בבית ספר בלוד הוסרו שתי מזוזות ונכתבו שתי כתובות בערבית(אחת על לוח ואחת על קיר). רק מנסה להבין, זה חלק מהדו קיום?

Critical Thinking

Well-known member
אין צורך במזוזות בבית ספר.
הרמב"ם כותב במשנה תורה, הלכות מזוזה, פרק ו', פסוק א':
"עשרה תנאין יש בבית, ואחר כך יתחייב הדר בו לעשות לו מזוזה, ואם חסר תנאי אחד מהן, פטור מן המזוזה; ואלו הן: שיהיה בו ארבע אמות על ארבע אמות או יתר, ושיהיה לו שתי מזוזות, ויהיה לו משקוף, ותהיה לו תקרה, ויהיו לו דלתות, ויהיה גובה השער עשרה טפחים או יתר, ויהיה בית חול, ויהיה עשוי לדירת אדם, ועשוי לדירת כבוד, ועשוי לדירת קבע".
יש לקבוע מזוזה במבנה רק אם התקימו בו עשרה תנאים כולם כאחד. אחרת - פטור!

אפילו בבית כנסת אין חובה לקבוע מזוזות, אלא אם כן השמש מתגורר באחד מחדריו באופן קבוע...
 

מוטי חוף

Well-known member
אין צורך במזוזות בבית ספר.
הרמב"ם כותב במשנה תורה, הלכות מזוזה, פרק ו', פסוק א':
"עשרה תנאין יש בבית, ואחר כך יתחייב הדר בו לעשות לו מזוזה, ואם חסר תנאי אחד מהן, פטור מן המזוזה; ואלו הן: שיהיה בו ארבע אמות על ארבע אמות או יתר, ושיהיה לו שתי מזוזות, ויהיה לו משקוף, ותהיה לו תקרה, ויהיו לו דלתות, ויהיה גובה השער עשרה טפחים או יתר, ויהיה בית חול, ויהיה עשוי לדירת אדם, ועשוי לדירת כבוד, ועשוי לדירת קבע".
יש לקבוע מזוזה במבנה רק אם התקימו בו עשרה תנאים כולם כאחד. אחרת - פטור!

אפילו בבית כנסת אין חובה לקבוע מזוזות, אלא אם כן השמש מתגורר באחד מחדריו באופן קבוע...
בקיצור אתה תומך באלימות פשיעה וטרור
 

Critical Thinking

Well-known member
בקיצור אתה תומך באלימות פשיעה וטרור
לא!
אתה הוא התומך באלימות ובטרור בפה מלא.
סך הכל הערתי כי תעשיית המזוזות נשענת על בורות.
כך למשל, לא נחוצות מזוזות כלל במשרדים, במגורים ניידים, באניות, בסוכות. מזוזות נחוצות רק במבני מגורים קבועים...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אין צורך במזוזות בבית ספר.
הרמב"ם כותב במשנה תורה, הלכות מזוזה, פרק ו', פסוק א':
"עשרה תנאין יש בבית, ואחר כך יתחייב הדר בו לעשות לו מזוזה, ואם חסר תנאי אחד מהן, פטור מן המזוזה; ואלו הן: שיהיה בו ארבע אמות על ארבע אמות או יתר, ושיהיה לו שתי מזוזות, ויהיה לו משקוף, ותהיה לו תקרה, ויהיו לו דלתות, ויהיה גובה השער עשרה טפחים או יתר, ויהיה בית חול, ויהיה עשוי לדירת אדם, ועשוי לדירת כבוד, ועשוי לדירת קבע".
יש לקבוע מזוזה במבנה רק אם התקימו בו עשרה תנאים כולם כאחד. אחרת - פטור!

אפילו בבית כנסת אין חובה לקבוע מזוזות, אלא אם כן השמש מתגורר באחד מחדריו באופן קבוע...
יש או אין צורך, כלל לא משנה את העובדה שהמזוזות הורדו ולא ע"י יהודי שעוסק במזוזות.
זאת השחטה לשמה של סממן יהודי כשם שהושמדו סיפרי תורה וכל סממנים דתיים אחרים בהיסטוריה הרחוקה והלא כ"כ רחוקה.
 

מוטי חוף

Well-known member
יש או אין צורך, כלל לא משנה את העובדה שהמזוזות הורדו ולא ע"י יהודי שעוסק במזוזות.
זאת השחטה לשמה של סממן יהודי כשם שהושמדו סיפרי תורה וכל סממנים דתיים אחרים בהיסטוריה הרחוקה והלא כ"כ רחוקה.

עזוב אותו ,תוכן דבריו והחתימה שלו מעידים שהוא לא עונה אף פעם לעניין

בקיצור טרול |טרול|
 

marabo

Well-known member
אין צורך במזוזות בבית ספר.
הרמב"ם כותב במשנה תורה, הלכות מזוזה, פרק ו', פסוק א':
"עשרה תנאין יש בבית, ואחר כך יתחייב הדר בו לעשות לו מזוזה, ואם חסר תנאי אחד מהן, פטור מן המזוזה; ואלו הן: שיהיה בו ארבע אמות על ארבע אמות או יתר, ושיהיה לו שתי מזוזות, ויהיה לו משקוף, ותהיה לו תקרה, ויהיו לו דלתות, ויהיה גובה השער עשרה טפחים או יתר, ויהיה בית חול, ויהיה עשוי לדירת אדם, ועשוי לדירת כבוד, ועשוי לדירת קבע".
יש לקבוע מזוזה במבנה רק אם התקימו בו עשרה תנאים כולם כאחד. אחרת - פטור!

אפילו בבית כנסת אין חובה לקבוע מזוזות, אלא אם כן השמש מתגורר באחד מחדריו באופן קבוע...
אכן יפה טוען כבוד תורתו שבית כנסת לפי הרמבם פטור ממזוזה אך לפי השולחן ערוך יש להחמיר וקבוע בו מזוזה ללא ברכה.
אלא שבמחילה מכבודו שבחר להיות סנגורם של ישמעל שמא יחכים אותנו מהיכן למדו מרנן ורבנן הגנבים הישמעלים את ההיתר ל"לא תגנוב"?
 

איציק5111

Well-known member
אין צורך במזוזות בבית ספר.
הרמב"ם כותב במשנה תורה, הלכות מזוזה, פרק ו', פסוק א':
"עשרה תנאין יש בבית, ואחר כך יתחייב הדר בו לעשות לו מזוזה, ואם חסר תנאי אחד מהן, פטור מן המזוזה; ואלו הן: שיהיה בו ארבע אמות על ארבע אמות או יתר, ושיהיה לו שתי מזוזות, ויהיה לו משקוף, ותהיה לו תקרה, ויהיו לו דלתות, ויהיה גובה השער עשרה טפחים או יתר, ויהיה בית חול, ויהיה עשוי לדירת אדם, ועשוי לדירת כבוד, ועשוי לדירת קבע".
יש לקבוע מזוזה במבנה רק אם התקימו בו עשרה תנאים כולם כאחד. אחרת - פטור!

אפילו בבית כנסת אין חובה לקבוע מזוזות, אלא אם כן השמש מתגורר באחד מחדריו באופן קבוע...
למה אתה דוחף את האף שלך לאמונות של אנשים?

אני מציע לא לזלזל בבני אדם והאמונות שלהם,,לא בדתיים ולא באף אחד
 

Critical Thinking

Well-known member
למה אתה דוחף את האף שלך לאמונות של אנשים?

אני מציע לא לזלזל בבני אדם והאמונות שלהם,,לא בדתיים ולא באף אחד
מה פרוש "למה אתה דוחף את האף שלך לאמונות של אנשים"?
אלה אמונות טפלות.
אין צרך במזוזות בבית ספר !
 

איציק5111

Well-known member
מה פרוש "למה אתה דוחף את האף שלך לאמונות של אנשים"?
אלה אמונות טפלות.
אין צרך במזוזות בבית ספר !
מה זה עיניין שלך אם אנשים בוחרים לשים מזוזות? או להיות להטבים? או לאכול חזיר? או להיות דתי? או להיות ערבי?

מי אתה בכלל שתתערב ותקבע לאנשים איך לחיות מה לשים ומה לאכול?......תחיה את החיים שלך בשקט ואל תדחוף את האף שלך.

הם רוצים וחושבים שצריך לשים מזוזה נקודה ולאף אחד אין זכות להוריד להם ולהשחית
 

רוב הזמן נח

Well-known member
אין צורך במזוזות בבית ספר.
הרמב"ם כותב במשנה תורה, הלכות מזוזה, פרק ו', פסוק א':
"עשרה תנאין יש בבית, ואחר כך יתחייב הדר בו לעשות לו מזוזה, ואם חסר תנאי אחד מהן, פטור מן המזוזה; ואלו הן: שיהיה בו ארבע אמות על ארבע אמות או יתר, ושיהיה לו שתי מזוזות, ויהיה לו משקוף, ותהיה לו תקרה, ויהיו לו דלתות, ויהיה גובה השער עשרה טפחים או יתר, ויהיה בית חול, ויהיה עשוי לדירת אדם, ועשוי לדירת כבוד, ועשוי לדירת קבע".
יש לקבוע מזוזה במבנה רק אם התקימו בו עשרה תנאים כולם כאחד. אחרת - פטור!

אפילו בבית כנסת אין חובה לקבוע מזוזות, אלא אם כן השמש מתגורר באחד מחדריו באופן קבוע...
זה שלדעתך אין צורך, זה לא נותן זכות לפושעים האלה להוריד אותם.
 
למעלה