מתחנת רכבת
אבל פחות מ-200 אלף עולים לרכבת בתחנות השונות בכל יום ■ מסביב לתחנת בת ים יוספטל, למשל, גרים 184 אלף ישראלים - אבל רק 2,900 עולים על הרכבת בתחנה מדי יום
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001040679
עדיף לבדוק מרחק הליכה סביר של קילומטר או קילומטר וחצי.
יש בארץ בעיה של אי מוכנות ללכת 10-15 דקות, מה שבבריטניה די מקובל כדי להגיע לרשת הרכבתית ללא תחבורה משלימה או אמצעים משלימים אחרים (אופניים למשל), וניתן להסיק משהו לפי האוכלוסייה שנמצאת קילומטר או קילומטר וחצי מהתחנות, אבל הבחירה ב2 ק"מ היא בעייתית כי 20-25 דק' זה כבר פרק זמן שמקרין על אמצעי התחבורה המשלימה, מה שבאנגלית נקרא "המייל האחרון".
&nbsp
ברגע שמודדים משהו שתלוי מאד בפרמטר משני אי אפשר למדוד באמת את הדבר אותו מתיימרים לבדוק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה