בדיקה היכן מחירי התח"צ מופקעים

מצב
הנושא נעול.

קו 415

Active member
בדיקה היכן מחירי התח"צ מופקעים

בדיקה היכן מחירי התח"צ מופקעים
אני חשבתי שכדאי לערוך בדיקה קצרה היכן לדעתם גובים מחיר מוגזם על נסיעה באוטובוס.
אביא כמה דוגמאות:
מצומת סילבר למרכז שפירא-11.8ש"ח לנסיעה של 7-10 דקות ומרחק של כ7 ק"מ
ממרכז שפירא לקריית מלאי-כמעט 10 ש"ח לנסיעה של 4 דקות ו4 ק"מ.
מצומת עין זיתים לצפת 8.5-9.5 ש"ח(מפעילים שונים)כ7 דקות נסיעה ו5 ק"מ.

מה לדעתכם צריך לעשות לגבי המחירים האלו?
וזה מסביר מדוע אנשים שמשלמים על הנסיעה נמנעים מלקחת את האוטובוסים באזורים האלו
בנוסף לתדירות הלא נוחה שם.
 

orenhz

Member
מצומת שעריה לצומת אל על 11.80 ש"ח

בדיקה היכן מחירי התח"צ מופקעים
אני חשבתי שכדאי לערוך בדיקה קצרה היכן לדעתם גובים מחיר מוגזם על נסיעה באוטובוס.
אביא כמה דוגמאות:
מצומת סילבר למרכז שפירא-11.8ש"ח לנסיעה של 7-10 דקות ומרחק של כ7 ק"מ
ממרכז שפירא לקריית מלאי-כמעט 10 ש"ח לנסיעה של 4 דקות ו4 ק"מ.
מצומת עין זיתים לצפת 8.5-9.5 ש"ח(מפעילים שונים)כ7 דקות נסיעה ו5 ק"מ.

מה לדעתכם צריך לעשות לגבי המחירים האלו?
וזה מסביר מדוע אנשים שמשלמים על הנסיעה נמנעים מלקחת את האוטובוסים באזורים האלו
בנוסף לתדירות הלא נוחה שם.
מצומת שעריה לצומת אל על 11.80 ש"ח
 

olli3

New member
מנהל
השאלה היא קודם מהו מחיר סביר.

בדיקה היכן מחירי התח"צ מופקעים
אני חשבתי שכדאי לערוך בדיקה קצרה היכן לדעתם גובים מחיר מוגזם על נסיעה באוטובוס.
אביא כמה דוגמאות:
מצומת סילבר למרכז שפירא-11.8ש"ח לנסיעה של 7-10 דקות ומרחק של כ7 ק"מ
ממרכז שפירא לקריית מלאי-כמעט 10 ש"ח לנסיעה של 4 דקות ו4 ק"מ.
מצומת עין זיתים לצפת 8.5-9.5 ש"ח(מפעילים שונים)כ7 דקות נסיעה ו5 ק"מ.

מה לדעתכם צריך לעשות לגבי המחירים האלו?
וזה מסביר מדוע אנשים שמשלמים על הנסיעה נמנעים מלקחת את האוטובוסים באזורים האלו
בנוסף לתדירות הלא נוחה שם.
השאלה היא קודם מהו מחיר סביר.
האם מחיר נסיעה בעיר גדולה העומד על 6.60 הוא מחיר סביר? בבאר שבע אם ישוו את התעריף מ4.20 ל6.60, זה יעורר את התושבים, כולנו רגילים כאן למחירים נמוכים מאז ומתמיד.

על כן מהו מחיר סביר לנסיעה של 4 קילומטרים? של 10 קילומטרים, של 20 וכן הלאה?
 
ההשוואה בין ה-4.20 של באר שבע ל-6.60

השאלה היא קודם מהו מחיר סביר.
האם מחיר נסיעה בעיר גדולה העומד על 6.60 הוא מחיר סביר? בבאר שבע אם ישוו את התעריף מ4.20 ל6.60, זה יעורר את התושבים, כולנו רגילים כאן למחירים נמוכים מאז ומתמיד.

על כן מהו מחיר סביר לנסיעה של 4 קילומטרים? של 10 קילומטרים, של 20 וכן הלאה?
ההשוואה בין ה-4.20 של באר שבע ל-6.60
של גוש דן, ירושלים וחיפה כיום לא נכונה, כי ה-4.20 הזה לא כולל מעברים חופשיים.
אם בבאר שבע יש הרבה מקרים של נסיעות הכוללות יותר מקו עירוני אחד, אז יש טעם להחיל בה את המחיר והמעברים החופשיים כפי שקיימים בגוש דן, בירושלים ובחיפה. אם לא, אז הגיוני שמחיר נסיעה בבאר שבע יהיה נמוך יותר ושהמקרים המצריכים שני אוטובוסים יעלו 8.40 ולא 13.20.
אבל אין הגיון בכך שנסיעה עירונית בתוך נשר או בתוך טירת הכרמל או בתוך קרית ים תעלה 5.50 ש"ח ואילו בתוך אור יהודה או ראש העין או דרום תל אביב תעלה 6.60 ש"ח.
אין הגיון בכך שנסיעה בין קרית ביאליק לחיפה תעלה 10.20 ש"ח ואילו בין רעננה לתל אביב תעלה 10.40 ש"ח.
אין הגיון בכך שנסיעה מקומית בהרבה עיירות בישראל עולה 2.60 ש"ח ואילו נסיעה מקומית בשפרעם עולה 2.70 ש"ח.
ולגבי באר שבע - מה ההגיון בכך שנסיעה עירונית בבאר שבע תהיה זולה יותר מנסיעה עירונית באשקלון, בקרית גת או בקרית שמונה הקטנות ממנה ולא יותר אמידות ממנה?
יש הרבה שרירותיות והרבה עיוותים בתעריפים ואני נתתי רק דוגמאות מקומיות ועירוניות. בנסיעות בינעירוניות העיוותים עוד יותר גדולים.
צריכים להיות פחות תעריפים וקודים וקריטריונים שייצרו יותר אחידות בתעריפים עירוניים ויותר עקביות בתעריפים בינעירוניים.
 
אמממ באשקלון וקרית גת מחיר נסיעה עירונית 4.2

ההשוואה בין ה-4.20 של באר שבע ל-6.60
של גוש דן, ירושלים וחיפה כיום לא נכונה, כי ה-4.20 הזה לא כולל מעברים חופשיים.
אם בבאר שבע יש הרבה מקרים של נסיעות הכוללות יותר מקו עירוני אחד, אז יש טעם להחיל בה את המחיר והמעברים החופשיים כפי שקיימים בגוש דן, בירושלים ובחיפה. אם לא, אז הגיוני שמחיר נסיעה בבאר שבע יהיה נמוך יותר ושהמקרים המצריכים שני אוטובוסים יעלו 8.40 ולא 13.20.
אבל אין הגיון בכך שנסיעה עירונית בתוך נשר או בתוך טירת הכרמל או בתוך קרית ים תעלה 5.50 ש"ח ואילו בתוך אור יהודה או ראש העין או דרום תל אביב תעלה 6.60 ש"ח.
אין הגיון בכך שנסיעה בין קרית ביאליק לחיפה תעלה 10.20 ש"ח ואילו בין רעננה לתל אביב תעלה 10.40 ש"ח.
אין הגיון בכך שנסיעה מקומית בהרבה עיירות בישראל עולה 2.60 ש"ח ואילו נסיעה מקומית בשפרעם עולה 2.70 ש"ח.
ולגבי באר שבע - מה ההגיון בכך שנסיעה עירונית בבאר שבע תהיה זולה יותר מנסיעה עירונית באשקלון, בקרית גת או בקרית שמונה הקטנות ממנה ולא יותר אמידות ממנה?
יש הרבה שרירותיות והרבה עיוותים בתעריפים ואני נתתי רק דוגמאות מקומיות ועירוניות. בנסיעות בינעירוניות העיוותים עוד יותר גדולים.
צריכים להיות פחות תעריפים וקודים וקריטריונים שייצרו יותר אחידות בתעריפים עירוניים ויותר עקביות בתעריפים בינעירוניים.
אמממ באשקלון וקרית גת מחיר נסיעה עירונית 4.2
בדיוק כמו באר שבע
 

olli3

New member
מנהל
נכון, עם כניסת אגד תעבורה המחיר הוזל.

אמממ באשקלון וקרית גת מחיר נסיעה עירונית 4.2
בדיוק כמו באר שבע
נכון, עם כניסת אגד תעבורה המחיר הוזל.
בכל האשכולות של איזור הנגב המערבי והשפלה.
 

olli3

New member
מנהל
באר שבע זה עניין היסטורי.

ההשוואה בין ה-4.20 של באר שבע ל-6.60
של גוש דן, ירושלים וחיפה כיום לא נכונה, כי ה-4.20 הזה לא כולל מעברים חופשיים.
אם בבאר שבע יש הרבה מקרים של נסיעות הכוללות יותר מקו עירוני אחד, אז יש טעם להחיל בה את המחיר והמעברים החופשיים כפי שקיימים בגוש דן, בירושלים ובחיפה. אם לא, אז הגיוני שמחיר נסיעה בבאר שבע יהיה נמוך יותר ושהמקרים המצריכים שני אוטובוסים יעלו 8.40 ולא 13.20.
אבל אין הגיון בכך שנסיעה עירונית בתוך נשר או בתוך טירת הכרמל או בתוך קרית ים תעלה 5.50 ש"ח ואילו בתוך אור יהודה או ראש העין או דרום תל אביב תעלה 6.60 ש"ח.
אין הגיון בכך שנסיעה בין קרית ביאליק לחיפה תעלה 10.20 ש"ח ואילו בין רעננה לתל אביב תעלה 10.40 ש"ח.
אין הגיון בכך שנסיעה מקומית בהרבה עיירות בישראל עולה 2.60 ש"ח ואילו נסיעה מקומית בשפרעם עולה 2.70 ש"ח.
ולגבי באר שבע - מה ההגיון בכך שנסיעה עירונית בבאר שבע תהיה זולה יותר מנסיעה עירונית באשקלון, בקרית גת או בקרית שמונה הקטנות ממנה ולא יותר אמידות ממנה?
יש הרבה שרירותיות והרבה עיוותים בתעריפים ואני נתתי רק דוגמאות מקומיות ועירוניות. בנסיעות בינעירוניות העיוותים עוד יותר גדולים.
צריכים להיות פחות תעריפים וקודים וקריטריונים שייצרו יותר אחידות בתעריפים עירוניים ויותר עקביות בתעריפים בינעירוניים.
באר שבע זה עניין היסטורי.
העיריה מאז ומתמיד הפעילה את התח"צ בעיר במחירים נמוכים מאגד ודן.

בנוגע למעברים, אכן יש צורך במעברים אבל מי שצריך את המעברים על פי רוב הוא יומם. עדיין אם נבחן חופשי חודשי בבאר שבע (152 ש"ח) לע פני חופשי חודשי בשאר המטרופולונים או גם בערים כמו אשקלון, אשדוד ואף ערים קטנות מבאר שבע - תגלה שבבאר שבע המחיר לחופשי חודשי הוא מבין הנמוכים במדינה.

אם ניקח בהשוואה את הקריות אל מול ב"ש בחופשי חודשי - המחיר דומה. 150 מול 152. כך עוד לא מעט יישובים ברחבי הארץ שמחיר החופשי חודשי בהם עומד על 150 ש"ח. יש לקחת בחשבון שבאר שבע אינה קטנה וכמעט כל קו נוסע מסלול של כ-6-10 קילומטרים לכיוון ויש קווים שנוסעים יותר קילומטרים לכל כיוון. שלא נדבר על קו 26 המעגלי שעושה סיבוב של 23 קילומטרים וגם קו 4 המעגלי שגם עושה סיבוב של 22 קילומטרים.
 
מספר הקילומטרים בקו זה לא תמיד קריטריון נכון

באר שבע זה עניין היסטורי.
העיריה מאז ומתמיד הפעילה את התח"צ בעיר במחירים נמוכים מאגד ודן.

בנוגע למעברים, אכן יש צורך במעברים אבל מי שצריך את המעברים על פי רוב הוא יומם. עדיין אם נבחן חופשי חודשי בבאר שבע (152 ש"ח) לע פני חופשי חודשי בשאר המטרופולונים או גם בערים כמו אשקלון, אשדוד ואף ערים קטנות מבאר שבע - תגלה שבבאר שבע המחיר לחופשי חודשי הוא מבין הנמוכים במדינה.

אם ניקח בהשוואה את הקריות אל מול ב"ש בחופשי חודשי - המחיר דומה. 150 מול 152. כך עוד לא מעט יישובים ברחבי הארץ שמחיר החופשי חודשי בהם עומד על 150 ש"ח. יש לקחת בחשבון שבאר שבע אינה קטנה וכמעט כל קו נוסע מסלול של כ-6-10 קילומטרים לכיוון ויש קווים שנוסעים יותר קילומטרים לכל כיוון. שלא נדבר על קו 26 המעגלי שעושה סיבוב של 23 קילומטרים וגם קו 4 המעגלי שגם עושה סיבוב של 22 קילומטרים.
מספר הקילומטרים בקו זה לא תמיד קריטריון נכון
מה שחשוב לצורך קביעת תעריפים זה מספר הקילומטרים בנסיעות של נוסעים, לא מספר הקילומטרים שקו עושה. זה נכון במיוחד לגבי קווים מעגליים. אף אחד לא נוסע בקו מעגלי לכל אורכו.
 

alantan

New member
לגבי מעברים אינני מסכים שיש אפילו גרגיר של

ההשוואה בין ה-4.20 של באר שבע ל-6.60
של גוש דן, ירושלים וחיפה כיום לא נכונה, כי ה-4.20 הזה לא כולל מעברים חופשיים.
אם בבאר שבע יש הרבה מקרים של נסיעות הכוללות יותר מקו עירוני אחד, אז יש טעם להחיל בה את המחיר והמעברים החופשיים כפי שקיימים בגוש דן, בירושלים ובחיפה. אם לא, אז הגיוני שמחיר נסיעה בבאר שבע יהיה נמוך יותר ושהמקרים המצריכים שני אוטובוסים יעלו 8.40 ולא 13.20.
אבל אין הגיון בכך שנסיעה עירונית בתוך נשר או בתוך טירת הכרמל או בתוך קרית ים תעלה 5.50 ש"ח ואילו בתוך אור יהודה או ראש העין או דרום תל אביב תעלה 6.60 ש"ח.
אין הגיון בכך שנסיעה בין קרית ביאליק לחיפה תעלה 10.20 ש"ח ואילו בין רעננה לתל אביב תעלה 10.40 ש"ח.
אין הגיון בכך שנסיעה מקומית בהרבה עיירות בישראל עולה 2.60 ש"ח ואילו נסיעה מקומית בשפרעם עולה 2.70 ש"ח.
ולגבי באר שבע - מה ההגיון בכך שנסיעה עירונית בבאר שבע תהיה זולה יותר מנסיעה עירונית באשקלון, בקרית גת או בקרית שמונה הקטנות ממנה ולא יותר אמידות ממנה?
יש הרבה שרירותיות והרבה עיוותים בתעריפים ואני נתתי רק דוגמאות מקומיות ועירוניות. בנסיעות בינעירוניות העיוותים עוד יותר גדולים.
צריכים להיות פחות תעריפים וקודים וקריטריונים שייצרו יותר אחידות בתעריפים עירוניים ויותר עקביות בתעריפים בינעירוניים.
לגבי מעברים אינני מסכים שיש אפילו גרגיר של
הצדקה לתשלום גבוה יותר, גם אם זו הסיבה להבדלי המחירים (אני מסכים עם מה שכתבת חוץ מזה).

הצורך במעברים הוא צורך שרירותי שנובע לא מהעלות האמיתית של הנוסע למפעיל/לממשלה. הרי העלות האמיתית היא שכלול של זמן נסיעה, מרחק נסיעה ועומס באוטובוס. אין שום קשר למספר הפעמים שהנוסע עולה ויורד.

הנוסע גם לא מרוויח איזה שירות נוסף בגלל המעבר - נהפוך הוא. אדרבה, באמצעות הצורך במעברים מוזילים את העלות למפעיל כי צריך להפעיל פחות קווים, ויש פחות צורך בקווים כפולים.

גביית תשלום נוסף על מעבר נבעה במקור מהיסטוריה של ריבוי מפעילים פרטיים (כשלא היה רגולטור) ולכן כל נסיעה הייתה תשלום נפרד לאותו מפעיל. גם כשנוצרו רשתות של קווים (עם רגולציה או הפעלה ממשלתית) לא היתה אפשרות טכנולוגית סבירה לכרטיס שעתי, אבל הדברים הללו השתנו עם מכונות כרטוס לפני כ-40-50 שנה.

בארץ לא מיהרו לשנות את השיטה, וגם באנגליה למשל מענישים את הנוסע המזדמן על הצורך במעבר בין שני קווי אוטובוס.

לדעתי הדבר הוא אבסורד.
 

קו 415

Active member
הכוונה בנסיעות בינעירוניות

השאלה היא קודם מהו מחיר סביר.
האם מחיר נסיעה בעיר גדולה העומד על 6.60 הוא מחיר סביר? בבאר שבע אם ישוו את התעריף מ4.20 ל6.60, זה יעורר את התושבים, כולנו רגילים כאן למחירים נמוכים מאז ומתמיד.

על כן מהו מחיר סביר לנסיעה של 4 קילומטרים? של 10 קילומטרים, של 20 וכן הלאה?
הכוונה בנסיעות בינעירוניות
בתוך הערים המחירים יחסית סבירים.
התכוונתי לבינעירוני וכל השאר נתון לשיפוטכם.

מה שאני כללתי זה מצבים שאני לא מוכן לעלות על האוטובוס ולשלם והייתי מעדיף לתפוס טרמפים גם תמורת המתנה ארוכה.
 

olli3

New member
מנהל
צריך להבחין גם בין פרברי לבין עירוני.

הכוונה בנסיעות בינעירוניות
בתוך הערים המחירים יחסית סבירים.
התכוונתי לבינעירוני וכל השאר נתון לשיפוטכם.

מה שאני כללתי זה מצבים שאני לא מוכן לעלות על האוטובוס ולשלם והייתי מעדיף לתפוס טרמפים גם תמורת המתנה ארוכה.
צריך להבחין גם בין פרברי לבין עירוני.
אתה ציינת כאן מחירי נסיעה לנסיעות פרבריות.

מקסטינה לצומת גדרה (מרחק נסיעה של 10 קילומטרים) באגד - 11.80 ש"ח, במטרופולין 7.20 ש"ח.

דר"א מצומת משואות יצחק לקסטינה בקו 351 מטרופולין, תשלם 5.20 ש"ח. בצומת שפירא התחנה היא להורדה בלבד פשוט.

בעיקרון על פניו כל שיטת התעריפים הישנה אינה הוגנת וכן מקומות בהם המחירים לא הוזלו עקב המכרזים השונים. כל הנגב המערבי וכל הנגב הוזל בקווים שיצאו למכרז. כל זאת עד כדי מצב שנסיעה ב446 הייתה ממש יקרה אל מול קווי מטרופולין בטווח שבין מסמיה>קסטינה>קרית גת>באר שבע. דבר שגרם לכך ש446 הפך להיות קו לחיילים, שוטרים, סוהרים ולעומס גדול על קווי מטרופולין. אחרי כמה חודשים משרד התחבורה הוריד את מחיר הנסיעה גם ב446 כדי שהעומס מקווי מטרופולין ירד. עדיין מטרופולין זולה בשקל וקצת מאגד.
 

קצףגל

New member
לא הגיוני, ברכבת: עכו-בנימינה 65 הלוך חזור

בדיקה היכן מחירי התח"צ מופקעים
אני חשבתי שכדאי לערוך בדיקה קצרה היכן לדעתם גובים מחיר מוגזם על נסיעה באוטובוס.
אביא כמה דוגמאות:
מצומת סילבר למרכז שפירא-11.8ש"ח לנסיעה של 7-10 דקות ומרחק של כ7 ק"מ
ממרכז שפירא לקריית מלאי-כמעט 10 ש"ח לנסיעה של 4 דקות ו4 ק"מ.
מצומת עין זיתים לצפת 8.5-9.5 ש"ח(מפעילים שונים)כ7 דקות נסיעה ו5 ק"מ.

מה לדעתכם צריך לעשות לגבי המחירים האלו?
וזה מסביר מדוע אנשים שמשלמים על הנסיעה נמנעים מלקחת את האוטובוסים באזורים האלו
בנוסף לתדירות הלא נוחה שם.
לא הגיוני, ברכבת: עכו-בנימינה 65 הלוך חזור
עכו-תל אביב 70. לא שווה לנסוע לבנימינה...
 

נתנאל531

Well-known member
המקרה של כפר מסריק

בדיקה היכן מחירי התח"צ מופקעים
אני חשבתי שכדאי לערוך בדיקה קצרה היכן לדעתם גובים מחיר מוגזם על נסיעה באוטובוס.
אביא כמה דוגמאות:
מצומת סילבר למרכז שפירא-11.8ש"ח לנסיעה של 7-10 דקות ומרחק של כ7 ק"מ
ממרכז שפירא לקריית מלאי-כמעט 10 ש"ח לנסיעה של 4 דקות ו4 ק"מ.
מצומת עין זיתים לצפת 8.5-9.5 ש"ח(מפעילים שונים)כ7 דקות נסיעה ו5 ק"מ.

מה לדעתכם צריך לעשות לגבי המחירים האלו?
וזה מסביר מדוע אנשים שמשלמים על הנסיעה נמנעים מלקחת את האוטובוסים באזורים האלו
בנוסף לתדירות הלא נוחה שם.
המקרה של כפר מסריק
מחיפה (מרכזית המפרץ) באחד הקווים המאספים לעכו, עד קצה ק. ביאליק (החל הצפוני של איזור התעשייה, 11.9 ק"מ מתחילת הנסיעה) - 5.5 ש"ח, עד כפר מסריק (12.9 ק"מ, 1 ק"מ אחרי התחנה הקודמה) - 14 ש"ח!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה