בגלל החום בעיות קשות ב Eurotunnel

בגלל החום בעיות קשות ב Eurotunnel

מה קובע איזה סוג אוטובוס מופעל בקו מסוים?
שלום לכם


אולי תדעו לענות לי... אני נוסע בקו 76 של אגד מתל אביב לחולון בשעות אחר הצהריים, כלומר 17 והלאה.

עד לפני כחודש / כחודש וחצי, הקו היה מופעל על-ידי אוטובוס ארוך (בטח יש לו שם מקצועי), כלומר, או מהסוג שמחוברים עם האקורדיון, או מהסוג שהוא פשוט ארוך מטבעו עם 3-4 דלתות, והצפיפות היתה נסבלת בהחלט.

אך מאז אותה תקופת זמן, האוטובוס שמפעיל את הקו הוא אוטובוס קטן וישן, מיזוג האויר מקרטע עד לכלל לא דלוק, בלי אפשרות לעלות ולתקף מאחורה.

מדוע זה קרה?
ואיך אפשר, אם בכלל, להשפיע בכך שסוג האוטובוס הקודמ יחזור להפעיל את הקו? הרי הוא הפעיל אותו מאז ומתמיד.

אולי מישהו יודע על-כך יותר...

תודה בכל מקרה!
בגלל החום בעיות קשות ב Eurotunnel
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-kent-44977934

https://news.sky.com/story/five-hour-delays-at-eurotunnel-due-to-extreme-weather-11451889
 
ובפאריס עוד יותר גרוע, שנאי ראשי (המזין גם שנאיים של חברת

ובפאריס עוד יותר גרוע, שנאי ראשי (המזין גם שנאיים של חברת
הרכבות) עלה באש.

http://www.lefigaro.fr/societes/201...totalement-arrete-en-gare-de-montparnasse.php
 

25306yosef

New member
ומה יקרה בישראל כאשר מכל סיבה שהיא שנאי יפסיק לעבוד?

ובפאריס עוד יותר גרוע, שנאי ראשי (המזין גם שנאיים של חברת
הרכבות) עלה באש.

http://www.lefigaro.fr/societes/201...totalement-arrete-en-gare-de-montparnasse.php
ומה יקרה בישראל כאשר מכל סיבה שהיא שנאי יפסיק לעבוד?
מה יקרה בישראל במקרה של תקלה בשנאי מכל סיבה שהיא?

סביר להניח שבישראל יהיו הרבה מאוד תקלות וגם בגלל העדר הניסיון בהפעלת רכבות חשמליות בישראל.
 

Rubim88

New member
ראשית בתחנת השנאה יש 2 שנאים

ומה יקרה בישראל כאשר מכל סיבה שהיא שנאי יפסיק לעבוד?
מה יקרה בישראל במקרה של תקלה בשנאי מכל סיבה שהיא?

סביר להניח שבישראל יהיו הרבה מאוד תקלות וגם בגלל העדר הניסיון בהפעלת רכבות חשמליות בישראל.
ראשית בתחנת השנאה יש 2 שנאים
כשמצב רגיל כל כך מהם חלק אחר מהקטע שמקבל הזנה מאותה תחנה, ואם באחד מהם יש כשל השנאי התקין יכול להזין גם את כל הקטע. במקרה שבשני השנאים יש כשל, הקטע שאותה אמורה להזין התחנה יוזן על ידי 2 תחנות ההשנאה הסמוכות אליה, כשכל אחת תקבל בנוסף גם את הקטע הסמוך אליה עד לתחנת ההשנאה שאינה פעילה.
 
ל 25306yosef: יהיו ״בעיות ילדות״ כמו בכל תחום אחר,

ומה יקרה בישראל כאשר מכל סיבה שהיא שנאי יפסיק לעבוד?
מה יקרה בישראל במקרה של תקלה בשנאי מכל סיבה שהיא?

סביר להניח שבישראל יהיו הרבה מאוד תקלות וגם בגלל העדר הניסיון בהפעלת רכבות חשמליות בישראל.
ל 25306yosef: יהיו ״בעיות ילדות״ כמו בכל תחום אחר,
אבל -לדעתי- דוקא לא עם השנאיים, הואיל והעומס עליהם יהיה יחסית נמוך, כמה רכבות כבר יהיו בפעולה בעת ובעונה אחת בתקופה הראשונה, אחת בכל כוון ? 2 ? 4 ?
מה שקרה בפאריס לא היה בתה״ר אלא בשנאי ראשי(כמו שציינתי בהודעתי אתמול) של החברה שמובילה את החשמל במתח עליון של 400 קילווולט, לפני השנאה לכל מיני צרכנים ובכל מיני מתחים.
בארץ -אני מניח- שח״ח תספק ישירות לשנאיים שבתה״רות מתח ב 161קילווולט להפיכתו ל 25קילווולט הדרוש לקטרים.
 

Rubim88

New member
ההספקה לתה"ר היא אכן ב161kV

ל 25306yosef: יהיו ״בעיות ילדות״ כמו בכל תחום אחר,
אבל -לדעתי- דוקא לא עם השנאיים, הואיל והעומס עליהם יהיה יחסית נמוך, כמה רכבות כבר יהיו בפעולה בעת ובעונה אחת בתקופה הראשונה, אחת בכל כוון ? 2 ? 4 ?
מה שקרה בפאריס לא היה בתה״ר אלא בשנאי ראשי(כמו שציינתי בהודעתי אתמול) של החברה שמובילה את החשמל במתח עליון של 400 קילווולט, לפני השנאה לכל מיני צרכנים ובכל מיני מתחים.
בארץ -אני מניח- שח״ח תספק ישירות לשנאיים שבתה״רות מתח ב 161קילווולט להפיכתו ל 25קילווולט הדרוש לקטרים.
ההספקה לתה"ר היא אכן ב161kV
אבל בארץ יש גם קווי הולכה של 400kV שמזינים קווי 161kV, בכל אופן זה לא קשור כי השנאי שנשרף בפריז הוא שנאי חלוקה אזורי ולא שנאי של מתח על עליון שהזין את תחנת Montparnasse, ובעקבות שיבוש אספקת החשמל לתחנה גם נוצרו שיבושים בתנועת הרכבות.
 

matrix200200

Active member
יהיו כל מיני בעיות בהתחלה, אבל קרוב לוודאי לא בגלל חום

ומה יקרה בישראל כאשר מכל סיבה שהיא שנאי יפסיק לעבוד?
מה יקרה בישראל במקרה של תקלה בשנאי מכל סיבה שהיא?

סביר להניח שבישראל יהיו הרבה מאוד תקלות וגם בגלל העדר הניסיון בהפעלת רכבות חשמליות בישראל.
יהיו כל מיני בעיות בהתחלה, אבל קרוב לוודאי לא בגלל חום
תשתית החשמל בארץ די מתורגלת למזג אוויר חם וזה לא גורם לבעיות כמעט אף פעם (אפילו בימים חמים מאוד כמו שהיה לפני מספר ימים).
אירופה (בניגוד לרבים כאן שחושבים שזה סוג של איזור הכי מפותח טכנולוגית בעולם) בכל הקשור לתנאי מזג אוויר קיצוניים בכלל לא מפותחת.
לרוב האנשים אין מזגנים, בכל פעם שיש גלי חום, זה נגמר בעשרות אם לא מאות מתים.
התשתית בכלל לא מוכנה למקרים כאלה וגם אין נסיון להתמודד עם זה אצל אנשי מקצוע.
בדיוק כמו שבירושלים העיר מושבתת בגלל כמה פתיתי שלג, פריס או ברלין קורסות אחרי כמה ימים רצופים של מעל 30 מעלות (מה שבישראל היה אולי נחשב בכלל למזג אוויר קריר מהרגיל בהרבה מקומות).
אז לא הייתי דואג לגבי זה.
הדאגות העיקריות שלי מתרכזות בכל הנושא נהיגה של קטרים חשמליים (חוסר נסיון), בעיות במערכת בקרה (שהיא מן הסתם גם לא מוכרת) וכמובן בעיות של עומס יתר שדי צפויים בחודשים ראשונים להפעלה (הימור שלי יימשך כמה חודשים עם לא יותר).
 

arseny92

Active member
מנהל
בעיה עם התעבורה הפרטית, לא האירוסטאר

בעיה עם התעבורה הפרטית, לא האירוסטאר
"Eurotunnel carries passengers in cars, vans and other vehicles through the tunnel.
&nbsp
Eurostar, which runs foot passenger services between London and several European cities, said its services had not been affected."
 
טוב לדעת. ואכן, כל היציאות נראות בזמן:

בעיה עם התעבורה הפרטית, לא האירוסטאר
"Eurotunnel carries passengers in cars, vans and other vehicles through the tunnel.
&nbsp
Eurostar, which runs foot passenger services between London and several European cities, said its services had not been affected."
טוב לדעת. ואכן, כל היציאות נראות בזמן:
https://departures.eurostar.com/be-en/8814001/7015400
אני נוסע היום לראשונה ביורוסטאר, אז אני שמח שהכל בסדר
 

Ccyclist

Active member
איזה צירוף מקרים, הייתי בסט' פנקרס אתמול !

טוב לדעת. ואכן, כל היציאות נראות בזמן:
https://departures.eurostar.com/be-en/8814001/7015400
אני נוסע היום לראשונה ביורוסטאר, אז אני שמח שהכל בסדר
איזה צירוף מקרים, הייתי בסט' פנקרס אתמול !
ולא לנסיעה אלא לארוע חברתי ארוך באחת המסעדות שבקומה העליונה.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה