בגרמניה הנאורה והסובלנית

j123

New member
הספקת להביא את הלינק לפניי.

אני לא מבין, זו איזו מגמה חדשה בתקשורת הישראלית להביא אייטמים יומיים בנוגע ל-"למה גרמניה היא מדינה מנוולת ואנטישמית"? למה התקשורת הישראלית לא שיבחה והיללה את מרקל על שליחת 2400 חיילים לאבטחת הגבול בינינו לבין לבנון? למה נאום מרקל בו התייחסה לפאן ההיסטורי של שני העמים, לא הובא באף מהדורת חדשות - אלא רק באיזכור מינורי באינטרנט?
 

diday

Member
מי שצהל ושמח על איסור רעלה

לנשים מוסלמיות בבתי ספר, מגלה לתדהמתו את אפקט הבומרנג. אגב, האיסור הראשון על סממנים דתיים בבתי ספר, היה דווקא על צלב ודווקא בבאווריה, שבה משפחה (לא, לא משפחה יהודית) תבעה להסיר את הצלבים מהקירות בכתת בית הספר. ובית המשפט קיבל את הטענה.
 
יש הבדל גדול בין שני הדברים

הצלבים בכיתות בבוואריה באו כדי להעניק באופן רשמי אופי נוצרי לכיתה ולביה"ס בתור האידיאולוגיה המנחה של החינוך. כיפה על הראש או תליון עם צלב או מטפחת ראש לאישה מוסלמית הם סממנים דתיים *פרטיים*. אם מתירים תופעות כמו פירסינג כ'ביטוי אישי' אין שום הצדקה לאיסורים על סממנים דתיים פרטיים. ואגב, דווקא היהודים (בגרמניה, צרפת, ישראל וכו') התנגדו לאיסור על כיסוי ראש לנשים מוסלמיות.
 
אתה מוזמן לסתור את הודעתי

ע"י עובדות, כמובן, ולא כמו שאתה רגיל לעשות. הינה למשל דבריו של פאול שפיגל, היו"ר המנוח של ה-ZNTRALRAT: http://islam.de/1117.php בצרפת הביעו דוברים יהודיים התנגדות ברורה יותר.
 

diday

Member
חמודי, עד היום הבאתי לך קישורים

שמהם תמיד התעלמת. אם כל מטרתך היא אכן רק לנגח ולהתנגח, יתכן שאני צריך לקחת את דברי בחזרה בענייני היותך טרול או לא. כתשובה אציין, שאיני יודע באיזה בועה חיית, אם לא נחשפת להלך הרוח ששרר בארץ אצל לא מעט ישראלים באותה התקופה שחוק (איסור) הרעלה (המביש לדעתי) נחקק בצרפת.
 
בטח השתכשכת בטוקבקים של YNET

כדי לדעת 'מה היהודים חושבים'. וכי מיהו פאול שפיגל בעיניך? או הקרי"ף בצרפת? או הרבנים הראשיים בישראל? סתם גורמים בלתי חשובים ובלתי מייצגים. לגבי ה'טרוליות': אתה רק חושף את העובדה שאין לך בכלל עמוד שדרה ערכי כלשהו ואתה כמו שבשבת הסובבת ברוח פעם הנה ופעם הנה.. אין שום ערך לדיון איתך.
 

diday

Member
אאל"ט

היית זה אתה שהעלה כאן בפורום את המושג Argumentum ad hominem לראשונה. האם "נאה דורש, נאה מקיים", כל כך זר לך. מייחל ש"נאה דורש, נאה מקיים" יכלול גם את השורה האחרונה בהודעתך.
 

I s t a r

New member
אין לי בעיה עם זה

יש בתי ספר יהודיים שבהם הילדים יכולים לחבוש כל מה שהם רוצים. מי שרוצה ללכת לבית ספר רגיל שמחייב להוריד כל סממן של דת, צריך לשאת את התנאים הללו. אם ילדה מוסלמית צריכה להוריד את הרעלה, גם ילד יהודי צריך להוריד את הכיפה וגם הצלבים אכן צריכים להיות מורדים מהקירות, זה בעיני הגיוני וקיים שוויון של אי ביטוי סימנים דתיים בכיתות. (אם זה כשלעצמו טוב או לא, זה כבר דיון אחר שאינו שייך לעצם המקרה). אני רק יכולה לדמיין לי מישהו מגיע עם צלב על הצוואר לבית ספר בישראל. אני זוכרת בלימודיי האקדמיים כשמישהי הגיעה עם תליון של ארץ ישרל על הצוואר....ודגל פלסטין באמצע. והיא הייתה באמת חברה של כולם, והייתה חצי יהודייה וחצי ערבייה. אני זוכרת שהיא ניגשה אליי בהפסקה ושאלה למה כולם כל כך מסתכלים עליה ככה,אם לגעתי התיליון מעליב מישהו.... כלומר גילויי דת וגילויי לאום ודעות פוליטיות אולי באמת צריכים להישאר מחוץ לספסל הלימודים כל עוד אין רוח הסובלנות והקבלה שורה ומלומדת בכיתות עצמן.
 

diday

Member
האם הוצאת גילויי דת חיצוניים

לא תגרום לפחות סובלנות? שאלה שאין לי עליה תשובה. הרגשת בטן אומרת שדווקא הכיפה של הילד היהודי, וכיסוי הראש של הילדה המוסלמית יכולים לעזור להכרת וכיבוד האחר. ברור ש"מי שרוצה ללכת לבית ספר רגיל שמחייב להוריד כל סממן של דת, צריך לשאת את התנאים הללו" אני אבל, רואה בחוקים ותנאים אלה דבר מביש. במיוחד כיוון ש(לדעתי) מקורם בגישה אנטי מוסלמית.
 

I s t a r

New member
כמו שאמרתי

השאלה לגבי לגיטימיות האיסור עצמו האם היא נכונה או לא, היא כבר שאלה אחרת, אבל המקרה הספציפי הזה למרות הניסיון הנואש להראות שזה אנטישמיות מובהקת וכל הגרמנים עדין נאצים- אינו מקרה כזה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אולי כדאי שרוח הסובלנות תשרה בכתה וכחלק מהחינוך לרוח זו, לאפשר לתלמידים לבטא את אמונותיהם? לא לכפות דת או אידאולוגיה כלשהי מטעם ביה"ס, אלא להרשות לאנשים לבטא את עצמם. האם נאסר על אותה סטודנטית להמשיך ללמוד בשל אותו תליון? תגובות של חברים זה דבר אחד, הצבת התלמיד בפני אולטימטום מצד המערכת, שאם יביע את עצמו (או ישמור על מצוות דתו) יסולק מביה"ס, זה סיפור לגמרי אחר.
 

I s t a r

New member
זה כבר דיון אחר

אבל כל עוד לא מקובל להכניס סממני דת לכיתות, אז זה עובד עבור כולם. לכן, אין לי בעיה עם הכיפה.
 

Siegel

New member
לדעתי זה כן סימן קל

של אנטישמיות ואין מה להכחיש כי אני בטוחה שלא מבקשים מכל נוצרי שעונד צלב להסיר אותו. מה שלא ידעתי זה על החוק בבוואריה. חבל שגרמניה משתנה היא נהפכת לאמריקה מולטי קולטי.
 

JW von Goethe

New member
זה נושא לא קל וממש לא שחור לבן....

יש שלוש אופציות לקראת מקרים כאלו: 1. הבית ספר לא דתי ואסור ללבוש בו סממנים דתיים 2. הבית ספר במדינה נוצרית ולכן מותר ללבוש סממנים נוצריים. 3. הבית ספר לא דתי אבל כל אחד יכול ללבוש מה שבא לו. אין לי תשובה חד משמעית לגבי האפשרות שהייתי בוחר. מה שאני בטוח זה שדין צלב כדין כיפה כדין רעלה ואסור שלתלמיד אחד יהיה מותר לבוא עם צלב ענק על החזה (אני לא מדבר על שרשראות קטנות שלא רואים) ולתלמיד אחר אסור לבוא עם כיפה.... מצד אחד אני חושב שבישראל לא היו בחיים מרשים לתלמיד להסתובב עם צלב ענק בבית הספר, ובטח שלא לבנות ברעלה (בבית ספר ממלכתי), ויש מקרים שבבתי ספר ממלכתיים לא נותנים גם ללבוש כיפה- כי הבית ספר הוא ממלכתי. מצד שני אם הייתי בן אדם דתי לא היה נעים לי שאסור לבוא לבית הספר עם כיפה, אבל ככה הבן אדם לא נראה מיוחד והוא יהיה ככל הכיתה ולא שונה במשהו- וכשאנשים יסתכלו הם יראו תלמיד פשוט, ולא תלמיד יהודי.... בכל מקרה אין לי תשובה חד משמעית.
 

Siegel

New member
ישראל היא "מדינת היהודים" המוצהרת.

לעומת זאת גרמניה היא מדינה סקולארית (לצערי).
 

JW von Goethe

New member
זה גם קשור מאוד לכפייה דתית

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3307924,00.html איש איש באמונתו יחייה- ילבש כיפה, יאכל חזיר כל עוד זה לא מפריע לאחרים.
 

SashTheRed

New member
לדעתי דווקא, זה טוב לחלוטין

בית ספר הוא לא אזור דתי, ראשית. שנית, כמו שלא מכובד שתלמיד ישב עם כובע ומשקפי שמש מול מורה בכיתה, ככה זה לא אמור להיות מכובד ללבוש ערלה או כיפה באותה מידה. גם אם זה לא עניין דתי, זה עניין של כבוד כלפי המורים והבית ספר.
 
למעלה