באר שבע - נתניה בשעתיים - יומן נסיעה.

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

משה343

New member
אפשר לומר שת"א היא הגבול לעובדי ימיומי ? ...

רק אנשים מעטים מוכנים לבזבז
זמן ארוךבנסיעות לעבודה וחזרה, באופן יומיומי ולאורך תקופה ארוכה.

המרחק מב"ש לאיזור התעשייה פולג בנתניה הוא הרבה מעבר למרחק היוממות המקובל על רוב מכריע של העובדים. אם לא מדובר בנסיעה יומיומית, אז זה משהו אחר: הכרתי למשל באר שבעי שעבד בסלקום, ונסע פעם בשבוע (ברכבת) למשרד המרכזי של החברה, בנתניה - דרך של כשעתיים ורבע לכל כיוון, מדלת לדלת. גם סטודנט שלומד בב"ש ועובד במרכז עושה בדר"כ את הדרך רק פעמיים-שלוש בשבוע, לא פעמיים ביום.

לפני כמה ימים דיברתי עם אשה, שהייתה נוסעת לעבודה פעמיים-שלוש בשבוע נסיעה ארוכה יחסית, של קרוב לשעה (מצפון הנגב למרכז, ברכב). בגלל העתקת מגורי המשפחה למרחק גדול עוד יותר, של שעה וחצי נסיעה, היא מתכננת להישאר ללון במרכז שני לילות בשבוע, במקום לנסוע הלוך ושוב באותו יום.
אפשר לומר שת"א היא הגבול לעובדי ימיומי ? ...
וצפונה מת"א מדובר באלו שנוסעים מספר ימים בודדים בשבוע ?
 

טשאפק

New member
לאנשי ב"ש לדעתי גם עבודה בת"א היא לא פרקטית

אפשר לומר שת"א היא הגבול לעובדי ימיומי ? ...
וצפונה מת"א מדובר באלו שנוסעים מספר ימים בודדים בשבוע ?
לאנשי ב"ש לדעתי גם עבודה בת"א היא לא פרקטית
לרוב הגדול (וזו אחת הסיבות המרכזיות לנטישת העיר).

כמובן יש יוצאים מהכלל.

לעומת זאת אם מדובר על פעם בשבוע, גם חיפה על המפה.
 

משה343

New member
מובן


לאנשי ב"ש לדעתי גם עבודה בת"א היא לא פרקטית
לרוב הגדול (וזו אחת הסיבות המרכזיות לנטישת העיר).

כמובן יש יוצאים מהכלל.

לעומת זאת אם מדובר על פעם בשבוע, גם חיפה על המפה.
מובן
 

cwen

New member
נסעת לפני השעות של הפקקים

באר שבע - נתניה בשעתיים - יומן נסיעה.
עליתי על 380 בשעה 5:34, ברכבת מרכז ירדתי בשעה 6:45, המתנתי דקה ל601, הגעתי איתו מהר לפולג (ללא כל פקק), אך לא שמתי לב לשעון. המתנתי עוד 3 דקות ל48א והגעתי איתו ליעד בשעה 7:35.

יצא שהקדמתי כהוגן :) שעתיים נסיעה זה הזמן שאני מצפה לנסיעה בין ב"ש לנתניה.

בחזור עליתי על 15 בשעה 16:00, החלפתי ל601 (מרוב עייפות לא היה לי כח לחכות ל605 למרות שידעתי שתוך כמה דקות הוא מגיע). אני משער ש605 עקף אותנו בדרך, גם ראיתי אותו בתחנה כלשהי על כביש החוף, ממש צמוד לפולג. היו פקקים באיזור צומת הרצליה והסירה, התעוררתי פה ושם לכמה שניות, קלטתי מה קורה מסיבי ונרדמתי בהרף עין (כל כל הנסיעה על 601). אני לאט יודע מה מפרט המנוע, אבל הוא מזכיר ברעש את ה303 המהנים. לא בכל רעש המנוע, אבל בחלקים של מעבר להילוך נמוך מהילוך גבוה. בקיצור אחלה של מנוע בשביל הירדמות טובה. לנמיר פינת ז'בוטינסקי הגעתי בשעה 16:11 דקות,ף חציתי כמו שאני רגיל לחצות כבישים... גם ככה היה שם עומס והמכוניות עמדו. הגעתי לרציף של 380 תוך 3 דקות ועליתי על 380 של שעה 17:15. למרות העומס באיילון ובירידה לכביש 1 (שם כבר נרדמתי והתעוררתי לסירוגין עד שהנהג התיישר על 100 ונרדמתי סופית). לכניסה לעיר הגענו ב18:35, בסורוקה ירדתי ב18:40 וב18:50 כבר הייתי בבית.

אם הייתי לוקח את הרכבת של 16:20 מבית יהושוע, הייתי מגיע לרכבת צפון בב"ש בשעה 18:29 לפי הלו"ז. הולך ברגל כ-20-25 דקות (הייתי גם ממש עייף, לא היה לי כוחות ללכת מרוב עייפות). והייתי מגיע פחות או יותר הביתה באותו הזמן.
נסעת לפני השעות של הפקקים
אילו היית יוצא יותר מאוחר היה לוקח לך יותר זמן. והיה לך מזל גדול עם ההחלפות.
 

olli3

New member
מנהל
אז הנה יומן הנסיעה של היום (הרבה יותר טוב).

נסעת לפני השעות של הפקקים
אילו היית יוצא יותר מאוחר היה לוקח לך יותר זמן. והיה לך מזל גדול עם ההחלפות.
אז הנה יומן הנסיעה של היום (הרבה יותר טוב).
6:35 עליתי על 380 מסורוקה. 7:50 ירדתי ברכבת מרכז, עברתי לנמיר ובשעה 7:54 הגיע 601. מכונית עמדה בנתיב, הפריעה ל271 להיכנס ועד שהוא קלט את המוני הנוסעים שלו כל השיירה מאחורה כולל 601 התעכבו 3 דקות נוספות.

בסירה היה פקק של 10 דקות, בכפר שמריהו (מחלף רבין), עמדנו 6 דקות ובכניסה לשפיים היה עומס וזה לקח עוד שתי דקות.

זמן הגעה לאיקאה: 8:50. 8:54 הגיע קו 48א, בשעה 9:05 הגעתי ליעד.

בחזור, לקחתי את 606 בשעה 15:53 (המתנתי לו 5 דקות בלבד), לנמיר פינת ז'בוטינסקי הוא הגיע בול ב16:30 ו380 בדיוק יוצא בשעה הזאת. 380 שלאחריו יוצא בשעה 17:15 ו370 יוצא כל 20 דקות, אז ידעתי שבשעה 17:00 370 יוצא מהמרכזית. המשכתי עם 606 למרכזית. הגעתי למרכזית ב16:50 ועליתי על 370. בסורוקה ירדתי ב18:15, עוד 8 דקות והגעתי הביתה.

עם הרכבת הייתי מגיע רק בשעה 18:29 לתחנת רכבת צפון (באר שבע) וממתין שם עוד חצי שעה לאוטובוס אל הבית שלי או יורד בתחנה המרכזית ומשם ממשיך בקו 7 וגם זה היה לוקח עוד חצי שעה להגעה הביתה.

יפה שבדרך נמיר הנת"צ פנוי מכלי רכב שאינם אוטובוסים. יש מעט מאד מכוניות פרטיות שנוסעות בנת"צ. זה בהחלט עוזר ומשפר את זמן הנסיעה.

אז יצאתי יותר מאוחר ולקח לי לא כל כך יותר זמן. עדיין האוטבווס לאל ספק ניצח את הרכבת. מה גם שהיה היום פקק אדיר מבית יהושוע ועד פולג ואנשים עוד הגיעו אחריי (והם הגיעו לבית יהושוע ב8:25).
 

טשאפק

New member
הרכבת בתדירות של פעם בשעה

אז הנה יומן הנסיעה של היום (הרבה יותר טוב).
6:35 עליתי על 380 מסורוקה. 7:50 ירדתי ברכבת מרכז, עברתי לנמיר ובשעה 7:54 הגיע 601. מכונית עמדה בנתיב, הפריעה ל271 להיכנס ועד שהוא קלט את המוני הנוסעים שלו כל השיירה מאחורה כולל 601 התעכבו 3 דקות נוספות.

בסירה היה פקק של 10 דקות, בכפר שמריהו (מחלף רבין), עמדנו 6 דקות ובכניסה לשפיים היה עומס וזה לקח עוד שתי דקות.

זמן הגעה לאיקאה: 8:50. 8:54 הגיע קו 48א, בשעה 9:05 הגעתי ליעד.

בחזור, לקחתי את 606 בשעה 15:53 (המתנתי לו 5 דקות בלבד), לנמיר פינת ז'בוטינסקי הוא הגיע בול ב16:30 ו380 בדיוק יוצא בשעה הזאת. 380 שלאחריו יוצא בשעה 17:15 ו370 יוצא כל 20 דקות, אז ידעתי שבשעה 17:00 370 יוצא מהמרכזית. המשכתי עם 606 למרכזית. הגעתי למרכזית ב16:50 ועליתי על 370. בסורוקה ירדתי ב18:15, עוד 8 דקות והגעתי הביתה.

עם הרכבת הייתי מגיע רק בשעה 18:29 לתחנת רכבת צפון (באר שבע) וממתין שם עוד חצי שעה לאוטובוס אל הבית שלי או יורד בתחנה המרכזית ומשם ממשיך בקו 7 וגם זה היה לוקח עוד חצי שעה להגעה הביתה.

יפה שבדרך נמיר הנת"צ פנוי מכלי רכב שאינם אוטובוסים. יש מעט מאד מכוניות פרטיות שנוסעות בנת"צ. זה בהחלט עוזר ומשפר את זמן הנסיעה.

אז יצאתי יותר מאוחר ולקח לי לא כל כך יותר זמן. עדיין האוטבווס לאל ספק ניצח את הרכבת. מה גם שהיה היום פקק אדיר מבית יהושוע ועד פולג ואנשים עוד הגיעו אחריי (והם הגיעו לבית יהושוע ב8:25).
הרכבת בתדירות של פעם בשעה
לכן היא מנצחת את האוטובוס מבחינת זמנים רק אתה מתחיל את המסע בשעות מסוימת. במקרה שלך, יצאת לדרך בסביבות רבע לארבע, כמה דקות אחרי יציאה של רכבת.

הנסיעה נטו, שעה וחמישים מנתניה עד ב"ש, מהירה יותר ברכבת מאשר באוטובוסים (שעתיים -שעתיים וחצי, ויכול להיות גם יותר). עם זאת, מיקום התחנה בנתניה לא קרוב לשום איזור תעסוקה, כך שצריך להוסיף נסיעה נוספת באוטובוס או רחמנא ליצלן מונית שירות, כדי להגיע לתחנה. אני לא בטוח עד כמה יש תיאום בזמני האוטובוסים.
 

olli3

New member
מנהל
אתה שוכח נתונים חשובים נוספים.

הרכבת בתדירות של פעם בשעה
לכן היא מנצחת את האוטובוס מבחינת זמנים רק אתה מתחיל את המסע בשעות מסוימת. במקרה שלך, יצאת לדרך בסביבות רבע לארבע, כמה דקות אחרי יציאה של רכבת.

