בדיקה מחדש של A1 ומודיעין

מצב
הנושא נעול.
בדיקה מחדש של A1 ומודיעין

בדיקה מחדש של A1 ומודיעין
שלום, בימים האחרונים קראתי ב"חדשות הרכבת" על כוונה לבדוק מחדש את ההחלטה לבצע את חלופת S לשדרוג (מוגבל) של הקו הנוכחי מתל אביב לירושלים במקביל לתכנון נתיב A1 - המסילה דרך כביש מספר 1. עד כמה שהבנתי, לא מדובר בכוונה לבדוק מחדש את נושא מסילת נתב"ג - מודיעין שהוחל כבר בעבודות עליו. אם אינני טועה, קו נתב"ג-מודיעין חופף לקו נתב"ג ירושלים רק כד כפר דניאל ומשם הם אמורים להתפצל. הופתעתי היום לקרוא בעיתון מקומי שמ"מ ראש העיריה שלנו, מר יוסי בן דוד פנה לרשות הנמלים והרכבות בגלל הכוונה לבדוק מחדש את כדאיות קו נתב"ג-מודיעין. לדעתי פרנסי העיר יטעו אם יצרו "לינק'ג" בין קו נתב"ג-מודיעין לקו נתב"ג-ירושלים. חשוב קודם כל לשים את מודיעין על מפת מסילות הברזל.(ואינני אומר זאת משיקולים אישיים - אשתי ואני עובדים בירושלים). לומר את האמת, התוכנית לקו המהיר לירושלים נראית לי "מגדלים פורחים באויר". אולי הנכדים יזכו, אם יגורו במודיעין.
 
קודם כל ירושלים - חשיבותה גדולה משל

בדיקה מחדש של A1 ומודיעין
שלום, בימים האחרונים קראתי ב"חדשות הרכבת" על כוונה לבדוק מחדש את ההחלטה לבצע את חלופת S לשדרוג (מוגבל) של הקו הנוכחי מתל אביב לירושלים במקביל לתכנון נתיב A1 - המסילה דרך כביש מספר 1. עד כמה שהבנתי, לא מדובר בכוונה לבדוק מחדש את נושא מסילת נתב"ג - מודיעין שהוחל כבר בעבודות עליו. אם אינני טועה, קו נתב"ג-מודיעין חופף לקו נתב"ג ירושלים רק כד כפר דניאל ומשם הם אמורים להתפצל. הופתעתי היום לקרוא בעיתון מקומי שמ"מ ראש העיריה שלנו, מר יוסי בן דוד פנה לרשות הנמלים והרכבות בגלל הכוונה לבדוק מחדש את כדאיות קו נתב"ג-מודיעין. לדעתי פרנסי העיר יטעו אם יצרו "לינק'ג" בין קו נתב"ג-מודיעין לקו נתב"ג-ירושלים. חשוב קודם כל לשים את מודיעין על מפת מסילות הברזל.(ואינני אומר זאת משיקולים אישיים - אשתי ואני עובדים בירושלים). לומר את האמת, התוכנית לקו המהיר לירושלים נראית לי "מגדלים פורחים באויר". אולי הנכדים יזכו, אם יגורו במודיעין.
קודם כל ירושלים - חשיבותה גדולה משל
מודיעין ברבבות מונים. אתה צודק: אין קשר בין 2 הקוים. אך חלופה אס נמצאת בעיצומה ולא ניתן לעוצרה. הקו למודיעין חשוב וכדאי לביצוע רק במידה ויומשך לירושלים. ללא חיבור לירושלים, זה לשפוך כסף שניתן להשקיע במסילת הברזל לאילת. זו המסילה החשובה באמת מכולן ! אם רוצים לשפר את הכלכלה הגוססת במילא שלנו, אזי הקו לאילת הוא החשוב ביותר מכל הבחינות ולא אפרטן כאן מפאת חוסר במקום. קיימים 36 נימוקים לכך ! מודיעין יכולה עדיין להסתדר ללא רכבת. ירושלים לא ! היות והעיר ירושלים היא הגדולה והמאוכלסת ביותר בישראל, יש לחשוב כיצד להניח אליה מספר קוי רכבות ולא רק שניים. אם אחד מהם עובר דרך מודיעין - מה טוב, אך לא זה צריך להיות השיקול המכריע. בית-שמש היא הרבה יותר גדולה ממודיעין בכל פרמטר ולפיכך קו תל-אביב בית-שמש או קו ירושלים - בית-שמש חשוב ביותר. הרעיון הטוב בעיניי הוא קו רכבת ישיר בין בית-שמש למודיעין (חלופה S4). קו זה ישתלב היטב בS וב- A1 בעתיד. החיבור המתבקש הוא בין אס לאיי 1 בתוך ירושלים.
 

אדיה

New member
ירושלים ומודיעין

קודם כל ירושלים - חשיבותה גדולה משל
מודיעין ברבבות מונים. אתה צודק: אין קשר בין 2 הקוים. אך חלופה אס נמצאת בעיצומה ולא ניתן לעוצרה. הקו למודיעין חשוב וכדאי לביצוע רק במידה ויומשך לירושלים. ללא חיבור לירושלים, זה לשפוך כסף שניתן להשקיע במסילת הברזל לאילת. זו המסילה החשובה באמת מכולן ! אם רוצים לשפר את הכלכלה הגוססת במילא שלנו, אזי הקו לאילת הוא החשוב ביותר מכל הבחינות ולא אפרטן כאן מפאת חוסר במקום. קיימים 36 נימוקים לכך ! מודיעין יכולה עדיין להסתדר ללא רכבת. ירושלים לא ! היות והעיר ירושלים היא הגדולה והמאוכלסת ביותר בישראל, יש לחשוב כיצד להניח אליה מספר קוי רכבות ולא רק שניים. אם אחד מהם עובר דרך מודיעין - מה טוב, אך לא זה צריך להיות השיקול המכריע. בית-שמש היא הרבה יותר גדולה ממודיעין בכל פרמטר ולפיכך קו תל-אביב בית-שמש או קו ירושלים - בית-שמש חשוב ביותר. הרעיון הטוב בעיניי הוא קו רכבת ישיר בין בית-שמש למודיעין (חלופה S4). קו זה ישתלב היטב בS וב- A1 בעתיד. החיבור המתבקש הוא בין אס לאיי 1 בתוך ירושלים.
ירושלים ומודיעין
קודם כל הופתעתי מהכרזתך ש "הקו לאילת הוא החשוב ביותר מכל הבחינות". האם תוכל להביא את הנימוקים המוחצים ביותר מבין ה 36? אין לי ספק שחן יחלוק עליך בענין זה. בחלופה A1 הקו לירושלים אינו עובר במודיעין אלא מתוך הקו המתוכנן תצא הסתעפות שתוביל למודיעין. לו רצו להמשיך ממודיעין ישירות לירושלים היו בוחרים בנתיב בית חורון (כמו כביש 443) ומגיעים אל ירושלים מצפון. כנראה שמנקודת מבט הנדסית זה הפתרון הטוב ביותר והוא נפסל פוליטית בגלל חציית הקו הירוק. חיבור מודיעין לבית-שמש? איפה יעבור S4? זה נשמע כמו קו יקר להדהים שייחיב מנהור מסיבי. מי צריך אותו בכלל? אם להגיע לירושלים באמצעותו יקח שעה, לא עדיף לתושבי מודיעין חיבור ב 25 דקות לת"א ברבע מחיר?
 
קווי הרכבת לאילת ולמודיעין

ירושלים ומודיעין
קודם כל הופתעתי מהכרזתך ש "הקו לאילת הוא החשוב ביותר מכל הבחינות". האם תוכל להביא את הנימוקים המוחצים ביותר מבין ה 36? אין לי ספק שחן יחלוק עליך בענין זה. בחלופה A1 הקו לירושלים אינו עובר במודיעין אלא מתוך הקו המתוכנן תצא הסתעפות שתוביל למודיעין. לו רצו להמשיך ממודיעין ישירות לירושלים היו בוחרים בנתיב בית חורון (כמו כביש 443) ומגיעים אל ירושלים מצפון. כנראה שמנקודת מבט הנדסית זה הפתרון הטוב ביותר והוא נפסל פוליטית בגלל חציית הקו הירוק. חיבור מודיעין לבית-שמש? איפה יעבור S4? זה נשמע כמו קו יקר להדהים שייחיב מנהור מסיבי. מי צריך אותו בכלל? אם להגיע לירושלים באמצעותו יקח שעה, לא עדיף לתושבי מודיעין חיבור ב 25 דקות לת"א ברבע מחיר?
קווי הרכבת לאילת ולמודיעין
אכן, אני חולק על דעתו של אביתר כאילו קו הרכבת המתוכנן לאילת הוא הקו החשוב ביותר למדינת ישראל, אבל לא נכנס לדיון הזה עכשיו. אני גם רוצה לאשר שבאמת נבדקה בתקופותך שונות האפשרות להקמת הקו המהיר דרך מודיעין, ולא עם שלוחה למודיעין. כל זה לא משנה כמובן היום, אבל אם נחזור לרגע להודעה המקורית של שרשור זה, אז הרשו לי להביע את תמיהתי על הדעות המובעות בה כאילו עדיף לקדם את קו מודיעין נתב"ג במקום קו ירושלים נתב"ג - הרי קו מודיעין נתב"ג נמצא כבר בבנייה, ואילו קו ירושלים נתב"ג ממילא מתבסס על חלק נכבד מקו מודיעין נתב"ג, ולא יכול להתקיים בלעדיו.
 
חן לא אוטוריטה בשבילי. זה מה יש:

ירושלים ומודיעין
קודם כל הופתעתי מהכרזתך ש "הקו לאילת הוא החשוב ביותר מכל הבחינות". האם תוכל להביא את הנימוקים המוחצים ביותר מבין ה 36? אין לי ספק שחן יחלוק עליך בענין זה. בחלופה A1 הקו לירושלים אינו עובר במודיעין אלא מתוך הקו המתוכנן תצא הסתעפות שתוביל למודיעין. לו רצו להמשיך ממודיעין ישירות לירושלים היו בוחרים בנתיב בית חורון (כמו כביש 443) ומגיעים אל ירושלים מצפון. כנראה שמנקודת מבט הנדסית זה הפתרון הטוב ביותר והוא נפסל פוליטית בגלל חציית הקו הירוק. חיבור מודיעין לבית-שמש? איפה יעבור S4? זה נשמע כמו קו יקר להדהים שייחיב מנהור מסיבי. מי צריך אותו בכלל? אם להגיע לירושלים באמצעותו יקח שעה, לא עדיף לתושבי מודיעין חיבור ב 25 דקות לת"א ברבע מחיר?
חן לא אוטוריטה בשבילי. זה מה יש:
הוא יכול לחלוק עלי עד 2054 SO WHAT? הנימוקים אינם לפרסום כאן מסיבות מסחריות ועקב היתכנות לניגוד אינטרסים. תבין מה שתבין יקירי. הקו בין מודיעין לבית-שמש לא דורש אפילו מנהרה אחת ! A1 ללא חיבור לירושלים זה בזבוז כספים משווע ! גם הקו לנתב"ג הוא לא בראש סולם העדיפויות. הכביש מספיק בהחלט וכרגע עובר הרחבה נוספת. קו זה חשוב אך הקו לראשון מערב הרבה יותר חשוב שלא לדבר על הקוים לאילת וירושלים שהם חשובים יותר מהקו למודיעין ! המסילה המהירה ירושלים - תל-אביב (ללא עצירה במודיעין) היא הפתרון הטוב ביותר לתושבי ירושלים. זמן הנסיעה: 28 דקות.
 
וגם הקו הרווחי ביותר: A1 :

חן לא אוטוריטה בשבילי. זה מה יש:
הוא יכול לחלוק עלי עד 2054 SO WHAT? הנימוקים אינם לפרסום כאן מסיבות מסחריות ועקב היתכנות לניגוד אינטרסים. תבין מה שתבין יקירי. הקו בין מודיעין לבית-שמש לא דורש אפילו מנהרה אחת ! A1 ללא חיבור לירושלים זה בזבוז כספים משווע ! גם הקו לנתב"ג הוא לא בראש סולם העדיפויות. הכביש מספיק בהחלט וכרגע עובר הרחבה נוספת. קו זה חשוב אך הקו לראשון מערב הרבה יותר חשוב שלא לדבר על הקוים לאילת וירושלים שהם חשובים יותר מהקו למודיעין ! המסילה המהירה ירושלים - תל-אביב (ללא עצירה במודיעין) היא הפתרון הטוב ביותר לתושבי ירושלים. זמן הנסיעה: 28 דקות.
וגם הקו הרווחי ביותר: A1 :
הרבה מעבר לקו חיפה - תל-אביב. ולכן, זהו אינטרס מובהק של הרכבת. אין לוותר על איי1 כפי שאין לוותר על אס אך בהחלטחובה לעקוף את מודיעין בקו המהיר ולדלג עליה במס' רכבות מהירות כדי שהקו יהיה אטרקטיבי יותר. יחד עם זאת, כדאי שחלק מהרכבות תעצורנה במודיעין ואולם, אין כל טעם להתחיל רכבת ממודיעין. תושבי מודיעין יוכלו לעלות על רכבת שמגיעה מירושלים (אחת שעוצרת שם) והדבר יחסוך לרכבת ציוד נייד וכח אדם ויחד עם זאת יתן שירות מצויין.
 
ואני לא מסכים עם 70% מדבריו לפחות

חן לא אוטוריטה בשבילי. זה מה יש:
הוא יכול לחלוק עלי עד 2054 SO WHAT? הנימוקים אינם לפרסום כאן מסיבות מסחריות ועקב היתכנות לניגוד אינטרסים. תבין מה שתבין יקירי. הקו בין מודיעין לבית-שמש לא דורש אפילו מנהרה אחת ! A1 ללא חיבור לירושלים זה בזבוז כספים משווע ! גם הקו לנתב"ג הוא לא בראש סולם העדיפויות. הכביש מספיק בהחלט וכרגע עובר הרחבה נוספת. קו זה חשוב אך הקו לראשון מערב הרבה יותר חשוב שלא לדבר על הקוים לאילת וירושלים שהם חשובים יותר מהקו למודיעין ! המסילה המהירה ירושלים - תל-אביב (ללא עצירה במודיעין) היא הפתרון הטוב ביותר לתושבי ירושלים. זמן הנסיעה: 28 דקות.
ואני לא מסכים עם 70% מדבריו לפחות
בכל שקשור לרכבת. אז מה ? אנחנו חברים טובים ללא קשר. חוסר הסכמה היא חיובית כי היא מביאה לדיון פורה בדרך-כלל.
 
אביתר- יש לך טעות יסודית אחת

ואני לא מסכים עם 70% מדבריו לפחות
בכל שקשור לרכבת. אז מה ? אנחנו חברים טובים ללא קשר. חוסר הסכמה היא חיובית כי היא מביאה לדיון פורה בדרך-כלל.
אביתר- יש לך טעות יסודית אחת
גודלה של העיר המחוברת אל הכרך (במקרה זה ת"א) איננו חשוב כמו מספר היוממים המגיעים אליו מאותה עיר. באופן טבעי מספר היוממים בכרך הולך וקטן ככל שמתרחקים ממנו לעבר הפריפריה. מסיבה זו עיר כמו מודיעין שלתושביה יש קשר הדוק עם ת"א יכולה לספק נוסעים רבים לת"א. ירושלים על-אף גודלה, איננה קשורה לת"א באופן הדוק ורק מיעוט קטן של תושביה עובד בגוש דן. מסיבה זו מספר הנוסעים ברכבת לאלף איש בירושלים יהיה קטן באופן ניכר מהמספר במודיעין, מה שיאזן יותר את מספר הנוסעם לת"א משתי הערים. תחנת מודיעין יכולה להיות תחנת קצה רווחית כפי שרחובות היתה תחנת קצה רווחית וכפי שנהריה הקטנה מהווה תחנת קצה רווחית.
 
אינני מסכים ! קרא את הסקר שהופק

אביתר- יש לך טעות יסודית אחת
גודלה של העיר המחוברת אל הכרך (במקרה זה ת"א) איננו חשוב כמו מספר היוממים המגיעים אליו מאותה עיר. באופן טבעי מספר היוממים בכרך הולך וקטן ככל שמתרחקים ממנו לעבר הפריפריה. מסיבה זו עיר כמו מודיעין שלתושביה יש קשר הדוק עם ת"א יכולה לספק נוסעים רבים לת"א. ירושלים על-אף גודלה, איננה קשורה לת"א באופן הדוק ורק מיעוט קטן של תושביה עובד בגוש דן. מסיבה זו מספר הנוסעים ברכבת לאלף איש בירושלים יהיה קטן באופן ניכר מהמספר במודיעין, מה שיאזן יותר את מספר הנוסעם לת"א משתי הערים. תחנת מודיעין יכולה להיות תחנת קצה רווחית כפי שרחובות היתה תחנת קצה רווחית וכפי שנהריה הקטנה מהווה תחנת קצה רווחית.
אינני מסכים ! קרא את הסקר שהופק
ע"י רכבת-ישראל. החלק הארי של הרווח התפעולי מקווי נוסעים יהיה בקו ירושלים - תל-אביב המהיר. ההיפך הוא הנכון: עיר כמו תל-אביב יכולה לספק נוסעים רבים לירושלים ! יוממים רבים מאוד יגיעו לירושלים מה גם שאין זה נכון לקבוע שמיעוט קטן של תושבי י-ם עובד בתל-אביב. זה פשוט לא נכון ! על כל 1,000 איש במודיעין יש X נוסעים לתל-אביב. על כל 1,000 איש בירושלים יש X+ נוסעים לתל-אביב ואל תשכח את הנוסעים היוממים מתל-אביב לירושלים - מדובר באלפים רבים כל יום. אל נא תשכח שכל הפונקציות הפוליטיות העיקריות יושבות בצדק רב בירושלים ואל נא תשכח את הציבור החרדי העני יחסית שרכבת היא מפלט נהדר בשבילו למשל בנסיעות מירושלים לבני-ברק ! וכמובן, אין לשכוח את התיירים (כרגע זה קפוא עקב המצב הבטחוני אך לבטח ישתנה וישתפר) שאתר הביקור הראשי שלהם היה ויהיה תמיד ירושלים. וכמובן העובדה הבאה: גודלה של ירושלים יהיה בתוך 5 שנים כגודלו של כל גוש דן ! ומה עם בית-שמש הקשורה לירושלים ?? הרי בית-שמש היא כיום אחת הערים הגדולות בארץ ! פתח בבקשה את השנתון הסטטיסטי ועשה שיעורי בית כראוי ! ללא צל של ספק - הקו לירושלים חשוב רבבות מונים מכל קו נוסעים אחר בישראל אך לא יותר מקו המשא לאילת שהוא הקו החשוב והבוער ביותר כיום. קו זה יתרום המון לשיקום הכלכלה והוא חשוב יותר מכל הוצאה כספית אחרת בארץ. ניתן להניח מסילה לאילת תוך 4 שנים לכל היותר ושלא יספרו לנו משהו אחר ! כל מי שיגיד לנו שאי אפשר לעשות זאת במקסימום 4 שנים הוא פשוט לא מבין דבר ושביעית דבר ברכבת. משרד האוצר כהרגלו תחת גילופין חמורים ביותר ואין שם נפש חיה שיודעת מה זה רכבת. לצערי הנורא, גם במשרד התחבורה אין כיום נפש חיה אחת שיש לה מושג קלוש ביותר מה היא רכבת. נורא עצוב. שבת שלום.
 
אביתר, הכל טוב ויפה בניתוח שלך..אבל

אינני מסכים ! קרא את הסקר שהופק
ע"י רכבת-ישראל. החלק הארי של הרווח התפעולי מקווי נוסעים יהיה בקו ירושלים - תל-אביב המהיר. ההיפך הוא הנכון: עיר כמו תל-אביב יכולה לספק נוסעים רבים לירושלים ! יוממים רבים מאוד יגיעו לירושלים מה גם שאין זה נכון לקבוע שמיעוט קטן של תושבי י-ם עובד בתל-אביב. זה פשוט לא נכון ! על כל 1,000 איש במודיעין יש X נוסעים לתל-אביב. על כל 1,000 איש בירושלים יש X+ נוסעים לתל-אביב ואל תשכח את הנוסעים היוממים מתל-אביב לירושלים - מדובר באלפים רבים כל יום. אל נא תשכח שכל הפונקציות הפוליטיות העיקריות יושבות בצדק רב בירושלים ואל נא תשכח את הציבור החרדי העני יחסית שרכבת היא מפלט נהדר בשבילו למשל בנסיעות מירושלים לבני-ברק ! וכמובן, אין לשכוח את התיירים (כרגע זה קפוא עקב המצב הבטחוני אך לבטח ישתנה וישתפר) שאתר הביקור הראשי שלהם היה ויהיה תמיד ירושלים. וכמובן העובדה הבאה: גודלה של ירושלים יהיה בתוך 5 שנים כגודלו של כל גוש דן ! ומה עם בית-שמש הקשורה לירושלים ?? הרי בית-שמש היא כיום אחת הערים הגדולות בארץ ! פתח בבקשה את השנתון הסטטיסטי ועשה שיעורי בית כראוי ! ללא צל של ספק - הקו לירושלים חשוב רבבות מונים מכל קו נוסעים אחר בישראל אך לא יותר מקו המשא לאילת שהוא הקו החשוב והבוער ביותר כיום. קו זה יתרום המון לשיקום הכלכלה והוא חשוב יותר מכל הוצאה כספית אחרת בארץ. ניתן להניח מסילה לאילת תוך 4 שנים לכל היותר ושלא יספרו לנו משהו אחר ! כל מי שיגיד לנו שאי אפשר לעשות זאת במקסימום 4 שנים הוא פשוט לא מבין דבר ושביעית דבר ברכבת. משרד האוצר כהרגלו תחת גילופין חמורים ביותר ואין שם נפש חיה שיודעת מה זה רכבת. לצערי הנורא, גם במשרד התחבורה אין כיום נפש חיה אחת שיש לה מושג קלוש ביותר מה היא רכבת. נורא עצוב. שבת שלום.
אביתר, הכל טוב ויפה בניתוח שלך..אבל
כאיש אקדמיה ברור לך שסקר שהופק על ידיבעל עניין (רכבת ישראל) הוא לא הכי אוביקטיבי...
 
ומי אמר שסקרי אקדמיה אובייקטיבים ?

אביתר, הכל טוב ויפה בניתוח שלך..אבל
כאיש אקדמיה ברור לך שסקר שהופק על ידיבעל עניין (רכבת ישראל) הוא לא הכי אוביקטיבי...
ומי אמר שסקרי אקדמיה אובייקטיבים ?
שנינו גם אתה וגם אני מכירים היטב את משנתו של קרל פופר הענק ודרך אגב קרא את...קהלת ! כן - קהלת ! אפשר לכתוב מיליון סקרים באוניברסיטה המכוונים למטרה מסויימת ! לא כל מה שנעשה ונכתב באוניברסיטה הוא מדוייק או נכון בני יקירי ! ואיך אמר קהלת שהוא למעשה שלמה המלך: "הבל הבלים, הכל הבל" ! רק עובדות בשטח ומראה עיניים יקירי !
 
וחוץ מזה אתה בטח נתקלת בהרבה

ומי אמר שסקרי אקדמיה אובייקטיבים ?
שנינו גם אתה וגם אני מכירים היטב את משנתו של קרל פופר הענק ודרך אגב קרא את...קהלת ! כן - קהלת ! אפשר לכתוב מיליון סקרים באוניברסיטה המכוונים למטרה מסויימת ! לא כל מה שנעשה ונכתב באוניברסיטה הוא מדוייק או נכון בני יקירי ! ואיך אמר קהלת שהוא למעשה שלמה המלך: "הבל הבלים, הכל הבל" ! רק עובדות בשטח ומראה עיניים יקירי !
וחוץ מזה אתה בטח נתקלת בהרבה
שטויות שכתבו פרופסורים בכירים בכל אוניברסיטה. יש לנו באוניברסיטה העברית בחוג לכלכלה אפילו פרופ' אחד שהעתיק מאמר שלם מפרופ' אחר בנורבגיה ולבסוף נתפס ואתה הרי יודע למי אני מתכוון !!! חוץ מזה, מי קבע שמה שנכתב בטכניון למשל זה קדוש ? לכל סקר אוניברסיטאי יש סקרים שוללים אפילו באותה אוניברסיטה !! כל מיני מרצים וחוקרים יושבים להם במגדל השן ואפילו לא יודעים איך נראית מסילת ברזל ! החוכמה היא לשלב מחקר אקדמי + עבודת שטח עצומה בשטח ! את זה אתה ואני עושים ומהווים ביחד דוגמה לאלפי חוקרים אקדמים אחרים "פלצנים" החוששים ללכלך את הבלייזר שלהם בקצת שמן קטרים ! ושתדעו: ד"ר בני הספל כותב תמיד את גבריו לאחר שאסף עבודת שטח בשמש ובגשם ! ועל כך תבוא הברכה ! שבת שלום ! אני חוזר לישון !!!
 
גבריו = דבריו ! סליחה גדולה !!!

וחוץ מזה אתה בטח נתקלת בהרבה
שטויות שכתבו פרופסורים בכירים בכל אוניברסיטה. יש לנו באוניברסיטה העברית בחוג לכלכלה אפילו פרופ' אחד שהעתיק מאמר שלם מפרופ' אחר בנורבגיה ולבסוף נתפס ואתה הרי יודע למי אני מתכוון !!! חוץ מזה, מי קבע שמה שנכתב בטכניון למשל זה קדוש ? לכל סקר אוניברסיטאי יש סקרים שוללים אפילו באותה אוניברסיטה !! כל מיני מרצים וחוקרים יושבים להם במגדל השן ואפילו לא יודעים איך נראית מסילת ברזל ! החוכמה היא לשלב מחקר אקדמי + עבודת שטח עצומה בשטח ! את זה אתה ואני עושים ומהווים ביחד דוגמה לאלפי חוקרים אקדמים אחרים "פלצנים" החוששים ללכלך את הבלייזר שלהם בקצת שמן קטרים ! ושתדעו: ד"ר בני הספל כותב תמיד את גבריו לאחר שאסף עבודת שטח בשמש ובגשם ! ועל כך תבוא הברכה ! שבת שלום ! אני חוזר לישון !!!
גבריו = דבריו ! סליחה גדולה !!!
 
כולם בעלי עניין באופן זה או אחר !

"עובדות בשטח ומראה עיניים"?
אתה דיברת על מחקר שמבצע בעל עניין הנוגע לקו שהוא עדיין וירטואלי...
כולם בעלי עניין באופן זה או אחר !
ראה למשל: הסקר שערך משרד הנדסה בנס-ציונה לגבי קו ירושלים (אס) כקו תיירותי. אז מה יצא מזה ? הרי כולם שם אקדמאים (כמוני) ואז מה ? הסקר הלך לפח וארכיון הרכבת הציל עותק...מגוחך ! אתה יודע לאיזה משרד הנדסה אני מתכוון.
 
לא דיברת על הסקר ואיכותו?

כולם בעלי עניין באופן זה או אחר !
ראה למשל: הסקר שערך משרד הנדסה בנס-ציונה לגבי קו ירושלים (אס) כקו תיירותי. אז מה יצא מזה ? הרי כולם שם אקדמאים (כמוני) ואז מה ? הסקר הלך לפח וארכיון הרכבת הציל עותק...מגוחך ! אתה יודע לאיזה משרד הנדסה אני מתכוון.
לא דיברת על הסקר ואיכותו?
אז מה הקשר למה שהמזמין עושה איתו. סקר מטבע בריאתו נועד לשני דברים: יחסי ציבור עזרה ענינית באיסוף והבנת נתונים. שים לב שמוסדות מפרסמים תמיד סקרים שמחמיאים לעצמם או שתומכים בעמדותיהם. זה לא אומר שאין להם סקרים אחרים....
 
הסקר "ההוא" היה פשוט גרוע !

לא דיברת על הסקר ואיכותו?
אז מה הקשר למה שהמזמין עושה איתו. סקר מטבע בריאתו נועד לשני דברים: יחסי ציבור עזרה ענינית באיסוף והבנת נתונים. שים לב שמוסדות מפרסמים תמיד סקרים שמחמיאים לעצמם או שתומכים בעמדותיהם. זה לא אומר שאין להם סקרים אחרים....
הסקר "ההוא" היה פשוט גרוע !
כמובן שישנם סקרים לא מחמיאים שהחברות "גונזות" מטבע הדברים.
 

TDR

New member
סקרים ומציאות

אינני מסכים ! קרא את הסקר שהופק
ע"י רכבת-ישראל. החלק הארי של הרווח התפעולי מקווי נוסעים יהיה בקו ירושלים - תל-אביב המהיר. ההיפך הוא הנכון: עיר כמו תל-אביב יכולה לספק נוסעים רבים לירושלים ! יוממים רבים מאוד יגיעו לירושלים מה גם שאין זה נכון לקבוע שמיעוט קטן של תושבי י-ם עובד בתל-אביב. זה פשוט לא נכון ! על כל 1,000 איש במודיעין יש X נוסעים לתל-אביב. על כל 1,000 איש בירושלים יש X+ נוסעים לתל-אביב ואל תשכח את הנוסעים היוממים מתל-אביב לירושלים - מדובר באלפים רבים כל יום. אל נא תשכח שכל הפונקציות הפוליטיות העיקריות יושבות בצדק רב בירושלים ואל נא תשכח את הציבור החרדי העני יחסית שרכבת היא מפלט נהדר בשבילו למשל בנסיעות מירושלים לבני-ברק ! וכמובן, אין לשכוח את התיירים (כרגע זה קפוא עקב המצב הבטחוני אך לבטח ישתנה וישתפר) שאתר הביקור הראשי שלהם היה ויהיה תמיד ירושלים. וכמובן העובדה הבאה: גודלה של ירושלים יהיה בתוך 5 שנים כגודלו של כל גוש דן ! ומה עם בית-שמש הקשורה לירושלים ?? הרי בית-שמש היא כיום אחת הערים הגדולות בארץ ! פתח בבקשה את השנתון הסטטיסטי ועשה שיעורי בית כראוי ! ללא צל של ספק - הקו לירושלים חשוב רבבות מונים מכל קו נוסעים אחר בישראל אך לא יותר מקו המשא לאילת שהוא הקו החשוב והבוער ביותר כיום. קו זה יתרום המון לשיקום הכלכלה והוא חשוב יותר מכל הוצאה כספית אחרת בארץ. ניתן להניח מסילה לאילת תוך 4 שנים לכל היותר ושלא יספרו לנו משהו אחר ! כל מי שיגיד לנו שאי אפשר לעשות זאת במקסימום 4 שנים הוא פשוט לא מבין דבר ושביעית דבר ברכבת. משרד האוצר כהרגלו תחת גילופין חמורים ביותר ואין שם נפש חיה שיודעת מה זה רכבת. לצערי הנורא, גם במשרד התחבורה אין כיום נפש חיה אחת שיש לה מושג קלוש ביותר מה היא רכבת. נורא עצוב. שבת שלום.
סקרים ומציאות
ממליץ לקרוא את המחקר והסקר של ד"ר אבישי צדר מהטכניון בנושא הפעלה מחדש של הכרמלית בחיפה שנעשה עבור עיריית חיפה לעיתים האקדמיה מנותקת מהשטח ( בלי לפגוע ) התוצאות היום במרחק של 10-12 שנה מראים זאת בברור מודיעין בהחלט ראויה לתחנת רכבת רצינית זוהי עיר שינה ללא מוקדי משיכה מקומיים המעמיסה על צירי התנועה לגוש דן וירושלים "חנה וסע" הוא פתרון אידיאלי לעיר זו דעה אישית !!!!!
 

TDR

New member
ובנוסף

סקרים ומציאות
ממליץ לקרוא את המחקר והסקר של ד"ר אבישי צדר מהטכניון בנושא הפעלה מחדש של הכרמלית בחיפה שנעשה עבור עיריית חיפה לעיתים האקדמיה מנותקת מהשטח ( בלי לפגוע ) התוצאות היום במרחק של 10-12 שנה מראים זאת בברור מודיעין בהחלט ראויה לתחנת רכבת רצינית זוהי עיר שינה ללא מוקדי משיכה מקומיים המעמיסה על צירי התנועה לגוש דן וירושלים "חנה וסע" הוא פתרון אידיאלי לעיר זו דעה אישית !!!!!
ובנוסף
קצה או לא קצה קרוב יותר או פחות העיקר ראיה ארוכת טווח
 

אביב ש

New member
עלינו גם להתחשב בעובדה

סקרים ומציאות
ממליץ לקרוא את המחקר והסקר של ד"ר אבישי צדר מהטכניון בנושא הפעלה מחדש של הכרמלית בחיפה שנעשה עבור עיריית חיפה לעיתים האקדמיה מנותקת מהשטח ( בלי לפגוע ) התוצאות היום במרחק של 10-12 שנה מראים זאת בברור מודיעין בהחלט ראויה לתחנת רכבת רצינית זוהי עיר שינה ללא מוקדי משיכה מקומיים המעמיסה על צירי התנועה לגוש דן וירושלים "חנה וסע" הוא פתרון אידיאלי לעיר זו דעה אישית !!!!!
עלינו גם להתחשב בעובדה
שבעוד עשר שנים לערך תהיה מודיעין עיר של 200,000 תושבים, וכך תעמוד בשורה אחת עם הערים הגדולות: ראשל"צ, אשדוד, ב"ש וחיפה. זאת לפחות כוונת הממשלה. מקורות הפרנסה של מודיעין, שלא כמו אדוד למשל, לא נבנו בעיקר על תעשייה (למרות שגם היא קיימת בתוכנית המתאר). עובדה זו מחייבת תנועה מאסיבית לעבר ת"א וירושלים, כמעט באותה מידה (מודיעין ממש בחצי הדרך). מכאן ניתן להבין שאין שום אפשרות אחרת, מודיעין, "עיר העתיד", מחוייבת במסילת רכבת לא פחות מבית שמש או אילת. תוכנית מסילת הרכבת לאילת בהחלט חשובה, אם כי לא ניתן לומר עד כמה. יש כל כך הרבה פרוייקטים אותם צריך להשלים, ואילת הוא רק אחד מהם. חיבור ערי הגליל לרשת המסילות או חיבור עיירות הפיתוח לרשת המסילות הוא בדיוק בעל אותו סדר עדיפויות, אם כי זול יותר ולכן המדינה "פוזלת" לכוון פרוייקטים אלו יותר מאשר לכוון אילת. לאילת, בת 40,000 התושבים, יש בהחלט צורך במסילת רכבת, למען פיתוח התיירות, הכלכלה, המסחר (נמל) והאצת ההרחבה של העיר. אין לשכוח שגם איזור סדום על מפעליו ומלונותיו יהנה מהדבר. מעבר להכל, קיצור זמן הנסיעה המייגע בין האיזור לשאר הארץ, הוא האטרקציה הכי גדולה במסילה. אך מנגד, אילת יודעת להסתדר היטב בלי מסילת רכבת: * אילת היא העיר בעלת שיעור האבטלה הנמוך ביותר בישראל (1% בקירוב.. נדמה לי). * אילת מספקת לעצמה, בגלל בידודה, כמעט את כל הכנסותיה: הרוב המכריע של תושביה עובדים בה. * דרכי הניידות לעיר אינן בעייתיות: ישנן טיסות (השקעה בשדה תעופה מודרני לעיר עדיפה על פני מסילת ברזל, והנסיעה כמובן מהירה יותר). גם הנסיעה בכבישים בדרך לעיר אינה נוראית. לסיכום, ניתן לומר שרכבת לאילת בהחלט כדאית ורווחית, אם כי לא פתרנו את כל בעיות המסילות במדינת ישראל במידה כזאת שאפשר להתפנות לקו הערבה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה