באיטליה תתנהג כמו איטלקי?

Reznik

New member
מנזר מפעל נטול גלוטן

בחדשות של ערוץ 2 עכשיו הייתה כתבה על מפעל / מנזר שמכין אוכל נטול גלוטן ברומא, המנזר על שם יוחנן המטביל. והכל התחיל במטרה לתת לנוצרים חולי צליאק את האפשרות לאכול מלחם הקודש.... ניסיתי קצת למצוא פרטים איפה בדיוק המנזר, אם הוא באזור נורמלי, באוגוסט אני אחפש אותו... מישהו שמע? מישהו יודע?
 

דנהלו1

New member
כן בעלי ראה את זה במבזק חדשות מהעולם ב 17:15

לפי הכתבה בקישור המצורף היוזמה המדהימה היתה של איזה אדריכל שבן של חבר יקר שלו הוא צליאקי והאדריכל (שהפך בינתיים לקונדיטור ומנמהל המפעל) התוודע לקשיי הצליאק והחליט ליזום מאפייה. הנזירות המקסימות האמינו בפרוייקט מהתחלה (הנזירות ממנזר הבנדיקטיני ע"ש יוחנן המטביל במונטה מריו, הרובע ההיסטורי של רומא) ובזכותן הרעיון קרם עור וגידים כי הן הקצו לו את התנורים הישנים במנזר שעמדו שנים ללא שימוש וכך קמה המאפייה ללא גלוטן בתוך המנזר (אחרי מלחמת העולם השנייה נזירות המנזר עסקו באפיית המון כיכרות לחם ביום ליתומים אבל מאז הפעילות דעכה ופסקה כבר הרבה שנים אך נשארו תנורים גדולים) . טלפון וכתובת של חנות המפעל ברומא : via Casale di S. Michele, 13 -tel. 06.3385736 והמאפים ללא גלוטן שהם מייצרים משווקים גם בבתי המרקחת.
 

Reznik

New member
המון תודה

עכשו רק צריך לראות איך מכניסים את זה למסלול המתוכנן ברומא
 

טולולו1

New member
באיטליה תתנהג כמו איטלקי?

הי לכולם לא יצא לי להגיד תודה על כל העזרה שאני מקבלת כאן אז זו הזדמנות טובה להודות לתמי ולאמא של הבנים בפרט ולכולם בכלל... שאלה אני נוסעת עם חברות לרומא וממשיכה לטוסקנה אני די חוששת שאהפוך למסכנה מול אלו שיזללו פסטות ופיצות ללא היכר אני לא יודעת אם יש מה לאכול שם אז אם יש למישו מיכם נסיון אשמח מאד לשמוע המלצות תודה רבה וקיץ שמח לכולם
 

yaya87

New member
אמנם עוד לא הייתי באיטליה,אבל...

אהיה שם בעוד חודש בדיוק אז דבר ראשון יש לך את חברת "שר" שמוכרים מלא מוצרים שלהם בכמעט כל חור באיטליה (רשימה של מקומות שמוכרים את המוצרים באיטליה) http://www.ds4you.com/en/ds-sales-points/?staat=10 חוץ מזה, מדפיסים כרטיס מסעדות באיטלקית ובאנגלית ונכנסים למסעדה ומדברים עם המלצר,מראים לו את כרטיס המסעדות והכל טוב :) יש המון מסעדות ובתי קפה באיטליה שמוכרים מוצרים נטולי גלוטן כי באיטליה אחוז המאובחנים יחסית גדול יש כנסייה ברומא על שם יוחנן המטביל שמייצרת בעצמה מוצרים נטולי גלוטן ויש להם גם חנות מפעל (השאלה על הכנסייה נכתבה ע"י רזניק ונמצאת בעמוד הזה למטה או בעמוד הבא) התכנון שלי היה לקחת כיכר או שניים של לחם מהארץ (או נכון לאיך שזה נראה עכשיו 2 חבילות של לחמניות המבורגר של גרין לייט) ושם להכנס לסופר/בית מרקחת ולהצטייד בעוד מוצרים נטולים להמשך הטיול ואם יהיו דברים ממש שווים גם להביא איתנו שיהיה טיפה בבית טיסה נעימה!
 
למעלה