הנסיעה נטו, שעה וחמישים מנתניה עד ב"ש, מהירה יותר ברכבת מאשר באוטובוסים (שעתיים -שעתיים וחצי, ויכול להיות גם יותר). עם זאת, מיקום התחנה בנתניה לא קרוב לשום איזור תעסוקה, כך שצריך להוסיף נסיעה נוספת באוטובוס או רחמנא ליצלן מונית שירות, כדי להגיע לתחנה. אני לא בטוח עד כמה יש תיאום בזמני האוטובוסים.
אתה שוכח נתונים חשובים נוספים.
הרכבת מביאה אותי לתחנת ב"ש צפון, איך שאגיע לתחנה של קו 25 אני "אגלה" שיש לי זמן המתנה של עוד חצי שעה לאוטובוס הבא. עד שאגיע איתו הביתה + זמן ההמתנה זה ייקח 40 דקות.

בבוקר אותו הסיפור, או ללכת ברגל או לקחת קו 7 ועדיין אותו בזבוז זמן של 20-25 דקות (לבוקר).

עם האוטובוס אני יורד 8 דקות הליכה מהבית שלי וכך אני גם עולה עליו בבוקר.

התחבורה המשלימה לא עוזרת בשני הכיוונים אם היא לא תואמת את הרכבת. ומבחינתי הרכבת נופלת כאן באופן משמעותי.

בבוקר הרכבת הרלוונטית עושה את המסלול בשעתיים ומשהו לא שעה ו50 ובחזור בשעתיים ו2 דקות מבית יהושוע וקצת יותר מתחנת נתניה.

שורה תחתונה, הרכבת לא פרקטית עבורי, גם ביום שיצאתי ב16:00 לדרך (עם קו 15 והחלפה ל601 בפולג ולאחר מכן החלפה ל380 ברכבת מרכז), הגעתי לסורוקה בשעה 18:40. הרכבת הגיעה רק 11 דקות לפניי לתחנת ב"ש צפון. עדיין אני לא רואה יתרון משמעותי... בתכל'ס על 601 עליתי בשעה 16:20 מפולג, כך שניתן להגיד שמנתניה לבאר שבע באוטובוסים לקח זמן זהה כמו מבית יהושוע ברכבת לבאר שבע.
 

טשאפק

New member
לפי הלו"ז הרכבת נוסעת מב"ש צפון לבית יהושע

אתה שוכח נתונים חשובים נוספים.
הרכבת מביאה אותי לתחנת ב"ש צפון, איך שאגיע לתחנה של קו 25 אני "אגלה" שיש לי זמן המתנה של עוד חצי שעה לאוטובוס הבא. עד שאגיע איתו הביתה + זמן ההמתנה זה ייקח 40 דקות.

בבוקר אותו הסיפור, או ללכת ברגל או לקחת קו 7 ועדיין אותו בזבוז זמן של 20-25 דקות (לבוקר).

עם האוטובוס אני יורד 8 דקות הליכה מהבית שלי וכך אני גם עולה עליו בבוקר.

התחבורה המשלימה לא עוזרת בשני הכיוונים אם היא לא תואמת את הרכבת. ומבחינתי הרכבת נופלת כאן באופן משמעותי.

בבוקר הרכבת הרלוונטית עושה את המסלול בשעתיים ומשהו לא שעה ו50 ובחזור בשעתיים ו2 דקות מבית יהושוע וקצת יותר מתחנת נתניה.

שורה תחתונה, הרכבת לא פרקטית עבורי, גם ביום שיצאתי ב16:00 לדרך (עם קו 15 והחלפה ל601 בפולג ולאחר מכן החלפה ל380 ברכבת מרכז), הגעתי לסורוקה בשעה 18:40. הרכבת הגיעה רק 11 דקות לפניי לתחנת ב"ש צפון. עדיין אני לא רואה יתרון משמעותי... בתכל'ס על 601 עליתי בשעה 16:20 מפולג, כך שניתן להגיד שמנתניה לבאר שבע באוטובוסים לקח זמן זהה כמו מבית יהושוע ברכבת לבאר שבע.
לפי הלו"ז הרכבת נוסעת מב"ש צפון לבית יהושע
בשעה וארבעים ושבע דקות בבוקר. (יוצאת ב-5:38 מגיעה ב-7:45, וכך בכל שעה אחר כך). רק רכבת אחת, של 6:04, נוסעת יותר - שעתיים ושתי דקות. בשביל להגיע בתשע וכמה דקות לאיזור התעשייה פולג אפשר בשקט לקחת את הרכבת של 6:38.
 

