בג"ץ 13.11.2001 - עידכונים מהשטח

בג"ץ 13.11.2001 - עידכונים מהשטח

דני לוי- נגד המדינה אביב קדשאי - נגד המדינה היום התקיים דיון באולם 3 בבית דין גבוה לצדק בעתירות שהוגשו הן על ידי דני לוי מאירגון נהגי המכוניות ( ראלי ) והן מצד אביב קדשאי כנגד המדינה מדוע אין הם מאפשרות לקיים מרוצים ברישיון בארץ עד להסדרת הספורט המוטורי בא כוחם של ארגון נהגי המכוניות טען מול ההרכב ( בראשות השופט ברק ) כי לא ייתכן שלא יאפשרו מירוצי מכוניות אפילו שהמהירות הינה "שלא ע"פ חוק" נציגן של דני לוי המציא טענות ומקדמים מהעולם הרחב כולל התייחסות לטענת המשיבה שהיש במקרה דנן המדינה . עו"ד בנאי שהנו בא כוחו של אביב ויוע"ש העמותה טען כי במקרה של הדו"ג אין כאן כלל מעבר על חוקי התעבורה ולא ייתכן שהמשטרה לא תתן רשיון רק בגלל " שיכולים לעבור במירוץ עבירות תעבורה " עו"ד בנאי טען כי הדו"ג לא עוברים בשטח את המהירות המותרת כלל וכי אם משטרת ישראל תרצה ימקמו אפילו לייזרים ואמצעי אכיפה במירוץ לבדיקת הנושא אך לא ייתכן שיענישו אותנו טרם האירוע באי מתן רשיון בא כוח המשיבה ( המדינה ) טענה ( את האמת לא הייתה משכנעת כלל ) כי היות והמשטרה יכולה לתאר לעצמה כי יתכנו עבירות במירוץ לא תתן רישיון לכזה אירוע כמו כן טענה כי יש להמתין להליך החקיקה בראשות צבי ענבר" וייקח כמה זמן שייקח " ושאנשי השטח לא יעמדו עם שעון עצר למדידת הזמנים של הליך החקיקה " המדינה ביקשה עוד 6 חודשים ( לפני חודשיים גם ביקשה חצי שנה ) לסיום הליך החקיקה הפסיקה הייתה מטעם הרכב הבג"ץ כי עד 4 חודשים יסתיים ההליך אני רוצה להודות לסקנייה ושדון שהגיעו מאזור המרכז במיוחד לדיון ( אני עובד קרוב אז זה לא חוכמה ) כמובן לעו"ד בנאי שמייצג אותנו נאמנה וכמו כן נצור קשר ראשוני עם אנשי המכוניות בתקווה לשיתוף פעולה בקרוב גם איתם אגב בסיום הדיון פגשתי את עו"ד הראל היועמ"ש של משרד הספורט ושאלתי אותה רק כדרך אגב מדוע היא לא נפגשה עם נציגי הדו"ג ובמיוחד למה היא לא ענתה לטלפונים שהשארתי למזכירתה , היא הבטיחה לבדוק את הנושא
( במיוחד אחרי שרמזתי כי גם אני עובד בשירות המדינה ואני תמיד עונה לאלו שמחפשים אותי ) ובפעם הבאה שאתקשר היא תחזור אלי עד כאן עידכונים להיום דויד מארק
 

Big Max

New member
../images/Emo12.gif

תרשה לי לצטט: "עו"ד בנאי טען כי הדו"ג לא עוברים בשטח את המהירות המותרת כלל וכי אם משטרת ישראל תרצה ימקמו אפילו לייזרים ואמצעי אכיפה במירוץ לבדיקת הנושא". האם זה הקייס שלנו? שאנחנו לא עוברים את המהירות המותרת במירוצים? אם זה המצב אוי לנו ואבוי לנו. הקייס שלנו צריך להיות שחוקי תעבורה (כולל מהירות מותרת) אינם חלים על מירוצים במסלולים סגורים או מרוצים במסלולים שהוכשרו לכך מירוץ. האם נרצה לערוך מירוצי ראלי עם הגבלת מהירות של 80 קמ"ש? סבב GP אופנועים בשנת 2008 עם הגבלת מהירות ל- 100 קמ"ש? ושאלה נוספת: זכור לי שאתה חבר בועד הפעולה לקידום הספורט המוטורי בארץ. האם בכוונתם להפגש עם עו"ד צבי ענבר כדי לייעץ/לסייע/להמליץ לו בנושא החקיקה? האם החקיקה תסתמך על מודלים של חקיקה דומה במדינות העולם הנאור או שתסתפק בפיתוח מודל ישראלי, שחודש אחרי שיתחילו ליישם אותו, יתברר כמה חורים יש בו? Big Max, מזכיר את הקלישאות -" 2 יהודים, 3 דעות" ו"כל ישראל יועצים זה לזה"
אגב, אם אתה מנסה להצמיד שם לפרצוף, נפגשנו במפגש ירושלמים לפני כשלושה שבועות. ישבתי לידך...
 
תשובה מקולרגול

אז ככה היות ואני "קצת" בקי במה שהולך שם .. את הבג"ץ הגיש אביב קדשאי בנוגע למירוצי ראלי .. הבג"ץ הוגש נקודתית על הנושא הנ"ל . הבג"ץ בא כדרישה מיידית עד למיסוד החוק המוטורי אינשאללה לגבי אירועים ספציפיים קולרגול( נוטריון - כומר - מהפכן ...)
 

סקניה

New member
לדברי באה כוחה של המדינה- העו"ד

שלה:"החוק נמצא בהליכים ועד שיאושר בכנסת קיום המירוצים אינו חוקי" בא כוחו של אביב טען כי המירוצים נערכים בדרך לא סלולה ואין אפשרות לעבור שם על מגבלת מהירות של 50 קמ"ש... לעניות דעתי (או שאולי זו היתה הכוונה מלכתחילה) יצר בא כוחו של אביב בילבול אצל השופטים שכבר לא ברור להם אם הדרישה היא עבור מירוצים מיקצועיים עם כלי רכב המוגדרים כ"כלים למטרות ספורט ללא אישור נסיעה בדרכים ציבוריות" או כלי רכב רגילים העומדים בדרישות חוקי התעבורה.בא כוחו של דני (לוי, אני חושב) הזכיר לא פעם את הFIA כרשות שופטת בעלת חוקים מוגדרים המקובלים למטרות ספורט מוטורי ברחבי העולם ולא הפריד בין קיום מירוצי אספלט או שטח. לדעתי הפרדה שכזו (בין שטח לאספלט) היא כמו יריה ברגלינו.עוד חס-וחלילה נשיג מיסוד מירוצי שטח (ראלי,אינדורו וכד´) על חשבון הקרבת מירוצי האספלט .אסור לאבד את הרגע.רוצים הכל! כולל כלים יעודיים לספורט מוטורי לאספלט ולשטח, כולל מעבר על המהירות המותרת, כולל חיוב בביטוח מיוחד עבור ספורט מוטורי... אם מטרת העותרים בדיון היה להלחיץ את המערכת כדי שלא יסחב החוק בבירוקרטיה אינסופית -המטרה הושגה. הרכב השופטים בראשות השופט ברק גילתה עניין והראתה נכונות ליישר קו עם כל שאר מדינות העולם (כולל ירדן, לבנון ושאר מדינות "מפותחות"), המדינה לא הביעה התנגדות רצינית והודיעה כי העניין בטיפול עו"ד פרטי (חיצוני) . בשורה התחתונה:בג"ץ הורה לבאי כוח המדינה למסד את חוק הספורט המוטורי תוך ארבעה חודשים ולפני סוף התקופה לנמק אם לא הצליחה. הסקניה- היום, בפעם הראשונה, מרגיש אופטימי
 
להודות ??? ../images/Emo12.gif

לא לא לא לא... אין מה להודות... זה עניין אותי אישית ולא הגעתי מתוך דחף מיסיונרי. רציתי לראות שיש מישהו שבאמת נלחם בכך... שיש סיכוי... שאנחנו אי פעם נתקדם לאן שהוא... רציתי... וקיבלתי. מעבר לזה ... היה יום נהדר לרכיבה וחילוץ עצמות מחוץ למושב בו אני מבלה ממש בכתיבת הודעות אלו. ביג-מקס... חייב להבין שמטרת היום כולו הייתה למעשה לאפשר לבינתיים תחרויות על קרקע המדינה הקדושה. זהו לא הספורט המוטורי כפי שיובא בהצעת החוק שתגיע אם ירצה השם, צבי ענבר, ביה"מ העליון, הכנסת וכל שאר החברים היקרים (או הלא יקרים...) הדרך היא עוד ארוכה... וקשה... ולא בטוח שתצלח דרכנו אולם חשוב לומר וציין שהרוח הנושבת היא כן חיובית... היא כזו שאנחנו כן נכנס לעידן חדש.... נותרת השאלה אם זה יקרה לנו או לבני ניננו... ועקב החשש הזה ממש בא היום... דריכה על דוושת הגז להאיץ בנוגעים לעשות משהו ולא רק לומר "אנחנו עושים". נראה מה הם יאמרו עוד ארבעה חודשים. ראוי לציון הופעתו של העו"ד מטעמו של דני לוי שהרביץ תורה בסוססים באופן משכנע כזה שגימד לחלוטין את הופעת ה"מדינה". לגבי היועצת המשפטית של משרד המשפטים... ובכן.. לטענתה באוזניים לא רישמיות היא היתה בעברה חיה עם אופנוען ומבינה לליבם של "החולים" וכל מה שנותר הוא לקוות שהאופנוען שלה סיפק את הסחורה הנכונה... ושעקב כך היא באמת תהיה נכונה לקדם את העיניין כמו שהיא טוענת שהיא מעוניינת... שאו ברכה... תנו בגזיות... גם ברכבים...
השדון .... ™TheNightDevil
 
למעלה