טשאפק

New member
מגיעה ב-7:25

לפי הלו"ז הרכבת נוסעת מב"ש צפון לבית יהושע
בשעה וארבעים ושבע דקות בבוקר. (יוצאת ב-5:38 מגיעה ב-7:45, וכך בכל שעה אחר כך). רק רכבת אחת, של 6:04, נוסעת יותר - שעתיים ושתי דקות. בשביל להגיע בתשע וכמה דקות לאיזור התעשייה פולג אפשר בשקט לקחת את הרכבת של 6:38.
מגיעה ב-7:25
 

olli3

New member
מנהל
על מה אני דיברתי ועל מה אתה דיברת?

לפי הלו"ז הרכבת נוסעת מב"ש צפון לבית יהושע
בשעה וארבעים ושבע דקות בבוקר. (יוצאת ב-5:38 מגיעה ב-7:45, וכך בכל שעה אחר כך). רק רכבת אחת, של 6:04, נוסעת יותר - שעתיים ושתי דקות. בשביל להגיע בתשע וכמה דקות לאיזור התעשייה פולג אפשר בשקט לקחת את הרכבת של 6:38.
על מה אני דיברתי ועל מה אתה דיברת?
חוץ מזה שזו טעות, יש פקק בשעת ההגעה (8:25) מבית יהושוע לפולג. ואם אין פקק, אזיי קו 48 עובר בבית יהושוע לא יאוחר מהשעה 8:20 ואתה מפספס אותו. לא פעם אני רואה את קו 48 מגיע ליעד שלי אחרי השעה 9 (בזמנים שיש פקק). וקו 48 הוא היחיד שמגיע מבית יהושוע (אני לא מדבר על 48א).

לא משנה לי איך תנסה להפוך את זה, אני כבר בדקתי את כל האופציות שיש. הרכבת לא מועילה כאן בשום מצב. ובזמן החזור אין רכבת אחת שעושה את זה בשעה ו47 דקות, על זה בדיוק דיברתי.

אז אי אפשר בשקט לקחת את הרכבת של 6:38, כי או שתפספס את קו 48 או שתיתקע בפקק.
 

טשאפק

New member
כתבת שבבוקר הרכבת הרלוונטית עושה את הדרך

על מה אני דיברתי ועל מה אתה דיברת?
חוץ מזה שזו טעות, יש פקק בשעת ההגעה (8:25) מבית יהושוע לפולג. ואם אין פקק, אזיי קו 48 עובר בבית יהושוע לא יאוחר מהשעה 8:20 ואתה מפספס אותו. לא פעם אני רואה את קו 48 מגיע ליעד שלי אחרי השעה 9 (בזמנים שיש פקק). וקו 48 הוא היחיד שמגיע מבית יהושוע (אני לא מדבר על 48א).

לא משנה לי איך תנסה להפוך את זה, אני כבר בדקתי את כל האופציות שיש. הרכבת לא מועילה כאן בשום מצב. ובזמן החזור אין רכבת אחת שעושה את זה בשעה ו47 דקות, על זה בדיוק דיברתי.

אז אי אפשר בשקט לקחת את הרכבת של 6:38, כי או שתפספס את קו 48 או שתיתקע בפקק.
כתבת שבבוקר הרכבת הרלוונטית עושה את הדרך
בשעתיים ומשהו, כאשר כל הרכבות פרט לאחת עושות את הדרך בפחות משעה וחמישים. אתה אוהב אוטובוסים, תהנה.
 

olli3

New member
מנהל
אתה מתעקש סתם, הרכבת לא נגישה בשני הכיוונים.

כתבת שבבוקר הרכבת הרלוונטית עושה את הדרך
בשעתיים ומשהו, כאשר כל הרכבות פרט לאחת עושות את הדרך בפחות משעה וחמישים. אתה אוהב אוטובוסים, תהנה.
אתה מתעקש סתם, הרכבת לא נגישה בשני הכיוונים.
לא תחנת ב"ש צפון ולא תחנת בית יהושוע.

אם הרכבת הייתה נגישה עוד היה מה לדבר. אבל למה לי לקום מוקדם בבוקר על מנת להגיע למרכזית בשביל הרכבת של 6:04, רק כדי שאספיק את קו 48 של שעה 8:15-8:20 בבית יהושוע? כשאני יכול לקום מאוחר יותר?

אז כל הרכבות האחרות עושות את הדרך בפחות משעה ו50, בשעה ו47 דקות, אני יודע את זה. אבל הן לא עוזרות לי, אז מה הטעם להשתמש בהן? קו 48 יש או ב8:15 או ב9 ומשהו, זה לא שיש לי כאן אפשרויות התגשמות. וכמו שציינתי לעיל, אין לי דרך אוטובוסית נורמלית להגיע לתחנת רכבת צפון, רק למרכזית וזה בזבוז זמן גם על האוטובוס הפנימי וגם על הזמן שהרכבת נוסעת מהמרכזית לתחנת צפון.

זה שאתה אוהב רכבות בכל מחיר, זה עניין שלך, לא שלי. כשהרכבת הייתה באמת יעילה כמו בקו לחיפה, כמו בקו לראש העין עם המשך לפארק אפק, השתמשתי בה. כאן זה לא המקרה.
 

טשאפק

New member
סבבה, רק שכתבת בהודעתך שהרכבת בבוקר

אתה מתעקש סתם, הרכבת לא נגישה בשני הכיוונים.
לא תחנת ב"ש צפון ולא תחנת בית יהושוע.

אם הרכבת הייתה נגישה עוד היה מה לדבר. אבל למה לי לקום מוקדם בבוקר על מנת להגיע למרכזית בשביל הרכבת של 6:04, רק כדי שאספיק את קו 48 של שעה 8:15-8:20 בבית יהושוע? כשאני יכול לקום מאוחר יותר?

אז כל הרכבות האחרות עושות את הדרך בפחות משעה ו50, בשעה ו47 דקות, אני יודע את זה. אבל הן לא עוזרות לי, אז מה הטעם להשתמש בהן? קו 48 יש או ב8:15 או ב9 ומשהו, זה לא שיש לי כאן אפשרויות התגשמות. וכמו שציינתי לעיל, אין לי דרך אוטובוסית נורמלית להגיע לתחנת רכבת צפון, רק למרכזית וזה בזבוז זמן גם על האוטובוס הפנימי וגם על הזמן שהרכבת נוסעת מהמרכזית לתחנת צפון.

זה שאתה אוהב רכבות בכל מחיר, זה עניין שלך, לא שלי. כשהרכבת הייתה באמת יעילה כמו בקו לחיפה, כמו בקו לראש העין עם המשך לפארק אפק, השתמשתי בה. כאן זה לא המקרה.
סבבה, רק שכתבת בהודעתך שהרכבת בבוקר
נוסעת יותר משעתיים ולא ציינת שזו רכבת מאד ספציפית.
 

olli3

New member
מנהל
ציינתי שזו רכבת ספציפית והנה הציטוט>>>

סבבה, רק שכתבת בהודעתך שהרכבת בבוקר
נוסעת יותר משעתיים ולא ציינת שזו רכבת מאד ספציפית.
ציינתי שזו רכבת ספציפית והנה הציטוט>>>
"בבוקר הרכבת הרלוונטית עושה את המסלול בשעתיים ומשהו לא שעה ו50 ובחזור בשעתיים ו2 דקות מבית יהושוע וקצת יותר מתחנת נתניה"
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה